Salikomediaa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Raven
  • Aloitettu Aloitettu
Joo kyllä tuossa erotellaan ne pojat miehistä! Miun mielestä ei voi sanoa treenaavansa KOVAA, ilman että on kakannut housuun kesken sarjan ja silti tehnyt sarjan loppuun asti!

Harkoissa harjoitellaan ja kisoissa nostellaan. Omin silmin olen todistanut kyykyssä lavallepaskomisen ja vedossa yrjökaaren. Videolla olen todistanut joidenkin naisten pissimisen. Kovvoo hommoo, nostelu, kaikkinensa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mun silmiin sattuu joka kerta, ku joku egonostelija näkkileivän liikkuvuudella, latoo tankoon 150% maksimit ja lähtee tekeen jtn 10cm liikeradan kyykkyjä, sen sijaan et opettelis tekeen kunnolla & taisteleen sitä kankeutta vastaan. Ihan vitun yleinen näky, eli klisee valituksen aiheena, mut ohan toi ihan vitun typerää spedeilyä. Älkää saatanas menkö kertoon näille, et jotkut treenaa lajivoimaa tolleen. Koht on salit täynnä tyyppejä, jotka väittää treenaavansa tolleen juurikin sitä, koska kerran kuussa frisbeegolfin viskominen kehittyy siit nii kovin ;). Toki oishan se kova kolaus, jos nöyrtyis, ja käyttäis ajan kehittävämmin, egoilun sijaan :rolleyes:. Tosin se vaatis sen, et keskittyy treeniin & kehittymiseen, eikä siihen, mitä muut ajattelee susta & sun sarjapainoista :rolleyes:#2.
Tämä on ihan totta. En tiedä eikö ns. tavan salitreenaajaa kiinnosta koko asia ja siellä käydään vaan huvikseen jumppaamassa kun netistä löytyy niin paljon tietoa nykyään. Itse en aiemmin liikkunut ollenkaan mutta kun aloitin salitreenit niin olen ahminut tietoa jatkuvasti eri lähteistä hirmuisia määriä. Alusta asti kuitenkin ollut suht selvää miten perusliikkeet kannattaisi tehdä ettei mene ihan harakoille.

9/10 treenaajasta kyykkää vajaita ja lähes yhtä usein lämmittelypaino on 60 kiloa josta suoraan >80 kiloon. Sitten kova keskittyminen ja tanko selässä tutisten niiataan 10 senttiä ja takaisin ylös. Siis mitä helvettiä näiden päässä liikkuu kun ei voi tehdä sitä liikettä kunnolla. Sitten välillä kun näkee syvempiä kyykkyjä niin tulee nostettua mentaalista hattua, oli selässä 20 tai 100 kiloa. Toki vajaat kyykyt toimii ilmeisen hyvin esim pin squatina mutta siitä ei ole kyse kun ei uskalleta mennä alas ollenkaan.

En ole itsekään vielä kova kyykkääjä ja sen liikeradan treenaus on ollut todella vaativaa mutta myös todella palkitsevaa. Myös arkielämässä on mukavaa kun pystyy lepäämään kyykyssä ja auttaa joskus hankalissa työasennoissa sähkärinä.

On kuitenkin paha mennä avaamaan suuta ja mennä sanomaan jos näkee jonkun tekevän liikettä päin sitä itseään että hei toi sun liikerata vaatii pientä hiomista. Siinä joutuis kommunikoimaan ja auttaa jotakin?

E. Toisaalta kaikki ei ota kuuleviin korviin se on totta.

Viimeksi muokattu:
On kuitenkin paha mennä avaamaan suuta ja mennä sanomaan jos näkee jonkun tekevän liikettä päin sitä itseään että hei toi sun liikerata vaatii pientä hiomista. Siinä joutuis kommunikoimaan ja auttaa jotakin?

Kyllä siinä melkoinen kynnys on mennä sanomaan, että ota 40 kg pois tangosta ja kyykkää syvemmälle. Otetaan ihan varmasti vittuiluna ja ihmetellään, että kuka tuokin luulee olevansa. Jotain ihan aloittelijaa voisi auttaakin, mutta ei pidempään käynyttä joka kyykkää yhtä paljon kuin minä (mutta vajaina).

Mulle noista vajaista kyykyistä on tullut sellainen mörkö, etten kehtaa tehdä niitä, vaikka joskus voisi olla syytäkin. Toimii voimanostossa vahvistamaan sitä keskialuetta ja ylikuormittaa. Olen ratkaissut ongelman korkealla boksikyykyllä, mikä sekin on kyllä vähän siinä ja siinä, että kehtaako, mutta se rajoittaa liikeradan niin ettei edes pääse alemmaksi, niin tuntuu hyväksyttävämmältä. :nolo:

Kaikki on kauniita, ainutlaatuisia lumihiutaleita, joilla on oma, oikea ja aivan hyväksyttävä tapansa tehdä asioita. Mikä sinä olet muita neuvomaan - paitsi tietenkin jos olet paha ja ilkeä mulkku.

Tuonko pitää jonkinlaisena osviittana tavallisen ihmisen ajattelutavasta, muistaa aina, miksi neuvomisen suhteen kannattaa olla erittäin valikoiva ja tittelinsä mielellään kuningas, paavi tai jumala, jotta lumihiutaleet eivät heti sula kättelyssä.

Kyllä siinä melkoinen kynnys on mennä sanomaan, että ota 40 kg pois tangosta ja kyykkää syvemmälle. Otetaan ihan varmasti vittuiluna ja ihmetellään, että kuka tuokin luulee olevansa. Jotain ihan aloittelijaa voisi auttaakin, mutta ei pidempään käynyttä joka kyykkää yhtä paljon kuin minä (mutta vajaina).

Mulle noista vajaista kyykyistä on tullut sellainen mörkö, etten kehtaa tehdä niitä, vaikka joskus voisi olla syytäkin. Toimii voimanostossa vahvistamaan sitä keskialuetta ja ylikuormittaa. Olen ratkaissut ongelman korkealla boksikyykyllä, mikä sekin on kyllä vähän siinä ja siinä, että kehtaako, mutta se rajoittaa liikeradan niin ettei edes pääse alemmaksi, niin tuntuu hyväksyttävämmältä. :nolo:

Aloittelijoita lähinnä meinasinkin, olen itsekin joskus neuvonut jotain kokemattoman näköistä (kerran):LOL: ja minua on monesti neuvottu ja moni katsonut ikäänkuin sanoakseen mitä vittua tuo yrittää.

Toisaalta ymmärrän miksi on iso kynnys mennä sanomaan, jotkut ovat sen näköisiä kuin olisi sitruuna ahterissa tai on muutenvain vaikea myöntää olevansa väärässä.

Tämän kyykky keskustelun johdosta rupesin demonstroimaan omaa kyykkyä, myönnettäköön että vajaaksi jää täälläkin. :whistle: Taidan tiputtaa hieman kiekkoja ja syväkyykätä ens kerralla.

Kyllähän noita varttikyykkääjiä näkee omalla salilla lähes joka kerta kun treenaamassa käy, mutta en minä jaksa ihmisten tekemisiin puuttua. Eri asia sitten, jos esim. mavet näyttää siltä että välilevyt lentää pitkin seiniä hetkenä minä hyvänsä, siihen nyt IMO on syytäkin puuttua.

Itse olen saanut hyviä ja huonoja neuvoja kysyen ja kysymättä. Nykyään oon niin ruma ja läski, ettei kukaan tuu neuvomaan jos ei erikseen pyydä.

Kyllä siinä melkoinen kynnys on mennä sanomaan, että ota 40 kg pois tangosta ja kyykkää syvemmälle. Otetaan ihan varmasti vittuiluna ja ihmetellään, että kuka tuokin luulee olevansa.

Sama mavessa. Selkä on kierompi ku poliitikolla ja revitään se 40 kg ylimääräistä ylös väkisin.

Totta, mut sit ku sua(on kyllä tullu itteä) tulee neuvoon, joku varttikyykkäilijä, et ''did you know, that deep squats will annihilate your knees, because i have no fucking idea'', ni sillon motivaatio sanoa jtn on suuri.
No juu, on itselläkin toki tapana sanoa takaisin jos jotain ihan puutaheinää tullaan lässyttämään.

Yks tuttu wannabe-bodailija on mm. tietänyt väittää, että takakyykyssä polvet ei saa mennä varpaiden yli (klassikko!) johon vastasin että ei kyllä kiinnosta tommonen velitiede sitten yhtään. Tää jatko sitten yksinään mumisten jotain "jos ite kyykkäisin, niin opettelisin kyykkäämään varpaat seinässä kiinni niin, että polvet kulkee seinää pitkin..". Siinä vaiheessa oli pakko mennä muka tekemään jotain muuta liikettä, kun nauratti niin saatanasti.

Kaikki on kauniita, ainutlaatuisia lumihiutaleita, joilla on oma, oikea ja aivan hyväksyttävä tapansa tehdä asioita. Mikä sinä olet muita neuvomaan - paitsi tietenkin jos olet paha ja ilkeä mulkku.

Tuonko pitää jonkinlaisena osviittana tavallisen ihmisen ajattelutavasta, muistaa aina, miksi neuvomisen suhteen kannattaa olla erittäin valikoiva ja tittelinsä mielellään kuningas, paavi tai jumala, jotta lumihiutaleet eivät heti sula kättelyssä.

Aivan. Lisäksi empiirisen kokemuksen myötä olen oppinut, että ollaksesi neuvojana ns. katu-uskottava, sinulla tulee olla mr olympian fysiikka ja poseerausöljystä kiiltelevä keho, ja sittenkin on kyseenalaista kuunnellaanko neuvojasi, koska lajin ultimaattinen fakta on että jokainen tietää kaiken paremmin kuin kukaan muu. Sen vuoksi nykyään puutun kenenkään tekemisiin vain estääkseni välittömän vammautumisen. Sen olen huomannut vuosien varrella että kun johdonmukaisesti tekee jotain aina määrätyllä tavalla, ihmiset apinoivat. Menee se oppi perille niinkin, tosin hitaasti mutta anyway.

Aloittelijoita lähinnä meinasinkin, olen itsekin joskus neuvonut jotain kokemattoman näköistä (kerran):LOL: ja minua on monesti neuvottu ja moni katsonut ikäänkuin sanoakseen mitä vittua tuo yrittää.

Toisaalta ymmärrän miksi on iso kynnys mennä sanomaan, jotkut ovat sen näköisiä kuin olisi sitruuna ahterissa tai on muutenvain vaikea myöntää olevansa väärässä.

Tämän kyykky keskustelun johdosta rupesin demonstroimaan omaa kyykkyä, myönnettäköön että vajaaksi jää täälläkin. :whistle: Taidan tiputtaa hieman kiekkoja ja syväkyykätä ens kerralla.

Mutta mikä on totuus kyykkytekniikassa? Itselleni se on mitä Tom Platz opetti, eli kyykkykengät ja niiden mahdollistama syvä kyykky joka tehdään reisillä eikä persiillä. Sitten on se suomalainen risureisien koulukunta, joka tekee kyykyt sukkasillaan/tasapohjilla/lenkkareilla, jättää syvyyden vajaaksi ja hämmästelee kun perse kasvaa mutta reidet ei. Toisin sanoen ensinnä tulisi päättää haluaako paksut reidet vai perseen jonka varjokin painaa 20 kiloa, sitten opetella tekniikka ja sitten toistaa vuodesta toiseen kunnes haluttu mitta on saavutettu. Pointti on että kaikki voidaan saavuttaa kyykkäämällä, mutta ei kaikkea yhdellä kertaa eikä mitään paskalla tekniikalla. Komediaa tästä tekee ne hemmot jotka ostavat hullunkalliita kyykkykenkiä ja mennä läpsyttävät niillä läpi kaikki treenit, vaikka niitä tulisi käyttää vain kyykätessä koska kaikessa muussa ne ovat vain haitaksi. Joo, tosimies kävelee kyllä juoksumattoakin vaikkei kengänpohja taivu lainkaan, mutta mikä järki siinä on? Osoittaa lähinnä ettei siellä korvien välissä ole paljoa vipinää..

Komediaa tästä tekee ne hemmot jotka ostavat hullunkalliita kyykkykenkiä ja mennä läpsyttävät niillä läpi kaikki treenit, vaikka niitä tulisi käyttää vain kyykätessä koska kaikessa muussa ne ovat vain haitaksi. Joo, tosimies kävelee kyllä juoksumattoakin vaikkei kengänpohja taivu lainkaan, mutta mikä järki siinä on? Osoittaa lähinnä ettei siellä korvien välissä ole paljoa vipinää..
Itse käytän kyykkykenkiä kaikissa treeneissä. Tosin mainitsemisen arvoista lienee, että joka treenissä kyykätään tai vedetään (teen mavet pn-kengillä tottumuksen vuoksi) + tehdään pystäriä tai sen variaatioita. En koe millään tasolla tarpeelliseksi vaihtaa kenkiä jotain soutuja tai leuanvetoja varten treenin loppupuoliskolle.

Itse käytän kyykkykenkiä kaikissa treeneissä. Tosin mainitsemisen arvoista lienee, että joka treenissä kyykätään tai vedetään (teen mavet pn-kengillä tottumuksen vuoksi) + tehdään pystäriä tai sen variaatioita. En koe millään tasolla tarpeelliseksi vaihtaa kenkiä jotain soutuja tai leuanvetoja varten treenin loppupuoliskolle.

Joo sama täällä. Pn-kengät jalassa on myös homo hyvä penkata! Saa jalan paremmin lattiaan, eikä miula kramppaile takareidet niin pahasti, kun on vähän korkoa jalan alla.

Joo sama täällä. Pn-kengät jalassa on myös homo hyvä penkata! Saa jalan paremmin lattiaan, eikä miula kramppaile takareidet niin pahasti, kun on vähän korkoa jalan alla.
Sama homma penkin kanssa, vaikka sitä harvakseltaan nykyään teenkin. Lättäpohjakenkä penkatessa on ihan persiistä, jos pitää koko jalkaterää maassa.

Mutta mikä on totuus kyykkytekniikassa? Itselleni se on mitä Tom Platz opetti, eli kyykkykengät ja niiden mahdollistama syvä kyykky joka tehdään reisillä eikä persiillä. Sitten on se suomalainen risureisien koulukunta, joka tekee kyykyt sukkasillaan/tasapohjilla/lenkkareilla, jättää syvyyden vajaaksi ja hämmästelee kun perse kasvaa mutta reidet ei. Toisin sanoen ensinnä tulisi päättää haluaako paksut reidet vai perseen jonka varjokin painaa 20 kiloa, sitten opetella tekniikka ja sitten toistaa vuodesta toiseen kunnes haluttu mitta on saavutettu. Pointti on että kaikki voidaan saavuttaa kyykkäämällä, mutta ei kaikkea yhdellä kertaa eikä mitään paskalla tekniikalla. Komediaa tästä tekee ne hemmot jotka ostavat hullunkalliita kyykkykenkiä ja mennä läpsyttävät niillä läpi kaikki treenit, vaikka niitä tulisi käyttää vain kyykätessä koska kaikessa muussa ne ovat vain haitaksi. Joo, tosimies kävelee kyllä juoksumattoakin vaikkei kengänpohja taivu lainkaan, mutta mikä järki siinä on? Osoittaa lähinnä ettei siellä korvien välissä ole paljoa vipinää..
Mielestäni se että ravaa pukuhuoneessa vaihtamassa kengät erikseen joka liikkeen välissä kertoo enemmän älyn juoksusta kuin samojen kenkien pitäminen treenin ajan. Ei niillä toki kaikkia treenejä vedetä mutta kaikki missä on kyykkäystä.

Mielestäni se että ravaa pukuhuoneessa vaihtamassa kengät erikseen joka liikkeen välissä kertoo enemmän älyn juoksusta kuin samojen kenkien pitäminen treenin ajan. Ei niillä toki kaikkia treenejä vedetä mutta kaikki missä on kyykkäystä.
On tuotakin tullut harrastettua jos on mavettanut ja kyykännyt samassa treenissä, tai tehnyt pohkeita. Sittemmin tulin kyllä järkiini ja unohdin koko painonnostokengät kokonaan. Nyt on tullut kyykättyä niin paljon tasapohjaisilla, että pn-kengillä ei onnistu ollenkaan enää. Nousee kantapää maasta, eli menee etupainoiseksi. Ostin ne sen takia, kun luulin etten osaa kyykätä ilman, mutta todellisuus oli se, etten osannut kyykätä.

On tuotakin tullut harrastettua jos on mavettanut ja kyykännyt samassa treenissä, tai tehnyt pohkeita. Sittemmin tulin kyllä järkiini ja unohdin koko painonnostokengät kokonaan. Nyt on tullut kyykättyä niin paljon tasapohjaisilla, että pn-kengillä ei onnistu ollenkaan enää. Nousee kantapää maasta, eli menee etupainoiseksi. Ostin ne sen takia, kun luulin etten osaa kyykätä ilman, mutta todellisuus oli se, etten osannut kyykätä.
Opettelin itsekin kyykkäämään ilman pn kenkiä mutta ei riitä liikkuvuus vaikka aluksi luulin että riittää. Vasemmassa nilkassa jotain häikkää eikä sen liikkuvuus ole yhtä hyvä kuin oikeassa, tuntuu selvää kipua jos koittaa painaa yhtä kovaan kulmaan ja kantapää nousee ilmaan. Vaihtoehtoisesti jalkoja voi laittaa todella leveälle sumoasentoon mutta se taas vie voimat ja polvia ei saa tarpeeksi ulospäin työnnettyä. Satunnaisia kyykkäilyjä olen tehnyt conversekopioillakin mutta kyllä sen huomaa ettei liike onnistu samanlailla. Toki liikkuvuutta treenataan jatkuvasti ja on se huomattavasti parantunut. Kaikilla kyykkäys ei vaan onnistu ilman ulkoisia apuja eikä siinä ole mielestäni mitään väärää. Joku varmaan keksii senkin että ei pn kengissä kyykkäys ole luonnollista niin miten luonnollista ylipäätään on rasittaa kroppaa jollain rautapainoilla useasti viikossa :D

Mulla ja sieviä niiauksia yli 200 kilolla tekevällä tutullani on yhteinen tuttu. Tämä yhteinen tuttu postas faceen kuvan, missä on ilmeisesti kyykkytreenit menossa. Egotuttuni kommentoi heti, että tuu salille x nii mää opetan sut kyykkäämään kunnon painoilla. Hillitsin itseäni ja jätin kommentoimatta, että mä voisin ensin opettaa sut kyykkäämään pelkällä tangolla niiden niiausten sijasta. Nyt sain sen sanottua täällä ja voin jatkaa elämääni :)

Taitaa minun treenit olla vielä suurempaa komediaa. En kyykkää ollenkaan! Milläs minä nyt ostan tuon syväkyykkääjien kunnioituksen? Katos perhana olenkin jo niin vanha että en tarvitse muiden hyväksyntää, tissiposki kuntoilut jatkukoon:oujee:!

Taitaa minun treenit olla vielä suurempaa komediaa. En kyykkää ollenkaan! Milläs minä nyt ostan tuon syväkyykkääjien kunnioituksen? Katos perhana olenkin jo niin vanha että en tarvitse muiden hyväksyntää, tissiposki kuntoilut jatkukoon:oujee:!
Mulle on ihan sama kyykkääkö joku vai ei. Pointti on sama mitä Vaginaattori taisi selittää edellisellä sivulla. Se että teet pieniä niiauksia ja sitten tulet leijumaan niillä, vaikkei liike ole kyykkyä nähnytkään. Jos nyt niitä kyykkyjä pitää vertailla, niin mulle kelpaa kyykyksi ihan hyvin se reidet lattian tasoon kyykky. Valtaosa kun ei kyykkää kuin puolet tuosta syvyydestä. Näissä tilanteissa oon vaan todennut, että parempi olla turpa kiinni ellei joku tuu erikseen neuvoa kysymään.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom