Salikomediaa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Raven
  • Aloitettu Aloitettu
Käytin poikaani (3-vee) ja tyttöäni (1-vee) lasten satujumpassa erään isomman ketjun "salilla". Oon mä sitä aikaisemminkin vähän naureskellut, kun tuolla on esim. "voimailupuolella" penkin (sen ainoan) vieressä kiekot yhteensä 2x15kg ja 2x20 kg ja penkki joku ihme rimpula, ja sit käy ihan tiukan näköistä / henkistä jengiä kuitenkin. Ite kun käy vanhan liiton salilla uimahallin kellarissa jne. niin ei voinut olla nauramatta kun lähtiessä miesten pukuhuoneessa näin nurkkauksen, jossa seinällä oli peili, jonka päällä sellaset "meikkausvalot" + peilin päältä roikkui kolme punaista hiustenkuivaajaa. Sit miesten pukkarissa jengi vaihtoi kuteita pyyhkeiden alla :D 3-vee poikani kysyi tietysti kovaan ääneen, että "isi, mitä tuo mies oikein pelleilee?"

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ei olin ennen sitä siel, mut voihan se olla jotain mentaalista latautumista ens kerran raskaaseen treeniin :D tangon tuijottelu.

Rimakauhu iskenyt.

Oma liikunnan opettajani, joka on myös virallinen pt jonkin sortin kautta, neuvoi tekemään kulmasoudun korkeassa kulmassa selkä pyöreänä ja kapealla otteella vetäen keski/ylärintaan :D kyykkyä ei kuulemma kannata tehdä, koska ihmiskehoa ei ole tehty kannattelemaan isoa kuormaa selässään...

Ihan totta yleensäkin, omallla painolla tehtävät on tärkeintä. Samoin harvoin elämässä tehdään tuollaista liikettä kun kyykky jalat vierekkäin. Mieluummin raaja kerrallaan.

Tulen aiheuttamaan tiistaista eteenpäin kanssatreenaajille todennäköisesti varsin riemukasta komediaa salilla, koko sydämestäni pahoittelen jos joku minuun tulee törmäämään salilla, samalla toivotan hulvattomia hetkiä kun minun jumppaani joku seuraa.
Minulle nimittäin tehdään pieni toimenpide jalkaterään, joten jalkatreenit jäävät kahdeksi viikoksi täysin. Aion olla tämän kaksi viikkoa täysi rintahauispelle (ok, kyllä sinne hieman olkaa ja selkääkin tulee mukaan).
Jos törmäätte jalkaansa ontuvaan mieheen joka 4 kertaa viikossa käy hinkkaamassa pelkästään yläkroppaansa, se olen minä. Älkää epäröikö nauraa ja sylkeä päälleni. :puntti:

Ihan totta yleensäkin, omallla painolla tehtävät on tärkeintä. Samoin harvoin elämässä tehdään tuollaista liikettä kun kyykky jalat vierekkäin. Mieluummin raaja kerrallaan.
Kyllä mä usein olen vaikka nostanut jotain kyykäten nostettavan esineen tasolle. Harvoin olen todennut parhaaksi nostaa jotain pistoolikyykkäämällä. Kai meitä on moneen junaan.

Kyllä mä usein olen vaikka nostanut jotain kyykäten nostettavan esineen tasolle.
Nostat laatikot, huonekalut, jääkaapit jne. niin että otat ne ensin selkään ja kyykkäät ne sitten?

Noh oikeastihan esim. laatikon nostaminen lattialta muistuttaa yleensä eniten oikeastaan sumo-maastavetoa.... Samaten vaikka sohvan nosto...

Nostat laatikot, huonekalut, jääkaapit jne. niin että otat ne ensin selkään ja kyykkäät ne sitten?

Noh oikeastihan esim. laatikon nostaminen lattialta muistuttaa yleensä eniten oikeastaan sumo-maastavetoa.... Samaten vaikka sohvan nosto...
Tai rinnallevedon ja goblet squatin yhdistelmää, jossa molemmissa käytetään kumpaakin raajaa.

Pointti oli se, että itse ainakaan en koe järkeä pumppailla kehonpainokyykkyä tai pistoolikyykkyä (sitä ei sitten enää pumppaillakkaan) kun voi ottaa helposti tangon selkään ja määrätä itse, millä kuormalla tekee

Olin pukuhuoneessa ja puolituttu treenikaveri meni suihkuun. Hetimmiten suihkuverhon takaa alkoi kuulua erittäin kovaääninen: "Ooh! Aah! Oioioi!" Mietin jo, että jos nyt on ihan pakko runkata yleisessä suihkussa, niin voisiko edes yrittää tehdä sen vähän hiljaisemmin. Hetken päästä kuului huikkaus: "Jos meinasit mennä suihkuun, niin täällä ei sitten oo lämmintä vettä!"

Olin pukuhuoneessa ja puolituttu treenikaveri meni suihkuun. Hetimmiten suihkuverhon takaa alkoi kuulua erittäin kovaääninen: "Ooh! Aah! Oioioi!" Mietin jo, että jos nyt on ihan pakko runkata yleisessä suihkussa, niin voisiko edes yrittää tehdä sen vähän hiljaisemmin. Hetken päästä kuului huikkaus: "Jos meinasit mennä suihkuun, niin täällä ei sitten oo lämmintä vettä!"

Seivas vaan tilanteen.

Vois tännekin pitkästä aikaa jotain lätistä.. Havaitsin olevani ennakkoluuloinen natsi.
Salille saapasteli 2 melko äänekkään oloista romanimiestä. Pukkarista tultiin perus sandaalit-kulmahousut-henkselit-teepaita-salikamppeilla. Miehet odotteli että penkki vapautuu ja Gelem, Gelem raikasi. Puhuivat siis omaa kieltään.
Yllätykseni oli suuri kun nuorempi pääsi penkkaamaan. Jampalla todella jämäkät otteet ja opetti vanhempaa ja tsemppasi oikein kunnolla. Vanhempi tosiaan teki vain ykkösiä. Tietty. Siinä sitten virittelin jutun juurta miesten kanssa ja todella hyviä tyyppejä. Silti kyllä istuin salikassini päällä niin kauan kun olivat samassa huoneessa.

Laardiboy oli taas vauhdissa.

Ihan kivan painavien penkkisarjojen jälkeen ajattelin kokeilla ykkösen alavinopenkkiä normipenkissä jalat penkillä. Kaikki sujui hyvin kun otin tangon telineestä ja aloin laskemaan lattialle. Sitten jalat lipesivät penkiltä ja tanko tuli rinnalle kunnolla.
Tanko makaa kokonaan rinnalla ja vielä aika ylhäällä, mutta suomalainen tollohan ei apua pyydä. Eikun punnerretaan alahuuli väpättäen rauta ylös. Kun perse pysyi penkissä ja muutenkin ihan sääntöjen mukainen nosto niin stoppipenkin maksimi parani sitten 20kg.

Voisin oikeastaan alkaa käyttämään saliasuna jotain harlekiini onepieceä, oranssia perukkia ja punaista nenää. Niin usein näitä sattuu.

Eikun nenä on jo punainen.

Tämä PT sattuu olemaan myös sitä mieltä, että yhden vapailla painoilla tehtävän liikkeen jälkeen, on siirryttävä tekemään laitteilla, koska ihminen ei pysty keskittymään enää kunnolla seuraavaan vapailla painoilla tehtävään liikkeeseen...

Pystyyköhän ihminen kuitenkin keskittymään kahteen (2) koneella peräkkäin tehtävään liikkeeseen vai herpaantuuko siinäkin keskittyminen samalla tavoin kuin vapailla painoilla?

Ehkä tuota PT:n periaatetta voisi soveltaa myös pyörällä polkemiseen > joka toinen kerta normaalisti polkis pyörällä ja joka toinen kerta apupyörien kanssa, koska ihminen ei välttämätt pysty keskittymään enää kunnolla jos tekee polkutreenin peräkkäin "vapaana", ilman apurenkaita...

Kävelykin saa tuolla periaatteella aivan uusia ulottuvuuksia..täytyypä hakea TK:sta kainalosauvat, ettei vaan aivan herpaannu tästä vapaana kävelystä...

Tuli tuossa yks päivä oltua tällä viikolla aikasessa salilla, kun koulustakin vapaat menossa. No siinä sitten treenin alkuvaiheessa seurailin silmällä yhtä jätkää kun oli vähän oudon oloinen. Siis pyöri ja hyöri ja näytti vähän siltä, että ei oikeen tiedä mitä tekis. Sitten alkoi se facepalm tilanne, jossa oli jo lähellä etten mennyt sanomaan herralle, että rauhotus nyt vähä ettet riko ittees ja laitetta. (Joojoo vähän tarkemmin tilanne..)
Siis samassa tilassa oli 3 hyvässä kunnossa olevaa mimmiä, jotka tekivät siinä push downia suht isolla painolla. Tämä jätkä teki myös toisessa laitteessa sitä samaan aikaan ja muistaakseni aika pienellä painolla kunnes.. Jätkä pysäyttää treenaamisen ja alkaa tuijottaa näitä mimmejä ja samantein iskee sokan viimeselle painolle eli maximille. Jätkä ottaa narut käteen ja lähtee kävelee taakseppäi ja samalla yrittää riuhtoo ja riuhtoo pakkaa ylös ihan väkisin. No ei noussu nii jätkä heittää paria kevyemmäks pakan ja taas sama juttu. Ja kolmas kerta kun olin jo lähössä käveleen sen luo nii se heittää sokan abaut puoleen väliin pakkaa ja riuhtoo pakan väkisillä ylös ja lähtee kävelee siitä pois.. Tais poikaa ottaa koville ku mimmit nosti enemmä..

Tuli tuossa yks päivä oltua tällä viikolla aikasessa salilla, kun koulustakin vapaat menossa. No siinä sitten treenin alkuvaiheessa seurailin silmällä yhtä jätkää kun oli vähän oudon oloinen. Siis pyöri ja hyöri ja näytti vähän siltä, että ei oikeen tiedä mitä tekis. Sitten alkoi se facepalm tilanne, jossa oli jo lähellä etten mennyt sanomaan herralle, että rauhotus nyt vähä ettet riko ittees ja laitetta. (Joojoo vähän tarkemmin tilanne..)
Siis samassa tilassa oli 3 hyvässä kunnossa olevaa mimmiä, jotka tekivät siinä push downia suht isolla painolla. Tämä jätkä teki myös toisessa laitteessa sitä samaan aikaan ja muistaakseni aika pienellä painolla kunnes.. Jätkä pysäyttää treenaamisen ja alkaa tuijottaa näitä mimmejä ja samantein iskee sokan viimeselle painolle eli maximille. Jätkä ottaa narut käteen ja lähtee kävelee taakseppäi ja samalla yrittää riuhtoo ja riuhtoo pakkaa ylös ihan väkisin. No ei noussu nii jätkä heittää paria kevyemmäks pakan ja taas sama juttu. Ja kolmas kerta kun olin jo lähössä käveleen sen luo nii se heittää sokan abaut puoleen väliin pakkaa ja riuhtoo pakan väkisillä ylös ja lähtee kävelee siitä pois.. Tais poikaa ottaa koville ku mimmit nosti enemmä..

Haha, samanmoiseen tilanteeseen jouduin itsekin, oli kaks nuorta jannua ja tein ojentajaa ja hauista taljassa. Ne tuli viereiseen ja aivan kamalalla tekniikalla, eli riuhtomisella, rupes tekee samoja liikkeitä. Siirtyivät siitä sit tekee hauista alataljaan ja jestas mitä heijaamista, oli niin hilkulla etten menny valistamaan liikkeen oikeaoppisesta suorituksesta :D meno oli ku eläintarhassa. Ajattelin olla hiljaa, olivat sen verta ujon olosia että olis varmaan niiden salillaköyminen loppunu siihen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom