Salikomediaa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Raven
  • Aloitettu Aloitettu
Minä ymmärtääkseni ymmärrän supersarjan konseptin, mutta...eiks niissä enempi tehdä joko kaks liikettä samalle lihalle peräkkäin,
esim pec-deck ja penkki, tai sitten antagonisteille; pena-kulmasoutu tai kyykky-sldl.
Onk tää joku uus juttu, että tehdään supersettiä kahdelle lihakselle/lihasryhmälle, jotka ei osallistu ensinkään toistensa reeniin missään liikkeessä?
Ajansäästö?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Olen tuolla, miksi sitä nyt sanois ettei paljasta liikaa...sanotaan nyt vaikka Töölön Foreverillä huomannut jännän supersarjavariaation,
jota olen nähnyt ainakin kolmen eri ihmisen tekevän: ensin reisien koukistusta istuen (Sygnumin) koneessa,
minkä jälkeen vastapainodippiin tekemään dippiä.

Minä ymmärtääkseni ymmärrän supersarjan konseptin, mutta...eiks niissä enempi tehdä joko kaks liikettä samalle lihalle peräkkäin,
esim pec-deck ja penkki, tai sitten antagonisteille; pena-kulmasoutu tai kyykky-sldl.
Onk tää joku uus juttu, että tehdään supersettiä kahdelle lihakselle/lihasryhmälle, jotka ei osallistu ensinkään toistensa reeniin missään liikkeessä?
Mä oon tehny tollasta joskus. Idea kai lähinnä pitää sykkeitä ylhäällä ja tehdä harjoittelusta "kuntopiirimäistä". Voi tietty olla ajansäästökin ideana...

Olin tuossa työmatkalla ja kävin kiinteistössä sijaitsevassa usean yrityksen yhteisellä salilla. Ihan mukava pikkusali, kohtuu hyvät laitteet vaikka paineilmalla toimivatkin. No olin siinä juuri saanut alkulämmöt otettua ja virittelin kuulokkeita päähän kun sisään pamahti nelikymppinen herrasmies farkuissa ja kauluspaidassa. Kysyi, että voinko tulla varmistaan penkin. Vastasin, että tottakai, mutta herrasmiehen varustuksesta johtuen jatkoin omia juttujani (oletin sankarin menevän vaihtamaan vaatteet). No, kaveri latas rojut tankoon ja kysyi jos nyt kerkeisin. Menin sitten hieman hämmentyneenä siihen varmistelemaan. Tyyppi ei lämmitellyt yhtään. Kauheella huudolla tehtiin yksi, kympin sarja. Kauluspaitamies pomppas pystyyn ja huusi kauheeseen ääneen että onpa rauta kevyttä tänään. Teki vielä perään yhden sarjan haukkareita (samalla tangolla) ja sanoi, että tuleppa myöhemmin uudestaan niin hän varmistaa mun penkin. Sankari poistui paikalta ja itse jatkoin päätäni pyöritellen reenini loppuun.

Jos teki hauiskäännötkin samalla tangolla, niin ei se kummoinen herkules ollut?

Työpaikkojen saleilla taitaa asua pahimmat egoukot. Niissä on sen verran heikko tasokin monesti, että satasen penalla ollaan jo kuninkuusluokassa.

Voisi mennä myös idioottiketjuun:
Venäläiset nuoret miehet tekivät mielestään hyvän jekun kaverilleen jonka penkkimaksimi oli edellisen noston perusteella70kg. Laittoivat tankoon 90 kg ja pukivat sling shotin kaverille siten, että kuminauha tuli selkäpuolelle. Tanko kopsahti kaveria leukaan. Ja parikymppiset Tatjaanat nauroi vieressä.

Voisi mennä myös idioottiketjuun:
Venäläiset nuoret miehet tekivät mielestään hyvän jekun kaverilleen jonka penkkimaksimi oli edellisen noston perusteella70kg. Laittoivat tankoon 90 kg ja pukivat sling shotin kaverille siten, että kuminauha tuli selkäpuolelle. Tanko kopsahti kaveria leukaan. Ja parikymppiset Tatjaanat nauroi vieressä.
Tykkäys tuosta idioottiketjuun ehdottamisesta. :|

No nyt tuli ensimmäisen kerran elämässäni todistettua kun joku jantteri veivasi hauiksia kyykkyräkissä :D
Erittäin hyvä paikka siihen. Olen itsekin tuota joskus harrastanut, mutta aina varmistanut tarkalla katseella että kukaan ei siitä oikeasti hyötyisi. Vielä en ole saanut ketjusta lukea tilitystä siitä.
Rannekäännöt on kyllä mulla jäänyt räkissä tekemättä, muistaakseni, mutta olen senkin nähnyt. Hyvä paikkahan se tehdä koko treeni, jos muut eivät räkkiä kaipaa. :D :)

Ei kaikki salilla käyvät vedä satalasissa body-lavat tähtäimessä.

Juu ei varmasti vedä, mutta voihan niitä jalkoja heilutella kotonakin sohvan reunalla istuskellessa. Yhtä hyödyllistä :) Vähän kuin opettelis ajamaan autoa istumalla kuskin paikalla rattia käännellen, auto turvallisesti sammutettuna parkkipaikalla. Liikkeen oppii, mutta siihen se sitten jääkin.

Kun en niin vakavasti salitreeniäni ota, niin yhtenä päivänä repesin salilla nauruun kun kesken sarjani lähti yllättäen soimaan radiosta legendaarinen Eye of the Tiger. Pari muuta siinä ympärillä jatkoivat treeniä naama peruslukemilla ja sehän minua nauratti vielä enemmän. Mielessäni näin itseni jollain videolla, kun ei-niin-tikissä oleva sälli vääntää sarjaa kyseisen biisin tahtiin :D

Kun en niin vakavasti salitreeniäni ota, niin yhtenä päivänä repesin salilla nauruun kun kesken sarjani lähti yllättäen soimaan radiosta legendaarinen Eye of the Tiger. Pari muuta siinä ympärillä jatkoivat treeniä naama peruslukemilla ja sehän minua nauratti vielä enemmän. Mielessäni näin itseni jollain videolla, kun ei-niin-tikissä oleva sälli vääntää sarjaa kyseisen biisin tahtiin :D

Pitäisikin tehdä treenivideoita normijampoista pakkiksen etusivun tyyliin: Pertti "Ripper" Reinikainen treenaa käsiä 5 viikkoa ennen firman pikkujouluja :D

Punttiksen saunaosastolla taas tapahtuu. Viime salikäynnillä virolainen nyrkkeilijä kuunteli saunan lauteilla kännykällä gangsta-rappia, mikin kautta. Suihkussa ihmettelin, että ovatko hankkineet Satsille kajarit saunaan. Ehei, isokokoinen jannu kuunteli mikin kautta rappia, ja täysillä. Jotenkin se vitutti:confused:. Ei mulla olis pokkaa :D.

Tampereen keskustassa nimeltämainitsemattomassa fitness-centterissä käy/kävi eräs heppu joka oli kyllä ihan atleettisessa kunnossa, mutta treenin aikana on pakko pitää semmosta ähinää että pari kertaa on pitänyt katsoa että naidaanko täälä salilla jotakuta. Mikä minä olen tuomitsemaan, mutta tuosta eteenpäin oon varmistanu että soittimessa on virtaa.

Aiheutan varmaan itse komediaa kun törmäilen ties mihin ja kompastun jatkuvasti salilla. Jostain syystä kömpelyyteni korostuu raskaiden sarjojen jälkeen.

Kun aloitin en tajunnut että pohjelaitteessa saa nostettua sen pidikkeen mikä lienee pois jotta saa laajemman liikeradan, ihmettelin pitkään miksi se on niin onneton laite kunnes joku körmy tuli virne päällä opastaa kädestä pitäen miten tehdään :oops: olin pitkään nitkutellut 2cm liikerataa ja kironnut laitteen alimpaan helvettiin kun se oli niin "huono" :D

Kun aloitin en tajunnut että pohjelaitteessa saa nostettua sen pidikkeen mikä lienee pois jotta saa laajemman liikeradan, ihmettelin pitkään miksi se on niin onneton laite kunnes joku körmy tuli virne päällä opastaa kädestä pitäen miten tehdään :oops: olin pitkään nitkutellut 2cm liikerataa ja kironnut laitteen alimpaan helvettiin kun se oli niin "huono" :D

Heh, mulla kävi sama moka joskus pari vuotta sitte, kun ekoja kertoja salilla kokeilin sitä pohjevehjettä. Vasta salinvaihdon jälkeen toisella vehkeellä, missä se pidike tippu itsestään sivulle, tuli sellanen ahaa-elämys, että näinhän tää homma toimii... :oops: Ei nyt aina voi mennä heti putkeen :D

Suositut

Back
Ylös Bottom