Salikomediaa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Raven
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Joo ei se suomalaisten peruspekkojen ego kestä millään sitä jos joku tulee neuvomaan, varsinkaan pienempi/nuorempi jantteri. Pätee niin salilla kuin muuallakin elämässä, huvittavaa. Meidänkin salilla käy perus 50v mahakkaita miehiä riuhtomassa painoja milloin mihinkäkin suuntaan niin että ihan itteäänkin jo sattuu, muttei kyllä tule mieleenkään mennä neuvomaan, kun pskaahan sieltä vaan sataisi niskaan. Katharinalle tosin varmaan riittäisi ihan henkilökohtaisiakin opastajia täältä pakkiksenkin puolelta :D

Mua on kolme kertaa neuvottu. Kaksi ekaa otin kiitollisena vastaan. Kolmannen neuvon antaja oli hetkeä aiemmin penkannut persaus kunnolla ilmassa niin se meni suoraan korvasta sisään ja toisesta ulos ;) Jatkossakin otan mielelläni viisaampien neuvot vastaan :)

Teidän oletuksena on nyt se, että ne neuvot on hyviä.. Yleensä, kun tommoset nuoret jampat neuvoo, ni se on aina joko sitä samaa turhaa "mätiedäntonjo", tai sitten ne neuvoo jotai ihan puuta heinää.. Perusolettamuksena niillä on kuitenkin aina se, että "mäteenniinvitustiparemminkumuut"..

Kerran just joku 20kybänen tikkunekku tuli neuvoo miten tehdään polven ojennuksia.. Sanoin tossa kohtaa ihan suoraan, että ei kuule kynis hirveesti kiinnosta miten sä teet ne, sori vaa.. Jos on jotai näyttöö, että homma toimii, otan kiitollisena vastaan neuvot, mutta jos oot joku "kaikkitietävä" pieni räkänokka, ei sulle yleensä hirveesti kunnioitusta satele..

Mä annan kaikkien tehä just niiku ne ite haluaa, enkä mee väliin vaikka ois tyyliin vaarana halvaantuminen.. Siinähän paskoo paikkojaan, ei oikeestaan kuulu mulle pätkääkään..

Miten niin en puhunut?

Siten niin et puhunut, koska sanoit, että "näkee, että on käynyt salilla jo pitkään".. Miten voi olla aloittelija ja pitkään salilla käynyt samaan aikaan, hä?

Itte kans näin jälkikäteen toivonut että olis joskus ollut joku neuvomassa alkuaikoina etenki tekniikoita liikkeisiin, niin olis säästynyt paljo aikaa ja vaivaa. No nyttemmin muutaman vuoden treenailleena oon uskaltanut muutamalle kaverille antaa jotain ihan perus neuvoja karmeisiin tekniikoihin, ihan vilpittömästi hyvyyttäni vaan. Vastaukset lähinnä tiuskasuita ja treenit on saanu vetää siitä lähtien yksistään.

Eli kuten jo tossa ylempänä moneen kertaan mainittiin, älkää ikinä koskaan neuvoko salilla ketään missään asiassa, jos et satu näyttämään esim. Kille Kujalalta, muuten oot ylimielinen kaikkitietävä ääliö.

Itte kans näin jälkikäteen toivonut että olis joskus ollut joku neuvomassa alkuaikoina etenki tekniikoita liikkeisiin, niin olis säästynyt paljo aikaa ja vaivaa. No nyttemmin muutaman vuoden treenailleena oon uskaltanut muutamalle kaverille antaa jotain ihan perus neuvoja karmeisiin tekniikoihin, ihan vilpittömästi hyvyyttäni vaan. Vastaukset lähinnä tiuskasuita ja treenit on saanu vetää siitä lähtien yksistään.

Eli kuten jo tossa ylempänä moneen kertaan mainittiin, älkää ikinä koskaan neuvoko salilla ketään missään asiassa, jos et satu näyttämään esim. Kille Kujalalta, muuten oot ylimielinen kaikkitietävä ääliö.

Kyllähän se tuntemattomien neuvominen on yhdenlaista egoilua, vaikka miten päin sen itselleen päässään selittää. Varsinkin näissä kolisteluhommissa ei hirveästi pääse pätemään ellei oikeasti kilpaile, tai lisää nimen perään ", PT". Kyllähän se tietenkin tuntuu kivalta jos huomaa jonkun muun tekevän "huonommin" kuin itse, mutta aika harvalla on puhtaat kalkit pussissa kun neuvoo tuntemattomia kysymättä (tai ilman palkkaa). Se vaan nyt sattuu boostaamaan omaa egoa kun pääsee kerrankin neuvomaan, laadusta välittämättä.

Muutama kuukausi sitten käytin paria kirosanaa kun "neuvoin" kahta nuorempaa kollia. Toveri #1 teki facepulleja lähes täydellä pakalla, ja Toveri #2 avitti kädet pakan *välissä* joka toistolla. Eivät ole enää facepulleja tehneet. Eivätkä kyllä hirveästi minusta tunnu nyt tykkäävän. Mutta, olihan se mukava hieman päteä, ja omassa päässä pelastin Toveri #2:sen vakavammaltakin loukkaantumiselta.

Melkosta paskapuhetta. Täytyy olla täys apina jos ei anna jotain pientä vinkkiä esimerkiks kun joku repii maasta tai kyykkää oikeasti vaarallisella tekniikalla. Ihan se ja sama miten joku jotain hauiskääntöä vääntää mut näissä missä voi itsensä paskoa oikeesti on imo järjetöntä olla sanomatta eikä siinä oo egon kans mitään tekemistä. Sen neuvomisen voi muotoilla fiksuksi ja jos siitä ottaa nokkiinsa nii sitten antaa olla ja paskokoon ittensä. Oppii olemaan

Vai oli paskapuhetta?

Eikä mitään tekemistä egon kanssa?

:)
Ei. Ei oo väärin tehä erilailla ku ite tekee mutta kun huomaat että nyt alkaa välilevyt paukkua nii mikset sanoisi jotain? Ei ainakaan mun omalle tunnolle tekis hyvää nähdä kun se vahinko sitten sattuu etkä vaivautunu sanomaan mitään

Kyllähän se tuntemattomien neuvominen on yhdenlaista egoilua, vaikka miten päin sen itselleen päässään selittää. Varsinkin näissä kolisteluhommissa ei hirveästi pääse pätemään ellei oikeasti kilpaile, tai lisää nimen perään ", PT". Kyllähän se tietenkin tuntuu kivalta jos huomaa jonkun muun tekevän "huonommin" kuin itse, mutta aika harvalla on puhtaat kalkit pussissa kun neuvoo tuntemattomia kysymättä (tai ilman palkkaa). Se vaan nyt sattuu boostaamaan omaa egoa kun pääsee kerrankin neuvomaan, laadusta välittämättä.

Muutama kuukausi sitten käytin paria kirosanaa kun "neuvoin" kahta nuorempaa kollia. Toveri #1 teki facepulleja lähes täydellä pakalla, ja Toveri #2 avitti kädet pakan *välissä* joka toistolla. Eivät ole enää facepulleja tehneet. Eivätkä kyllä hirveästi minusta tunnu nyt tykkäävän. Mutta, olihan se mukava hieman päteä, ja omassa päässä pelastin Toveri #2:sen vakavammaltakin loukkaantumiselta.

Siis kyse oli nimenomaan tuttujen treenikavereiden neuvomisesta, en ole ventovieraiden touhuihin puuttunut. Ja nimenomaan kaveri runnoo mavea pitkähköjä sarjoja karmeimmalla kissanselällä ikinä, mutta tekniikka saakin kuulemma pettää koska treenaa voimaa ja ammattilaisillakin kuulemma teknikka pettää tiukoissa nostoissa.

Sama kaveri veivaa aina hauiskääntöä tangolla hirveellä heijarilla puolikasta liikerataa liian isoilla painoilla, joskus mainitsin että ottaa vähän levyjä pois ja pitää kyynerpäät kyljissä kiinni, laskee käden suoraksi ja muutenkin tekee hallitummin. Ei halua kuulemma keskittää liikettä hauksille, vaan treenaa kokonaisvaltaisesti.

On se tuokin yks tapa tehä yks-nivel liikkeestä koko kehon harjoitus :rolleyes:. Parhaas tapaukses ehkä saanut kenties jtn voimaa ja habakääntö painotki sen mukaset. Pahimmas tapaukses itsepetoksen ainekset valmiit, ja ego kasvaa nopeempaa ku itse hauberi. On järkevii tapoi fuskaa, et saa lihoille shokkihoitoa ylikuormittamalla. Sit on toi legendaarinen, kehon yhen pienimmän lihaksen rääkkäys/raiskaus nivelten kustannuksella.
Mulla on toi puuttumiskynnys aika korkea. Joskus jotain ihan aloittelijaa on nevonut ja siinä se. Jos jonkun oikeasti vaarallisen tekniikan näkisi niin voisi mainita, mutta ylätaljan tekeminen "liian isoilla painoilla" ei ole sellainen, eikä vajaa liikerata hauiskäännössä. Sit on näitä oikeasti helvetin vahvoja tyyppejä jotka ottaa esim 200 penkistä ja repii ylätaljaa maailman hirveimmällä tekniikalla, mutta ne tekee sen ihan tarkoituksella. Ei niitä kiinnosta tippaakaan miten se latsi sattuu supistumaan. Sellaista kun menee höpöttämään niin ne vääntää siltaan ja nauraa päälle. Kerran sanoin kaverilleni, joka muuten kisaa voimanostossa ja hyvällä menestyksellä, että jotain siinä leuanvetotangossa koitit rimpuilla mutta leukoja et tehnyt yhtäkään. Se osasi tietysti ottaa sen huumorilla kun tuttuja ollaan, mutta ei sellaista voi ventovieraalle sanoa, oli taso mikä hyvänsä. Sellaisen asian on tässä vuosien mittaan oppinut, että ei ole yhtä ainoaa oikeaa tapaa tehdä asioita.

No, suomalaiset ei keskimäärin osaa ottaa edes kehuja vastaa, luullaan että vittuillakseen sanoi. Miten siis luulette, että jengillä pää kestää, kun joku tulee neuvomaan/kyseenalaistamaan sen, miten itse teet asiat. Kulttuurille uskollisesti, parhaiten toimii kun "mind your own business."

Oon satunnaisesti avannut suutani salilla. Kun vähän katsoo tilanteen mukaan ja aloittaa lauseen tyyliin "ootko kokeillut tehdä tavalla X" tai "saanko antaa pienen vinkin", niin ei oo kyllä vittuilua pahemmin tullut palautteeksi.

Vähäistä tuo kyllä on, kun reenaankin yleensä siihen aikaan, että salilla on hiljaista. Viimeksi taisi olla joku mimmi, joka yritti solmia käsiään vetoremmeillä tankoon sen verran persoonallisesti, että kysyin saanko antaa vinkkiä.

Tulee tästä mieleen, kun joskus ehkä puoli vuotta salilla käyneenä tein ylätaljaa kapealla kahvalla.. Koitin tehdä mahdollisimman siististi ja latseihin ottavalla tavalla kroppa aika pystyssä ilman heijaamista.

Sit joku möhömaha 50-60v tulee kysymään: "onks joku näyttäny sulle ton liikkeen joskus?" Sanoin että on. Seuraavaksi se halus näyttää miten se kuuluu tehdä! Äijä lyö ihan vitusti painoa taljaan, vetää koko kropalla niin että hyvä ettei takaraivo osu jo lattiaan ku ukko heijaa siinä jonku kutosen, sit lopettaa ja sanoo vaan: "kokeile tällein ni voi tuntuukki jossain" :D :D

Ei vittu menkää iltalehden foorumeille riitelemään.

Vielä Lahdessa asuessani kaveri meni alottelemaan salin alakertaan mavea ja itse kävin ottamassa hieman lämpöä takareisiin yläkerrassa. Samalla pari jamppaa oli noussut portaita ja suuntasivat käsipainoille. Yhtäkkiä alhaalta kuuluu korkeilla desipeleillä: ''Kuka vittu on taas jättäny kiekot tankoihin. Eikö noita vitun vöitäkään voi vittu viedä takaisin paikoilleen eikä jättää lattialle.'', voi olla että sisälsi enemmän/vähemmän, oli napit korvilla, mutta saatte kuitenkin kuvan tilanteesta. Seuraavaksi nuo kaverukset jähmettyivät, laittoivat käsipainot takaisin (telineen eteen lattialle, ei telineelle), häipyivät pukkariin ja liukenivat rakennuksesta melko nopeasti. En ota kantaa että ketkä olivat sotkun jättäneet mutta eipä salilla muita näkynyt. Naureskellut jälkeenpäin lähinnä alakerrasta kuuluneelle raivoamiselle :D

Muistan muuten joskus, itseäni jälkeenpäin paljon huvittaneen, silloin vituttaneen, tilanteen kun joku treenaajan alku teki scotissa haukkaria. Lopetettuaan hän oli jo lähdössä pois kun huusin että meinaatko viedä kiekot takaisin paikoilleen. Sain vastaukseksi: ''Mut siin oli jo painoja ku aloin tekee''. Muistan itsekkin että siihen oli joku jättänyt vitoset päihin. Mulla palo pinna ja huusin jotain: ''No voi vittu kai ne kiekot voi viedä paikoilleen vaikkei niitä itse siihen ole tuonutkaan''. Muistaakseni taisi jättää toisetkin vitoset päihin. No eihän siinä, seuraavana päivänä pahoittelin ylireagointia ja treenaajakin sanoi että taisi vain kokea hapenpuutteesta johtuneen aivopierun. Ihan hyvin on myös treeni kulkenut, painot ja koko kasvanu siitä. Myöhemmin käyttänyt huumorimielessä tuota ''ei niitä voi viedä kun en itse jättänyt'' useammassakin tilanteessa.

Tohon ''sanomiseen salilla'' kerron vielä itseeni kohdistuneen tilanteen ehkä viiden kuuden vuoten takaa, ohjelmallisempaa treeniä ehkä puolivuotta takana. Tein vipareita todennäköisesti päin vittua, liian isoilla painoilla. Vieressä treenaava mies sitten kysäisi että onko mulla tavotteena saada voimaa vai lihasta. Säikähdin ehkä vähän ja sanoin että molempia mutta lihas olisi se tärkeämpi. Käski alentaa painoja ja tekemään rauhallisemmin. Luulen että nimenomaan egon puutteen takia lammasmaisesti tottelinkin ilman vastaväitteitä. Hyvä niin. Ympyrä taas sulkeutui joskus talvella kun tokaisin saman jutun toiselle treenaajalle :D Saa nähdä, ehkä neljän tai viiden vuoden päästä sama jantteri taas jatkaa perinnettä :rolleyes:

Ukko kävelee aina salille samat farkut ja teepaita päällä kuin isompikin kehonrakentaja , kävelee suoraan ovelta automaatille ostaa aina protein 40 jossei ole samaa makua kuin yleensä ottaa toisen... siitä suuntaa penkille lataa 20kiloset päihi tekee 5 toistoa ja sen jälkeen lisää kympit päihin tekee 2x 5 sarjaa ja lähtee salilta pois :D

En tiedä voihan tuossa joku idea olla? , mutta minun silmissä näyttää huvittavalta toiminnalta

Ukko kävelee aina salille samat farkut ja teepaita päällä kuin isompikin kehonrakentaja , kävelee suoraan ovelta automaatille ostaa aina protein 40 jossei ole samaa makua kuin yleensä ottaa toisen... siitä suuntaa penkille lataa 20kiloset päihi tekee 5 toistoa ja sen jälkeen lisää kympit päihin tekee 2x 5 sarjaa ja lähtee salilta pois :D

En tiedä voihan tuossa joku idea olla? , mutta minun silmissä näyttää huvittavalta toiminnalta

what-the-f-tom-delonge.gif

Forever-kuntoklubilla Helsingissä eräs uusi asiakas treenailee ilman paitaa. :D Hyvä on rusketus, mut siihen se sitten jääkin. Saas nähdä kuin pitkään meininki saa jatkua.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom