Salikomediaa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Raven
  • Aloitettu Aloitettu
Miksi kaikilla teineillä on tapana osoitella kun teen penkkiä n. 40 kilon painoilla. Itse siis painan jotain 90kg. En vain saa isommalla painolla tuntumaa rintaan, penkistä kuitenkin nousee ainakin 3 kertaa tuo määrä joten pitääkö minun käyttää aina välillä maksimia että saan nostettua egon takaisin maanpinnalle?

Koska olet krapulapainajaisessa ja penkkaat munasiltasi.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Joku teinipoika steppaili ja hyppelehti (lämmitteli?!) niin koomisesti toissapäivänä salilla, että teki mieleni alkaa osoitella :lol2: Toisaalta melkein pelotti, oli jo vähän liiankin koomista se liikehdintä...

Mielenkiintoista asiaa penkistä. Ehkä munkin kannattaa sitten pumpata suosiolla pelkkää tankoa, eikä tavoitella sitä 40kg:ta, jonka juuri asetin tavoitteeksi :D

Kovimmat ei käytä edes tankoa vaan asettuvat penkille ja ottavat tuntumaa rintaa pelkillä käsien liikkeellä. Tässä taktiikassa on sekin kätevä puoli, että osoittelijoita voi osoitella takaisin in time, kun tanko ei ole tiellä sotkemassa.

Pitkästä aikaa

Muutama mieleen painunut tapaus parilta kuukaudelta,

noin kuukausi sitten näin nuoren miehen tekevän jalkaprässiä ja puhuvan puhelimeen samaanaikaan. Multitasking näyttää olevan nykyään trendiä sillä viikkoa myöhemmin näin toisen jantterin soutavan (soutulaitteella) ja myös käyvän keskustelua puhelimitse. En kuollaksenikaan muista, pitikö puhelinta kädessään vai :pano: pääolkapää tekniikalla mutta pienellä vaivalla molemmat saavat mielikuvituksen lentämään erilaisista variaatioista.

Eläimellinen ääntely kuuluu sukupuoleen katsomatta jokaisen kellarisalin etikettiin mutta naisten orgastinen ähinä reidenloitontajassa seisten (luulen teidän ymmärtävän mitä tarkoitan) liian kireissä trikoissa herättää ainakin minussa hilpeyttä. Vastaavaa saisi kyllä näkyä enemmän makuuhuoneeni puolella :(

Sitten hieman itseeni kohdistuvaa kritiikkiä jota olen silloin tällöin vahingossa kuullut, kun jalkapäivänään jalkaprässiä ''nytkyttävä'' sekä kaikkien alojen erikoisasiantuntija selittää kaverilleen: ''vittu toi jätkä rikkoo polvensa, ei kyykkyä saa tehdä noin syvälle''.

Kevennykseksi omaa salikomediaa, luulin tietäväni lajista jotain mutta näkyy ylimielisyys iskevän aina omaan nilkkaan, huomasin omaksi harmikseni että olen tehnyt maastavetoa samalla otteella kohta vuoden (oikea vasta vasen myötä). Kai se on astuttava epämukavuusalueelle ja vaihdeltava :hyper:

Tuli lähdettyä tuossa puolison jumpan ajaksi salille pari päivää sitten. Ajattelin siinä sitten puolen tunnin pyöräilyn jälkee (ähkyssä salille) tehdä pienen mavepätkän jonka jälkeen laitteilla vähän selkää päälle. Nostin painoja rinnallevedolla kohti mavepainoja kun 90kg rive sitten repäisi pöksyt perseestä oikein kivalta tuntuvasti (napit korvissa). Siinä sitten toisto loppuun ja ilmeettömästi painot takaisin kuin olisi ollut tarkoituskin lopettaa, onneksi ei revennyt kovin ylös asti että seisoessa näkyisi niin loppuajan sai ihan hyvin laitteilla tehtyä. Kummemmin siinä roolia loppuun vetäessä tullut vilkuiltua että huomasiko kukaan tapahtunutta, isossa salissa oli kumminkin varmaan 15 henkeä treenaamassa..

Eilen salilla "äijjien puolella" kuulu niin gaymäinen biisi et mulla ei meinannu pokka pitää,isot miehet treenas ja ite pyörein varpaissa siell...oli pakko vaihtaa kappaletta :D Joku niist naurahtiki et "onpa meillä treeni musat "

Joku tyyppi teki rinnallevetoa hyvin repivällä "meritähtitekniikalla" laskeutuen allemenossa päkiöille. Näytti hyvin epävakaalta ja vaaralliselta meiningiltä. Tällainen suorittaminen johtaa maalaisjärjelläkin ajateltuna todennäköisesti loukkaantumisiin. Jos tunnistat itsesi tästä kuvauksesta, muuta hyvä ihminen tekniikkaasi.
Ei oikeastaan salikomediaa, vaikka hiukan huvittavalta näyttikin...

Ikää varmaan 70, mutta perus periaatteet hengityksestä ja paineiden pitämisestä ei ole mennyt jakeluun. Itellä ei ainakaan pitäis kroppa jos huutaisin kaikki paineet pois ala-asennossa.

Toisaalta enemmänhän se treeni ottaa itse lihaksiin, kun hengittelee normaalisti eikä ota paineita. Itse ainakin monesti treenailen sillä tavalla, vaikka maastavedossakin teen sarjaa 2x omalla painolla.

Siitä tulikin mieleeni, että onkohan tuo paineiden ottaminen vatsaonteloon ponnistuksien aikana jotenkin opittu tapa? Tekevätkö eläimet/muut kädelliset sitä? Kaikki tyräthän syntyvät käytännössä aina siitä, että vatsanpeitteet repeävät liiasta paineesta. Melkoisen määrän voimaa ihminen kuitenkin saa ilmankin paineita, kun onhan siellä kuitenkin vahvat lihaksetkin joka puolella tukemassa selkärankaa.

^Niin sä meinaat, että voimaurheilijat ja -harrastajat tekee tuota vain siksi, että joku on joskus sanonut niin?

Joo, älä ota paineita jatkossakaan. :D

Siitä tulikin mieleeni, että onkohan tuo paineiden ottaminen vatsaonteloon ponnistuksien aikana jotenkin opittu tapa? Tekevätkö eläimet/muut kädelliset sitä? Kaikki tyräthän syntyvät käytännössä aina siitä, että vatsanpeitteet repeävät liiasta paineesta. Melkoisen määrän voimaa ihminen kuitenkin saa ilmankin paineita, kun onhan siellä kuitenkin vahvat lihaksetkin joka puolella tukemassa selkärankaa.

Koska kunnon paineilla nousee enemmän, teen jatkossakin niin. Lisäksi se on selälle turvallisempaa. Tyrän riski tietysti kasvaa, mutta mieluummin otan tyrän, koska ne makkarat on paljon helpompi työntää takaisin napaan kuin se pullistunut välilevy takaisin nikamien väliin. Sori offtopic.

Toisaalta enemmänhän se treeni ottaa itse lihaksiin, kun hengittelee normaalisti eikä ota paineita. Itse ainakin monesti treenailen sillä tavalla, vaikka maastavedossakin teen sarjaa 2x omalla painolla.

No ei niitä tyriä niin vain tule jos paikat on kunnossa. Tyrät on lähinnä läskien ja heikkojen vaivoja.

Toisaalta enemmänhän se treeni ottaa itse lihaksiin, kun hengittelee normaalisti eikä ota paineita.

Mitähän tässä nyt tuli oikein sanottua? Paineethan eivät synny itsekseen vaan ne syntyvät abdominaalisesta paineesta, mikä syntyy tiettyjä lihaksia jännittämällä. Jos saman määrän rautaa nostaa joka tapauksessa, ottaa painetta tai ei, eivät "itse lihaksetkaan" (mitä ne lienevätkään tarkalleen tässä ovat) tee yhtään vähempää työtä.

- - - Updated - - -

Tässä on sit esimerkki, miten ei oteta painetta vaan "itse lihakset" tekee työn...

Mitähän tässä nyt tuli oikein sanottua? Paineethan eivät synny itsekseen vaan ne syntyvät abdominaalisesta paineesta, mikä syntyy tiettyjä lihaksia jännittämällä. Jos saman määrän rautaa nostaa joka tapauksessa, ottaa painetta tai ei, eivät "itse lihaksetkaan" (mitä ne lienevätkään tarkalleen tässä ovat) tee yhtään vähempää työtä.

- - - Updated - - -

Tässä on sit esimerkki, miten ei oteta painetta vaan "itse lihakset" tekee työn...

Ei vittu :D Kattokaa toi video ja kuvitelkaa oma ilmeenne kun olette salilla ja joku mummo kyykkää vapailla painoilla ja päästää samanlaista soundia :D

Onhan se.

Actively engaging your diaphragm can help stabilize your spine during many difficult movements, leaving you less likely to strain or injure yourself.

Ei vittu tajusin tänään että olen puhunut moneen otteeseen salilla ja muuallakin kuinka on tullut syötyä juustokakkuja muutama päivässä, tarkoitus on kyllä ollut sanoa riisikakkuja :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom