Salikomediaa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Raven
  • Aloitettu Aloitettu
Aika rohkeeta. Itse en ole uskaltanut lähtee yli 20kg erotukseen.

Aika paljon kestää jos telineet kaukana toisistaan ja mahdollisimman isoja kiekkoja. Kotona kyykkytelineessä kerran tuli tanko alas kun oli n.130kg ja vetäsin kai sen vikan 20 kilosen toisesta päästä, ja toisessa päässä oli vielä kaikki painot, ja isojen kiekkojen puuteen takia oli melkein tangon päähän asti sitä rautaa. Lähti nätisti katapulttina, ja reikä lattiaan.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kuinka paljon tuo vaatii käytännössä painoeroa että kippaa normitangolla? Olen huomannut että 40kg (2x 20kg) vielä hyvin pysyy vaikka toisesta päästä poistaa kokonaan. Isommilla romuilla ei ole uskaltanut kokeilla :D

Syy miksi kippas oli, etta toinen nykaisi kiekot pois, jonka jalkeen toinen nykaisi kiekot ihan sinne tangon karkeen ja jostain syysta paasti hetkeksi irti niista. Tangossa oli kaksi 45 lbs (noin 20kg) kiekkoa seka pienempi kiekko, joka taisi olla 10lbs. Kyykkaillessa olen joskus aikoja sitten itsekin saanut tangon kippaamaan ja siihen taisi tarvita kolme 20kg limppua...

Tänään osui näkökenttään kun eräs herra teki ojentajia taljassa ja samaan aikaan teki koko ajan aivan järjetöntä "panoliikettä" lantiolla. Erikoisen näköistä hommaa ja oma treeni siinä vähän pätkäs kun peilistä tuon näin :D

Pakkohan tänne nyt on jotain kommentoida siitäkin huolimatta, että omat treenini nyt varmasti herättävät suurta hilpyttä muiden keskuudessa.

Sattunut viimeisen viikon sisällä:

a) Kaksi keski-ikäsiä miestä saapuu salille ja menevät penkin luo. Tankoon arviolta 200kg, jonka jälkeen 10min tsemppi päälle ja toinen miehistä tangon alle. Telineestä raudat suorille käsille (noin 5-10cm ylöspäin) ja takaisin telineeseen. Näitä kolme sarjaa ja mehukattitölkkiin arviolta 500g palautusjuomajauhetta, päälle vissyä ja ulos.

b) Kaikella kunnioituksella ulkomaalaistaustaisia ihmisiä kohtaan, mutta kyllähän manneista monesti irtoaa hupia. Mersun tuulihousut jalassa hauista tekemään scott-tangolla, johon lastataan painoa noin 75kg. Sitten huutamalla kysytään keskellä salia ihmisiltä "PALJONKOS TÄSSÄ NYT ON PAINOA?!", jolloin joku hiljaa vastaa miehelle painomäärän. Noh, tämän jälkeen lisätään painoa 2,5kg jolloin esitetään sama kysymys uudelleen. Tätä samaa jatkui varmaan vartin, jonka jälkeen alkoi itse sarja. Heijasi sen verran että ihme oli ettei selälleen kaatunut. Jokaisen toiston jälkeen (jälleen huutamalla) ilmaistiin toistojen määrä "YKSIIIIHHHHH, KAKSIIIIHHHHH, KOLMEEEHHHHH..." näitä pari sarjaa, jonka jälkeen herra kysäisee viereisessä laitteessa treenaavalta: "paljos sulla nousee?", ja kävelee pois.

c) Ainakin kolmena päivänä viikossa kaksi n. 25-30 vuotiasta poikaa/miestä tulee salille, laittavat penkkiin 150kg painoa. Istuskelevat siinä tunteroisen, ottavat painot pois ja lähtevät pois. Jospa sitä jonain päivänä vielä...

c) Ainakin kolmena päivänä viikossa kaksi n. 25-30 vuotiasta poikaa/miestä tulee salille, laittavat penkkiin 150kg painoa. Istuskelevat siinä tunteroisen, ottavat painot pois ja lähtevät pois. Jospa sitä jonain päivänä vielä...

Nopeuspenkkia selkeesti. Ovat vaan niin nopeita, ettet huomaa sarjoja.

Tietysti kun kaupungin salin kahdesta penkistä vievät toisen istuskeluun tunniksi pahimpaan ruuhka-aikaan, ovat muut hyvinkin iloisia tästä toiminnasta. "Eiku me tehään vielä pari sarjaa tässä, pääset sitte"...

Kuinka paljon tuo vaatii käytännössä painoeroa että kippaa normitangolla? Olen huomannut että 40kg (2x 20kg) vielä hyvin pysyy vaikka toisesta päästä poistaa kokonaan. Isommilla romuilla ei ole uskaltanut kokeilla :D

Kannattaa olla tosiaan tarkkana painopisteen kanssa. Kerran kyykkytelineestä painoja purkaessa tyhjä tangon pää vilahti senttejä naamataulun edestä kun toisessa päässä olleet 40 kg kippasivat tangon. Hyvä ettei siellä toisessa päässä ollut ketään alla. Nolo tilanne olisi muuttunut ikäväksi.

Meikäläinen pääsi taas aiheuttamaan salikomediaa. Kuulokkeet korvassa kuuntelin musiikkia sen verran kovalla, että kuulu vieressä olevalle tyypille. En keskittynyt musiikkiin ollenkaan enkä edes huomannut mitä mulla soi ja tää tyyppi sit tokaisi "hieman erikoinen musiikkivalinta kerätä raivoa ja pumppia. Hyvä biisi, mutta sopisi paremmin johonkin muualle kuin tänne." Sitten vasta tajusin, että perkele mulla soi Tauskin Sinä vain. :D

Ja komedian tässä muodostaa se, että olet kolmekymppisenä kuulokojeen varassa ja viisikymppisenä umpikuuro. Miksi on niin vaikeaa ymmärtää, että volymi tappaa kuulon ihan yhtä varmasti kuin vanhuus tappaa ihmisen.

Olen yhden ikääntynemmän naisen seikkailuja seurannut pari kertaa. Tässä pari tärppiä:

Hän meni istumaan alla olevan kaltaiseen reidenojentajalaitteeseen, heitti jalat tuon tuen päälle ja toisen käden tuen kulmaa säätävälle vivulle. Seuraavaksi hän alkoi kädellään vaihtelemaan tuen kulmaa ylös, alas, ylös alas, ylös alas...jalat kokoajan tuen päällä. Hetken tätä seurasin, naureskelin partaani ja keskityin jälleen omiin touhuihin. Tässä vielä se laite:

7230_legext_zoom.jpg

Toisella kertaa tämä sama nainen oli taljan kimpussa. Hän otti kiinni kahvasta ja veti asettamansa taljan 10 kilon pakan koko narun pituudeltaan ylös (seurauksena joutui pakittamaan pari-kolme metriä taaksepäin) ja alkoi sitten tekemään hauiksen ja pystysoudun jotakin ihmeellistä yhdistelmää. Hetken tätä tehtyään hän meni juoksumatolle seisoskelemaan, ja nimenomaan seisoskelemaan, viideksi minuutiksi. Tässä vaiheessa olin taas uponnut omiin maailmoihini.

Propsit siitä että tälläiset ikäihmiset vielä löytävät puhtia itsestään käydä salilla, mutta sitä en ymmärrä mikseivät suoraan kysy neuvoa kanssaolijoilta, vaan alkavat räpeltää omiaan yleensä koomisin seurauksin.

Tää uppois ehkä paremmin vitutus-ketjuun, mutta ehkä tää muuttuu hauskaksi ajan myötä... toivottavasti. Ajattelin kevään myötä ottaa ensimmäisen puhtaasti voimaan tähtäävän ohjelman penkissä, kun peruskunto on viimein kohtuullisessa kuosissa. Erehdyin sitten väärässä seurassa mainitsemaan tästä jotenkin tyyliin "peruskuntoa on tullut nyt vedettyä aika kauan ja voisi rueta piikkaileen tulosta penkkiin".

Ja voi helvetti, että valitsen termit ensi kerralla toisin.. kuka valopää on edes keksinyt termin "piikkaus"? Se herättää hieman erilaisia assosiaatioita pullamössöjen keskuudessa kuin voimaharjoittelijan :face: ... perkele. Ja tätä vahinkoahan ei saa enää tekemättömäksi :wall: Kai tässä joku piikittäjän leima ja lempinimi tuli sitten tienattua :(

Ja voi helvetti, että valitsen termit ensi kerralla toisin.. kuka valopää on edes keksinyt termin "piikkaus"? Se herättää hieman erilaisia assosiaatioita pullamössöjen keskuudessa kuin voimaharjoittelijan :face: ... perkele. Ja tätä vahinkoahan ei saa enää tekemättömäksi :wall: Kai tässä joku piikittäjän leima ja lempinimi tuli sitten tienattua :(

Ei liity mitenkään asiaan, eikä edes saliin. Mutta melkein kuitenkin. Tilasin kunnon D-vitamiinit iHerbistä tässä vuosi pari sitten. No ei alkanut pakettia kuulumaan, joten soitin sitten tulliin ja kävin seuraavan keskustelun:
- Nönnönnö täällä terve, näettekö mistään että onko mulle tullut pakettia ja että onko se jäänyt tulliin?
- Mitä siinä paketissa on?
- ööööööö..................vitamiineja..........
- <pitkä hiljaisuus>

Ei tullut D-vitamiinit koskaan perille :D

Pakkohan tänne nyt on jotain kommentoida siitäkin huolimatta, että omat treenini nyt varmasti herättävät suurta hilpyttä muiden keskuudessa.

b) Kaikella kunnioituksella ulkomaalaistaustaisia ihmisiä kohtaan, mutta kyllähän manneista monesti irtoaa hupia. Mersun tuulihousut jalassa hauista tekemään scott-tangolla, johon lastataan painoa noin 75kg. Sitten huutamalla kysytään keskellä salia ihmisiltä "PALJONKOS TÄSSÄ NYT ON PAINOA?!", jolloin joku hiljaa vastaa miehelle painomäärän. Noh, tämän jälkeen lisätään painoa 2,5kg jolloin esitetään sama kysymys uudelleen. Tätä samaa jatkui varmaan vartin, jonka jälkeen alkoi itse sarja. Heijasi sen verran että ihme oli ettei selälleen kaatunut. Jokaisen toiston jälkeen (jälleen huutamalla) ilmaistiin toistojen määrä "YKSIIIIHHHHH, KAKSIIIIHHHHH, KOLMEEEHHHHH..." näitä pari sarjaa, jonka jälkeen herra kysäisee viereisessä laitteessa treenaavalta: "paljos sulla nousee?", ja kävelee pois.
Et satu Oulussa päin treenailee?

Jep, ne on niitä oikeita ninjoja. Niiden suorituksia ei ehdi silmä havaita. Varokaa vaan ettette osu suihkuun samaan aikaan ja ainakaan tiputa sitä saippuaa tai jos tiputatte, niin älkää ainakaan nostako sitä kyykistymättä. :jahas:

- n.20-25v laiha mies
- etureidenojennus koneessa
- sylissä tabletti tietokone (tjsp) jota näppäilee samalla
- winwin situation

50-vuotias mies opettaa 15-vuotiaita poikia salilla. Menee vartalonkiertolaitteeseen (seisontamalliin) väärinpäin ja alkaa treenaamaan kylkiä. Luonnollisesti väärin päin laitteessa ollessa painopakka ei liikahdakkaan eikä liikkeessä ole minkäänlaista vastusta. Muutama sarja näitä ja tokihan niiden välissä on tärkeää venytellä aktiivisesti...

Kyllähän tuo 80kg on jo aika paljon scott-penkistä. Kyllähän siinä jo vähän pitäs varmistaa että muut näkee ;)

Siinä lukee scott-tangolla. Mikähän se muuten on?

Kyllä, urheilutalolla tähän herraan oon törmänny. Ensimmäisen kerran joskus pari vuotta sitten. En tiiä vaihtoko salia vai lopahtiko into, mutta nyt näyttää tehneen comebackin jälleen salitouhuihin.
Ite törmäsin joskus siihen samaan :D teki samaa nimenomaista hauiskääntöä 50kg:lla ja kovaan ääneen huusi että hän tekee habaa samalla painolla ku joku kynis tekee penkkiä.
Parasta oli ku se tuli saunassa selvittää jotai sen jalkaprässäilystä.
Manne: "Meni 250 kilolla aika hyvi vai sie sanoot? Kuukauden pääst 300 kiloo"
Minä: "Joo, on kyllä kova sana"
Manne "Eiks oo aika kova tulos hä?"
Minä: "Kyllä nää oot kova jätkä, ei menis mulla millää"
Manne: *katsoo mua* "Ejjjj varmasti meniskään"

Siinä vieressä meinas joku kaveri vähä tyrskiä ku pokkana latelin sille tollasia kehuja.

Se kans pyys mua joskus nostamaa 50 kiekon prässii sillee että se ite nosti sen toisen ja sen jälkee katto ku mää nostin toiselle puolelle ja samalla tietenkin kommentoiden "Voi olla sinul liia raskas se, mul ei itel tunnu missään"

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom