Salikomediaa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Raven
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No toi on sun mielipide, itsellä pelittänyt aina hyvin. PS. no ne kaks crossari nyt on vähän klonksuja :(

No ainakin täytyy antaa plussaa siitä että melkosen nopeesti vastaa palautteisiin. Varmaan 10min siitä ku laitoin viestiä, niin soitti sieltä ja pyys käymään kun on auki.

Jooh kyllähän tuota tulee myös itse tehtyä, eli ilmeisesti komediaa aiheutan ihmisille. Ja kuten myös zuici niin myös vinopenkissä hantteleilla tehdessä tulee myös aina tehtyä ennen aloittamista ja sarjojen välillä ilman mitään muutama toisto. Tuntuu luontevammalta liikkeessä kuin liikkeessä, katsoa liikerataa ensin :D

Ei nyt ihan salikomediaa, mutta sentään salitarvike-/lisäravinnekauppakomediaa.

Olin eilen ostamassa herasäkkiä paikallisessa alan myymälässä ja jonottelin kassalle. Edessäni oli nuori naishenkilö (huom, ei blondi!), joka pälyili ympärilleen hieman uteliaan näköisenä. Ilmeisestikään hän ei ollut paikassa aivan kuin kotonaan. Päästyään kassalle, tyttönen kysyi myyjältä: "Moi! Tarvisin sellaista vyötä tuonne kuntosalille". Myyjä vastasi reippaasti: "Juu, kyllähän meillä noita vöitä löytyy." Hän johdatti asiakkaan tomerasti hyllylle, josta löytyy erinäköisiä nostovöitä.

Asiakas katsasti tarjonnan ja kysyi tarkennuksen: "No mikäs näistä nyt on sellainen rasvaa polttava vyö?". Myyjä hämmentyi hieman ja sanoi: "Nämä ovat siis sellaisia tukevia vöitä. Jos vaikka treenaa kyykkyä tai maastavetoa niin näillä saa tuettua keskivartaloa". Asiakastyttönen oli kuitenkin tietoinen vaatimuksistaan ja totesi: "Ei kun kyllä teillä pitäisi täällä olla sellainen vyö, joka auttaa rasvanpoltossa. Siis sen voi laittaa päälle salilla niin laihtuu paremmin. Poikaystävälle olisin sellaista ostamassa". Myyjä näytti entistäkin hämmentyneemmältä. "Ei meillä kyllä taida... Nyt en kyllä hoksaa, minkälaista tarkoitat", hän sanoi. Tyttö vastasi: "Ei kun poikaystävä sanoi että monet sen kaverit on täältä niitä ostanut". Myyjä näytti jo epätoivoiselta ja itsekin aloin kiinnittää dialogiin enemmän huomiota. Mietin, että mitähän tv-shop-härpäkettä tyttö oikein oli vailla.

Sitten tyttö sai oivalluksen ja ilmoitti: "Hei, on mulla sen vyön nimi täällä lapulla!". Hän kaivoi taskustaan pienen muistilapun ja ojensi sen myyjälle. Myyjän ilme kirkastui ja hän vei asiakkaansa myymälän perälle. Hän sanoi: "Siis tämä 100% Whey tarkoittaa tällaista heraproteiinia. Se on tuollainen lisäravinne". Tämä oli tytölle kerrassaan mullistavaa tietoa ja hän huudahti: "Siis onko se jotain syötävää!?". Myyjä vakuutteli, että tätä se lappuun kirjoitettu 100% Whey tarkoittaa. Tyttö päivitteli tilannetta ja päätti ottaa puhelun poikaystävälleen varmistuakseen siitä että on ymmärtänyt tehtävänsä oikein. Puhelimeen suunnattiin mm. seuraavia lauseita:

"No moi, minä täällä. Hei tuo myyjä sanoo että tuo sun juttu onki jotain SYÖTÄVÄÄ"
"Nii mutta minä luulin että se oli joku vyö!"
"No mutta eikö sun pitäny laihduttaa? Minä luulin että se oli joku vyö"
"No mutta miksi sun pitää jotain tuollaista syödä jos meinaat laihtua?"
"Eikö se siis ollutkaan joku vyö?!"

Puhelun aikana myyjä tuli kassalle rahastamaan oman (samaisen 100% Whey) herapussini. Tässä vaiheessa olin jo melko varma että alahuulestani valui veri yrittäessäni estää huutonaurukohtausta. Myyjä näytti myös käyvän jonkinlaista sisäistä kamppailua. Ulos päästyäni tarjosin varmasti paikalle ilmaista mainosta kävellessäni ulos myymälästä hysteerisesti kikatellen, vedet silmistäni valuen :D

Eihän siinä, kaikki olemme joskus olleet aloittelijoita :) Yrityksestä kuitenkin tytölle täydet pisteet ja papukaijamerkki!

Keminmaasta minäkin mutta oon asunu monta vuotta myös Kemissä ja on vaa helpompi sanoa olevansa kemiläinen.

Ei kyllä oikein mennyt putkeen tämä vuoden ensimmäinen salikeikka.

Salilla oli hiljaista, mikä yllätti minut suuresti. Penkkaamaan mennessäni paikalla oli vain mörkö-luokan pakistanilainen äijä Arqam, joka tuntuu asuvan siellä, ja kaksi lihavaa nuorta neitiä, joita en ole koskaan nähnyt. Lämmittelyt menevät vielä ihan hyvin, kuten myös ensimmäinen kuuden sarja. Toiseen sarjaan mietin, pitäisikö pyytää Arqamia spottaamaan, mutta se on juuri toisella puolella salia vääntämässä scott-hauista, joten en viitsi häiritä. Viisi toistoa meneekin, mutta kuudes jää rinnalle.

Karjaisen sitten klassiset "spotter please", ja nämä perkeleen neidit vaan jäävät katselemaan, ja supattelevat toisilleen. Tämä tietenkin vituttaa minua suuresti, ja yritän raivolla runkkupenkata tangon takaisin telineisiin, mutta eihän se perkele nouse millään. Huudan uudestaan, kovempaa tällä kertaa neitejä katsoen "can you please come and help me", yhtä huonolla tuloksella. Ilmeisesti kuitenkin olen huutanut sen verran kovaa, että Arqam kuulee kuulokkeittensa läpi, ryntää toiselta puolelta salia ja nostaa tangon telineisiin yhtä helposti, kuin jos olisi ollut marjoja poimimassa.

Arqam pelastaa päiväni heittämällä kovaäänisesti "just come and ask me to spot next time, you can´t expect these fatsos to do anything resembling exercise here!."

Tänää tuli todistettua salilla taas vaihteeksi Personal Trainerien tasoa. Parikymppinen nimeltämainitsematon (vaikka nimen tiedänkin) PT opasti n. 60-vuotiasta viiksekästä herrasmiestä. Kaveri näytti muuten ihan Frendien Richardilta mutta harmaampana, jos joku näin saa paremman mielikuvan :D. En koko oppituntia seurannut, koska oma treeni on vietävä loppuun aina HC-meiningillä, mutta tässä jotain mitä lepotauoilla satuin näkemään ja kuulemaan.

Päättelin, että opastettavalla on toisen olkapään kanssa jotain ongelmia, koska PT kysyi aina välillä, että tuntuuko olkapäässä mitään. Kiinnitin kuitenkin huomiota, että PT ei sanonut mitään siitä, kun opetettava teki käsipainoilla pystäriä istuen ja katsoi koko aika niska vinossa ylöspäin sinne, missä käsipainot kohtaavat. Ja siis liikettä tehtiin aivan peilin edessä.

Kun mies kysyi PT:ltä että mites selän treenaus, niin PT vastasi, että ei sitä tarvitse pahemmin treenata, keskitytään enemmän tähän etupuoleen. Ja perusteli vielä, että jos yhdellä kerralla haluaa tehdä koko kehon niin ei saisi olla liikaa liikkeitä. Silti miehelle opastettiin täyttä päätä ojentajapunnerrus taljassa ja hauiskääntö Scotissa yms. Sitä en tiedä, mitä miehelle opastettiin painopakka puolella. Mutta välillä teki mieli sanoa, että miksi tuollaisia vitkutuksia, eikä mitään kunnon liikkeitä. Oletan kuitenkin, että opastettava mies oli muuten aivan terve. Pari muutakin salilla samaan aikaan treenaavaa katselivat PT:n ja miehen menoa kummastellen, joten en ollut ainoa. Mutta kai se PT:kin saa rahansa jollain tapaa tienata.

siis mistä vitusta tollaset personal trainerit noi koulutuksensa hommaa

Kyse varmaan siitä että harrastuksesta halutaan antaa mahdollisimman mieluinen/mukava kokemus, sen takia ei edes mainita niistä oikeasti kehittävistä ns. ikävistä liikkeistä. Omalla salilla muutamaan otteeseen kanssa seurannut tota PT touhua, pyöritään eri laitteissa ja sitten tullaan vapaiden painojen puolelle, jonka opastaminen muodostuu sanoista "täällä on nää vapaat painot". kyllä, se ohjattava asiakas kurkistaa siitä ovenraosta sen PT:n kanssa ja sitten häipyvät. Ja tiedän, varmaan 80% ihmisistä ei edes kiinnosta kyykätä, eli ei edes esitellä moisia mahdollisuuksia, vaan annetaan sen ihmisen itse uskaltautua sinne helvetin puolelle, jos uskaltautuu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom