Salikomediaa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Raven
  • Aloitettu Aloitettu
Mun päässä tuo eka on häkki, ja toka on räkki.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Onko sellane olemassakin kuin "häkki" ellei nyt puhuta hackista, "räkin" kyllä tiiän ja se on tollanen minkä Tikka postas.

Oli kyllä muutama päivä sitten hauskaa salilla :D Siinä oli semmonen varmaan parikymppinen tosi hoikka mies, mutta sillä oli aika saatanan isot kädet. Treenailin ite siinä reilu tunnin oman treenin ja kattelin nii jätkä teki koko ajan haukkaa. Scott-penkissä oli laittanu tankoon 42,5kg ja veteli sillä kympin sarjoja ja aina tauolla otti puhelimen taskusta ja piti sitä korvaa vasten muttei puhunut mitään, samalla kuljeskellen ympäri salia. Yhessä vaiheessa se kävi jalkaprässiä tekemässä pikkunytkytyksillä varmaan sata toistoa, lukien lehteä samalla ja sitten tuli taas haukan vuoro :'DDDD
No seuraavana päivänä olin taas salilla ja samainen kaveri tulee paikalle puhelin kädessä. Sama meininki jatkuu mutta nyt se teki ensin penkkiä ja niskantakaapunnerrusta vuorotellen ennen haukkaa. Katoin ku hintelä kaveri latas penkkiin 60kg ja veti ihan saatanan nopeeta tahtia 25 toistoo ja pienen tauon jälkeen tuli vetään kympin sarjaa 90kg. Olin vähän suu auki että mitä vittua!!!.........ton kokonen jätkä, paino ite varmaan zägällä sen 60kg...:O

Samalla salilla tapahtui myös kerran: Olin siinä kyykkyä tekemässä ja kattelin samalla ku joku kolmekymppine mies harjotteli liikkeitä personal trainerin kanssa. No hetken päästä mies pääs ite alottaan uuden ohjelmansa ja latas taljaan joku 35kg ja alko tekee haukkaa. En oo paskempaa tyyliä nähnykkään, toinen jalka oli puol metriä taempana ku toinen, selkä ihan vinossa ja sitten se kisko liian isot painot kädet iha eritahdissa ylös..muutaman toiston se jakso ja sit oli aika vaihtaa liikettä. Kuulin ku se yritti hakee keskustelua jokasen ohikulkijan kanssa ja annoin sympatiat jätkälle kun kuulin sen äänen.. oli luultavasti vähän puhevammainen tai muutenki vähä erilainen ku muut mutta yritystä riitti. SItte hajosin kyllä totaalisesti ku se nytkytteli jalkojan ylös penkin päällä ja tauolla haki taas keskustelua todella hyvännäköisen naisen kanssa. Kuuntelin vierestä kun se kerto naiselle miten tärkeetä on liikkeiden puhtaus eikä se että nostelee isoja romuja, oli kuulemma toisella salilla aina katellu ku jengi nostelee nii törkeitä painoja mutta liikeradat aina ihan hukassa".. tässä vaiheessa meinasin juosta pukkariin nauramaan xDD juuri ansaitut sympatiat katos kyllä heti..

:D Eile tuli taas todistettuu tätä lehtifetissiä kuumottavalla tavalla. Halluja en nähnyt, toivon niin tai en kuitenkin minne vaa katto ni aina jollai hinaajal kulki lehti kainalossa laitteelta laitteen luo. Miksi?

Mun päässä tuo eka on häkki, ja toka on räkki.
Toi eka on räkki ja toinen aivan tavallinen kyykkyteline (joka tosin soveltuu lähes mihin tahansa muuhunkin). "Häkki" taas on Hack-kyykky, jolla ei ole mitään tekemistä tämän kanssa.

Tikan laittamaa kutsutaan kyllä "kyykkyhäkiksi", että sikäli on se häkki, vaikka on ehkä myös räkki. Hack lausutaan toki jokseenkin "häk" ja puhekielessä voidaan sanoa "häkki", mutta enpä koskaan mieltäisi sitä kuitenkaan häkiksi enkä ainakaan kirjoittaisi "häkki" kun on kyse hack-kyykystä. Ensimmäinen kuva olkoon siis rack eli räkki eli kyykkyhäkki, toinen olkoon kyykkyteline. Kenties stand eli ständi, niin ei tosin koskaan tunnuta sanovan. Ehkä aika uudistaa terminologiaa?

Jopas oli naky tanaan salin pukuhuoneessa. Vanhempi pehmeasti runsasmuotoinen "herrasmies" oli siella pyllistelemassa pelkissa stringeissa ja polvisuojissa(mallia rullaluistelu tms).

Meidän salilla on juuri tommone tikan linkittämä. Siinä tehään kyllä ihan maastavetojaki eikä mua haittaa yhtää.

"Älä käytä noin isoja painoja ettei sulle kasva lihaksia!" tekiessäni haiuskääntöä z-tangolla huimilla 10kg painoilla. On se kivaa, että vuoden vaihtuessa saa treenikaverin mukaan mutta lähinnä hymyilyttää toisen kommentit sarjapainojen suuruksista, jotka eivät mulla tosiaan päätä huimaa :rock:
Jos toi oli vaan vittuilua! :rock:

Tämä keskustelu itsessään on salikomediaa...

...mutta sellaista ei kyllä salilla olekaan kuin "häkki"... hack-kyykkykin on puhekielessä ennemminkin "hakki".
Tuo kuva jonka laitoin on nimeltään "power rack", sanasta RACK tulee suomenkielessä RÄKKI. Kyllä kai periaatteessa englannin rack (=teline) eli räkki voi olla mikä tahansa telineen tapainen mihin tangon saa laitettua, mutta ainakaan omalla kohdalla ei ole tullut ikinä vastaan, että räkki sanaa käytettäisiin mistään muusta kuin power rackin tapaisesta turvaraudoilla (eli pinnoilla) varustetusta systeemistä. Tuo kuva minkä Eepisyys laittoi on ainakin meillä päin nimeltään kyykkyteline. Toisaalta voimanostossakin komento "rack" tarkoittaa että tangon saa laittaa takaisin telineeseen oli kyseessä sitten nostona kyykky tai penkkipunnerrus...

Emmä tiä... kutsuuka miksi lystäätte :)

ps. englannin kielen slangissa sana "rack" voi tarkoittaa myös naisen rintavarustusta

ps. englannin kielen slangissa sana "rack" voi tarkoittaa myös naisen rintavarustusta

Tärkeämmin, myös persevakoa.

Kyllä power rack on suomeksi häkki. Kyykkyhäkistä myös puhutaan usein, vaikka tietysti muutakin siinä pystyy tekemään. Ei suora väännös englanninkielisestä termistä vaan kielikuva sen perusteella, miltä se näyttää (kun on sisällä, on ikään kuin häkin sisällä, ei puutu kuin verkkoaita pystytankojen välistä).

Ja hack squat on hakkikyykky, ei häkkikyykky.

Räkki taas on laiteteline esim. hifilaitteille.

Kyllä power rack on suomeksi häkki. Kyykkyhäkistä myös puhutaan usein, vaikka tietysti muutakin siinä pystyy tekemään. Ei suora väännös englanninkielisestä termistä vaan kielikuva sen perusteella, miltä se näyttää (kun on sisällä, on ikään kuin häkin sisällä, ei puutu kuin verkkoaita pystytankojen välistä).

Ja hack squat on hakkikyykky, ei häkkikyykky.

Räkki taas on laiteteline esim. hifilaitteille.

No jos kyykkää tommosen power rackin sisällä niin onko se sitten häkkikyykky?

Power rack = Voimateline, ei mikään häkki.

"Häkki on tila, jossa pidetään eläimiä. Tavallisimpia häkkejä ovat kotona pidettävät häkit, joissa pidetään jyrsijöitä ja kaneja, kanahäkit eli kanalat sekä eläintarhoissa käytettävät häkit. Eläintarhojen alkuaikoina häkit olivat ahtaita, ankeita virikkeettömiä betonikoppeja, joissa oli kalterit, eikä siellä elävillä eläimillä ollut lainkaan tilaa liikkua. Siitä huolimatta niissä pidettiin esimerkiksi karhuja ja suuria kissaeläimiä. Tällaisia häkkejä on vielä nykyäänkin esimerkiksi Viron, Venäjän, Romanian, Bulgarian, Pohjois-Afrikan, Lähi- ja Kaukoidän ynnä muiden köyhien maiden eläintarhoissa. Nykyään eläintarhoissa panostetaan enemmän eläinten hyvinvointiin. Niillä on paljon piilopaikkoja, virikkeitä ja enemmän tilaa liikkua. Tällaisia on erityisesti yhdysvaltalaisissa eläintarhoissa."

:D

Olin tänään treenamassa ojentajia kapeessa penkissä ja olo oli helvetin väsynyt ja duuni painaa päälle. Siinä sitten lämmittelin ja olin heittävinäni kympit lisää molempiin päihin mutta laitoinki vaan toiseen ja silti olin tunkenut lukon kiinni! :D Komediaa oli itselleni kun kävin nostamaan ja kallistui sivuun! onneksi oli hyvä asento niin ei lähteny kaartelemaa.. Ei paljon muita naurattanut vaikka kaikki katsoi ja huomasi tilanteen! Ite siinä höhöttelin "ei helvetti! hahha huhhu jne.. :D"
Olenko niin pelottava :curs:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom