Salikomediaa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Raven
  • Aloitettu Aloitettu
Just my two cents: Useamman kuin yhden laitteen varailu jos sali ei ole tyhjillään tai vastaavia vekottimia ei ole toista vapaana on huonoa käytöstä, oli verukkeena sitten mikä tahansa vuorosarja-erikoistekniikka.

Ja mitä tulee noihin "laitteiden" varaamisiin, on pikkasen eri asia jos on tekemässä jotain vapaapainoliikettä ja tangossa on hirveä läjä kiekkoja vs. joku talja jossa painot vaihtaa ilman mitään säätöjä yhdellä tikulla vaihdolla.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Nainen oli tekemässä rinta-flyerssejä kässäreillä ja jotain ynisikin siinä, oli selvästi tiukka sarja ja tekniikka hyvä. Laitteita rätillä pyyhkimässä/putsaamassa/öljyämässä/mitälie ollut nuori PT katseli sitä naisen touhua siinä vähän huolestuneena, ja kun nainen oli saanut sarjan päätökseen, rohkaisi PT itsensä ja kehaisi naista:

"Huhhuh siinäpä oli tiukka ja hyvä sarja. Itselläkin selkä väsyy pelkästä katselusta"

Ja sitten alkoi kauppaamaan PT-tunteja. Ei oikein nainen lämmenny tilaamaan vaan jatkoi hetken levähdettyään seuraavaa sarjaa. :)

Just my two cents: Useamman kuin yhden laitteen varailu jos sali ei ole tyhjillään tai vastaavia vekottimia ei ole toista vapaana on huonoa käytöstä, oli verukkeena sitten mikä tahansa vuorosarja-erikoistekniikka.

Vaikea silti ymmärtää muutamia asioita.

Salilla jossa treenaan on 7 taljaa joissa voi vetää ylhäältä tai alhaalta.
Silti suuri osa porukasta menee vetämään yhden taljan liikkeitä ristikkäistaljaan, etkä pääse silloin tekemään siinä rinta tms. liikkeitä joissa tarvitset nimenomaan ristikkäistaljaa.

Samoin pari taljapakkaa on varustettu tuplapainoilla raskaita liikkeitä ja vahvoja jannuja varten, silti joka saakelin kerta ne ovat varattuina jollekkin kuikelolle tai hennolle naisellle joka heiluttaa niissä yhtä tai kahta siirtopainolevyä, vaikka vieressä on monta taljaa joissa olis se pienempi painopakka. Taaskaan et pääse tekemään raskaita pullovereita tai alaspuristuksia, isojen pakkojen taljat ovat varattuina, mutta ne pienet ovat kaikki vapaana.

Muutenkin vituttaa kun joku irroittaa sen sun kahvasi, laittaakseen sen sen tilalle samanlaisen kahvan joita on useampia valmiina kiinni viereisissä vapaissa taljoissa.

^Mä oon kyllä ihan puhumalla onnistunut hoitamaan asioita, salillakin. Jos joku tekee ristikkäistaljassa vain yhellä, olen kyllä nätisti sarjojen välillä kysynyt sopisko että siirtyisi siihen viereen kun tarttisin kahta.
Uskoisin että samalla tavalla saa niitä kuikeloita ihan ystävällisellä puheella pyydettyä siirtymään johonkin paikkaan, jossa normaalimäärä painoja. :)

Mun taas on vähän vaikea ymmärtää hirveää angstaamista tuollaisten takia. Varsinkaan jos ei saa suutaan nätisti auki silloin kun olisi jotain sanottavaa.

apply_cold_water_to_the_burned_area-145373.jpg

^Mä oon kyllä ihan puhumalla onnistunut hoitamaan asioita, salillakin. Jos joku tekee ristikkäistaljassa vain yhellä, olen kyllä nätisti sarjojen välillä kysynyt sopisko että siirtyisi siihen viereen kun tarttisin kahta.
Uskoisin että samalla tavalla saa niitä kuikeloita ihan ystävällisellä puheella pyydettyä siirtymään johonkin paikkaan, jossa normaalimäärä painoja. :)

Mun taas on vähän vaikea ymmärtää hirveää angstaamista tuollaisten takia. Varsinkaan jos ei saa suutaan nätisti auki silloin kun olisi jotain sanottavaa.
Kyllähä sitä pärjää puhumalla, mutta itellä ei ainakaan ulosanti ole treenatessa ihan parasta luokkaa kun juuri vetänyt jonkun +20 toiston sarjan kyykyssä. Treeneissä aivotoimintaa on juuri sen mitä tarvii liikkeen suorittamiseen. Tämähän tietenkin ratkeaisi kun ostaisi kotiin tarvittavat välineet, mutta pidän turvallisempana vaihtoehtona treenata salilla, kuin yksin kotona.

Eiks seki oo salikomediaa, kun joku laite on "varattuna" vaikka käyttäjä on vessassa paskalla... :)

Musta toi taljojen yms. laitteiden varailu on yleensä aika koomista.

Ei sitten voinut käydä siellä vessassa vaikka siinä välissä kun vaihtaa liikettä?
Mä en ainakaan oo yleisillä saleilla kehdanut varailla mitään jos poistun salin puolelta. Kamani jätän, sivuun. So far olen onnistunut ajoittamaan vessataukoni niin etten turhaan varaile mitään ja siten häiritse muiden treeniä.

Vessoja on useita, nämä vessat on alle 20 metrin päästä taljoista joita on vierekkäin 4. Vain yksi niistä oli käytössä, minun. Hain vessasta paperia ja aikaa kesti alle 2minuuttia.

Kyllähä mä "varaan" kans taljan tai tangon tai käsipainot jos varmistan jotain, tai jos vaikka käyn hakees lisää painoja tai toista kahvaa taljaan? Miten se eroo siitä, että vaikka jos kävis kusella ja aikaa kestää minuutti?

enhän mä aina sarjan perään samantien alota toista sarjaa vai alotaks sä? jokatapauksessa sulla on siinä minsa tai pari luppoaikaa palautuessa, sitte nillitetään ku siinä välissä haen paperia ku pyyhe unohtu tai toisen kahvan tai lisää painoja... pitäskö ne kaikki pinota etukäteen siihen lattialle taljan&tangon viereen jos vaikka tarvittis.... emmä nyt puolen tunnin paskalla käy salilla muutenkaan..

En tiedä onko tämä nyt niin komedia, mut itteäni ainakin ihmetytti. Salille tuli eräs mies, joka teki suunnilleen kaikkia lihasryhmiä yhden sarjan verran. Joka liikkeen hän teki äärettömän hitaasti, ei vain negatiivista osuutta vaan koko liikkeen. En tiedä onko tämä joku uusi treeni tyyli tai jotain, mutta minua ainakin ihmetytti.

Ei tämä nyt niin hauska juttu ollut, mtta outo.

Itse olen ratkaissut tämän laitteen varauksen seuraavasti. Esim jos vaikka paskahätä tai muu syy poistua paikalta iskee vaikka jalkaprässiltä niin laitan kameralla varustetun itkuhälyttimen, jossa kaksisuuntainen äänenvaihto Hesusteipillä prässiin vaan kiinni. Vastaanotin mukana huussiin sontimaan. Kakalla ollessa voi sitten seurata vastaanottimen näytöltä ettei kukaan vähä-älyinen yritä kaapata prässiä kesken pyhän toimituksen. Varsinkin sunnuntaisin paskalla kun tulee selattua paksu hesari niin "lokit" yrittävät yleensä mennä väliin sörkkimään ja vaihtelemaan painojani. Silloin voi karjaista vastaanottimeen "NÄPIT IRTI OLEN PASKALLA, MUTTA TULEN KOHTA JOTEN OLE HYVÄ JA POISTU PRÄSSILTÄNI!" Voi toimia myös riistakameralla, mutta voi tulla äkkitilanteita rynnätä paskalta housut kintussa pyyhkimättä anneliaan häätämään hyeenat paikalta...

Mikään ei oo vittumaisempaa ku toi kamojen varailu, ite ainaki vedän sarjan loppuun ja sit vaikka kädelle, mut niin kiire ei oo et kesken sarjan pitäs mennä. Jos pitää ni sit pitää, sit hoidan homman ja jatkan treeniä oli lelu sit vapaana tai ei, jos on niin sillä sitten, jos ei ni sitten odotan tai vaihdan lelua.

Ja parasta on kun porukka on levitellyt kamansa ympäri salin laitteita, on juomapullo jollain penkillä, salikassi toisella, treenivihko prässissä ja pyyhekkin roikkuu jossain tangossa, sitten luetaan seiskaa jollain 10 minuutin pausseilla jossain muussa laitteessa. Näitä sitten viel kolme neljä samaan aikaan salille niin saa olla kokoajan kysymässä että tekeekö joku tässä. Toisaalta yleensä vain katselen tekeekö joku siinä muutaman minuutin sisään, jos ei niin siirrän tavarat siististi syrjään. Mutta en siis ymmärrä miksi pitää ne kamat laittaa laitteisiin, eikö jollekkin tasolle, kassiin tai lattialle olisi loogisempaa?

Itse olen myös sitä mieltä että laitetta voi toki "varailla" normaalien sarjataukojensa ajan kunhan pysyy laitteella, mutta jos poistuu paikalta niin ei oikeasti voi olettaa että laite pysyy itselle varattuna.. jättipä paikalle sitten juomapullonsa tai ei.

Jos joku ei hetkellä x laitteessa ole niin silloin se laite on vapaa. Juomapullon jaksaa kyllä tälläinen heikompikin kaveri siirtää sivuun. Saleilla on muutenkin monesti ruuhkaista, joten on melko typerää varailla 3:a laitetta yhtäaikaa sen oman supersarjatreenin takia.

Mäkin olen monesti surutta mennyt tekemään jollakin laitteella vaikka varsin hyvin olen tiennyt, että joku supersarjajätkä siihen on hetki sitten painonsa latonut. Yleensä ne sitten lähinnä kihisee kiukkuunsa ja tuijottelee alta kulmien lopputreenien ajan, mutta harva tulee mitään sanomaan.

Itseasiassa arkisin, todennäköisesti ennen neljää, hän ei siellä ole vielä. Vaikka joskushan hän on kuulemman lähtenyt töistä ajoissa (puoli neljältä lähti silloin, siitä päättelin tuon kello neljän), että pääsis salille. Voisin sanoa, että n. 100% todennäköisyydellä, jos meet lauantaina klo 16, tulet tapaamaan tämän pinkkicrocksisen vanhahkon silmälasipäisen naisen.

Olen nähnyt kyseisen naisen usein, mutten ole ennen tajunnut hänen kuuluisuuttaan :D Viimeksi kun olin salilla, satuin venyttelemään samaan aikaan matoille kun hän teki jotain keppijumppaansa. Ei siinä jumpassa mitään, mutta välillä hän kaivoi kassistaan näkkileipää! Hahhah. Rouskutti sitä ja omenaa vuoronperään. Mua kyllä huvitti ihan kympillä, ja hyvä tietää jatkoa varten, että tuo on hänen normaalia käytöstään.

Mäkin olen monesti surutta mennyt tekemään jollakin laitteella vaikka varsin hyvin olen tiennyt, että joku supersarjajätkä siihen on hetki sitten painonsa latonut. Yleensä ne sitten lähinnä kihisee kiukkuunsa ja tuijottelee alta kulmien lopputreenien ajan, mutta harva tulee mitään sanomaan.

Nimimerkkisi aiheutti minussa pientä repeämistä, kun kuvittelin Leslie Nielsenin treenaamaan salille se vähän pihalla oleva hymy kasvoilla like a boss, laitteeseen blokkaamaan jonkun salikarjun supersarjaa. :D

Vähän kokemuksia korealaisella salilla treenaamisesta. Korealaisten ulkonäön arvostelu/kehuminen ja touchy-feely-käytös aiheuttaa kyllä väkisinki pientä kulttuurishokkia alkuun, vaikka avoimin mielin ollaan matkassa. Salikomediaa tulee enemmän tai vähemmän joka treenikerralla, mutta erityisesti yksi korealainen treenikaveri on kyllä käytöksellään mielestäni ansainnut maininnan tässä ketjussa.

Salijannuilla on tietysti oltava lempinimet ja meidän salilta löytyy mm. Ronnie Coleman of Incheon, Korean Monster ja Bestjudo. Mitään valtavia massamonstereita kukaan ei ole, mutta sellaisessa aasialaisen rapsakassa kunnossa kaikki. Vahvoja ovat kun mitkäkin, yksi jantteri nostaa täysin lahnana jalat ilmassa 5-6 toistoa 120 kilolla penkistä (paino ja pituus about 80/180 kun pakkislaisia kummiskin kiinnostaa)

Kaikki ovat tietysti älyttömän kiinnostuneita kun salille ilmestyi länsimaalainen vaaleaverikkö treenaamaan ja tulevat jatkuvasti kehumaan ulkonäköä ja puristelemaan hauista korealaiseen no-homo tyyliin. Parhaat setit tähän asti veti edellä mainittu Bestjudo, joka tuli yhtenä kertana normaalisti ihmettelemään 90 kilon treenipainojani kun tein kulmasoutua. Hetken ihmettelyn jälkeen hän kysyi olinko nähnyt hänen kuvia facebookissa. Vastasin kieltävästi, jonka jälkeen Bestjudo kaivoi samsungin taskustaan ja alkoi esittelemään jotain mallikuvia itsestään, joissa hän poseeraa ilman paitaa. Ei tähän auttanut vastata kuin "Wow, you're in great shape!" ja jatkaa treeniä. Hetken kuluttua hän tuli ilmoittamaan menevänsä nyt suihkuun ja kysyi perään korealaisittain taittaen "When u go to shower??". Vähän piti ihmetellä, että mitähän tää nyt oikein haluaa ja vastasin että noin vartin päästä kun on vielä muutama sarja tekemättä. Kaiken kruunasi Bestjudon pettymys "Awww..." ja leuan putoaminen lattiaan. Ollaan oltu vielä tämän tapauksen jälkeenkin oikein lämpimissä puheväleissä. :D

Eihän tässä sinänsä mitään kun Koreassa ollaan niin maassa maan tavalla, mutta ajattelin olispa aika skenaario jos vastaava tapahtuisi jossain Suomen salilla karjujen keskellä. Korealaiset miehet kun muutenkin kävelee välillä käsi toisen olkapäällä ja toisinaan jopa käsi kädessä. Penkkiä taas treenataan niin, että varmistaja seisoo nostajan rintakehän päällä ja puristaa tätä jaloillaan.. Oikeita homoseksuaaleja täällä ei kuulemani mukaan juurikaan ole ja asenteet niitä kohtaan ovat ilmeisesti aika vanhoillisia. Olen täällä vuoden loppuun asti opiskelemassa eli no-homo treenit jatkuu vielä parisen kuukautta.

Mietin pitkään, että kirjotanko tämän komediaan vai potutusketjuun mutta tulkoon nyt tänne.

Dissaan usein naispuoleisen kaverini käyttämää salia, jonka tiesin olevan jonkunnäköinen fitness-sali, joka painottuu laitteisiin, mutten ollut koskaan käynyt siellä. Pienen neuvottelun jälkeen mut sitten suostuteltiin käymään siellä salilla koska en kuulemma voinu arvostella tätä kyseistä salia, kun en koskaan ollut itse siellä käynyt ja siellä kuulemma treenaa todella hyväkroppaisia miehiä. Oman 1,5v kestäneen saliurani aikana olen käynyt lähinnä kotikuntani kunnallisella(ja ainoalla) salilla, joka on muuten mielestäni loistava ja täyttää kaikki tarpeet, 200e/vuosi.

Kun tämän tytön kanssa sitten mentiin tänne fitnessluolaan, maksoin hammasta purren 8e kertamaksun(tämä oli vielä opiskelijahinta btw) ja vaihdoin kamat ja menin salille. Selkäpäivä vuorossa. Silmäilin hieman ympärilleni ja totesin, että ei täällä kyllä mavea tehdä missään kun ei nostolavaa näkynyt. No ei se mitään, arvelinkin jo etukäteen ettei sellaista ole ja rupesin paikallistamaan leuanvetotankoa. Noh eipä ollut sellaistakaan, mutta smithi onneksi löytyi. Ihan hyvä siinä oli leukoja vetää, onneks kellään muulla ei ollu smithiin mitään asiaa, olis meinaan jotenki nolottanu vetää leukoja smithissä jos joku oikeasti olisi tarvinnut sitä sen varsinaisiin käyttötarkotuksiin, leukoja kun voi vetää missä tahansa tangossa. (Jos olisi muuten latonut kaikki tarjolla olevat kiekot smithiin niin siihen olisi muuten saanut max 100kg painoa)

Seuraavaksi lähdin etsimään tyhjää tankoa/ paikkaa missä tehdä kulmasoutua, ja totesin ettei salilta löydy yhtäkään levytankoa. Noh palasin sitten smithiin soutelemaan, mielessä kävi kyllä myös kp soutu (käsipainoja löytyi huikeasti 30 kiloon asti, olisi se mulle tosin riittänyt), mutta valitsin smithin. En tykkää yhtään kulmasoutaa smithissä kun ei liikerata tunnu kovin hyvältä mutta kyllä se jotenkin sujui. Superina otin pulloveria levypainolla, jostain olisi voinut löytyä joku pullover-konekin mutten uskaltanut lähteä etsimään, oisin varmaan eksynyt niitten miljoonien laitteitten sekaan. 15kg levypainon olisin tarvinnut, mutta koko salilta ei sellaista löytynyt. 10kgsta hypättiin suoraan 20kg. Ärsytti.

Ylätalja. Sellainen salilta löytyi toisin kuin alatalja, joka loisti poissaolollaan. Painoa oli hurjasti 70 kiloon asti. Ei siinä mitään, en itseasiassa tarvitsekaan niin isoja painoja. Taljaan ei kuitenkaan kuulunut kiinteää penkkiä, vaan jostain piti hakea penkki siihen paikalle. Noh hain penkin ja toin sen hollille, jolloin tajusin että mitäs vittua laitan tohon reisien päälle, että pysyn paikallaan, enkä lähde tangon mukana ylös. 45kg painoa ja ultrarauhallisesti, että pysyisi perse penkissä. Alko jo hieman vituttamaan tää touhu.

Ristikkäistalja salilta löytyi ja sinne menin rankasemaan takaolkapäät, ensimmäinen asia mikä sujui mutkitta. En enää keksinyt mitään mitä oisin mahdollisesti voinut tehdä, joten etsin ystävääni ja paikallistin hänet jostain laitteesta. Huomasin laitteessa elektronisen n.10 tuuman näytön, joka todellakin LASKI toistot ja sarjat, ja näytti joko kilpikonnan, hymynaaman tai jäniksen sen mukaan, mitä mieltä laite oli liikkeen nopeudesta(wtf man, seriously..?). Kaverini teki sarjansa ja sanoi menevänsä vielä venyttelemään muttei voi vielä koska kone on varattu. Olin että okei, ei tässä kiire ole. Sitten mietin että hetkinen: mikä vitun kone? VENYTTELYYN? Ja todellakin salin kulmassa oli jonkunnäköiset koneet, mistä toinen venytti takareisiä: koneeseen mentiin selälleen makaamaan, jalka ylös tukea vasten, ja kädellä kahvasta vetämällä tuki työnsi sitte jalkaa lähemmäs vartaloa, ymmärsitte varmaan, takareisivenytys. En edes tiedä mitä sillä toisella koneella venytetään. Tarvitaanko todellakin venyttelyynkin laitteita?

Kerrataanpa:
- ei kyykkyhäkkiä, leuanvetotankoa, nostolavaa, dippitelinettä, kyykkytelineitä, tyhjää tankoa, alataljaa...
- Penkkipunnerrus: penkin sijainti oli sellainen, ettei taakse olisi päässyt varmistamaan vaikka olisi halunnut. lisäksi itse penkki(tarkoitan siis sitä osaa, jolla maataan) koostui NELJÄSTÄ erimuotoisesta ja leveydeltään sekä paksuudeltaan erilaisista paloista. Vähän kärjistettynä muistutti jotain vitun mukulakivikatua. Onneks ei ollu suunnitelmissa penkata, ois varmasti saanu tosi tukevan asennon.
- Eri salien prässit ovat tietenkin erilaisia, joten en tiedä miten paljon tähän saa levyjä latoa jotta piisaa, mutta ei niitä ainakaa yli 150 kiloa ollut prässin luona saatavilla. Voihan niitä toki hakea vaikka penkin luota mutta epäilen onko se sallittua.
- En nähnyt yhtäkään säädettävää penkkiä(esim vinopenkkiin).
- en jaksa enää edes listata

Lähdin suihkun kautta helvetin äkkiä vittuun tosta paikasta. Kotimatkalla kävin ostamassa lisää aikaa ikioman, pienen ja halvan kunnan salin avaimeen. Ai että se on mahtava paikka.

Nyt joku varmaan miettii, että mitä oikein odotin fitness-salilta. No en kyllä todellakaan tiiä. Onhan sitä tullu pakkikselta luettua millaisia helvettejä ne ovat, mutta enpä uskonut ennen kuin itse näin ja koin. Ikinä enää ei meikäläistä nähdä tollaisessa paikassa. Te, jotka tuollaisilla saleilla käytte niin älkää nyt vetäkö hernettä nenään, jokainen treenaa tyylillään. Oma mielipiteeni on, että jos todella haluaa kasvaa ja kehittyä niin pysyy pois tuolta.

Täl sivul o varmaa ennätysmäärä noita tykkäyksiä :D

Tänää tuli todistettuu kun noin 40v hyvässä kunnossa oleva mies teki prässiä ja hauiskääntöä samaan aikaan :hyvä:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom