Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Sehän "lupasi 500egee", nyt hoitsut saivat haluamansa. Miten sua voi vieläkin pissattaa?
Jos "lupaukset", niin miten se voi huudella tuolla lupausten täyttyneen, kun eihän niitä "lupauksia" oltu edes kuulemma annettu? Vai oliko ne nyt kuitenkin annettu, kun ne toteutui ainakin sinnepäin?
Edellisessä postauksessa tuota logiikkaa jo selvitinkin. Ja kyseessä ei siis ollut pelkästään hoitajien palkkataso Lontoossa vaan Englannin yleensä. Mielestäni myös esim. yliopistokoulutetun kirjastoväen palkkausta tulisi pikaisesti kohentaa. Onneksi nyt on otettu askeleita oikeaan suuntaan palkkatasa-arvon edistämiseksi.
Ja muistakaa nyt hyvät ihmiset, että nämä ovat mielipiteitä, ei faktoja. Talousoppineetkaan eivät pääse tällaisista yksimielisyyteen, joten miksi niin kävisi meillä maallikoillakaan, jotka tiedetään asiasta vähemmän? Keynes oli toista maata kuin Thatcher - molemmat yhtä "oikeassa" omista lähtökohdistaan. Noin niin kuin havainnollistavana esimerkkinä.
Semmosta se ahneus teettää, mutta ette te nyt niin persaukisia ole, suomessa mediaani palkka on kuitenkin 1600e luokkaa...
No kannattaisko repäistä ne vertausluvut muualta kuin iltapäivälehdistä, ja esim käydä itse katsomassa tilastokeskuksesta sairaanhoitajien peruspalkan mediaania? 1800 euroa... korotusten jälkeen 2200euroa... on se väärin.
Ensinnäkin tuon taulukon lähde on tilastokeskus, toisekseen miksi puhut vain peruspalkasta kun koko kokonaisansio nousee tässä korotuksessa?
Iltalehti tuolla nyt on sekaisin. Kataista haastateltiin telkkarissa ja mies sanoi "Olen tyytyväinen siitä että Kokoomus otti korkeakoulutettujen naisalojen palkkakuopan vaaliteemaksi." Tästä iltalehti sitten väänsi "Katainen on tyytyväinen että lupasi hoizuille 500 lisää liksaa."
Kuka on väärässä, Katainen vai hoitsut vai kuka? Iltalehti!
No eikös kokoomus luvannut korjata naisvaltaisten alojen palkkakuoppaa. Eli ihan lupasi lupasi. Mistään 500 eurosta ei kuitenkaan edelleenkään puhuttu, ei ainakaan Katainen.Lähinnä se, että luvattiinko vai ei luvattu? Nyt on saatu kivat korotukset, ja Katainen kertoo lupausten olevan täytetty. Mitkä lupaukset? Lupaukset vai "lupaukset"? Jos "lupaukset", niin miten se voi huudella tuolla lupausten täyttyneen, kun eihän niitä "lupauksia" oltu edes kuulemma annettu? Vai oliko ne nyt kuitenkin annettu, kun ne toteutui ainakin sinnepäin?
Jotenkin hieman pihalla, tai muuten vain jumissa.Ja missä vitussa mä oon?
Näinköhän tuo homma nyt meni? Lueppa nyt kuitenkin sana kerrallaan mitä se Katainen on sanonut. Jos joku tässä nyt meuhkaa ja tekee virhepäätelmiä niin se on iltalehti ja sinä ja kumppanit.Dadyn pointti on varmaan siinä et:
a) Katainen ei luvannut mitään
b) Katainen ei tehnyt mitään
-->lehdessä "meitsi hoiti homma, äänestätte mua niin seuraavalla kerralla sama juttu"
Eli perinteistä äänien kalastelua...
Ensinnäkin tuon taulukon lähde on tilastokeskus, toisekseen miksi puhut vain peruspalkasta kun koko kokonaisansio nousee tässä korotuksessa?
No kannattaisko repäistä ne vertausluvut muualta kuin iltapäivälehdistä, ja esim käydä itse katsomassa tilastokeskuksesta sairaanhoitajien peruspalkan mediaania? 1800 euroa... korotusten jälkeen 2200euroa... on se väärin.
Valtion kuukausipalkat ammatti-/virkanimikkeen mukaan muuttujina Ammatti-/virkanimike, Sukupuoli ja Tiedot
Kokonaisansion mediaani
Sairaanhoitaja
Sukupuolet yhteensä 2 462
Jos sitä tasa-arvoa haetaan verrattuna muihin maihin, niin oikeastaan mitään askelia ei olla otettu. Suomessa palkkakuopassa ovat maailmanlaajuisessa vertailussa korkeasti koulutetut, joka siis on ~sama asia kuin Suomen poikkeuksellisen pienet tuloerot.
Jos tätä järjestelmää on tarkoitus hilata kohti eurooppalaista normia, tulisi nimenomaan veroprogressiota loiventaa.
Kirjastoväestä olen ainakin jossain määrin samaa mieltä, samoin palomiesten palkkaus on vitsi. Näiden palkkojen kohentamista lähemmäs sairaanhoitajien tässä nyt ensimmäisenä tulisi miettiä.
Sinähän anttibi olet mielipiteinesi sekaisin kuin seinäkello, miten britannian palkkataso liittyy suomen valtionvelkaan????
Siksi peruspalkasta, kun tämän palkkaratkaisun tarkoitus on korottaa peruspalkkaa, palkata lisää väkeä ja tehostaa toimintoja.
Julkisen talouden ylijäämä/alijäämä ja valtionvelan määrä (muun muassa) vaikuttavat luonnollisesti suuresti siihen, miten paljon kansantaloudella on "venymiskykyä" julkisen sektorin palkkojen suhteen.
Oletko siis valmis alentamaan palkkaasi seuraavan taantuman / laman aikana? Eli onko sitä venymiskykyä sitten myös toiseen suuntaan?
Semmosta se ahneus teettää, mutta ette te nyt niin persaukisia ole, suomessa mediaani palkka on kuitenkin 1600e luokkaa
Varsinkaan ens vuonna jos nyt verot nousee.. Siinä 1400e miinus verot -palkalla varmasti lämpimästi kiitellään tehyläisiä. No, ovatpahan ainakin korkeasti koulutettuja, niitähän saa duunari vihata :DEnemmän oisin huolissani kaupanalan työoloista, kaupoissa on aika runsaasti osa-aikaisia, ja tuntipalkat on pienet. Oikeesti kaupanalalla hankkii varmaan 50% sairaanhoitajien palkoista. Tiietää, ammatinvalintakysymys, mutta ei se silti oo varmaa herkkua olla 7 euron tuntipalkalla ja vaikka 25 viikkotunninsopimuksella hyllyttämässä.