Sairaanhoitajien vaatimukset

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ronny11
  • Aloitettu Aloitettu
Hoitajatpistenetin foooorumilla ovat alkaneet ymmärtää, ettei se sopimus ollutkaan yleistä kuntalaisten sopimusta parempi.

Ihan hauskaa luettavaa on tuo foorumi. Esimerkiksi kokoomusta ja keskustaa haukutaan oikein urakalla, tyyliin: "koskaan en ole kokoomusta äänestänyt, enkä varmasti tämän jälkeen äänestäkään". Se on hyvä päätös se, demarihallitusten aikaanhan sairaanhoitajat saivat joka vuosi 20%:n palkankorotukset, vai muistanko väärin?

Tänään Aamulehdessä joku miessairaanhoitaja tilitti tunnelmiaan työtaistelun alkua odotellessa ja vertasi valtiovallan toimintaa natsi-Saksan juutalaisvainoihin, jossa tiettyä ihmisryhmää metsästetään. Hieno veto.

Kun katsoin lehdestä taulukoita palkoista ennen ja jälkeen korotusten, niin kai se pitää myöntää, että kyllä nämä korotukset ihan paikallaan ovat. Mutta luulen kyllä, että muut muistavat Tehyläisten mopojen käsistä karkaamiset paljon pidempään kuin Tehyläiset itse muistavat nuo palkankorotukset.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kinaasi sanoi:
Itsekin kiinnitin tuohon jokin aika sitten huomiota. Ei tuo ennen puhunut tuohon tyyliin...ilmeisesti hänen mielestään toi on jotenkin uskottavampa tapa? Lähinnä kuulostaa idiootilta.
Joo, eikä se ole tossa itse asiassa niin paha kun aiemmin Huomenta Suomessa, missä se oli oikein kunnolla huolissaan.

http://nettitv.mtv3.fi/nettitv_uuti...ankohtaisohjelmat/huomentasuomi?114602#114602

e. ei näköjään toimi linkki suoraan. Sivusta klikkaamalla löytyy 13.11.2007 Potilasturvalaki -suojelu vai pakkotyötä?
 
nyt tippuu.

Ja edelleenkään en pidä hoitajien työtaistelukeinoa hyväksyttävänä. Vaatikaa palomiehet seuraavaksi 50% liksat irtisanoutumalla tai palaa kaikkien kämpät. Ihan oikeutettuja te siihen olette, kuten myös poliisitkin.

.

No minä olen kyllä tyytyväinen palkkaani, mutta kai palkkoja jotkut meidänkin alalla haluaisi korotettavan... ei ne suuret tulot vaan pienet menot vai miten se meni?:rolleyes:
Omassa perheessä taitaa lasteni äiti rahoittaa suurimmaksi osaksi palokuntaharrastukseni... joten ei tässä omalla palkalla pääse pätemään.
Ja meidän alan lakkotouhut ei taida kannattaa, kuten historiasta muistamme...:itku:
 
Mutta kun niitä ei ole sovittu. Kukaan ei tiedä paljonko Tehyläisten palkka nousee sopimuskauden aikana, ennen kuin sopimukseen kirjatut 2010/2011 tasokorotukset päätetään. Tehy on laskenut ne summat mukaan omiin noihin korotuslaskelmiinsa. Ne luvut on kuitenkin temmattu hatusta, ja jos tilastokeskus käyttää niitä lukuja lähteenään, niin mitä luulet, tuleeko siitä silloin totuus?

Ahaa? Laitinen-Pesolan mielestä ne on sovittu, mutta mitäpä se mistään tietääkään. Hauska kuitenkin nähdä ettette enää aivan sinisilmäisesti usko suuren johtajanne julistuksiin.
 
Mää nyt en mitään tunnetusti tiedä ja uskonkin, että ehkä tästä nyt "jotakin" kunnille tulee maksettavaa, mutta luin myös Satakunnan kansasta tällaisen otteen:

Veronmaksajien keskusliiton tj. Teemu Lehtinen:
"Julkisuudessa on sellaista paniikkimielialaa, että kunnille tulisi veronkorotuspaineita kunta-alan ja Tehyn palkkaneuvottelujen tuloksen takia. Tähdentäisin, että nyt on kuntapäättäjien heitettävä jäitä hattuun: Vaikka palkkamenot kasvavat viitisen prosenttia, kuntien saamat verotulot kasvavat myös noin kuusi prosenttia! Kunnan veroprosentin nosto on sellainen hälytysmerkki, että näin hyvänä aikana sellaista ei pitäisi edes väläytellä kuin poikkeustapauksissa."

Mene ja tiedä sitten. Varmasti tämä jonkin verran vaikuttaa kunnan rahamenoihin, mutta eihän se raha kierrosta mihinkään katoa. Samaiset palkansaajat maksavat veroa ja suurimmaksi osaksi kuluttavat kaiken mitä saavat. Täten se on pienellä viiveellä heti arvonlisäverona ym takaisin kierrossa mukana. Mutta mitä mä tästä tietäisin. En oikeasti mitään.
 
Tässä on hyvä kooste kaikesta siitä asiattomasta paskasta tässä ketjussa on terveysalan työntekijöiden päälle syydetty.



Huvittavin piirre hommassa on ollut se että saman vittuilun lomassa on vaadittu täydellistä asiakeskustelua kaikilta hoitoalan ihmisiltä jotka tähän ketjuun ovat kirjoittaneet. Kyseisten ihmisten olisi pitänyt kantaa vastuu kollegoidenkin puheista, ymmärtää kaikki talousasiat ja perustella missä kohtaa Katainen lupasi sen 500, vaikka eivät olisi itse sellaista lupausta kuulleetkaan.

Jos joku terveysalan ammattilainen sitten on keskustelun lomassa loukkaantunut tuosta loanheitosta ja kirjoittanut kuvauksen omasta elämästään, työstään ja palkastaan, tätä on pilkattu ja tätä ihmistä on solvattu (Voin todellakin kaivaa lähteet näille!) Näiltä ihmisiltä on penätty ASIALLISEMPAA otetta keskusteluun! On vaadittu lähteitä ja tilastoa, vaikka tämä ihminen olisi selkeästi kertonut antaneensa vain yhden subjektiivisen kuvauksen työstään.

Välillä isohko "asiantuntijaporukka" on täällä leikkinyt vilpittömän neutraalia talousasioista ja politiikasta kiinnostunutta intelligenttiä ja toisessa välissä sama porukka on käyttänyt sellaista alatyyliä, että en ole paljon pahempaa tekstiä lukenut monestakaan ihmisryhmästä tällä asenteellisuudestaan tunnetulla foorumilla.

Pakkiksen terveysalan ammattilaisilla ei ole tosiaan mitään häpeämistä tämän viestiketjun saldona, eivätkä he tosiaan ole jääneet mitään moraalisesti velkaa tässä keskustelussa. Eivät ainakaan sivistynyttä käytöstä.

Ihan hyvin kiteytetty. Sama ilmiö on tämän palstan jokaisessa lakkokeskustelussa. Mopo karkaa jo ekojen kahden sivun aikana käsistä ja sitten alkaa tämä alatyylin viljely. Tässä keskustelussakin on lahjakkaasti käytetty termejä "tappaja", "terroristi", "lapsentappajat jne. joka kertoo tämänkin keskustelun asiapitoisuudesta. Tosin kun katsoo keskustelijoiden keski-ikää, niin ei tuo toisaalta yllätyksenä tule.

Aika harvalla tännekin kirjoittavalla on kokemusta työmarkkinapolitiikasta ja neuvottelu dynamiikasta. Itse asiassa tällä palstalla löytyy, ihan helvetin monta (omasta mielestään) talous-/neuvotteluneroa, kun tällaisia työtaisteluja on tulossa/päällä. Noh ei se mitään mielipiteethän ovat kuin...jne.

:wanha: kuittaa ja poistuu
 
Ihan hyvin kiteytetty. Sama ilmiö on tämän palstan jokaisessa lakkokeskustelussa. Mopo karkaa jo ekojen kahden sivun aikana käsistä ja sitten alkaa tämä alatyylin viljely. Tässä keskustelussakin on lahjakkaasti käytetty termejä "tappaja", "terroristi", "lapsentappajat jne. joka kertoo tämänkin keskustelun asiapitoisuudesta. Tosin kun katsoo keskustelijoiden keski-ikää, niin ei tuo toisaalta yllätyksenä tule.

Aika harvalla tännekin kirjoittavalla on kokemusta työmarkkinapolitiikasta ja neuvottelu dynamiikasta. Itse asiassa tällä palstalla löytyy, ihan helvetin monta (omasta mielestään) talous-/neuvotteluneroa, kun tällaisia työtaisteluja on tulossa/päällä. Noh ei se mitään mielipiteethän ovat kuin...jne.

:wanha: kuittaa ja poistuu

Ei täällä ole moni tainnut neuvoa ja opastaa neuvotteluja käyviä henkilöitä?

Olisiko täällä nyt enemmän kommentoitu sairaanhoitajien kommentointia, perusteluja korotuksille ja käytöstä tämän shown aikana. Enemmän täällä porukka on kuitenkin ajan tasalla, kuin vaikka jossain iltasanomien keskusteluissa, mitä lukiessa tuntuu että suomalaiset on helvetin tyhmiä. Tietenkin tännekkin mahtuu mukaan huonojakin kommentteja.

Tietyllä tavalla ihmetyttää, että aina kaikki ketä sopimusneuvottelut koskettaa, ovat aina erittäin vahvasti korotusten puolella, ja nähdään asiasta vaan se puoli. Aina ollaan palkkakuopassa ja hyvä että hengissä selvitään sillä. Työ on vaativaa, rankkaa, on korkeakoulutus ja kauhea palkkakuoppa. Kaikki muut saa enemmän. Tietenkin ymmärrän että rahaa halutaan aina lisää, mutta koska joku on tyytyväinen siihen, että yleensä on työpaikka. Vertaan tätä tilateeseen, että "oma liitto" on tällä hetkellä lakossa. Tein liiton TES:llä minimipalkalla (eli yli 90% TES:ä noudattavista tienasi enemmän) yli 7 vuotta hommia ja tämän hetken lakko ei voisi vähempää kiinnostaa.

Eilen kun katsoin kakkoselta MOT:a, tuntui ettei ne vieraana olleet hoitsutkaan olleet asioita miettineet ihan joka kannalta. Ehkä TV:hen ja lehtiin valittiin kiistana aikana ne provosoivimmat kommentit, mutta omasta mielestäni hoitsut ovat helvetin pihalla kommenttiensa kanssa, jos ovat tosissaan. Ja täällä tuntuu olevan vahvasti sama juttu parin tapauksen kanssa.

hoitaja: "Palkkakuopasta noustiin vähän, mutta edelleen ollaan palkkakuopassa kun verrataan muiden maiden sairaanhoitajiin."

työnantajaosapuoli: "Suomessa on muutenkin palkkatasot n. 20% pienemmät kuin OECD-maissa."

-------------------------------------------------------------

hoitaja: "Nyt poliitikot ottaa kunnian näistä korotuksista. Ei saa politiikkaa sekoittaa näihin asioihin".

hoitaja ennen sopimusta: "Kokoomus lupasi 500 lisää! Katainen lupasi lisää 500!. Rahaa on!"

hoitaja eduskuntatalon portailla: "Jyrki tuu ikkunaan, täällä huutaa (300) hoitajaa!"

-------------------------------------------------------------

hoitaja: "Ei nämä korotukset nyt kummoiset ole. Ei tullut edes sitä kolmea tonnia"

hoitaja: "Ei nämä sopimus niin hyvä ole mitä olisi haluttu. Pääasia on kuitenkin ettei muut saa yhtä paljoa!"

hoitajaopiskelija: "Kyllä opiskelutoverit on sitä mieltä, ettei meitä (tulevia sairaanhoitajia) voi näin enää kohdella."

-------------------------------------------------------------

juontaja: "Julkisuudessa on puhuttu hengillä kiristämisestä."

hoitaja: "Eihän me olla kenenkään hengellä uhattu tai niillä kiristetty."

Tähän pitäisi laittaa vierekkään ne kuvat, jossa toisessa hoitajalla on kyltti jossa lukee "Jokainen työ on kutsumustyö" ja se toinen kuva, jossa kyltissä lukee "Rahat tai henki."
 
Miksi muuten näissä maissa mihin hoitajia lähtee ei riitä oman maan kansalaisia hoitajiksi?
Miksi joku Iso-Britannia tai Ruotsi tuo ulkomailta hoitajia?
 
Mää nyt en mitään tunnetusti tiedä ja uskonkin, että ehkä tästä nyt "jotakin" kunnille tulee maksettavaa, mutta luin myös Satakunnan kansasta tällaisen otteen:

Veronmaksajien keskusliiton tj. Teemu Lehtinen:
"Julkisuudessa on sellaista paniikkimielialaa, että kunnille tulisi veronkorotuspaineita kunta-alan ja Tehyn palkkaneuvottelujen tuloksen takia. Tähdentäisin, että nyt on kuntapäättäjien heitettävä jäitä hattuun: Vaikka palkkamenot kasvavat viitisen prosenttia, kuntien saamat verotulot kasvavat myös noin kuusi prosenttia! Kunnan veroprosentin nosto on sellainen hälytysmerkki, että näin hyvänä aikana sellaista ei pitäisi edes väläytellä kuin poikkeustapauksissa."

Mene ja tiedä sitten. Varmasti tämä jonkin verran vaikuttaa kunnan rahamenoihin, mutta eihän se raha kierrosta mihinkään katoa. Samaiset palkansaajat maksavat veroa ja suurimmaksi osaksi kuluttavat kaiken mitä saavat. Täten se on pienellä viiveellä heti arvonlisäverona ym takaisin kierrossa mukana. Mutta mitä mä tästä tietäisin. En oikeasti mitään.

Lehtiseltä tulee yleensä aika hyvää kommenttia, vaikka kaveri tunnetaankin melkein antikristuksena tietyissä piireissä. (edustaahan hän kuitenkin veronmaksajia, joten olisi aika yllättävää jos veronkorotukset olisivat hänen mielestään hyvä juttu.)

Eikä tuo marttyyriksi heittäytyminen kyllä auta asiaa yhtään. Asiattomia ja typeriä kommentteja on tullut molemmilta puolilta, ja enkä edelleenkään usko kenenkään täällä tuntevat pyhää vihaa yksittäisiä sairaanhoitajia tai nimimerkkejä kohtaan.

Hyvä pointti siitä, että kyllä se raha tulee takaisin, mutta itse näen tuossa näkökulmassa ongelmaksi sen, että julkinen sektori ei ole mitenkään yhtenäinen, joten se että rahat tulevat veroina takaisin jossain vaiheessa ei tarkoita sitä että ne palaisivat ainakaan kovin nopeasti sinne mistä ne on maksettu ylos.

Ja jos miettii rahan kiertoa kunta -> työntekijä -> kauppa -> valtio/kunta, niin aika suuri hävikki eri suuntiin tapahtuu matkalla ja kerätyt verot kohdistetaan luultavasti ihan eri paikkaan.
 
Mutta aika moni on pilannut hyvänkin argumentoinnin menemällä henkilökohtaisuuksiin ja suoranaisiin mauttomuuksiin.

Tuota tapahtuu aika paljon sen takia, koska näihin ketjuihin vastataan lukematta edeltäviä viestejä ja saattaa olla hieman ärsyttävää kommentoida samoihin väitteisiin 3 sivun välein.
 
Kuules bioanalyytikko mää veikkaan, että sää oot tota samaa jengiä yenin ja kumppaneiden kanssa ja täysin puolueellinen tässä asiassa.

"Kuules"...
Totta kai olen samaa jengiä, terveysalan ammattilainen. Vedätkö tästä yhtälön että minulla ei ole omia ajatuksia? Teet amatöörimokan kun alat puhua jostain "puolueellisuudesta". Yrität sillä lapsellisuudessasi mitätöidä persoonani, koska et osaa tarttua puheeni asiasisältöön. Minä en edes väitä olevani puolueeton. Kuka on puolueeton? Tottakai minun on puolustettava ammattiryhmääni loanheitolta. Sinuako minun pitäisi tässä kehua?

Itse en ole tässä ketjussa puolustanut minkään suuruisia korotuksia yhdessäkään viestissäni. Voit lukea kaikki viestini ja tarkistaa asian. Minä en ole uskonut koko työtaisteluun, koska nyt vain olen sen verran kyyninen. Aion myös anyway, olla kymmen en vuoden päästä muissa hommissa. Toivon mukaan lääkärinä... Joten voin ihan huoletta suhtautua asioihin omasta näkökulmastani.
.
 
:D
Ahaa? Laitinen-Pesolan mielestä ne on sovittu, mutta mitäpä se mistään tietääkään. Hauska kuitenkin nähdä ettette enää aivan sinisilmäisesti usko suuren johtajanne julistuksiin.

Kuinka monta kertaa on sanottava että ihmiset ovat yksilöitä? Onko se niin vaikeaa tajuta, että terveysalalla on monenlaisia ja monella tapaa ajattelevia ihmisiä?

Mikäli joukkoirtisanoutuminen olisi toteutunut, minä olisin tehnyt töitä muidenkin puolesta. En siis kerta kaikkiaan voi ottaa mitään vastuuta koko työtaistelusta jossa en ollut mukana. Enkä olisi voinut kantaa vastuuta keskosten kuolemista yms. Missään en myöskään ole Laitinen-Pesolaa kehunut, koska en pidä hänen ajatuksistaan. Mikä tässä on niin vaikeaa?

Ette vain kerta kaikkiaan voi heittää lasta pesuveden mukana. Ette voi tuntea ihmisen ajatusmaailmaa sen perusteella mihin ammattiryhmään hän kuuluu. Jos tapaisit minut livenä ja juttelisit kanssan oluella, niin tuskin pitäisit minua ilkeänä paskiaisena vain sen vuoksi että olen terveysalalla (vaan siksi, että olen oikeasti sellainen:D)
 
:D

Kuinka monta kertaa on sanottava että ihmiset ovat yksilöitä? Onko se niin vaikeaa tajuta, että terveysalalla on monenlaisia ja monella tapaa ajattelevia ihmisiä?

Mikäli joukkoirtisanoutuminen olisi toteutunut, minä olisin tehnyt töitä muidenkin puolesta. En siis kerta kaikkiaan voi ottaa mitään vastuuta koko työtaistelusta jossa en ollut mukana. Enkä olisi voinut kantaa vastuuta keskosten kuolemista yms. Missään en myöskään ole Laitinen-Pesolaa kehunut, koska en pidä hänen ajatuksistaan. Mikä tässä on niin vaikeaa?

Ette vain kerta kaikkiaan voi heittää lasta pesuveden mukana. Ette voi tuntea ihmisen ajatusmaailmaa sen perusteella mihin ammattiryhmään hän kuuluu. Jos tapaisit minut livenä ja juttelisit kanssan oluella, niin tuskin pitäisit minua ilkeänä paskiaisena vain sen vuoksi että olen terveysalalla (vaan siksi, että olen oikeasti sellainen:D)

Toinen bioanalyytikko kuittaa. :)
 
Tässä on hyvä kooste kaikesta siitä asiattomasta paskasta tässä ketjussa on terveysalan työntekijöiden päälle syydetty.



Huvittavin piirre hommassa on ollut se että saman vittuilun lomassa on vaadittu täydellistä asiakeskustelua kaikilta hoitoalan ihmisiltä jotka tähän ketjuun ovat kirjoittaneet. Kyseisten ihmisten olisi pitänyt kantaa vastuu kollegoidenkin puheista, ymmärtää kaikki talousasiat ja perustella missä kohtaa Katainen lupasi sen 500, vaikka eivät olisi itse sellaista lupausta kuulleetkaan.

Jos joku terveysalan ammattilainen sitten on keskustelun lomassa loukkaantunut tuosta loanheitosta ja kirjoittanut kuvauksen omasta elämästään, työstään ja palkastaan, tätä on pilkattu ja tätä ihmistä on solvattu (Voin todellakin kaivaa lähteet näille!) Näiltä ihmisiltä on penätty ASIALLISEMPAA otetta keskusteluun! On vaadittu lähteitä ja tilastoa, vaikka tämä ihminen olisi selkeästi kertonut antaneensa vain yhden subjektiivisen kuvauksen työstään.

Välillä isohko "asiantuntijaporukka" on täällä leikkinyt vilpittömän neutraalia talousasioista ja politiikasta kiinnostunutta intelligenttiä ja toisessa välissä sama porukka on käyttänyt sellaista alatyyliä, että en ole paljon pahempaa tekstiä lukenut monestakaan ihmisryhmästä tällä asenteellisuudestaan tunnetulla foorumilla.

Pakkiksen terveysalan ammattilaisilla ei ole tosiaan mitään häpeämistä tämän viestiketjun saldona, eivätkä he tosiaan ole jääneet mitään moraalisesti velkaa tässä keskustelussa. Eivät ainakaan sivistynyttä käytöstä.

huvittavintahan on se, että ainakin itse ennen sopimusehdotuksen tekemistä kritisoin hoitajien noin 2 kertaa toteutunutta suurempaa korotusvaatimusta... (ja sen vaatimista ihmishenkiä uhkaamalla)

jos olisin tiennyt, että tehylle kelpaa myös työnantajan ehdottama korotus, mutta neljän vuoden ajalle niin olisin voinut jopa lähteä barrikaadeille sitä vaatimaan... mutta tosiaan järjetön korotusvaatimus + kriittisten osastojen toiminnalla kiristys ei ainakaan mennyt mun kohtuullisuudentajusta läpi.
 
No minä olen kyllä tyytyväinen palkkaani, mutta kai palkkoja jotkut meidänkin alalla haluaisi korotettavan... ei ne suuret tulot vaan pienet menot vai miten se meni?:rolleyes:
Omassa perheessä taitaa lasteni äiti rahoittaa suurimmaksi osaksi palokuntaharrastukseni... joten ei tässä omalla palkalla pääse pätemään.
Ja meidän alan lakkotouhut ei taida kannattaa, kuten historiasta muistamme...:itku:

No aika vaatimattomalta tuo omakin liksa tuntuu jos vertaa johonkin +2500 euron palkkoihin. Mutta tässäkin taas tulee vastaan sen, että miten nuo lasketaan. Jos aletaan jakamaan vuosiansioita, pääsee sitä itsekin helposti noihin lukemiin, mutta jos taas kertoo tuntipalkkaa kuukauden työtunneilla, ei pääse lähellekään. Mulle ei mitään ihmeempiä lisiä tule, mutta ylkät ja kesälomarahat sun muut nostaa vuosiansioita.

Ja teillä on ollut vain väärät menetelmät lakkoilla. Ottakaa Tehystä mallia ja alkaa tapahtumaan. ;)

Ei täällä ole moni tainnut neuvoa ja opastaa neuvotteluja käyviä henkilöitä?

Olisiko täällä nyt enemmän kommentoitu sairaanhoitajien kommentointia, perusteluja korotuksille ja käytöstä tämän shown aikana. Enemmän täällä porukka on kuitenkin ajan tasalla, kuin vaikka jossain iltasanomien keskusteluissa, mitä lukiessa tuntuu että suomalaiset on helvetin tyhmiä. Tietenkin tännekkin mahtuu mukaan huonojakin kommentteja.

Tietyllä tavalla ihmetyttää, että aina kaikki ketä sopimusneuvottelut koskettaa, ovat aina erittäin vahvasti korotusten puolella, ja nähdään asiasta vaan se puoli. Aina ollaan palkkakuopassa ja hyvä että hengissä selvitään sillä. Työ on vaativaa, rankkaa, on korkeakoulutus ja kauhea palkkakuoppa. Kaikki muut saa enemmän. Tietenkin ymmärrän että rahaa halutaan aina lisää, mutta koska joku on tyytyväinen siihen, että yleensä on työpaikka. Vertaan tätä tilateeseen, että "oma liitto" on tällä hetkellä lakossa. Tein liiton TES:llä minimipalkalla (eli yli 90% TES:ä noudattavista tienasi enemmän) yli 7 vuotta hommia ja tämän hetken lakko ei voisi vähempää kiinnostaa.

Erittäin hyvin sanottu. Paperimiehet on lakkoillessaan ahneita paskoja, jotka ajavat vain omia etujaan. Kenen etuja lakossa yleensä ajetaan? Edelleen itsekin hyväksyn hoitajille hyvät korotukset, mutta se vaatimus ja siihen käytetyt keinot eivät olleen MINUN mielestäni hyväksyttyjä. Keskustelupalstoilla yleensä esitetään omia mielipiteitä?


No eikös tuo nyt ole ihan normaalia, että Tehyn puolelta kerrotaan se suurin mahdollinen prosentti. Jos sanottaisiin, että keskimäärin voi menn tonna 15-16% huitteille, niin taitas Laitinen-Pesoselle tulla lähtö liiton johdosta...tai vähintään olisi seuraava eduskuntapaikka saavuttamattomissa. Itse siis povailen, että ehdolle lähtee seuraavissa vaaleissa, tai sitten on jotain muuta parempaa virkaa kiikarissa.
 
Erittäin hyvin sanottu. Paperimiehet on lakkoillessaan ahneita paskoja, jotka ajavat vain omia etujaan. Kenen etuja lakossa yleensä ajetaan? Edelleen itsekin hyväksyn hoitajille hyvät korotukset, mutta se vaatimus ja siihen käytetyt keinot eivät olleen MINUN mielestäni hyväksyttyjä. Keskustelupalstoilla yleensä esitetään omia mielipiteitä?

Näinhän se menee ;) Mielipiteiden esittäminen on OK ja tosiaan kuuluu näille keskustelupalstoille. Mutta pyhittääkö tarkoitus keinot? Mielestäni ei. Voihan mieltä kuohuttavia asioita käsitellä niin, ettei toista kutsuta esim. suorastaan terroristiksi? Terrorismin ja työtaistelun rinnastaminen on jo vähän liian paksua...

P.S. Enkä nyt tarkoita että sinä Timba olet täällä töykkinyt, vaan noin yleisesti.
 
Back
Ylös Bottom