Mike sanoi:
Ei se nyt koosta ole kiinni, mutta olen kuitenkin kisannut raw penkissä. Muistaakseni RRkalle on varustemiehiä ja niitä EI todellakaan kannata kuunnella ainakaan penkissä, eri laji kuin penkkipunnerrus.
En ole mitään varustemiehiä, kisannut olen varusteilla, mutten todellakaan treenannut paitaa varten. Paidallahan se alkuvaihe on ihan se ja sama koska paita auttaa alun.
Silti on voimantuoton kannalta edullista opetella käyttämään refleksiivistä voimaa. Harva raakanakaan skabaava tekee hirmu hitaasti alakohtaa, koska se on pois räjähtävyydestä. Ei penkki ole mitenkään erilainen liikkeenä kuin kyykky, silti ahrva sanoo että kyykyssä alettaisiin pysäyttelemään alhaalla.
Alittelijoiden kuten näiden kavereiden kannattaisi tehdä kyllä ylihallitusti, ja bodareiden myös hallitummin, mutta voimaa konsentrista voimaa haettaessa ei ole yleensä se hitain ja hankalin tapa edullisin.
Miken kanssa en rupea kusemiskilpailua pitämään voimilla, koska on nostanut samanlaisia rautoja paidatta kun meikäläinen paidalla, mutta minun argumenttini koskee voimailua, ei bodaamista, ja vaikka Mike penkissä paljon on nostanutkin, hän on silti aina ollut bodari joka on vahva penkissä, ei voimailija.
Hänentyyliselleen kropalle sopii varmasti tuo tyyli, ja koska pojat luultavasti haluavat juurikin olla bodareita jotka ovat penkissä vahvoja, tehkää kaikin mokomin kuten neuvotaan.
Mutta ylikorostettu alaslaskun hallinta ei ole ainoa tai paras tapa treenata voimaa, kropassa on paljon muutakin työssä kuin vain ne lihassäikeet.