Sahaajan ja SilkkaaLihaksen reenivideo

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mniska sanoi:
salilla näkyi olevan samanlaisia kuvia seinällä mitä on "mun" salilla myös, jotain 20v vanhoja lihaskarttoja ja liikekuvia :D

tumma hiuksisen 20kg hauiskääntö ei mun silmään miltään ylipahalta näyttänyt.

samalla tavalla on mulla treenitekniikka mennyt, "isoilla" painoilla pelottavan näköistä touhua, sitten pikku hiljaa parantanut tekniikkaa (välillä unohtaen ja egopainoja kokeillen). pysyy turhat kolotukset poissa kun puhtaalla tekniikalla jauhaa.

Joo se oli mun hauiskääntö. Ehkä negatiivinen vaihe onkin vähän paskasti tehty, mut onko sillä loppujen lopuks niin väliä jos liike tuntuu oikeessa paikassa ja sarjapainot nousee. Enkä valkannu noita painoja tätä videoo varten, vaan oon tehny niillä ennenkin. Eli ei ollu egopainot, nöyrää poikaa oltiin ku tää kuvattiin. :)

Sahaaja sanoi:
No tossa videolla mulla meni suht kevyesti noi, olis menny helposti vielä pari toistoo. Ja oon koittanu panostaa siihen, ettei ratkeis liikaa selälle toi. Eikä se ainakaan selässä tuntunu.

Tehään siis 2x6 systeemillä pystypunnerrus ja ollaan pyritty aina nostamaan sarjapainoja. Ei kylläkään tekniikan kustannuksella. Oon monta kertaa tehny vielä toisen kerran samoilla painoilla, et menis puhtaammin. Mut en sitte tiiä, vähän vaikee tota on tehä ilman, et hiukan kallistaa taaksepäin.

No hyvä, ettei tuntunut selässä. "Kokemuksen syvällä rintaäänellä" (jestas mikä klisee) voin sanoa, että jos tuosta äkkiä lisäät painoa niin alkaa selässä tuntumaan. Painoa lisää -> olkapäistä loppuu jerkku -> pakko saada ylös -> nojaa taaksepäin jotta painoa siirtyy rinnalle -> selkä pipi.

Siksi ainakaan minä en aloittelijalle suosittelis (edelleenkään) mitään 2x6 systeemiä, ainakaan niin kauaa, kun itsellä on edes epäilystä omasta tekniikasta. edit: tai miksi ei voi tehdä 2x6 aloittelijakin, mutta ensin kyllä kannattaa panostaa siihen tekniikkaan kuin siihen maksimi voimakehitykseen. Kyllä se voima kasvaa aloittelijalla hirveetä vauhtia muutenkin kuin 2x6 systeemillä.

TJJ sanoi:
Painoa lisää -> olkapäistä loppuu jerkku -> pakko saada ylös -> nojaa taaksepäin jotta painoa siirtyy rinnalle -> selkä pipi.

Siksi ainakaan minä en aloittelijalle suosittelis (edelleenkään) mitään 2x6 systeemiä, ainakaan niin kauaa, kun itsellä on edes epäilystä omasta tekniikasta.

Entäs jos tekis istualteen? Sillon ainaki selkä pysyi suorana eikä tulis kallistettua taakse päin.

SilkkaaLihasta sanoi:
Entäs jos tekis istualteen? Sillon ainaki selkä pysyi suorana eikä tulis kallistettua taakse päin.

Istualteen, istuen smithissä, käsipainoilla istuen, seistenkin voi tehdä, mutta silloin kannattaa pitää selkä mielessä.

Itse suosin käsipainoja istuen. Mutta kyllä siinäkin tiukassa paikassa selkä mutkalle vääntyy.. Maltti on valttia siinäkin.

pääsyyllinen toho et noi liikkeet menee väärin on mun mielestä toi kiire... tehettä helvetinmoisella rysyämisellä kaikki... tehkää rauhallisesti ja tuntumaa hakien

Kyllä tässä on monelta tullut ihan hyvää palautetta tekniikasta. Itse olen ehdottomasti sitä mieltä, että kannattaa alusta opetella kunnon tekniikat ja säästää hieman painoissa. Kaikki näyttämisen halu kannattaa unohtaa ja pudottaa painoja sen verran, että niiden liikuttaminen ei tapahdu pelkän vauhdittamisen avulla, kuten varsinkin videolla näkyvissä hauiskäännöissä nyt tapahtui. Treenataan niitä lihaksia, joita ohjelmaan on merkitty!

Vipunostoihinkin kannattaa kiinnittää huomiota, se tuntuu muutenkin olevan liike, josta näkyy eniten virheellisiä suoritustapoja salilla. Kannattaa ylävartalosta ottaa ihan kevyt etukeno ja säilyttää se koko liikkeen ajan. Yläasennossa etu- ja pikkusormen rystyset samalla tasolla. Väkisinkin tuota videota katsoessa tulee mieleen, että ei sinne lihakseen saada kunnon tuntumaa.

Sitten kun kokemusta on kertynyt hieman enemmän, niin voi toki harkitusti lisätä vauhditusta ja hallittua cheatingia liikkeisiin, mutta alkuun kannattaa opetella puhtaat suoritustekniikat!

Itsekkin jätin juuri tälläisen takia tänään ihan kylmästi painoja pois, jotta sen tekniikan vihdoin oppisi (ei sillä, parempi nyt kuin parin vuoden päästä). Pitäisi oikeastaan itsekkin kuvata videota ja pyytää kommenttia...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Penkkisarja videon alussa oli pelottavaa. Varmistaja tulee aika myöhään paikalle. Siinähän olisi voinut penkkaaja tappaa itsensä tuolla tekniikalla jo viidesti.
"Keskitetty" haiuskääntö ei kyllä ollut lainkaan keskitetty. Ja vipareiden tekniikka oli jopa rumempaa kuin minulla, tuommoinen ei voi ottaa olkapäihin.
Yhdyn edellisiin, vähempi painoa ja parempi tekniikka. Taisi todellakin olla pikkaisen näyttämisen halua pelissä;)

Mutta on teillä jätkillä munaa perkele:thumbs: Ei meikä kehtaisi ittiäni videolle tänne laittaa.

Älkää lähtekö tekemään sarjaa asenteella KYMPPISAATANA, vaan tehkää sarja hallitusti ja kähiskää jälkeenpäin kuinka monta meni. Aivan älytöntä hosumista ja paino vie miestä, mutta kyllä se siitä. On sitä pahempaakin nähty.

Älkää sortuko selittelemään "noku tuo tuntuu lihaksessa" ja uskokaa että väärin menee. Nehän ne idiootteja on, jotka ei usko ja runkkupenkkaa vielä viiden vuoden päästäki.

Pirkkaniksi. Ota kaari penkkiin ja vedä lavat yhteen. Pidä paineet jaloilla ja selkä jatkuvasti kaarella. Ylhäällä happea ja tanko pysäytetään rinnalla, ei pompauteta. Alkaa varmasti penkki kulkemaan paremmi

PS. en lukenu ku pari ekaa postia

EDIT:

Doggoned sanoi:
Ja vipareiden tekniikka oli jopa rumempaa kuin minulla..
Jottai rajaa hei! Äijä on ku nousuun lähdössä oleva pingviini

Måpå sanoi:
EDIT:

Jottai rajaa hei! Äijä on ku nousuun lähdössä oleva pingviini

Vittu se on mun asia treenaanko puku päällä vai en:curs: ;)

No sori :nolo:

Mniska sanoi:
tää olisi ihan jees, mutta yleiselle vai vip puolelle??
Mieluusti yleiselle. Suurimpana ongelmana noissa videoissa on se, että ne sijaitsevat joillakin muilla servoilla jolloin linkit on sitten rikki jonkin ajan kuluttua. Ilmeisesti pakkiksen servolla ei ole mahdollisuutta tarjota tilaa videoille? Latausmääräthän tuossa nousisi taivaisiin.
Millainenhan ratkaisu olisi paras tähän tilanteeseen?

kyllähän jätkillä on yritystä tossa pätkässä:thumbs: ...mut, mut...vois ehkä vähän kiinnittää huomiota noihin liiketekniikohin...esim. viparit sivulle oli aika kauheeta katottavaa:itku: ....mut tosiaan asenne on kohallaan:D

Tulipas tuossa mieleen, että pojille tekis varmaan hyvää tesmailla vähän vipunostoja jossain, esim ristitaljassa, paino ei saa hyppiä vauhdin vaikutuksesta ja olkapään lihasten pitää itkeä tuskasta.. Itse ainakin aikoinaan opin tekemään vipareita ihan eritavalla, kun muutaman treenin veti taljassa..

Jospa vesselit yrittäisitte missä tahansa liikkeessä pysäyttää limput puoleenväliin liikettä !? Jos onnistuu on paino suht oikea.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom