Sahaajan ja SilkkaaLihaksen reenivideo

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Pitää olla treeni todella perseellään, jos oikeasti ei salilla lihasta kerry ja tulokset nouse ajan kuluessa (pro-taso erikseen). Jos optimaalisen treeniin määritelmä on tuo, niin ei rima kauhean korkealla ole. Jos edes jotenkin on ruokapuoli kunnossa ja näyttäytyy salilla kyllä ne tulokset nousee.

Optimaalinen treeni on sitä, että saadaan tietyllä aikavälillä hankittua MAKSIMAALINEN lihaskasvu. Sillä salin isoimmallakin bodarilla voi olla treenissä aika paljon parantamisen varaa. Minähän en väitä, että oma treenityylini olisi läheskään optimaalinen.

Varsinaista ongelmaa ei ole, mutta esim. 5 sarjaa penkissä kuulostaa aika paljolta (siis eihän siinä videossa oikeasti tehty viittä, ilmeisesti). Ja sitten joku taisi vielä väittää, että esim. kehittyessä voidaan nostaa vain sarjoja mielen mukaan. Jos sarjoja nostetaan koko ajan, niin yhden sarjan intentiseetti joudutaan laskemaan. Väite oli se, että tällaisella intentiseetillä treenaminen ei kuulosta kovin järkevältä. Sama asia, kun toistoja nostetaan niin liike muuttuu kestävyyssuoritukseksi.

Mutta enhän minä näistä mitään tiedä, olen vain kynis ;)
Tutustu vaikka Scot Mendelsonin penkkipäivään, saatat pyörtyä. Lopeta jo oikeesti toi lässytys, joka ei pidä paikkaansa.
Lihasmassan kasvuna minä sen määrittelisin.

Miten voit määritellä lihaskasvun maksimin, jos sinulla ei ole identtistä verrokkia, joka on siellä maksimissa?

Edit: Lihasmassan jakautuminen sarjojen perusteella? :lol2:

No eihän sitä voi kukaan tietää mikä on oma maksimaalinen lihaskasvu, pitkälti riippuvainen geeneistä ja muista taustatekijöistä.

No eihän sitä voi kukaan tietää mikä on oma maksimaalinen lihaskasvu, pitkälti riippuvainen geeneistä ja muista taustatekijöistä.
Juuri kuitenkin puhuit noissa väittämissäsi maksimaalisesta lihaskasvusta käsitteenä.

Tämä on jo niin huono keskustelu, että minä en jatka tätä keskustelua enää yhtään pidempään. Hyvät yöt.

Toki puhuin, mutta se on vain lähes mahdoton teoreettisesti mitata. Empiirisellä kokeilullahan sitä raja-arvoa pitää parhaan mukaansa lähestyä.

En ymmärrä mikä tässä keskustelussa nyt hyppii silmille. Näytäs nyt idiootillekin kädestä pitäen kohta, jota et allekirjoita? Ja miksi?

liquidi: Kerros nyt vielä mikä se on se optimaalinen sarjamäärä ja toistomäärä lihasten kasvatukseen, niin mekin saadaan oikeaoppisesta treenaamisesta jonkinlainen käsitys.

(OMG!!!! Olen kasvattanut sarjamääriäni.. en varmaan enää kehity...)

Ai miten niin? Mä tein kolme sarjaa ja SilkkaaLihasta kaks. Persekin on penkissä koko ajan, voit tulla vaikka paikan päälle tarkistamaan. :)

Katoppas videos uudestaan. Pipo pää teki kyllä 5 sarjaa. Liquidi oli ihan oikeessa.
Liquidin kanssa siinäkin samaa mieltä, että vähempikin penkkaaminen riittää.

Katoppas videos uudestaan. Pipo pää teki kyllä 5 sarjaa. Liquidi oli ihan oikeessa.

Ei vittu mitä jengiä täälläkin kirjottelee toisten reeneistä:lol2: Se penkki ei parilla pumppisarjalla kehity, tällöin voi riittää, että tekee pari sarjaa kuukaudessa, mutta sellasella treenillä sun on ihan turha unelmoida mistään lihaskasvusta.

Sen kummemmin videon jamppojen treeneihin puuttumatta, mistä sinä voit tietää mikä riittää kenellekin? Minä en ainakaan tiedä edes millaisella ohjelmalla pojat treenaa, joten miten tuosta asiasta voi edes keskustella. On olemassa muitakin sarjamääriä kuin se 3 per liike per lihasryhmä.

Olet TÄYSIN väärässä, ite tein joskus 3 sarjaa penkkiä 1krt/vko. En kehittynyt yhtään, nyt teen 4 sarjaa penkkiä, 4 vinopenkkiä ja 3-4 muuta liikettä rinnalle 2 krt/vko ja kehitys on ollut huimaa. Niin paljonkos tolla teidän penkki tyylillä saa penkistä??

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ei vittu mitä jengiä täälläkin kirjottelee toisten reeneistä:lol2: Se penkki ei parilla pumppisarjalla kehity, tällöin voi riittää, että tekee pari sarjaa kuukaudessa, mutta sellasella treenillä sun on ihan turha unelmoida mistään lihaskasvusta.

Se on ihan yks hailee mulle, teetkö sä 10 vai 20 sarjaa niitä käsiäs.
Ei nouse? No katos vaikka miken 2*6 tsydeemi.

Se on ihan yks hailee mulle, teetkö sä 10 vai 20 sarjaa niitä käsiäs.
Ei nouse? No katos vaikka miken 2*6 tsydeemi.

Just, tuo 2x6 perustuu sarjapainojen nostoon, ei ole optimi bodytreeniin. Lisäksi tuon 2x6 jälkeen, voi tehdä vaikka 10 sarjaa päälle jos haluaa. Jos teet rintaa 2 sarjaa viikossa, se ei kehitä mitään, lihasta pitää rasittaa tarpeeksi. Mikekin veti sen penkkinsä sinne 220 kiloon voisilmän kanssa, on ihan turha mussuttaa 2x6 ylivertaisuudesta tavalliselle natikalle, vaikka se hyvä ohjelma onkin.

Sä oot kyllä yksi dorka sori vaan, ei kannata kyllä treeniasioita muille neuvoa.

Just, tuo 2x6 perustuu sarjapainojen nostoon, ei ole optimi bodytreeniin. Lisäksi tuon 2x6 jälkeen, voi tehdä vaikka 10 sarjaa päälle jos haluaa. Jos teet rintaa 2 sarjaa viikossa, se ei kehitä mitään, lihasta pitää rasittaa tarpeeksi.

Sä oot kyllä yksi dorka sori vaan, ei kannata kyllä treeniasioita muille neuvoa.

Vituttaako noin paljon inttiin lähtö?:D Kuten sanoin, omasta mielestäni 2-4 sarjaa riittää vallan mainiosti. Ite oon kokeillu 2 sarjaa penkkiä viikossa ja 15 sarjaa. Ensimmäinen sopi ainakin meikäläiselle paremmin.

Edit: Missä vaiheessa mä sanoin, että kaikille sopii tuo älytön sarjamäärä? Mä sanoin että minunkin mielestä, vähempikin riittää.
Edit 2: En juo alkoholia.
Edit 3: No jopas joku on heränny väärällä jalalla. Niinhän sitä sanotaa, että hyökkäys on paras puolustus...
Sano nyt, mikä on niin ''naurettavaa paskaa mun jutut''?
Se, että mä puhun itestäni, että mulle sopii vähempikin sarja määrä? Missä vaiheessa mä yleistin?
Ehen, nyt mä pääsin vasta vauhtiin. Mua ei vois vähempää kiinnostaa, kuka reenaa mitenkin, mutta pipo pää veti penkkiä sen sahaajan mainitseman 3.n sijasta 5 sarjaa. Toisekseen, mun mielipide on edelleenkin, että vähempikin riittää.

Vituttaako noin paljon inttiin lähtö?:D Kuten sanoin, omasta mielestäni 2-4 sarjaa riittää vallan mainiosti. Ite oon kokeillu 2 sarjaa penkkiä viikossa ja 15 sarjaa. Ensimmäinen sopi ainakin meikäläiselle paremmin.

Ei, vituttaa tollaset yleistykset treenin määrästä.

Sulle voi toimia vaikka 1 sarja, valtaosalle ei. Jos sä saat rinnan kehittymään 2 sarjalla penkkiä viikossa, tarjoan kaljat.

Hahhaa, älytön sarjamäärä? alkaa olla jo niin naurettavaa paskaa noi sun jutut, että hohhoo.

Edit: Se, että neuvot jotain Sahaajaa ja muita, miten penkataan. Ole hiljaa jo asiasta. Sulla on niin omintakeinen sarjamäärä, että älä ainakaan mua tule ohjeistamaan. Kyllä tällä foorumilla on niitäkin, jotka tietää miten penkataan, sinä et ole ainakaan yksi heistä.

Edit: Lämmittely sarjat on erikseen, uuno!

Yleensä keskimäärin 5 TYÖsarjaa vaaditaan et saadaan jonkin sortin ärsyke lihaskasvulle.

Pakko heittää esimerkkinä yhdestä työsarjasta esim Mega Duty tms, vaikka asiahan ei olekkaan siinä ihan niin yksinkertainen, koska on pakkotoistot jne, vaikka ei optimi olekkaan lihaskasvulle, niin kyllä sitä lihasta saa varmasti kasvatettua yhdelläkin työsarjalla.

Eikä tässä huomioitu, jos kaveri on alunperin lähtenyt vaikka 2 sarjasta ja lisännyt yhden sarjan tietyssä ajassa ja nyt kuvattiin 5 sarjaa ;) (Näin ei tainnut kyllä olla, silti :D)

Jatketaan vänkäämistä ->

3sarjaa leveetä, 2 kapeeta.

Noist sarjamääristä on aika vammasta keskustella. Pelkkä 1 kova sarja jopa riittää väliaikasesti tai jopa pidemmälläkin väliajalla. Toisaalta 20 sarjaakin voi tehdä. Kaikki on kiinni kaikesta.

Sahaajan penkkailua kattoneena useemman vuoden ajan voin sanoa, että se ei tee runkkupenkkiä ja perse pysyy penkissä.

3sarjaa leveetä, 2 kapeeta.

Noist sarjamääristä on aika vammasta keskustella. Pelkkä 1 kova sarja jopa riittää väliaikasesti tai jopa pidemmälläkin väliajalla. Toisaalta 20 sarjaakin voi tehdä. Kaikki on kiinni kaikesta.

Sahaajan penkkailua kattoneena useemman vuoden ajan voin sanoa, että se ei tee runkkupenkkiä ja perse pysyy penkissä.

Täysin samaa mieltä. Tähän kutakuinkin koko mun pointti kiteytyikin:piis:

Aivan uskomatonta juttua heittää liquidi ja kumppanit täällä.

Näin alkuun vielä kerran tiedoksi; tein kolme sarjaa penkkiä tuon treenin aikana PLUS kaksi sarjaa kapeaa penkkiä. Kaksi eri liikettä! Perjantain treenissä teen vielä kolme sarjaa nopeuspenkkiä, eli yleensä yhteensä 5-6 sarjaa penkkiä viikossa + 2-3 sarjaa kapeaa penkkiä.

Tuolla tavalla olen nyt treenannut viimeiset 5kk ja kehitystä on tullut tasaisesti koko sen ajan. Ja niin kauan kun sarjapainot nousee, se on optimaalinen treenitapa, niinkuin antibodari sanoi. Ihan turha muuttaa toimivaa tapaa. Eri ihmisillä toimii eri tavalla eri treenimetodit, mutta niin kauan kun itse saan kehitystä omalla tyylillä, jatkan sillä.

Enkä tee mitään muita liikkeitä rinnalle kuin penkkiä, joten tuo 6 sarjaa viikossa ei todellakaan ole paljon. Sitten vielä epäsuora rasitus muista liikkeistä siihen lisäksi. Liquidi voisi itsekin vähän perustella omia väittämiään, eikä vaan heitellä tuollaisia tyhmiä argumentteja. Kun tunnet olevasi oikea henkilö neuvomaan muita, niin kerro nyt miten muutan oman treenini niin, että saan maksimaalisen lihaskasvun aikaiseksi?

Back
Ylös Bottom