Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tutustu vaikka Scot Mendelsonin penkkipäivään, saatat pyörtyä. Lopeta jo oikeesti toi lässytys, joka ei pidä paikkaansa.Pitää olla treeni todella perseellään, jos oikeasti ei salilla lihasta kerry ja tulokset nouse ajan kuluessa (pro-taso erikseen). Jos optimaalisen treeniin määritelmä on tuo, niin ei rima kauhean korkealla ole. Jos edes jotenkin on ruokapuoli kunnossa ja näyttäytyy salilla kyllä ne tulokset nousee.
Optimaalinen treeni on sitä, että saadaan tietyllä aikavälillä hankittua MAKSIMAALINEN lihaskasvu. Sillä salin isoimmallakin bodarilla voi olla treenissä aika paljon parantamisen varaa. Minähän en väitä, että oma treenityylini olisi läheskään optimaalinen.
Varsinaista ongelmaa ei ole, mutta esim. 5 sarjaa penkissä kuulostaa aika paljolta (siis eihän siinä videossa oikeasti tehty viittä, ilmeisesti). Ja sitten joku taisi vielä väittää, että esim. kehittyessä voidaan nostaa vain sarjoja mielen mukaan. Jos sarjoja nostetaan koko ajan, niin yhden sarjan intentiseetti joudutaan laskemaan. Väite oli se, että tällaisella intentiseetillä treenaminen ei kuulosta kovin järkevältä. Sama asia, kun toistoja nostetaan niin liike muuttuu kestävyyssuoritukseksi.
Mutta enhän minä näistä mitään tiedä, olen vain kynis ;)
Lihasmassan kasvuna minä sen määrittelisin.
Juuri kuitenkin puhuit noissa väittämissäsi maksimaalisesta lihaskasvusta käsitteenä.No eihän sitä voi kukaan tietää mikä on oma maksimaalinen lihaskasvu, pitkälti riippuvainen geeneistä ja muista taustatekijöistä.
Ai miten niin? Mä tein kolme sarjaa ja SilkkaaLihasta kaks. Persekin on penkissä koko ajan, voit tulla vaikka paikan päälle tarkistamaan.
Katoppas videos uudestaan. Pipo pää teki kyllä 5 sarjaa. Liquidi oli ihan oikeessa.
Liquidin kanssa siinäkin samaa mieltä, että vähempikin penkkaaminen riittää.
Katoppas videos uudestaan. Pipo pää teki kyllä 5 sarjaa. Liquidi oli ihan oikeessa.
Ei vittu mitä jengiä täälläkin kirjottelee toisten reeneistä:lol2: Se penkki ei parilla pumppisarjalla kehity, tällöin voi riittää, että tekee pari sarjaa kuukaudessa, mutta sellasella treenillä sun on ihan turha unelmoida mistään lihaskasvusta.
Se on ihan yks hailee mulle, teetkö sä 10 vai 20 sarjaa niitä käsiäs.
Ei nouse? No katos vaikka miken 2*6 tsydeemi.
Just, tuo 2x6 perustuu sarjapainojen nostoon, ei ole optimi bodytreeniin. Lisäksi tuon 2x6 jälkeen, voi tehdä vaikka 10 sarjaa päälle jos haluaa. Jos teet rintaa 2 sarjaa viikossa, se ei kehitä mitään, lihasta pitää rasittaa tarpeeksi.
Sä oot kyllä yksi dorka sori vaan, ei kannata kyllä treeniasioita muille neuvoa.
Vituttaako noin paljon inttiin lähtö?:D Kuten sanoin, omasta mielestäni 2-4 sarjaa riittää vallan mainiosti. Ite oon kokeillu 2 sarjaa penkkiä viikossa ja 15 sarjaa. Ensimmäinen sopi ainakin meikäläiselle paremmin.
3sarjaa leveetä, 2 kapeeta.
Noist sarjamääristä on aika vammasta keskustella. Pelkkä 1 kova sarja jopa riittää väliaikasesti tai jopa pidemmälläkin väliajalla. Toisaalta 20 sarjaakin voi tehdä. Kaikki on kiinni kaikesta.
Sahaajan penkkailua kattoneena useemman vuoden ajan voin sanoa, että se ei tee runkkupenkkiä ja perse pysyy penkissä.