Sahaajan ja SilkkaaLihaksen reenivideo

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Itse olen tehnyt pyramidi tyyppisellä ohjelmalla, jossa tehdään 11 sarjaa. Kovin ykkönen 1*95%, kevyin sarja on jotaa 8*60%. Olen saannut sillä tulokseni nousemaan yli 30kg. 2*6 ja 5*5 en saannut mitään aikaa.. riippuu siis aika paljon. Siihen vielä pari apuliikettä päälle, tämä yhtenä päivänä. Toisena päivänä vielä vinopenaa ja apuliikkeitä.

Paljon teet apuliikkeitä rinnalle sit oikeen?

Yleensä 3-8 sarjaa käsipainoilla ja taljoissa... Aika paljon tulee sarjoja mutta mulla on toiminnu, miksi muuttaa mitään, jos toimii? Tietenkin välillä pidän kevyempiä jaksoja esim. vähemmän sarjoja tai kevyempi ohjelma penaan.

En jaksa lukea nyt kaikkia näitä viestejä nyt, mutta väännetään nyt ratakiskoja.

Mitään optimaalista sarjojen tai toistojen määrää EI ole. Ei ole mitään optimaalista treenimetodia. Se mikä toimii toiselle riippuu ihan geeneistä ja fysiikasta. Jollakin voi toimia parhaiten tehdä 30 toistoa habaa -- mahdollista, mutta epätodennäköistä. Pitäisi nyt olla aika triviaalia?

Nyt puhutaan tilastollisista keskiarvoista. Lainaan itseäni, vähän muokaten: "Maksimaalista lihaskehitystä on mahdoton teoreettisesti mitata. Empiirisellä kokeilulla sitä raja-arvoa pitää parhaan mukaansa lähestyä."

Ja niin kauan kun sarjapainot nousee, se on optimaalinen treenitapa, niinkuin antibodari sanoi.

Tämähän nyt on täyttä paskaa.

Muuten aiheeseen liittyen:

Itsekin olen tehnyt penkkiä sarjoina viikossa 2-12+. Yleensä kehitys on ollut parasta sarjojen ollessa siinä 8-12/vk.

Olen samaa mieltä et jos sarjapainot jatkaa nousuaan ni mitä järkeä alkaa muuttelee ohjelmaa ku se kuitenkin kehittää tietyn aikaa.

No kyllä mun mielestä se tyyli, mikä pitkällä tähtäimellä parhaiten kehittää sarjapainoja ja maksimia (enemmän kuin sen kilon) on optimaalinen tyyli. Olettaen että on löytänyt itselleen parhaiten toimivan tyylin. En tietenkään ole kokeillut kaikkia mahdollisia, eli siinä mielessä kyllä vähän huono sana toi optimaalinen. :)

Puhuit muuten liquidi ittes aika hyvin pussiin. Aikaisemmin valittelit että liikaa penkkiä tehdään videolla ja että vähempikin riittää. Nyt olet sitä mieltä että se riippuu ihmisestä, miten eri sarjamäärät toimii.

Voi jeesus mikä kinaaminen täällä on käynnissä..

Noist sarjamääristä on aika vammasta keskustella. Pelkkä 1 kova sarja jopa riittää väliaikasesti tai jopa pidemmälläkin väliajalla. Toisaalta 20 sarjaakin voi tehdä. Kaikki on kiinni kaikesta.

Ja tässä on se ainoia oikea totuus Weakin sanoin. Oikeasti.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Eilen kattelin nuo kaikki treenivideopätkät iltavuorossa.. oli aika hiljanen ilta :)... No kuitenkin.

Sahaajalla on esim. penkin tekniikka kehittynyt todella paljon ja painotkin on hyvin noussut siitä mitä katsoo ensimmäisissä videoissa. Todella hyvännäköisen kaaren saat penkkiin! Vielä ehkä enemmän kannattaa sitä asentoo ottaa kauemmaksi telineistä niin ei tanko kolisi siihen sitte.Muissa liikkeeissä on myös tekniikka kehittynyt hyvin ja tainnut olla suurimmaksi osaksi videoiden ja tän threadin ansiota?

Laittakaahan lisää videoita kehiin :rock:

vaikken tapaa tällasiin osallistua... hieman tuntuu nyt hupaisalta kyllä porukan väittelyn jostain penkkisarjasta sinne tai tänne. jos treenivuosia on takana 5 tai vähemmän ollaan aikalailla vielä sillä iloisella tiellä milloin kehittää mikä tahansa mikä liittyy edes jollain tavoin rautaan oli se sitten kattila tai traktori :)

pelkästään omiin empiirisiin kokemuksiin liittyvät argumentit on aika turhia varsinkin kumoamaan muiden väitteitä sillä niiden totuuspohja ei ole kovin kestävä. jos alle 20v jamppa/aloittelija saa voimaa/lihasta systeemillä millä hyvänsä ei se ole mikään todiste oikeastaan minkään systeemin toimivuudesta yleisellä tasolla.

olen tehnyt toimivia ja pitkäjänteisiä voimaohjelmia, joissa työsarjamäärä penkissä/variaatiossa per viikko on vaihdellut välillä 4-250 joten se siitä jonkin tietyn sarjamäärän autuaaksitekevyydestä. suurin merkitsevä tekijä, johon aloittelijan ja varsinkin pidemmälle ehtineen treenaajan pitää kiinnittää huomiota on se, että uusi systeemi on riittävän erilainen kuormitusmalleiltaan verrattuna edelliseen. tällöin homeostaasille annettu ärsyke jo lähes itsessään antaa kehitystä.

treenivideoihin kommentoiden: voishan noihin hieman rakennetta miettiä, eikä vaan kuvata liikkeitä toisensa perään. kuvakokojenkin suhteen sais aikaan jo hieman jännitettä ja erillinen taustamusiikki ja edes kevyet tehosteet antais hommalle hyvää huumorihenkistä panosta. dynamiikkaa ukot, dynamiikkaa :)

Tämähän nyt on täyttä paskaa.

Muuten aiheeseen liittyen:

Itsekin olen tehnyt penkkiä sarjoina viikossa 2-12+. Yleensä kehitys on ollut parasta sarjojen ollessa siinä 8-12/vk.
siis eli mitä tarkotat?
jos jollain ohjelmalla saa sarjapainohin kasvua niin eikös sillä sillon kannata reenata ja eli sillä hetkellä se on optimaalinen.

siis eli mitä tarkotat?
jos jollain ohjelmalla saa sarjapainohin kasvua niin eikös sillä sillon kannata reenata ja eli sillä hetkellä se on optimaalinen.

Optimaalinen on sellainen, jossa kehitys on maksimaalista. Kukaan ei voi tietää juuri koskaan, onko jokin tapa optimaalinen vai ei.

Totta kai sillä kannattaa reenata ja se kannattaa vaihtaa vasta kun se ei kehitä, mutta silti et voi sanoa varmaksi, että joku muu tapa ei kehittäisi vielä enemmän.

Ymmärsittekö ?

e: tämä on vain minun näkemys asiaan :)

no: optimaalista tuskin kukaan saavuttaa, mutta "paska", "olematon", "ihan kiva" tai "tosi hyvä" kehitys nyt varmaan jokasen omassa päässä määritellään ihan omilla kriteereillä. mitä tosta nyt väittelemään.

Ilmeisesti olen pikkumainen ja turha, mutta kyllä mun korvaan sorisee kun sanotaan "treenaan optimaalisella tavalla" "tää on mulle optimaalinen" jne.

Optimaalinen on sellainen, jossa kehitys on maksimaalista. Kukaan ei voi tietää juuri koskaan, onko jokin tapa optimaalinen vai ei.

Totta kai sillä kannattaa reenata ja se kannattaa vaihtaa vasta kun se ei kehitä, mutta silti et voi sanoa varmaksi, että joku muu tapa ei kehittäisi vielä enemmän.

Ymmärsittekö ?

e: tämä on vain minun näkemys asiaan :)
nii no kyllä nyt tuo aukes paremmi. kannattaa aina vähän noita mielipiteitä perustella. varsinkin kun noin voimakkaita on, ja vielä aloittelijoiden osiolle se on tärkeää kun tätä kumminkin nuoremmat lukee.

e: ja vielä kun ite en ees täysin näköjään käsittäny mitä sana optimaalinen tarkottaa. en tienny että se noin voimakas sana on. luulin lähinnä että se tarkottaa jotain hyvää tms.

Optimi

Matemaattisessa optimoinnissa optimi tarkoittaa optimointitehtävän ratkaisua. Optimi on piste, jossa rajoitusehdot toteutuvat ja optimoitava funktio saa parhaimman arvonsa. Tilanteesta riippuen voidaan etsiä funktion minimiä tai maksimia. Optimilla voidaan kuvata esimerkiksi tuotannon suurinta arvoa tai kustannusten pienintä arvoa.

Optimaalisella tarkoitetaan joidenkin lukujen keskiarvojen pystyjakauman sivulukua potenssiin kaksi.

Lähde http://fi.wikipedia.org/wiki/Optimi

PS. Älkää nyt vain ottako minua liian totisesti, oli vain pakko tarkistaa, kun tästäkin aiheesta pitkästi on keskusteltu. :D

Optimi

Matemaattisessa optimoinnissa optimi tarkoittaa optimointitehtävän ratkaisua. Optimi on piste, jossa rajoitusehdot toteutuvat ja optimoitava funktio saa parhaimman arvonsa. Tilanteesta riippuen voidaan etsiä funktion minimiä tai maksimia. Optimilla voidaan kuvata esimerkiksi tuotannon suurinta arvoa tai kustannusten pienintä arvoa.

Optimaalisella tarkoitetaan joidenkin lukujen keskiarvojen pystyjakauman sivulukua potenssiin kaksi.

Lähde http://fi.wikipedia.org/wiki/Optimi

PS. Älkää nyt vain ottako minua liian totisesti, oli vain pakko tarkistaa, kun tästäkin aiheesta pitkästi on keskusteltu. :D

olipas hieno viesti, ihan sama esim matikassa pii tarkottaa lukua 3.14..... kun taas muuten "hiiliryhmään kuuluva epämetallimainen alkuaine".

Back
Ylös Bottom