Sahaajan ja SilkkaaLihaksen reenivideo

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Hauiskääntö kplla näytti ihan asialliselta, ehkä leuka enemmän pystyyn ja katse eteenpäin. Siinä oli sellanen hyvä swingi niinkuin pitääkin olla:)

tämän "finland" paitasen kaverin eka sarja ylätaljalla näytti koomiselta,kuin olis rautakangen nielassu,ei siinä liikkeessä tarvi ihan paikallaan istua,painot ei kasva jos kestkittyy pelkkään suorana olemiseen,hiemen takaviistoon siinä voi nojata ettei koko veto mene hauiksille ja oli se muutenkin ihan perseestä. tanko tulee välillä rinnalle,välillä 10 sentin päähän rinnasta eteenpäin!

samoin oranssipaitasen kaverin alatalja näytti siltä kuin kaveri keskittyis istumaan suorassa ja vedot näytti joltain nytkytykseltä jotka menee 50% hauiksille..
liiallinen treenipuhtaus johtaa siihen ,ttei painot yksinkertaisesti kasva ajanmyötä -> kehitys loppuuu.

Pulla sanoi:
Miksi? Ei pienestä heilumisesta mitään haittaa ole.

mielipide eroja näemmä.

ite ainaki tartteen myös niitä oikeesti puhtaita sarjoja. Vähän ronskimpia tulee sitten välillä tehtyä vaan siks, että sais niitä sarjapainoja vähä parempaa nousuu.

zztop sanoi:
tämän "finland" paitasen kaverin eka sarja ylätaljalla näytti koomiselta,kuin olis rautakangen nielassu,ei siinä liikkeessä tarvi ihan paikallaan istua,painot ei kasva jos kestkittyy pelkkään suorana olemiseen,hiemen takaviistoon siinä voi nojata ettei koko veto mene hauiksille ja oli se muutenkin ihan perseestä. tanko tulee välillä rinnalle,välillä 10 sentin päähän rinnasta eteenpäin!

samoin oranssipaitasen kaverin alatalja näytti siltä kuin kaveri keskittyis istumaan suorassa ja vedot näytti joltain nytkytykseltä jotka menee 50% hauiksille..
liiallinen treenipuhtaus johtaa siihen ,ttei painot yksinkertaisesti kasva ajanmyötä -> kehitys loppuuu.

Nooh. Toiki nyt on ihan 50/50. Puolet porukasta sanoo, että tee suorassa tuntuma kunnolla selässä ja toiset sanoo että vähän elävyyttä siihen liikkeeseen. Ite tykkään tehä noin ku teen, ei vaan tossa ylätaljassa sellanen heiluminen tunnu hyvältä. Vedot oon koittanu saada aina leukaan asti. Korjatkaa jos olen väärässä, mutta eihän niitä ees tarvii välttämättä rintaan asti vetää?

Tänään tulee vielä toinen treenivideo tän päiväsestä reenistä. Joudun kyllä J_mp:n suureksi suruksi ilmoittamaan, ettei siinäkään ole loppukevennystä. :)

SilkkaaLihasta lähtee pariks viikoks Ranskaan, jonka aikana ei videoita tuu, mutta sen jälkeen sitte kuvataan loppukevennykset myös. :)

Olikos noi SJMV:t ihan ok?

SilkkaaLihasta (se lyhyttukkaisempi) teki SJMV:n mun mielestä hyvin, vei persettä taakse päin ja selkä pysyi tiukkana. Sahaaja voisi katsoa hiukan mallia ja koettaa pitää alaselän tiukempana. Laske tanko vain niin alas, että alaselkä pysyy koko ajan suorana.

Hauiskäännöistä sen verran, että munkin mielestä se näytti heilumiselta. Mä kylläkin edustan tätä kroppa-paikallaan-koulukuntaa ;) Tosin itsekin tulee otettua "isoilla" painoilla joskus hiukan rumemmin. Pyri kuitenkin pitämään alaslaskuvaiheessa painot kontrollissa. Hyvä nyrkkisääntö on, että alaslaskun pitäisi kestää suurin piirtein kaksi kertaa kauemmin kuin ylösnosto (taisi olla Frank Zanen periaate). Mutta kaikenkaikkiaan, ihan hyvältä se hauiskääntö näytti! Ts. oon kamalempaakin nähnyt :D

Nyt kun vauhtiin päästiin niin arvostellaan vielä nuo taljavedot, erityisesti ylätalja. Mä edustan tässäkin sitä koulukuntaa, joka välttää heijaamista. En kuitenkaan väitä, että jompi kumpi tapa olisi parempi (paitsi mun!! :lol2: ). Koeta vetää lapoja yhteen, siis olkapäitä taakse. Nyt näyttäisi, että suurimman osan työstä tekee kädet. Mutta tarkoitushan tuossa on tehdä selkää ja yläselän lihasten homma on vetää olkapäät taakse ja lavat yhteen. Jos tuntuu hankalalta saada tuntuma selkään, pyytäkää kaveria laittamaan käsi (oletettujen) selkälihasten kohdalle sarjaa tehdessänne. Joillakin auttaa tuo tuntuman löytymisessä. Ja maltilla niitä painoja!

Mutta ootte te jätkät menneet paaaaaaljon eteenpäin! Tsemppiä treeneihin!

Oho, piti vain vähän kommentoida...

e: hymiöt
e2: Kannustus!!!

Sadisti; mun mielestä SilkkaaLihasta teki sen paljon paskemmin, samaten Weakin mielestä. Se nimenomaan ei työnnä persettä kunnolla taakse, vaan polvet taipuu enemmän. Selkä sillä tosin pysyy hyvä suorassa, toisin kuin mulla hieno pyöristyy. Sitä vaan ei huomaa tehdessä jos se pyöristyy, sen verran varmaan alaselkä vahvistunu tms.

Ton hauiskäännön alaslaskun voisin ehkä koittaa tehä hitaammin. Se tuntuu tehdessä et olis jo tosi hidas. Videolta vasta huomaa, että aika nopeesti se sieltä silti tulee alas, hallitusti tosin. ;)

Joo, tuossa olen samaa mieltä, että SilkkaaLihasta koukisteli ehkä turhan paljon polvia. Muuten se näytti mun mielestä enemmän siltä, kuin itse näen ideaalin SJMV:n suoritustekniikan.

Olisi muuten itse sun kullekin terveellistä silloin tällöin kuvata omia suoritustekniikoita. Sieltä löytyy kaikenlaisia kivoja pikku yllätyksiä. Muutama vuosi takaperin kuvattiin kaverin kanssa mun maastavetoa. Muuten näytti hyvältä, mutta tein toiston alussa mielestäni jotain turhaa: laskin perseen ikään kuin alas (vähän niin kuin kyykyn ala-asento) ja sitten nostossa ennen kuin tanko liikkui perse nousi jo ylöspäin. Selkä näytti kyllä ihan hyvältä. Noh, ajattelin sitten, että tuohan on ihan turha liike minkä teen tuossa alussa. Jätettiin siis samantien perse ylemmäs maastavedon alkuvaiheessa ja eikun vetämään. Tuntui vähän hassulta mutta vitut siitä. Lisää malmia vaan ja rautaa taisi olla vähän kolmatta sataa. Sarjaa tekemään ja viidennessä toistossa selässä liikahti jotain. Taas kerran, vitut siitä, vedettiin painot ylös asti, sitten laskettiin alas, irrotettiin kädet tangosta ja huikattiin kaverille, että "jeesaas mut pystyyn". Välilevyhän siinä muljahti. Jälkeenpäin olen tuota hommaa funtsaillut, että taisi se "turha alkusäätö" kerätä mulle paineet selkään, mitä en sitten saanut tehtyä jätettyäni sen pois. Tämä nyt siis oli hiukan päinvastainen esimerkkin kuvauksen "hyödyistä"... :D

Mikä helvetin kirjoitusripuli mulla tänään oikein on?

Ite en saa SJMV oikein minkäänlaista tuntumaa takareisiin, jos jalkoja ei koukista ( bout samanverran kun silkkaalihas ). Niinhän se kannattaa tehä mikä tuntuu hyvin siellä oikeessa paikassa! tossakin liikkeessä niitä tapoja tehä on miljuunia. Kannattaa muuten varoa ettei se selkä pyöristy, voi olla isommilla raudoilla muuten kipeetä.

e: njoo. katoin sen vielä kerran, se on tosi että sitä _persettä_ pitäs sen enemmän työntää taakse ja sitä kautta saaha sitä koukistus liikettä!

Sahaaja(finland paitanen) voisi ehkä tuossa sjmv:ssa pitää tankoa lähempänä reisiä. Menee helposti sellaseks selän ojenteluks jos päästää sen tangon liian "eteen". Ja mulla ainaki rupee ottaa alaselkään ikävällä tavalla tangon laskuvaiheessa jos se on kaukana reisistä.

Ainut mikä jäi puuttumaan oli loppukevenny! Sen mä just olisin halunnut nähdä. Muuten Weak vähän oli hienot kuteet! :eek:
Mäkin haluan tuommoisen lippiksen, mutta siinä pitää lukee Mr. O. :D

Edit: En tiedä onko kukaan sanonut, mutta ehkä SJMV:ssä aavistuksen verran alaspäin voisi mennä, mutta ei vältämättä tarvitse jos noin saa tuntuman takareiteen. Meinaan jos Hulkki tulisi tänne niin se sanoisi raudat maahan, mutta ei me kaikki olla Hulkkeja. ;)
Muuten kyllä oli kaikki todella puhtaasti tehty ja toi Weak mave ilman housuja oli legendaarinen.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
NGV sanoi:
Ainut mikä jäi puuttumaan oli loppukevenny! Sen mä just olisin halunnut nähdä. Muuten Weak vähän oli hienot kuteet! :eek:

Edit: En tiedä onko kukaan sanonut, mutta ehkä SJMV:ssä aavistuksen verran alaspäin voisi mennä, mutta ei vältämättä tarvitse jos noin saa tuntuman takareiteen. Meinaan jos Hulkki tulisi tänne niin se sanoisi raudat maahan, mutta ei me kaikki olla Hulkkeja. ;)
Muuten kyllä oli kaikki todella puhtaasti tehty ja toi Weak mave ilman housuja oli legendaarinen.

Hulkki tekee vähän eri tekniikalla sjmv:n. Samalla tavalla ku minä ennen, eli koukistaa enemmän yläkroppaa ja polvia, jolloin painot saa maahan asti (tai näin ainakin siitä yhestä videosta ymmärsin). Tää sjmv mitä mee tehään, on sama ku tuolla tekniikkaneuvo-osastolla. Eli polviltaveto.

EDIT. Eikä tossa oo tarkotuskaan saada rautoja maahan, vaan tuntumaan liike takareisissä. Ja niinku joku sano tossa aikasemmin, ni tän sjmv:n voi tehä miljoonalla eri tavalla. :)

Mä teen kans takareiskoille SJMV:a, mut kun takareidet lämpiää, niin niihin ei saa kohdistumaan rasitusta/venytystä, ennen kuin painot on maassa...

Pari ekaa sarjaa jätän siihen, missä tuntuu hyvältä, mut sit painot pitää laskea jo hallitusti maahas tuntuman löytämiseksi...

NGV sanoi:
.

Ite tekisin SJMV:n syvemmältä, toki tuommonen lyhyt nylkytys on
mukavaa ja helppoa,mutta jos haluaa kunnon kehitystä niin liike pidemmäksi.

Marjakarhu sanoi:
Ite tekisin SJMV:n syvemmältä, toki tuommonen lyhyt nylkytys on
mukavaa ja helppoa,mutta jos haluaa kunnon kehitystä niin liike pidemmäksi.

No niin syvälle ollaan tehty ku venyy. ;)

NGV sanoi:

Hulkki ja Hulkki, eiks kukaan muu tiedä mitään paitsi tämä Hulkki herra?:)

Marjakarhu sanoi:
Miten on tuon venyttelyn laita? Venytellä kannattaa ja usein.
Kireät ja jäykät lihakset ei oikein tahdo kasvaa.

No yritän kyllä muistaa venytellä, mutta aika usein se jää. Seuraavana päivänä sitten ihan jumissa kaikki paikat. SilkkaaLihasta tuskin ikinä on venytellytkään. Oon sanonu sille siitä, mut ei sitä kiinnosta.

Suositut

Back
Ylös Bottom