Sahaajan ja SilkkaaLihaksen reenivideo

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Hyvä pätkä, pari omaa mielipidettä:
- Jos alataljan tekee noin puhtaasti ja "hitaasti" se saattaa ottaa hauikseen aika paljon. Pitää löytää oma tyyli ja jos toi toimii niin mikäs siinä :)
- Hauiskäännöissä tangolla käsivarren kulma ei juuri muuttunut, käsi pysyi koko ajan aika koukussa.

kyykyssä EI SANDAALEJA. hauiksissa alhaalla jonkin verran suoremmaksi käsiä(saa jäähä hivenen koukkuun kuitenkin) ja ylhäältä sillain vajaaksi että jännitykset pysyy päällä, nyt katos joka toistolla jännitys kun tanko meni aina "yli".

SilkkaaLihasta sanoi:
Kyykyssä ei sandaaleja? Kyl ne aika tukevilta tuntu, tai siis ei niis ainakaan korkeeta pohjaa oo et vois keikata =)
Ne on varmaankin sivutuellisesti melko huonot ja pohjat on usein pehmeet ja yleensä sandaaleissa pääsee jalka luistamaan.

Keiko- sanoi:
Hyvä pätkä, pari omaa mielipidettä:
- Jos alataljan tekee noin puhtaasti ja "hitaasti" se saattaa ottaa hauikseen aika paljon. Pitää löytää oma tyyli ja jos toi toimii niin mikäs siinä :)
- Hauiskäännöissä tangolla käsivarren kulma ei juuri muuttunut, käsi pysyi koko ajan aika koukussa.

Koitin tehdä alataljaa eilen vähän puhtaammin ihan vaan vaihtelun vuoksi. Kaks ekaa sarjaa meni ihan mukavasti selälle, mut viiminen meni kyllä ihan käsille. Samaten ne kaks ekaa otti aika paljon myös hauiksiin. Taidan jatkaa kyllä sillä omalla runnomistyylillä, sain sillä niin paljon paremman tuntuman latseihin.

Noista hauiksista en keksi oikeen mitään sanottavaa. Mulla tommonen murjomistyyli toimii paremmin, kun sellanen hidas nysvääminen ja superpuhtaasti tekeminen.

neutraali sanoi:
hauiksissa alhaalla jonkin verran suoremmaksi käsiä(saa jäähä hivenen koukkuun kuitenkin) ja ylhäältä sillain vajaaksi että jännitykset pysyy päällä, nyt katos joka toistolla jännitys kun tanko meni aina "yli".

Itseasiassa oli jännitys kyllä koko ajan. Ehkä parissa toistossa meni pikkusen yli. Keskityin tossa oikeen, että en vedä yli. Siinä tangossa on se mutkan kärki just sopivasti itteään kohti, josta näkee kun se on abaut leuan kohdalla, niin siihen jättää tangon.

Mun mielestä tohon vaikuttaa myös hiukan hauiksen pituus ja kiinnityskohdat. Meinaan kun katoin ton SilkkaaLihaksen hauiskääntöjä, niin se saa vedettyä paljon koukumpaan käden ja silti jännitys säilyy hauiksessa. Voi olla et puhun paskaa, mut näin luulisin sen olevan. :rolleyes:

Mulle kerto SM-liigassa pelaava jääkiekkoilija että pystypunnerrus käsipainoilla pitäs tehä sillee että käsi/kylki kulma on 90 astetta ja viedä siitä painot yhteen pään päälle, oliko :anssi:

MeGaeGo sanoi:
Mulle kerto SM-liigassa pelaava jääkiekkoilija että pystypunnerrus käsipainoilla pitäs tehä sillee että käsi/kylki kulma on 90 astetta ja viedä siitä painot yhteen pään päälle, oliko :anssi:

vähän riippuu mistä roikkuu.
eli jos kyynerpäät ovat mahdollisimman takana niin ainakin minulle on parempi ettei laske alemmas kuin tuo 90 astetta, kun taas kyynerpäitä tuo eteenpäin niin lasken kp:n olkapäälle ja siitä ylös. mutta sitäkin voi tehdä aika monella tyylillä, yritä tehdä niin ettei tule ylimääräisiä kipuja.

MeGaeGo sanoi:

Kertoko se myös kuinka syviä kyykkyjen pitää olla? :D

Ei vaan, kyllä mää ainaki teen tolla tyylillä.

Sahaaja sanoi:
Uusi treenivideo (oisko kahdeksas)
Eli videomateriaalia tän päivän treeneistä. Nauttikaa. :)

Hyvä pätkä.

Tosta haukkarista, että aika paljon suorempaan saa kyllä päästää alhaalta ja ei ihan lukkoon tuolla ylhäällä. Näin tuntuu vielä enemmän haukkareissa. Eli ihan just niin kun neutraali tossa näköjään jo sanokin...

Ja sitten oli puhetta että meneekö alatalja käsille, niin kyllähän se menee käsille jos sen antaa mennä. Pyrkii vetäämään sitä selällä eikä käsillä. Kyllä sen itse huomaa ja tuntee meneekö käsille vai selälle.

Toi loppu penkki sarja oli just sen näköstä mitä voi olettaakkin sen olevan :D
Ei siis millään pahalla :)

Lisää vaan vääntö videoita! Hyvin menee :thumbs:

Hyvä hyvä! Lähti lataamaan ja sieltä varmaan tuleekin tuutin täydeltä hyvää tavaraa kuten yleensä. Pitää joku kerta oikeasti katsoa jos sinnepäin tulisi, niin voisin olla vieraileva tähti teidän showssa ja jos eksytte Lahteen niin tänne vaan treenailemaan.:D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
varmistaja helvetistä, rinnallevedosta, nostat painon perse alhaalla ja ylempänä potkaset reisillä tankoon vauhtia niin nousee.
koittakaas leuanvetoa kapeammalla otteella ja kädet suoriksi ala-asennossa, ja siitä uus veto, menee komeesti kainalon taakse ja tuntuu seuraavana päivänä.

Joo kyllä taas vakuuttava video ;) . Mutta kyykyssä jotenki näytti että polvet ois menny vähän liikaa eteenäin?

kyykkyyn vois kokeilla paljon leveempää asentoa. jalkaterät vähä ulospäi, jos tuntus helpommalle.

e: mistä mä tiiän ootteko kokeillu jo :)

e2: oliks se rintsi niinku huumoril tehty vai tosissaa tehty ? :)

bustedi sanoi:
kyykkyyn vois kokeilla paljon leveempää asentoa. jalkaterät vähä ulospäi, jos tuntus helpommalle.

e: mistä mä tiiän ootteko kokeillu jo :)

e2: oliks se rintsi niinku huumoril tehty vai tosissaa tehty ? :)

Ihan huumorilla. Ei ollu hajuakaan miten se kuuluis tehä, sen takii se oli mitä oli. :)

lmk sanoi:
Onhan tuo tekniikka parantunut ja lihaakin tullut

Tsemiä.

Höpö höpö. :) Kiitos kannustuksesta. Kiitos myös muille kommentoijille, lisää palautetta otetaan mielellään vastaan.

Pakko kommentoida:

Kahlasin koko threadin läpi eilisen ja tämän päivän aikana. Tuli mieleen vaikka minkälaista kommenttia, onneksi maltoin olla kirjottelematta ennenkuin luin loppuun asti.

Täytyy sanoa, että on ihan uskomaton muutos niistä alkupään videoista. Asenne on ollut kohdallaan alusta asti, mutta lopussa näkyy jo että oman kehon hallinta alkaa pikku hiljaa löytyä. Näyttää tosiaan siltä että miehet vie painoa eikä päinvastoin.

Hieman vaan ihmetyttää se, että koko ajan hangataan samoilla painoilla. Kannattaa pitää mielessä se progressiivisuus; itse lisään painoja joka viikko, jos ei mene niin ja niin pitkää sarjaa, teen lyhyemmän. Siinä vaiheessa kun sarjat alkaa olla jossain 6 toiston kierteissä, pudotan taas treenipainoja reilusti alaspäin. Kukin tietysti tyylillään, mutta painoja vaihtelemalla saa treeniin mielekkyyttä. Ja useimmiten kehitys treenipainoissa tulee juuri sen progression kautta. Kysykää vaikka keneltä.

Siihen neutraalin ja jonkun muun "Kulmasoutu - latsit vai epäkkäät" -kiistaan on pakko kommentoida: Latissimus Dorsi liikuttaa olkavartta taakse- ja vartaloon päin, sekä kiertää olkavartta sisäänpäin (=oikeaa olkavartta vastapäivään ja vasenta päinvastoin) (lähde: Gray's anatomy, thirty-ninth edition) Tästä voi tyhmempikin päätellä, että kun vetää olkavarsia kiinni vartaloon ja kyynärpäitä taaksepäin (vrt. kulmasoutu), niin latsit aktivoituu.

Lihaskuntoharjoittelun anatomia -niminen opus tietää myös kertoa, että kulmasoudussa ensisijaisesti aktivoituvat sekä epäkäs (kaikki säikeet, myös ne ylimmät) että latsit (niinkuin myös terekset, biceps, brachialis ym.). Se nyt on vaan niin, että on ihan turha yrittää treenata yksittäisiä lihaksia selästä.

Ylätaljalla on tietysti helpompi hakea tuntumaa latseihin, koska siinä ei pysty käyttämään niin paljoa epäkkäitä kuin kulmasoudussa, mutta se on ihan :anssi: että kulmasoutu ei ota latseihin.

Mutta joka vanhoja muistelee, sitä vasaralla ohimoon...

Kiitokset viihdyttävistä videoista ja täytyy vielä kerran sanoa, että on tosiaan homma muuttunut parempaan päin. Rispekt :thumbs:

Suositut

Back
Ylös Bottom