Sahaajan ja SilkkaaLihaksen reenivideo

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Vähän huonosta kuvakulmasta oli kuvattu toi kyykky. Ois kannattanut ensin kuvat yks sarja edestä, toinen sarja suoraan sivusta ja vähän kauempaa, niin oisi saanut paremmin selvää et miten menee. Kyllä tostakin nyt näki miten tehdään, et ei siinä sinäänsä mitään vikaa.

Toi tanko on ihan liian niskassa ja liian levee ote. Weakilla varsinkin oli ihan niskan päällä. Kun menette tangon alle, laitatte lavat yhteen otatte tangosta kiinni ja sitten asetatte selkänne siihen tangon alle. Niin ettei se ole niskassa vaan lapojen yläpuolella. Kyllä sen sitten tuntee kun se on oikeassa paikassa.

Weak sanoi:
Tost pehmusteest sanoin pojil, et kantsis opetella tekee ilman sitä. En vaan keksiny mitää syytä miks niin pitäs :D. Ehkä te tiiätte?

No, kyllä se pehmuste jää pois kun selkään tulee tarpeeks lihaa ;)

Sahaaja sanoi:
Joo ei mitään vöitä, eikä muitakaan varusteita. En tiiä NGV, teetkö ite vyöllä kyykkyä ja mavea, mut jos teet, niin en kyllä suosittele. Kyllä aloittelijan pitäis mun mielestä ilman mitään varusteita tehdä liikkeet, et vahvistuu paikat.

Ehdottomasti samaa mieltä vyön suhteen.

hafanafa sanoi:
Ehdottomasti samaa mieltä vyön suhteen.
Ai jaa, kyllä itse käytän just tyyliin mavessa/kyykyssä/kulmasoudussa koska voi laittaa enemmän rautaa tankoon ihan siitä syystä ja plus näin ennalta ehkäisen loukkaantumisia. Jos väitätätte että puhun ihan :anssi: niin haukkukaa samalla Hulkkin vyö teoria pystyyn.:D

NGV sanoi:
Ai jaa, kyllä itse käytän just tyyliin mavessa/kyykyssä/kulmasoudussa koska voi laittaa enemmän rautaa tankoon ihan siitä syystä ja plus näin ennalta ehkäisen loukkaantumisia. Jos väitätätte että puhun ihan :anssi: niin haukkukaa samalla Hulkkin vyö teoria pystyyn.:D

Joo mutta miten luulet saavasi alaselkään voimaa, jos mavessakin käytät vyötä? Jätä vaan varusteet pois ja pienennä painoa. Mulla on ainaki maven myötä hävinny kaikki pienetki alaselkävaivat mitä on joskus ollu.

NGV sanoi:

Se on pikkusen eriasia onko alottelijalla 60kg kyykyssä vyö mitä pitempään treenanneen 160kg kyykyssä vyö. Sitä 160 kiloa ei saa koskaan niskaan jos vyön on alussa aina päällä. Sitten kun puristetaan niitä viimesiä pisaroita raskailla sarjoilla niin se vyö on ihan ok olla selässä.

NGV sanoi:
Taas järki kaikonnu raskaan reenin jälkeen?
Se on hieman eri asia jos Hulkki kyykkää 170kg, vetää maasta 230kg ja kulmasoutaa herra ties miten paljon ja nää pojat kyykkää hädin tuskin 60kg et tarviiko keskikroppaa vahvistaa tekemällä toistot raakana.
Ja laitappa vielä linkkiä siihen Hulkin juttuun.

NGV sanoi:

No sua ja hulkkia nyt ei välttämättä ole järkevää verrata keskenään. Niillä käytetyillä kiloillakin on merkitystä ja aika epätodennäköistä että edes saat niistä varusteista mitään konkreettisempaa hyötyä muuta kuin sen turvallisuuden tunteen. Helpommin vaan telot ittes "elävässä elämässä" kun ei tukilihakset ole kunnossa.

J_mp sanoi:
Se on pikkusen eriasia onko alottelijalla 60kg kyykyssä vyö mitä pitempään treenanneen 160kg kyykyssä vyö. Sitä 160 kiloa ei saa koskaan niskaan jos vyön on alussa aina päällä. Sitten kun puristetaan niitä viimesiä pisaroita raskailla sarjoilla niin se vyö on ihan ok olla selässä.

Ihan tosi juttu. Ite oon 160 (kamoilla tosin joo oon heikko jne :)) kyykänny ja tuokin paino niskassa jo ihan mukavasti. Kerran kokeilin kahtasataa ottaa ylös telineistä ja noushan ne mutta tuntu kyllä selkärangassa sen jälkeen :)
NGV, kokeile ite jotain iha ylisuurta kuormaa niin tiiät miten paljon voimaa vaatii keskivartalolta pitää vaikka sitä 160 kiloa niskassa ilman vyötä.

Kaksi ja puol markkaakin on kerran nostettu noin sentin korkeudelle :)

E. Joo oli kyl turhin postaus mitä oon nähny. Väsymys.

No ei todellakaan mitään vyötä näin pienillä painoilla!! Ite oon nyt tehny ilman vyötä kyykkyä(sillonku tein) monta kuukautta. Ei mitään ongelmia. Alussa pientä kipua maybe selässä, mutte se meni nopeesti ohi. Mavenkin ainaki ei-niin-kovat sarjat ilman vyötä. Nykyään itseasiassa oon teny mavea polvista ilman vyötä. Samoilla linjoilla muitten kanssa (paitsi NGV:n).

Ja tosta smith-kyykystä, siitä oli joskus juttuakin, että mitkä liikkeet aktivoi kuinka paljon lihassoluja. Normikyykyn ja smith-kyykyn välillä oli ihan helvetinmoinen ero. Elikkäs normikyykky on :thumbs: .

Ja mun kyykystä, en oikeen tiiä, mutta mulle jotenki tuntuu paremmalt tehä se kyykky niskakkyykkynä. Kai siinä sais enempi rautaa, jos opettelis laittaa sen tangon alemmas. En oo koskaan saanu sitä pysymään alempana tukevasti, ei oo oikeastaan pysyny yhtään.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jos jotain kiinnostaa niin tuossa linkissä -> http://www.harjoittelu.net/jos-arvostat-selkaasi-ala-kayta-nostovyota-a-96.html on vyön käytöstä jotain asiaa. Oon muistaakseni postittanu saman linkin aikaisemminkin pakkikselle, mutta viljellään nyt lissää.

Edit. Ja ettei ihan offtopikiks mee niin pitääpä nyt sanoa, että hyviä videoita pojat on tehny! kaikki on katottu ja olis mukavaa jos lisää tulis, varsinkin selkätreeneistä.

Tuollahan tuo sivuilla tärkein tuleekin:
"vetämällä" peräaukkoa

Eiku siis:
Raskas harjoittelun ilman vyötä on parasta keskivartalon treenausta. Vyötä tulis käyttää säästeliäästi, ja vain silloin kun siihen on todellinen tarve.

Itse käytän ainakin kyykätessä ja kulmasoudussa vyötä koska minusta se on hyödyllinen ja tarpeellinen tuki varsinkin kun itselläni on pelko että selkään tulisi pullistuma tai jokin vastaava kun isälläni ja veljelläni on sellainen ollut..
Enkä minä nyt usko että se tietyn esimerkiksi kyykyn varsinaista tehoa mihinkään kadottaa vaikka vyö olisikin mutta turvallisuus ainakin lisääntyy..

Pirun siistejä videoita,hyvää kehitystä pienessä ajassa:)
Motivoi jopa mut pääseen sunnuntaina vääntään jalat:eek: :kippis1:

NGV sanoi:
kannattaa kyykätä vapaalla tangolla se on aina parempi kuten Hulkki on monta kertaa todennut.
Eipäs nyt irrotella mun juttuja kontekstistaan. Olen sanonut, että kun molemmat liikkeet (smith-kyykky ja vapaa kyykky) ottavat yhtä hyvin etureisiin eikä esim. vapaalla tangolla tehdessä tasapainon pitäminen tuota suuria vaikeuksia, on parempi kyykätä vapaalla kuin smithissä. Kuitenkaan nämä ehdot eivät kauhean usein täyty; esim. itselläni vapaa takakyykky ei ota minnekään muualle kuin alaselkään, perseeseen ja takareisiin - smith-kyykky on siis etureisiliikkeenä minulle parempi valinta. Takakyykkyä vapaalla tangolla teenkin vain takareisitreenissä.
NGV sanoi:
Hulkkin vyö teoria
Mistäköhän vyöteoriasta puhut?

Itse käytän vyötä raskaissa sarjoissa kun teen etukyykkyä, takakyykkyä, hack-kyykkyä, pohjenostoja seisten, tavallista maastavetoa ja esim. t-tankosoutua. Laitan vyön tosin päälle vasta lämmittelyjen jälkeen, eli koska viimeinen lämmittelyni on aina ykkönen raskaimmalla sarjapainolla, teen aina yhden toiston ilman vyötä sillä painolla jolla teen raskaimmat sarjani vyön kanssa.

Esimerkiksi tänään takakyykyssä homma meni lämmittelyineen näin:
  • Takakyykky 60 kg x useampi vitonen, venyttelyä
  • Etukyykky 60 kg x 4
  • Takakyykky 100 kg x 3
  • Etukyykky 100 kg x 2
  • Takakyykky 140 kg x 1
  • Etukyykky 140 kg x 1
  • Takakyykky 185 kg x 1
-Vyö päälle-​
  • Takakyykky 185 kg 2x6
Tällä tavalla keskivartalo pysyy sarjapainojen kehityksessä mukana, mutta itse työsarjoissa vyö auttaa keskittymään paremmin vain lihaksen treenaamiseen, eikä tasapainosta tarvitse huolehtia niin paljon kuin ilman vyötä.

Silkkaalihasta ootko bulkannu kun näkyy tota mahaa tulleen? ;)
Btw kuka noi teidän salimusat valitsee tonne? vai se pistää kuka jaksaa oman levynsä salille kantaa? On nimittäin aika useesti suhkot asiallista tavaraa..

Jeshe sanoi:
Btw kuka noi teidän salimusat valitsee tonne? vai se pistää kuka jaksaa oman levynsä salille kantaa? On nimittäin aika useesti suhkot asiallista tavaraa..

Meil on sellanen oma brandi, kuin "HC Training". :) Tähän mennessä kolme levyy tehty. Hyvin näyttää kelpaavan muillekkin salilla kävijöille, kun aina ne levyt siellä soi.

Tänää voitais selkätreeni ehkä kuvata, kun sitä on toivottu.

Jeshe sanoi:

No enempi ja vähempi bulkannu, tullu vaan syötyä kaiken näköstä paskaa...ei kirjaimellisesti =) Sipsii ja nannaa tulee vedetty naamaan joka päivä, kyllä ne tota mahaa on kasvattanu. Oon nyt koittanu puhdistaa ruokavaliota tollasista "herkuista" et sais niitä lihaksia kasvatettua eikä läskiä.

Noniin, ja sitte tosta pehmusteesta, mistä kaikki on jauhanu oikeen kunnolla =D
Mä olen mukavuudenhaluinen mies, mä tykkään ettei kolota turhaan jostain paikasta. Tää pehmuste tekee mun elämästäni jonkin verran helpompaa, se on niitä pieniä mukavuuksia joita salilla on. Muuten niin rankan treenin ohessa missä paikat sattuu, haluan kaikin keinoin vähentää ylimääräistä kipua, joten valitsen pehmusteen. EHKEN SITTEN OLE MIES!, mutta mukavuus voittaa =D

Suositut

Back
Ylös Bottom