Sahaajan ja SilkkaaLihaksen reenivideo

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Iteasiassa ihan hyvän näkösiä kyykkyjä oli varsinkin punapaitasella tyypillä. Salilla näkee monesti satakertaa rumemmalla tekniikalla kyykkiviä.

Niijoo vois varmaa tassa kysasta ku asiaanki vissiin kuuluu, mikakohan on vikana kun kyykkya tehdessa tuntuu olkapaat vaantyvan jotenki kummasti? Otetta kaventamalla "liian kapeeks" autto vahan mutta vastaavasti oli vahan epavakaampi. Vaha nakertaa ku ei kykene kyykata oikee.

Kylläpäs tuliki taas hyvä video, nautinnollista katsottavaa, hyvin on Sahaaja editoinu =)

Mitäs tosta nyt sanois...Nii, no kyykyssä huomasin itekkin että polvet meinaa mennä yhteen ja koitin pitää niitä erillään. Hyvä kun sanoitte ton leveemmän asennon, koitan sitte sillä ens kerralla. Mites tosta "linkkuveitsi-ilmiöstä", pitäiskö vieläki pystymmässä koittaa mennä? Nii, ja hitaammin alas vai?

Pohkeet näytti vähän tönköltä (tein prässissä), onkos niistä mitään, hyvin ne kyl tuntu pohkeissa mut ei ehkä tarpeeks...

Takareisistä sain jo salilla ohjetta (kiitos pojat) että lantion pitäis pysyä kiinni siinä penkissä ku tekee, oliko siihen vielä lisättävää?

Aaahh.. ihana video. Kyykyt näyttivät hyviltä. On sitä todellakin paskempaa nähty salilla, varsinkin kun peilin edessä treenaa.
Mikäs se Weakin kyykky oikein oli? Kakkonen satasella ja sillä selvä?:evil:
Ja kannattaa tosiaan vierottaa itsensä niistä pehmusteista. Kyllä siihen tankoon tottuu. Itsekin olen alkanut enemmän etukyykkäämään ja nykyään sekään ei tunnu enää pahalta.
Eikös siellä salille ole smith-laitetta? Siinä voisi kätevästi treenata pohkeet seisaaltaan (kuten videossa tehtiin) ja alle vain kaksi levykiekkoa niin tulee korkeutta.

Kaiken kaikkiaan makeaa katsottavaa:thumbs:
Ei teillä ainakaan munaa puutu. Joillakin arvostelijoilla on varmasti surkeampi tekniikka kyykyssä kuin teillä (en syytä ketään), joten älkää välittäkö haukuista.

Pohkeiden teko on vielä hakusessa. Taas reidet joustivat sen verran, että venytyksessä kantapäät osuivat sinne prässin takalevyyn. Eli maksimaalista venytystä ei saatu aikaseksi. Kannattaa pitää ne jalat suorana tai melkein suorana. Ihan pientä eloa jaloissa voi tosin olla. Kannattaa huomattavasti hidastaa tuota negatiivista osuutta niin ei mene tuollaiseksi heiluvaksi pumppaamiseksi. Myös lyhyt pysäytys ylhäällä auttaa liikkeen kontrolloinnissa. Ne toistot kannattaa yrittää taistella niin ylös kun vain on mahdollista päästä.
Ja minun mieliksi testatkaa seuraavan kerran ilman kenkiä :)

Tuo seisten tehtävä versio oli sitten jo aika huvittavaa katsottavaa :) . Liikkeen laajuus (ROM) jäi aivan olemattomaksi, eli palikkaa varpaiden alle että saadaan liikettä laajemmaksi. Rauhallisuus on valttia eritoten pohkeiden treenaamisessa.

toolate sanoi:
eli palikkaa varpaiden alle että saadaan liikettä laajemmaksi.
Ja katsokaa sitten vähän millaisen palikan sinne laitatte. Itselläni oli joskus joku lyhyt kakkosnelosen pätkä, ja käsipaino toisessa kädessä, kun tein yhdellä jalalla pohkeita. Palikka saatana pyörähti alta pois ja meinasin lentää turvalleni. Olisi käynyt hassusti jos olisi ollut vaikka tanko niskassa ja tehnyt molemmat jalat kerralla.

Ihan hyvännäköistähän tuo jumppaaminen alkaa jo olemaan. Siitä se lähtee.. Kuitenkin jos pikkuisen levittäisitte jalkojen asentoa ja katsoisitte (vaikka se kaveri siinä vieressä) ettei kyykyssä polvet mene ihan noin paljoa eteen niin tulee olemaan tulevat reenivuodet mukavampia kun ei polvisärkyjä tarvi potea...

Eli polvet eivät saisi karata varpaita etemmäksi pystylinjassa eikä kaatua sisään taikka ulos....

Mutta tosiaan oikein hyvän mallista jumppaa muuten :thumbs:

Meiän salilla ei oo mitään härpäkkeitä, esim. smittiä tai häkkiä, joten niillä ei voi tehä mitään.

Ja eikä oo oikeen mitään sopivaa palikkaa jalkojen alle. Ainoastaan joku iso levypaino.

Tost pehmusteest sanoin pojil, et kantsis opetella tekee ilman sitä. En vaan keksiny mitää syytä miks niin pitäs :D. Ehkä te tiiätte?

Neutraali ja Deat :haart: :) .

Ja sitten nii, mää vaan koitin vähän, et miten toi kyykky kulkee tauon jälkee. Ei se kyl hyvin menny, satkulla kakkonen oli jo suht tiukka :( , dietti syöny sit ilmeisest voimii, niinku vähän ennustinki...

Hyvin pojil meni tekniikka munkimielest näin alkuvaiheessaki. Vähä tietty meni välil liikaa etee kroppa ja sillee, mut ei pahasti.

saa ainakin nauraa kun näitä tsekkailee, hyvä et huumori messissä ettei ihan satalasissa vedetä. noi pohkeet tekee kyllä pahaa katsoa, siis mitkä prässissä tuli tehtyä. mutta kyykkyä tosiaan on nähty pahempiakin, toi 100x2 oli kyl paras. mut kyl se siitä lähtee, tsemiä vaan. salin varustus kyllä näyttää aika karulta:)

Weak, se levypaino todennakosesti paljon parempi ku powerhousun mainitsema kakkosnelosen patka :P Kannattanee ottaa joku parinkyta kilon levypaino, kaantaa numerot lattiaan pain (tama siis jos on toinen puoli silea, yleensa tuppaa olemaan numeroimatokin) ja siina kulmassa sitten ylosalas. ja toki saa enemmankin viela liikerataa ku pistatte toisen painon. Jos alkaa hirvittamaan niin sitten kaveri tekemaan pohkeita saman aikaan toiselle puolelle. Ja jos nappivoimat kestaa niin voi kasipainoillakin tehda -> eipahan tuu tangosta mitaa probleemaa jos sattuu lentamaan turvallensa. Ittella ikava kylla ei onnistu ku ei pysty pitamaa tarpeeks isoi kasipainoi kadessa :(

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
hyvä jätkät!! :worship:

kyykyssä tankoa vähän alemmaksi selkään. kengät oli luultavasti huonot ja sen takia polvet työnty noin eteen, kuten weak taisi sanoa jossain kohtaa sarjaa; "hui saatana!". kannattaa koittaa kyykkiä ilman kenkiä ja laittaa kantojen alle joku ohut lauta tai kumimattoa. yllätävän hyviä suorituksia kaikenkaikkiaan :thumbs:

silkkaalihasta: tuliko jalat kipeäksi tuon reisiojennus kokeilun jälkeen? :D

Jees, asiallinen pätkähän se oli.. Tekniikasta nyt on monet jo paljon asioita sanonut ja eipä tule mitään lisättävää mieleen, jatkakaa samaan malliin pienin parannuksin niin hyvä tulee ;)

EDIT: Kiva tuo Silkkaalihaksen etureisikuritus.

Oho kyllähän pojat osasivat kyykätä ja vielä syvälle. Mulle riittää semmoinen, että reidessä on semmoinen 90 asteen kulma. Tuo kyykky on tuhat kertaa helpompi tehdä smithissä, jos semmoinen löytyy ja voi latoa enemmän rautaa, mutta kannattaa kyykätä vapaalla tangolla se on aina parempi kuten Hulkki on monta kertaa todennut. Tosin en tiiä mitä muut on sanonut, mutta kannattaa kyykyssä käyttää vyötä se auttaa todella paljon. Ja nyt näytti pohjeliike paljon paremmalta.

Äijäthän kehittyy silmissä, tsemppiä treeneihin :thumbs: ja jos tuun sielä päin käymään (en tiedä missä treenaatte) niin tulen treenailemaan.

NGV sanoi:
Tosin en tiiä mitä muut on sanonut, mutta kannattaa kyykyssä käyttää vyötä se auttaa todella paljon.

Olipahan taas hyvää settiä! :kippis1:

Kommentoisin tuohon NGV:n mainitsemaan vyöhommaan, että mä kyllä jatkaisin ilman vyötä. Keskivartalokin, tuo kehon oma korsetti, vahvistuu ihan eri malliin. Sitten, kun/jos alatte menemään itsellenne koviin painoihin eli vaikka alle viiden toiston sarjoihin, kannattanee harkita sitä vyön käyttöä.

Ai niin, taitaa olla jo kolmas kerta, kun tässä ketjussa tämän sanon, mutta tehkää negatiivinen vaihe vähän hitaammin. Varsinkin koukistuksissa jalka suoristui aika vauhdikkaasti. :)

Tsemppiä jatkoon!

Smith kyykky = Neiti kyykky, ainakin meidän salilla vaan naiset tekee sillä kyykkyä:lol2:

Joo ei mitään vöitä, eikä muitakaan varusteita. En tiiä NGV, teetkö ite vyöllä kyykkyä ja mavea, mut jos teet, niin en kyllä suosittele. Kyllä aloittelijan pitäis mun mielestä ilman mitään varusteita tehdä liikkeet, et vahvistuu paikat. Noista meiänki kyykyistä näkee, ettei keskivartalossa oo viel paljoo voimaa. Vyön käyttö ei ainakaan edistäis asiaa. Tosta smithistä vielä, että eihän sitä oikein aloittelijoille suositella tehtäväks? Ainaki mitä mä oon ymmärtäny, niin enemmän roinaajien liike.

Kengistä voin sanoo sen verran, että ne on paskat. Mut me ei olla mitään välineurheilijoita, joten käytetään ihan normikenkiä.

Noita pohkeita oon joskus ennenki tehny seisaaltaan ja sillon just oli puupalikka jalkaterien alla. Sehän luiskahti sieltä samantien pois ja meinasin kaatua sen tangon kanssa.

Kiitos taas kaikille palautteesta ja kiva et videot kelpaa. Ehkä kuvataan lissää...

Sahaaja sanoi:
Joo ei mitään vöitä, eikä muitakaan varusteita. En tiiä NGV, teetkö ite vyöllä kyykkyä ja mavea, mut jos teet, niin en kyllä suosittele. Kyllä aloittelijan pitäis mun mielestä ilman mitään varusteita tehdä liikkeet, et vahvistuu paikat. Noista meiänki kyykyistä näkee, ettei keskivartalossa oo viel paljoo voimaa. Vyön käyttö ei ainakaan edistäis asiaa. Tosta smithistä vielä, että eihän sitä oikein aloittelijoille suositella tehtäväks? Ainaki mitä mä oon ymmärtäny, niin enemmän roinaajien liike.

Noita pohkeita oon joskus ennenki tehny seisaaltaan ja sillon just oli puupalikka jalkaterien alla. Sehän luiskahti sieltä samantien pois ja meinasin kaatua sen tangon kanssa.

Kiitos taas kaikille palautteesta ja kiva et videot kelpaa. Ehkä kuvataan lissää...

Roinaajien liike?:hyper:

Ja ei tullut mieleen laittaa painoa siihen puupalikan päälle tukemaan sitä? Nyt on jäänyt pojilla fysiikka lukematta:D

Bodaaja sanoi:
Smith kyykky = Neiti kyykky, ainakin meidän salilla vaan naiset tekee sillä kyykkyä:lol2:
Ai, meidän salilla smithissä kyykkyää niin minä kuin Rauli Tolonen.:thumbs:
Ja BTW eihän smith kyykky ole niin hyvä kuin tavallinen, mutta itse en oikein vielä viitsi, mutta sitten kun ikää on enemmän.

Ehdottomasti kaikki niin raakana ja niin kauan kun raaskii. Se vyö ja muut on aina kaksiteräinen miekka.

Ja vapailla painoilla liikkeet, eikä mitään roinaajien smith-kyykkyjä:lol2:

Suositut

Back
Ylös Bottom