Sahaajan ja SilkkaaLihaksen reenivideo

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Weak sanoi:
Joo, no ei mua noi laskunopeudet kiinnosta, vaan se mihin se tanko pitäs laskee ja oteleveys ja sellaset.

En ole Mike, enkä varmasti tiedä penkkaamisesta puoliakaan, mutta en mie hirveesti sanottavaa löydä tuosta Weakin vinopenkistä. Jalat jämysti lattiaan, tanko rinnan yläosan tienoille.

tosta vinopenkitä en muuta löytäny, mutta aika saatanan alhaalla on telineet mistä tangon otat, vai oliko se vaan tollanen testi?

JA se prässi sillä mustapaitasella, herranjumala.. Polvet menee aivan varmasti paskaksi, tai ainakin polvi..

Powerhousu sanoi:
Kukaan ei sanonut vielä mitään sjmv:stä. Siinä ei ollut tekniikka kuin vähän sinne päin. Persettä pitäisi saada enemmän taakse, ja jalkoja ei ihan noin koukkuun. Vähän koukussa pitää olla, että tuntuu siellä missä pitääkin, mutta toi meni jo melkein tavalliseksi maastavedoksi. Ton väärän tekniikan huomaa siitä, että oikealla tekniikalla niitä painoja ei vaan yksinkertaisesti saa lattiaan asti, jos ei ihan uskomaton kumiukko ole.

Se ei ole enää oikea suorinjaloin maastaveto, vaan romanialainen maastaveto, joka on minustakin parempi liike. Ja ylös sitten lantion avulla eikä selällä :)

Mustapaitanen (Sahaaja?) on toista vahvempi ja vaikka kavereita oottekin niin ei kannata jyllätä samoissa painoissa.

Pohjenousut ei varmana ottanu yhtään pohkeisiin :)

Paras kohta oli, että "Kyllä se NGV tietää miten ne pohkeetkin tehdään".
Repesin tuossa kohtaan.:lol2:
No en mäkään ns. Mr. Perfect ole, mutta hauskaa oli, että mainitsit mut videollas. Itse asiassa toi on yksi niistä liikeistä mistä en tiiä, en tee pohkeita prässissä, kun on laite jossa ne voi tehdä istualteen ja Hackissä teen seisten jos teen. Ja tietenkin toinen paras kohta oli lopussa. En oikein nähnyt, mutta jos tuut Lahteen niin tuu ihmeessä treenailee Gymille niin treenailaan olkapäät yhdessä.:D
Mutta ainut mikä oli, että yksi tyyppi vaan kyykkäsi? Kyykky on hyvä liike reisille ja jos tuolla salilla on Hack-kyykky niin tehkää ihmeessä sillä, Hackissä saa niin mukavan tuntuman etureiteen.

Kyykystä sen verran, että varokaa ettette tee siinä samoja virheitä kuin prässissä. Tuhoa tulee varmasti aikaa myöden. Oppikaa kerralla kunnon tekniikka.

Eli siis että jalkaterä ei ole samaa suuntaan reiden kanssa. Kyseinen virhe on helppo tehdä, varsinkin jos teette kyykkyä leveällä haara-asennolla. Ja sitten se, että jalat suoristuvat "rykäisyllä" - prässissä jalkojen ei pitäisi ojentua kokonaan ollenkaan, kyykyssä homman voi hoitaa iisisti ja rauhallisesti. Tarkoitus ei ole heittää sitä kelkkaa pois kiskoilta. :)

Kyykystä lisää. Leveällä haara-asennolla polvien tulee osoittaa viistosti sivuille, samaan suuntaan kuin jalkaterät. Mitä leveämpi asento, sitä enemmän jalkaterät kääntyy sivuille. Kapealla asennolla jalkaterät osoittaa suoraan eteen (tai vähän vinosti), ja silloin myös koko laskuvaiheen ajan reidet osoittavat samaan suuntaan. Myöskin, voi tietty johtua rakenteesta mutta kyykyn vois tehdä pystympänä, tollai tehtynä treenaa alaselkääkin. Ihan kiinni mitä on tarkotus tehdä.

SJMV:sta Keiko- sanoikin jo hyvän pointin, mutta veikkaisin että suuri osa tekee sjmv:a just romanialaisittain, itteni mukaan lukien. Seuraavana päivänä kipu takareiskoissa on hillitön verrattuna perus-sjmv:oon.

Pohjeliikkeet Weak näytti oikein hyvin; reidenojennuksissa perse kokoajan kunnolla kiinni penkissä ja selkä kiinni selkänojassa. Ei oo tarkotus auttaa vatsalihaksilla/lonkankoukistajilla. Vähän samanlainen huomio reidenkoukistuksesta, pidä lantiokulma kokoajan samana, älä ota vauhtia koukistukseen vetämällä reittä eteenpäin lonkankoukistajilla/vatsalihaksilla. Tai vaihtoehtoisesti toiseen suuntaan, perseellä.

Mutta, täytyy nostaa hattua pojille! Itte nykäisin erästä helvetillistä salimörköä hihasta ja opin tekemään maven ihan päin vittua, korokkeelta selkä kilpikonnakaarella. Selvisin kuitenkin. Kannattaa kysellä monta mielipidettä ja tehdä niistä sitten omat ratkaisut :)

Kiitos vinkeistä kaikille. Pohkeet - niin vammasilta kun ne näyttikin - ottaa kyllä pohkeisiin ja on joka kerta ollu seuraavana päivänä kipeet. Tänäänkin on vielä vähän kipeet. Reidet ihan vitun kipeet. :)

Mistä päättelitte, että mä oon vahvempi? Ehkä hauiksissa on enemmän voimaa, mut en kyllä muuten tiiä.

Edit. Nyt editoimaan selkätreenistä videoo.

J_mp sanoi:
Laskunopeushan ei liity mitenkään hyvään tekniikkaan, joten eihän siitä pidäkkään olla kiinnostunut.....
No voi :david: . Kyl mää tiiän miten se kuuluu laskee, tos lähinnä tekniikkaa, eli minne lasketaa, oteleveys, penkin kulma jne, halusin tietää. :david:

weak, penkin kulma sillain ettei ota yhtään olkapäihin. n25 astetta on hyvä. mielummin liian loiva kuin vähääkään liian jyrkkä, sillä vinopenkin tarkoitus on harjoittaa rintaa, ei olkapäitä. tanko lasketaan sille kohdalle mistä se on kevein punnertaa ylös. kurkulle laskut ym puheet on paska puhetta tai voi sen kurkulle/todella ylös rinnalle laskia, mutta voi varautua myös siihen että olkapäät menee huonoon kuntoon jossain vaiheessa. tuollaisessa liikkeessä ei kannata hifistellä vaan laskea tanko sille kohdalle mistä se tuntuu hyvältä/keveimmältä työntää ylös, eikä väen vängällä laskea esim aivan ylärintaan jos ei se hyvältä tunnu. silloin ku ite tein vinopenkkiä, niin laskin aika alas tangon koska sillain se tuntui kaikkein luonnollisimmalta. silloin kun penkin kulma on oikea, niin tuo tangon lasku kohtakin löytyy jo aivan luonnostaan.

NGV sanoi:
Itse asiassa toi on yksi niistä liikeistä mistä en tiiä, en tee pohkeita prässissä, kun on laite jossa ne voi tehdä istualteen ja Hackissä teen seisten jos teen.

Jos haluat oikeeseen "pohkeeseen" kokoa niin tota suorin jaloin-versiota eli Hackissa, prässissä tai tangolla kannattaa tehä. Kun jalka on suorana niin kaksoiskantalihas aktivoituu (varsinkin sisäosa) iha helvetisti paremmin kuin istuen tehdyissä. Kokeile: laita jalka koukkuun ja yritä jännittää pohjetta. Tunnustele sitä. Laita sitten jalka suoraksi ja jännitä pohjetaa ja tunnustele uudestaan. Istuen kaksoiskantalihaksen sivulla oleva leveä kantalihas tekee enemmän töitä.

NGV sanoi:
Mutta ainut mikä oli, että yksi tyyppi vaan kyykkäsi? Kyykky on hyvä liike reisille ja jos tuolla salilla on Hack-kyykky niin tehkää ihmeessä sillä, Hackissä saa niin mukavan tuntuman etureiteen.

Oma mielipide on se, että kyykky on paras pääliike. Jos teet aina prässiä siihen asti, että sarjapainot on yli 400 kiloa, niin vaihtaminen 150 kilon kyykkyyn voi tuntua aika ikävältä. Kyykky vahvistaa itestään pirusti keskivartalon lihaksia. Ite tykkäisin eka piestä etureisiä kyykyllä, päälle hackkia tai prässiä ja loput mehut irti ojennuksilla :whip:

Jalkareeni on tarpeeksi hyvä vasta sitten kun paskalle istuminen sattuu seuraavana aamuna niin vitusti :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Hyvinhän tuo linkki toimi. :rock:

Kyllä tuo allah-liike taljassa tosiaan vatsoille käypi eikä selälle. ;)

Tuommosia kännykänmurskauksia voi minun puolesta jättää vähemmälle ja keskittyä itse aiheeseen. :)

Ei hitto, kiitti jätkät, enää ei vituta yhtään kun sai nauraa ihan vääränä noille jutuille:D
Sahaajalla (mustapaitanen?) tuntui menevän mun silmään toi kulmasoutu epäkkäille/käsille. Kannattaa niihin lapoihin keskittyä ja rutistaa selällä vaan menemään. Oisko toi ote hieman liian leveä, ite teen hieman kapeammalla.

tuntuiko toi vatsareeni taljassa oikeesti vatsassa? (oli pakko)

Mua kyl harmittaa aika paljon toi ponnistuspäänsärky... Sattu ihan sikana, ei vaan pystyny tekee mitään, ja se kipu kesti varmaan salin jälkeenki viel joku tunnin eli yhteensä noin kolme tuntia =( Auttaako joku mobilaatti tai muut kotikonstit vai täytyy vaan alkaa soitella jonnekki fysioterapeutille?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom