Saavutetun kunnon ylläpito?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ilc81
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL

Ilc81

Banned
Krapulaisen pakkotoistolaisen horinaa:

Meikäläistä ei enää kauheasti kiinnosta tästä turvota (ei sillä ettäkö olisin älyttömän suuri) syitä en jaksa alkaa luettelemaan, nautin kuitenkin kovasta treenaamisesta "isoilla" painoilla suunnattoman paljon, joten jos haluaa jatkaa kovaa treeniä niin pitäisikö sitten hieman vähentää syömistä vai millä tavalla täällä on porukat pitäneet tietyn kunnon yllä? On tietenkin joitakin lihasryhmiä jotka ovat muuta kroppaa jäljessä ja joita haluan kehittää edelleen esim. pohkeet, takareiskat ja selkä jossain määrin. Vinkkejä?

Mulla ainakin toimii se, että treenaa vain ihan normaalisti. :rolleyes:

No yksi konsti on ainakin se, että pitää itsensä tiukkana, eli ei bulkkaa missään vaiheessa. Toinen voisi olla tehdä pirusti aerobista. Kolmas ja ehkä huonoin*, treenaa voimaa.

*huono siinä mielessä että suattaapi lihaa tulla "tahtomattakin"

Marchi mutuilee, mutta ehkä kannattaisi nyt vain keskittyä niiden heikoimpien lihasryhmien treenaamiseen ja vaikka ottaa erinäisiä muita tavoitteita, kun sitä lihasta tuppaa jo olemaan. Vaikkapa se 2-markan penkki, 100-leukaa, jne...

-Marchi- sanoi:
Marchi mutuilee, mutta ehkä kannattaisi nyt vain keskittyä niiden heikoimpien lihasryhmien treenaamiseen ja vaikka ottaa erinäisiä muita tavoitteita, kun sitä lihasta tuppaa jo olemaan. Vaikkapa se 2-markan penkki, 100-leukaa, jne...

ja sitten vielä pidetään ne tavoitteet realistisena ;)

number_one sanoi:
100 leukaa :D hmm montakohan ihmistä maailmassa vetää ton? 3?

Heh.. Jos otettais vaikka pakkislaisten kanssa kisa, että heinäkuun lopussa pitää vetää 100 puhdasta leukaa. Voittajalle 1kg tauriinia! :rock:

Eiköhän tuo saavutettu kunto pysy kovana sillä, kun treenaa entiseen malliin, mutta syö kaloreita +- 0. Eihän silloin ainakaan mun järjen mukaan pitäisi lihasmassaa tulla lisää kovin helpolla.

number_one sanoi:
100 leukaa :D hmm montakohan ihmistä maailmassa vetää ton? 3?

Ei asian pitäisi olla niin säälittävästi. (L) :)

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Suosittelen lisäämään aerobista. Itse ainakin pysyttelisin koko ajan mahd. tiukkana, jos ei olis tarkoitus enää lisätä massaa.
Tosin et sinä kuvien perusteella läski olekaan.

Ilc81 sanoi:
Krapulaisen pakkotoistolaisen horinaa:

Meikäläistä ei enää kauheasti kiinnosta tästä turvota (ei sillä ettäkö olisin älyttömän suuri) syitä en jaksa alkaa luettelemaan, nautin kuitenkin kovasta treenaamisesta "isoilla" painoilla suunnattoman paljon, joten jos haluaa jatkaa kovaa treeniä niin pitäisikö sitten hieman vähentää syömistä vai millä tavalla täällä on porukat pitäneet tietyn kunnon yllä? On tietenkin joitakin lihasryhmiä jotka ovat muuta kroppaa jäljessä ja joita haluan kehittää edelleen esim. pohkeet, takareiskat ja selkä jossain määrin. Vinkkejä?

Minua ainakin kiinnostaa älyttömästi, miksi et halua lisää lihasmassaa. Itse en voi edes kuvitella skenaariota, jossa joku olisi natuna kireänä "liian iso." Se kehitys kuitenkin on niin älyttömän hidasta pitkälle ehtineellä, että ne lihat pysyvät saman kokoisina "melkein itsestään."

Saanko sitten vielä tiedustella mittoja? Olet ehkä ainoa pakkislainen, joka on tyytyväinen saavuttamiinsa mittoihin. :worship:

Ratkaisu:
Ei kannata syödä proteinia yli tarpeen. Voit treenata ihan yhtä kovaa kuin ennenkin. Kun lihakset ei saa riittävästi proteinia(itsellä max on 2g/kg), ne ei kasva. Energiaa voi kompensoida hiilareilla. Itse olen sulatellut lihoja jo 8 kuukautta. :whip:

Itse kyllä söisin runsaasti proteiinia (siis jos haluaisin säilyttää jo hankitut lihat), mutta siirtyisin hiilareissa mahdollisimman paljon hedelmät ja vihannekset -linjalle (pitääkseni paitsi läskit poissa, myös happo-emäs -tasapainon kohdallaan).

Tomppa85 sanoi:
Minua ainakin kiinnostaa älyttömästi, miksi et halua lisää lihasmassaa. Itse en voi edes kuvitella skenaariota, jossa joku olisi natuna kireänä "liian iso." Se kehitys kuitenkin on niin älyttömän hidasta pitkälle ehtineellä, että ne lihat pysyvät saman kokoisina "melkein itsestään."

Saanko sitten vielä tiedustella mittoja? Olet ehkä ainoa pakkislainen, joka on tyytyväinen saavuttamiinsa mittoihin. :worship:

No jaa. Mä alan myös olla tyytyväinen saavuttamiini mittoihin. En tietenkään ole mielestäni "liian iso", mutta tästä eteenpäin kasvaminen olisi semmoista kituuttamista että jos aikoisi vielä lisätuloksia (natuna) saavuttaa niin panostuksen ja hifistelyn määrää tähän hommaan pitäisi lisätä exponentiaalisesti. Siihen ei kuitenkaan yksinkertaisesti tässä vaiheessa elämää mielenkiinto/aika riitä ja nykyiseltään tyydynkin pelkästään saavutetun kunnon ylläpitoon.

Mittoja:

Vyötärö 88cm
Reidet n. 63cm
Pohkeet 41cm
Olkavarsi 42cm
Kyynärvarsi 33cm
Hartianympärys 137cm

Eli kaukana liian isosta, mutta geenit ja lähtötilanteen huomioon ottaen helevetin tyytyväinen :).

EDIT: Pituus 176 paino 83kg

Tomppa85 sanoi:

Luitko kunnolla tuon tekstin? Kirjoitin etten ole valtavan suuri. Haluan kuitenkin säilyttää lihaksikkaan, urheilullisen ja ennenkaikkea symmetrisen vartalon, esim. verrattain pienen pään ympärillä suuri keho saattaa näyttää hieman huvittavalta. Ei kaikki välttämättä halua olla älyttömän kokoisia kehonrakentajia, meikäläisen arvot tuntuvat tämän asian suhteen muuttuneen.

Ilc81 sanoi:
Luitko kunnolla tuon tekstin? Kirjoitin etten ole valtavan suuri. Haluan kuitenkin säilyttää lihaksikkaan, urheilullisen ja ennenkaikkea symmetrisen vartalon, esim. verrattain pienen pään ympärillä suuri keho saattaa näyttää hieman huvittavalta. Ei kaikki välttämättä halua olla älyttömän kokoisia kehonrakentajia, meikäläisen arvot tuntuvat tämän asian suhteen muuttuneen.

Heh, ihan ok. Hassua miten oma äitikin aina sanoo, että mitä isommat lihakset, sitä tyhmemmältä näyttää. :D Onneksi minulla on iso pää ja aina voi kasvattaa afron...

Syömisestä tuo kaikki mielestäni lähtee. Etsit sellaisen sopivan +-0 tasapainon, jolla ei kasva, mutta jolla ei myöskään paino putoa ja treenailet vaan normaalisti. Voimaa varmastikin tarttuu jonkinverran, mutta eipä se liha pääse vahingossa kasvamaan jos siihen ei palikoita ole.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom