Saatanan flunssa!

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jani_88
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Just ku innostu jumppailusta ni eiköhän se flunssan pukkaa, prkl. Veikkaan, että pari-kolme huonosti nukuttua yötä laski heti vastustuskykyä... Pitäis muistaa se levon merkitys.
 
Miksi helkkarissa flunssasena himoaa hiilareita ihan over the top?! Tän viikkoo ollut kipee mut hiilarihimo on ollut jo viikonlopusta ja saa tosissaan tehdä töitä ettei mussuttais leipää, pizzaa ja pullaa ja karkkia ja kaikkee paskaa kokoajan.
 
Jos on jatkuvasti flunssassa, niin ne toistuvat infektiot voi johtua siitä, että kroppa ei saa tarpeeksi palautumista treenistä ja on ylirasittuneessa tilassa.
 
Jaaha, että näin tässä kävi. Jotenkin ei yllätä yhtään. Oon vetänyt kohta kymmenen viikkoa putkeen kovaa salilla ja ensi viikko on kevyt, mikä tulee kyllä tarpeeseen. Kroppa oli vain ajankohdasta vähän eri mieltä. Se on koko tämän viikon huutanut kevennyksen perään, mutta ajattelin, että tää viikko vielä ja pidetään kevyt aikataulun mukaan. Normaalisti se on viisi viikkoa ja kevyt, mutta jätin tuolta yhden kevyen pois, mikä ei tietysti ollut liian fiksu veto. No, eilen töissä alkoi nokka vuotaa "out of nowhere" kun en ole edes ketään flunssaista ihmistä tavannut. Varmaan vastustuskyky hitusen alhaalla kun pientä ylirasitusta meinasi pukata. Nyt alkoi sitten kevyt viikko puoli viikkoa etuajassa, mutta näillä mennään. Huonompi homma vaan kun töistä ei ole varaa olla poissa, tai kusen työmäärien kanssa omaan nilkkaani. Eli sinne sit väkisin.
 
Meinaa tännekkii flunssaa pukata. Kurkkukipeä ja pientä lämpöä, toivottavasti menee ohi nopeesti. Varmaan johtuu osittain siitä kun olen alkanut treenaamaan salilla intensiivisemmin ja treenikertojakin tulee 6 kaheksaan päivään. Vähän tuntu jo kropassa väsymystä. Tai sitte johtuu jostain muusta :P
 
Aloitin käymään salilla marraskuun puolivälissä. Aluksi kävin 2-3 x /vko enkä tehnyt hirveän rankkoja treenejä. Eka flunssa iski 20.12. Tämän flunssan kohdalla huilin hieman yli kaksi viikkoa, ja kun palasin salille heti tämän vuoden puolella, aloin tekemään kovempia treenejä, 4x /vko. Rupesin myös kiinnittämään ruokiini tarkkaa huomiota, paljon kasviksia ja proteiinia, ei liikaa hiilareita paitsi yhtenä päivänä viikossa ns. karkkipäivä. Sitten toinen flunssa iski 26.1. Pidin huilia n. 1,5 viikkoa. Jatkoin 4x/vko treenillä, ja sain helmikuun lopulla personal trainerin tekemän kaksijakoisen ohjelman, suurimmilta osin vapaapainoilla, jonka kanssa jatkoin hyvien tuloksien kanssa. Kolmas flunssa tärähti juuri aprillipäivänä. Siitä huilasin 1,5 viikkoa. Ja nyt ehdin käydä salilla vain viikon, niin neljäs flunssa päälle.

Kenelläkään vinkkejä, miksi ihmeessä oon jatkuvasti kipeänä? En ole aiemmin pitänyt neljää flunssaa neljään kuukauteen, vaikka en ole kuntoillut, ollut huonossakin fyysisessä kunnossa, juonut alkoholia kohtuukäytön rajamailla, syönyt aivan mitä sattuu (paljon suklaata jne.). Ja nyt kun aloitan kuntoilun, syön hyvin, syön vitamiineja, kunto nousee, alkoholin käyttö tosi kohtuullista, niin olenkin jatkuvasti kipeänä. Olen myös pitänyt unen saannista huolta, ennen kuntoiluja en kiinittänyt mitään huomioita uneen, nyt pidän huolta että unta tulee 8h / yö. Olen hukassa, olenko aloittanut liian rajusti? Vai onko vaan ihan tosi paskaa mäihää, että kulkutaudit ovat osuneet kohdalle? Toisaalta taas avopuolisoni, joka ei pidä mitään huolta itsestään, ei ole saanut yhtäkään näistä flunssista mitä minulla on ollut.
 
Aloitin käymään salilla marraskuun puolivälissä. Aluksi kävin 2-3 x /vko enkä tehnyt hirveän rankkoja treenejä. Eka flunssa iski 20.12. Tämän flunssan kohdalla huilin hieman yli kaksi viikkoa, ja kun palasin salille heti tämän vuoden puolella, aloin tekemään kovempia treenejä, 4x /vko. Rupesin myös kiinnittämään ruokiini tarkkaa huomiota, paljon kasviksia ja proteiinia, ei liikaa hiilareita paitsi yhtenä päivänä viikossa ns. karkkipäivä. Sitten toinen flunssa iski 26.1. Pidin huilia n. 1,5 viikkoa. Jatkoin 4x/vko treenillä, ja sain helmikuun lopulla personal trainerin tekemän kaksijakoisen ohjelman, suurimmilta osin vapaapainoilla, jonka kanssa jatkoin hyvien tuloksien kanssa. Kolmas flunssa tärähti juuri aprillipäivänä. Siitä huilasin 1,5 viikkoa. Ja nyt ehdin käydä salilla vain viikon, niin neljäs flunssa päälle.

Kenelläkään vinkkejä, miksi ihmeessä oon jatkuvasti kipeänä? En ole aiemmin pitänyt neljää flunssaa neljään kuukauteen, vaikka en ole kuntoillut, ollut huonossakin fyysisessä kunnossa, juonut alkoholia kohtuukäytön rajamailla, syönyt aivan mitä sattuu (paljon suklaata jne.). Ja nyt kun aloitan kuntoilun, syön hyvin, syön vitamiineja, kunto nousee, alkoholin käyttö tosi kohtuullista, niin olenkin jatkuvasti kipeänä. Olen myös pitänyt unen saannista huolta, ennen kuntoiluja en kiinittänyt mitään huomioita uneen, nyt pidän huolta että unta tulee 8h / yö. Olen hukassa, olenko aloittanut liian rajusti? Vai onko vaan ihan tosi paskaa mäihää, että kulkutaudit ovat osuneet kohdalle? Toisaalta taas avopuolisoni, joka ei pidä mitään huolta itsestään, ei ole saanut yhtäkään näistä flunssista mitä minulla on ollut.

Kokeile syödä d-vitamiinia 50-100 mikrogrammaa päivässä, c-vitamiinia 500 mg, sinkkipikolinaattia 30mg. Noilla tuli itellä hyvä vastustuskyky vaikka aina sairastellut. Tosin c:tä en vedä noin paljon. Käytän 160 tai enemmän päivässä.
 
Aloitin käymään salilla marraskuun puolivälissä. Aluksi kävin 2-3 x /vko enkä tehnyt hirveän rankkoja treenejä. Eka flunssa iski 20.12. Tämän flunssan kohdalla huilin hieman yli kaksi viikkoa, ja kun palasin salille heti tämän vuoden puolella, aloin tekemään kovempia treenejä, 4x /vko. Rupesin myös kiinnittämään ruokiini tarkkaa huomiota, paljon kasviksia ja proteiinia, ei liikaa hiilareita paitsi yhtenä päivänä viikossa ns. karkkipäivä. Sitten toinen flunssa iski 26.1. Pidin huilia n. 1,5 viikkoa. Jatkoin 4x/vko treenillä, ja sain helmikuun lopulla personal trainerin tekemän kaksijakoisen ohjelman, suurimmilta osin vapaapainoilla, jonka kanssa jatkoin hyvien tuloksien kanssa. Kolmas flunssa tärähti juuri aprillipäivänä. Siitä huilasin 1,5 viikkoa. Ja nyt ehdin käydä salilla vain viikon, niin neljäs flunssa päälle.

Kenelläkään vinkkejä, miksi ihmeessä oon jatkuvasti kipeänä? En ole aiemmin pitänyt neljää flunssaa neljään kuukauteen, vaikka en ole kuntoillut, ollut huonossakin fyysisessä kunnossa, juonut alkoholia kohtuukäytön rajamailla, syönyt aivan mitä sattuu (paljon suklaata jne.). Ja nyt kun aloitan kuntoilun, syön hyvin, syön vitamiineja, kunto nousee, alkoholin käyttö tosi kohtuullista, niin olenkin jatkuvasti kipeänä. Olen myös pitänyt unen saannista huolta, ennen kuntoiluja en kiinittänyt mitään huomioita uneen, nyt pidän huolta että unta tulee 8h / yö. Olen hukassa, olenko aloittanut liian rajusti? Vai onko vaan ihan tosi paskaa mäihää, että kulkutaudit ovat osuneet kohdalle? Toisaalta taas avopuolisoni, joka ei pidä mitään huolta itsestään, ei ole saanut yhtäkään näistä flunssista mitä minulla on ollut.

Entä käsihygienia? Pesetkö kädet aina, kun tulet kotiin kaupasta tai salilta? Entä ennen ruokailua? Flunssavirukset siirtyy useimmiten käsien kautta suuhun tai nenään kosketustartuntana.
 
Kesänallella melkein sama rytmi kuin minulla. Kyllästyin jatkuvaan flunssa kierteeseen ja kävin työterveyslääkärillä joka määräsi, EKG mittaukseen, perus allergiatestit, PEF mittauksen ja verikokeet joissa oli mukana myös mykoplasma koe. Ensi viikolla menen kuulemaan tuomion, nyt olenkin vain lepäillyt tekemättä mitään.
 
Sama homma itsellä.
Aloitin reilu pari kuukautta sitten taas pitkästä aikaa terveellisemmän elämän: Salitouhut, seinäkiipeilyt yms turhan löhöilyn tilalle, kun löytyi kerrankin kunnon treenikaveri, joka vetää samalla mentaliteetilla kuin itse: täysiä!

Jätin jo vuoden alussa turhan viinalla läträämisen ja syömistäkin katson nykyään paljon tarkemmin.. Salihommatkin alkoivat alkukivistelyjen jälkeen sujua jo hyvin mallikkaasti ja peilissäkin alkaa muka näkyä tuloksia ja vyöhön kairasin juuri toisen reiän kireemälle.

Nyt sitten käytiin Köpiksessä pääsiäisenä ja tuli siellä sitten kierrettyä microbreweryjä ja nautiskeltua useampi olut illassa. Pikku humalaa, ei missään nimessä kännejä eikä krapula-aamuja.

Nyt sitten tiistaina alkoi aivastelu ja lentsu eteni siihen pisteeseen, että oli pakko hakea Duactit ja nenäsumutteet lääkäriltä, että ei pääse ontelot tulehtumaan. Samalla lääkäri määräsi saikkua loppuviikolle, vaikka kuumetta ei pikkulämmön lisäksi olekaan.

Harmittaa aivan vietävästi, kun ei ole koko viikolla päässyt yhtään treenaamaan ja tuntuu että kohta on otettu takapakkia koko parin kuukauden edestä..

Varmaan tuli rääkättyä kroppaa liikaa alkuinnostuksessa ja Pääsiäisen läträäminen viimeisteli tilanteen.. Täytyy toivoa, että ensiviikkoon mennessä olisi palautunut..
 
Täällähän se taas vieraana. Olisi pitänyt malttaa odottaa vappua ja jättää saunakaljat välistä, mutta ei. Tai pitää edes lepopäivä. Kevennellään siis pakon edessä.
 
Onko porukalla kokemuksia pitkittyneestä kurkkukivusta ilman flunssaa?

Mulla on nyt kolmas päivä putkeen kurkku kipeänä. Aina tähän asti on tullut flunssa perässä, joka on sitten johtanut kurkkukivun loppumiseen. Flunssaa ei onneksi ole tällä kertaa tullut perässä, mutta kurkku on yhä kipeä.
 
Onko porukalla kokemuksia pitkittyneestä kurkkukivusta ilman flunssaa?

Mulla ja näköjään koko perheellä on nyt ollut vähän tuon tapainen flunssa. Alkaa kurkkukivulla, osalla nostaa myös kuumeen ja yskän sen jälkeen tuleekin sitten nuha. Mulla ei tuota kuumetta ollut lainkaan vaan vain kurkkukipua muutama päivä ja nyt sitten nuhaa on kestänyt pari päivää. Nyt toisena päivänä näyttäis jo helpottavan..
 
Mulla ja näköjään koko perheellä on nyt ollut vähän tuon tapainen flunssa. Alkaa kurkkukivulla, osalla nostaa myös kuumeen ja yskän sen jälkeen tuleekin sitten nuha. Mulla ei tuota kuumetta ollut lainkaan vaan vain kurkkukipua muutama päivä ja nyt sitten nuhaa on kestänyt pari päivää. Nyt toisena päivänä näyttäis jo helpottavan..

Mielenkiintoista. Toivottavasti jää itsellä pelkäksi kurkkukivuksi. Kaikkeni kyllä tein, koko ajan lämpimät vaatteet sun muut poppaskonstit kuten yskänlääkkeet sekä naurettava määrä C-vitamiinia, heh... Noh, we'll see.
 
Neljäs päivä kurkku kipeä ilman oireita, jotka viittais mihinkään tautiin. Imusolmukkeet normaalit, kurkku ei punota, nielurisat normaalit. Ei ole nuhaa, ei tukkoisuutta, eikä yskitytä. :confused:
 
Mun elämä on tällä hetkellä eräänlaista ihmiskoetta. Tyttöni on ollut neljä kuukautta päiväkodissa ja sillä on ollut joka ikinen kuviteltavissa oleva flunssa. Mulle ja vaimolle on tullut myös osa niistä. Vähän aikaa sitten oli jokin influenssa joka vei niin mehut pois, että olin yli viikon sänkypotilaana ja tyttöä käytettiin sairaalassakin. Jälkitautina oli kuukauden kestävä jatkuva yskä, johon lääkäri määräsi kunnon kodeiini/efedriini-mömmöt. Nyt tuli taas joku pikkuflunssa häiritsemään salitreenejä, mutta todennäköisesti helpottaa pian. Aion kyllä ensi vuonna ottaa influenssarokotukset itselleni ja tytölle. Sen verran raju tauti oli.
 
Se on jännä, kun meikäläiselle paukahtaa tauti päälle, se kestää viikkoja. Nytkin taitaa tulla 2vk täyteen epämääräistä poskiontelotulehdukselta vaikuttavaa tautia, jonka takia koko kroppa on aivan jumissa ja tehoton, ja keltaista limaa valuu 5min välein.

Enemmän sääntö kuin poikkeus nykyään, että aina, kun saan useamman viikon progressiivista reenia taakse, pamahtaa flunssa. mukavasti hidastaa kehitystä. Rupean varmaan kohta syömään pelkkiä rehuja ja valkosipulia jos vaikka saisi immuniteetin kuntooon :D
 

Suositut

Back
Ylös Bottom