Saatanan flunssa!

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jani_88
  • Aloitettu Aloitettu
Kannattaa muistaa sitä vettäkin juoda reilusti kun sitä C vitskua käyttää runsaasti. Moni taitaa senkin helposti unohtaa.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itsellä ollu flunssa jo kauan... Menin tänään lääkäriin sano että poskiontelon tulehdus.. Saan viikoksi tapletit tänään ja sitten kun kuuri loppunu ja (toivottavasti) tulehdus ja nuha menny ohi niin siitä vielä pari päivää niin treenit jatkuu :)!:rock::hyper::dance::hyvä::wtf::)
 
aamulla en saanu silmiä auki herätessä ja nenän kautta hengittämisestä ei oo tietookaan.. Kyll tää tästä päivänmittaan..
 
Tääl on oltu historiallisen pitkään nyt toipilaana, kun sairasta tai puolikuntoista oloa on jatkunut aina joulusta saakka, ja täytyy sanoa et päähän tässä tahtoo seota. Ensin tulee jostakin keuhkoputkentulehdus(eka kertaa koskaan), sen jälkeen pitkittynyt poskiontelontulehdus(eka kertaa koskaan) ja nyt päällä on jokin virusperäinen nielutulehdus ja kuumetta vielä sihen kaupanpäällisiksi :wall: Treeneistä ei ole voinut nähdä untakaan ja himassa pötköttely & tv-sarjojen tuijottelu alkaa sekin käydä pitkään jatkuessaan hermoille. Pari päivää oon välissä käynyt töissä huomatakseni vain etten ollutkaan tervehtynyt ja sieltä on palattu hyvin nopeasti takaisin kotiin lepäilemään - Löytyykö miten kohtalotovereita, eli onko kellään muulla päällä sitkeätä tautia, joka ei tahdo ihan tavanomaisilla keinoilla mennä ohitse?
 
^Joo, tuli oltua uudesta vuodesta menneeseen sunnuntaihin asti poskiontelotulehduksessa. Antibioottikuurin huitasin viime viikolla ,mikä on aina erittäin huono asia. Nyt tällä viikolla olo on alkanut olla suht normaali ja pystynyt tekemään normi juttuja, erittäin kevyitä kävelyitä ja vähän omalla painolla reeniä näin alkuunsa. Tiedän miten turhauttavaa se on, kun ei pääse reenaamaan. Itsekin vietin viikot katsomalla tyyliin kaikki uutuusleffat läpi, päähän siinä hajoaa. Tuntuu nykyään lähes poikkeuksetta olevan niin, että kun sairastuu, niin ne kestää törkeän pitkään.

Mistä se sitten johtuu? Onko immuniteetti vaan niin heikko, ettei elimistö saa nujerrettua taudin aiheuttajia? Syinä voivat olla väärä ruokavalio, lapsena vanhempien toimesta huolimattomasti annetut antibiootti kuurit yms. Kuukauden breikki saliltakin tekee aika hyvän takapakin :/. Itse sairasteluihin kyllästyneenä lopetin paheeni, vähäisen röökaamisen, sekä aloin keskittymään käsihygieniaan entistä tarkemmin. Lisäksi jokaisella ateriallani pyrin syömään vastustuskykyä parantavia aineita, kuten ; valkosipulia, kurkumaa, mustapippuria, hunajaa, pakuria yms.
 
Tääl on oltu historiallisen pitkään nyt toipilaana, kun sairasta tai puolikuntoista oloa on jatkunut aina joulusta saakka, ja täytyy sanoa et päähän tässä tahtoo seota. Ensin tulee jostakin keuhkoputkentulehdus(eka kertaa koskaan), sen jälkeen pitkittynyt poskiontelontulehdus(eka kertaa koskaan) ja nyt päällä on jokin virusperäinen nielutulehdus ja kuumetta vielä sihen kaupanpäällisiksi :wall: Treeneistä ei ole voinut nähdä untakaan ja himassa pötköttely & tv-sarjojen tuijottelu alkaa sekin käydä pitkään jatkuessaan hermoille. Pari päivää oon välissä käynyt töissä huomatakseni vain etten ollutkaan tervehtynyt ja sieltä on palattu hyvin nopeasti takaisin kotiin lepäilemään - Löytyykö miten kohtalotovereita, eli onko kellään muulla päällä sitkeätä tautia, joka ei tahdo ihan tavanomaisilla keinoilla mennä ohitse?
Joulukuusta itsekin ollut flunssass. Kuukauden köhimisen jälkeen menin lääkäriin. Mykoplasman löysi ja sitä vastaan taistellaan. Antibioottia vedetty. Olo kyllä parantunut, mutta kuiva yskä vain vieläkin vaivaa...
 
Mua on flunssa vaivannut jo syksyn alusta asti. Syyskuun puolivälissä iski flunssa päälle mitä podin semmoset kaks kuukautta, siinä sain olla pari viikkoa rauhassa, jonka jölkeen iski uusi flunssa, josta parannuin joululomaksi. Joululoman jälkeen iski sitten taas uusi flunssa, jolloin ajattelin, että saa riittää. Rupesin taas treenaamaan säännnöllisesti, kun tulosten katoaminen vitutti niin suunnattomasti. Mietin, että jos on isompi flunssa tullakseen ni sit tulee, ei jaksa enää elää tän pöpön sanelemana. Siinä sain muutaman viikkoo nyt treenailla ja vanhoja lihaksia tuli mukavasti takaisin, mutta nyt sitten iski kurkkuun joku pöpö, kuumottelee koko ajan ja kaulassa pari pientä pattia (turvonneet imusolmukkeet?). Ei vissiin auta ku mennä sinne lekurille sitten :D On mulla kyllä paska vastustuskyky...
 
Itselläni on astma, lievä, mutta suomessa käytännössä mulla on enemmän tai vähemmän flunssaa syksystä kevääseen. Parhaimmillaan puolikuntoisena. Keskieuroopassa asuessa kaikki oireet katos ja ekaa kertaa vuoden putkeen terveenä! Suomessa kokeillut ihan kaiken, kyllä se ilmasto vaan se on, parempi asua muualla.
 
Onko muilla ollut tälläistä tautia mikä tekee olon tositosi nuutuneeksi ja väsyneeksi. Pohkeet tuntuu välillä kuin olisivat hapoillla?, kurkku, keuhko ja räkätautia aina välillä.... Monta kertaa on tuntunut, että nyt lähtee paranee, olo on muutaman päivän jees, mutta sitten taas tulee takaisin. Kestänyt joulukuun lopusta asti jo. KYLLÄ SITTEN VITUTTAAKIN!!! Paino tippunu noin viitisen kiloa, mutta mahaan tullut varmaan kymmenen kiloa?

Niin ja ei kuulema ole mykoplasmaa, vaikka vähän sitä muistuttaakin. Mainitsinko jo,että vituttaa ja masentaa?
 
Onko muilla ollut tälläistä tautia mikä tekee olon tositosi nuutuneeksi ja väsyneeksi. Pohkeet tuntuu välillä kuin olisivat hapoillla?, kurkku, keuhko ja räkätautia aina välillä.... Monta kertaa on tuntunut, että nyt lähtee paranee, olo on muutaman päivän jees, mutta sitten taas tulee takaisin. Kestänyt joulukuun lopusta asti jo. KYLLÄ SITTEN VITUTTAAKIN!!! Paino tippunu noin viitisen kiloa, mutta mahaan tullut varmaan kymmenen kiloa?

Niin ja ei kuulema ole mykoplasmaa, vaikka vähän sitä muistuttaakin. Mainitsinko jo,että vituttaa ja masentaa?
Itsekin olin 6 viikkoa pois salilta lämpöilyn takia. Väsytti koko ajan. Paino tippui tääläkin varmaan viitisen kiloa kun ruoka ei meinannut maistua, mutta pakotin itseni syömään ja nyt olen saanut aika pitkälti kilot takaisin. Kaikki verikokeet yms katsottiin ja keuhkot kuvattiin, muttei lämpöilyn syytä löytynyt. Varmaan vieläkään ihan täydessä tikissä ole, mutta kevyttä reeniä ja kävelylenkkejä raittiissa ilmassa siihen päälle niin eiköhän se tästä. Emmä muuta neuvoa osaa antaa, mutta eiköhän se ajan kanssa lähde se sairastelu. Itsekin olin aivan vittuuntuneena ja todella masentunutkin, mutta niin vain pystytään taas reenaamaan. Kaikki flunssien syyt kun eivät lähellekään selviä :/
 
Dieettihän se taas alkoi enkä jaksanut edellisten dieettien tapaan vetää purkkivitamiineja. Se oli kolme päivää dieetillä ja flunssa iski :hyper:

Oon kyllä noiden vitamiinien puolella tän taudin loitolla pitämisessä. Kertaakaan en ole sairastunut dieetillä kun on vaan muistanut vetää vitaamineja ja hivenaineita, toisaalta aina sairastunut kun ei ole niitä muistanut ottaa. Voi olla sattumaa, itse en enää tämän jälkeen siihen usko ;)
 
Viime viikko meni vissiin ylirasituksen puolelle. Sykkeet huiteli pk-lenkeillä jo vauhtikestävyyden puolelle. Muutenkin oli todella huonoa unta koko viikko.
Nyt sitten 5 päivää flunssailua takana tuon huonon viikon jälkeen. Kyllä pännii!! Eipä oo kyenny tekemään oikein mitään.
Tämä päivä ainakin lepoa ja huomen aamusta mietin vähän omaa olotilaani et josko uskaltais aamusalille. Epäilen kyllä että jää välistä.
Lisäksi rupesin jo pohtimaan allergialääkkeitäkin. Pitänee soittaa lekurille reseptiä valmiiksi ettei iske taas kevät allergiat tähän perään.. (ellei jo ole)
Aivan mahtavaa saatana!
 
Kohta alkaa olla lähes kuukausi edellisestä kunnon salitreenistä. Ensiksi olin yhden päivän kuumeessa, josta "parannuin" suhtkoht nopeasti. Viikon tauon jälkeen salille ja eihän se sujunut millään. Taas pidin taukoa ja uudestaan, mutta ei vielläkään tuntunut olo terveeltä. Nyt en ole 1,5 viikkoon tehnyt mitään, koska yläkerta ihan tukossa ja sairas olotila. Jonkun näkönen jälkitauti päällä.

Viimeksi kun olin jälkitaudissa, tuli 6 viikon treenitauko. Saa nähä kauan tällä kertaa menee.
 
Ite valmistauduin jo ostamalla c-vitamiinit taltee. Heti ku pienikin tukkosuuden olo alkaa tuntua niin tuputan kropan täytee c-vitskuu ja toivon että selviän mahollisimman vähällä.

Tota voi tuunata ottamalla samalla sinkkiä. Apteekissa myydään valmista sekoitustakin, joka sit sekoitetaan kuumaan veteen. Kallistun sille puolelle, että ihan kuin toimis ja auttais ainakin oireisiin. Reilu kk sitten otin molempia tabletteina samalla kertaa, koska ko. mixi loppui aiemmin. En tiiä sit, oliko sen ansiota vai nou, mutta 3 vk:n nuhayskän viimeinen viikko meni makeilla unilla päivin ja öin. Tuntui, että niinku palautuisi/korjautuisi pitkästä elimistön ja kehon ongelmasta. Tyynyliina vaihdettava melkein päivittäin. Ei kunnon kuumetta missää välissä.
 
Jaha, taas flunssaa pukkaillut pari päivää.

Nokkakannu tuntuu vähän helpottavan, varsinkin kun kannulliseen lisää muutaman tipan Betadineä tappamaan pöpöjä. Ensin avaavaa/kuivattavaa nokkasuihketta, sitten vähän kostuttavaa ja limaa pilkkovaa versiota ja lopuksi huuhtelu kannulla.
 
Tota voi tuunata ottamalla samalla sinkkiä. Apteekissa myydään valmista sekoitustakin, joka sit sekoitetaan kuumaan veteen. Kallistun sille puolelle, että ihan kuin toimis ja auttais ainakin oireisiin. Reilu kk sitten otin molempia tabletteina samalla kertaa, koska ko. mixi loppui aiemmin. En tiiä sit, oliko sen ansiota vai nou, mutta 3 vk:n nuhayskän viimeinen viikko meni makeilla unilla päivin ja öin. Tuntui, että niinku palautuisi/korjautuisi pitkästä elimistön ja kehon ongelmasta. Tyynyliina vaihdettava melkein päivittäin. Ei kunnon kuumetta missää välissä.

Kyllä mulla on ihan selvästi auttanut c vitamiini + echinasinkki kuuri orastavaan flunssaan (ja sen puskiessa päälle lyhentänyt sitä), olen käyttänyt tuota monta vuotta. Lunera on toinen vastaava jossa samassa nuo vitamiinit ja sinkki.

Mitä tulee flunssan ehkäisyyn, niin itselläni oli monta vuotta varmaan 5 pitkäkestoista flunssaa joka talvi, mutta nyt kun aloin syömään Gefilus tabuja ja monivitamiinin lisäksi lisä d-vitamiinia (ja yllä mainittu kuuri jos alkaa tuntua että jotain tulossa), niin selvinnyt 1-2 selvästi lyhyemmällä taudilla parina talvena peräkkäin.
 
Kuinkas pian nyt perus flunssan aikana ja jälkeen suositellaan lepoa? Mulla on nyt menny niin, et koko viime viikko on ollu kokonaan lepoa, sitä edellisen viikon olin salilla ja taas sitä edellisen viikon pois flunssan takia.

Eli viikon flunssa -> liian aikaisin salille ja nyt on siitä saakka eli reilu viikon verran ollu flunssa uudestaan päällä. Kuumetta mulla ei oo ollu ja sitä mulle muutenki tulee harvoin. Nenä ollu niin tukossa, et sieltä ei välillä kierrä ilma ollenkaan läpi varsinkaan aamuisin. Kurkku myös ollu tällä viikolla kipeä ja pää särkeny. Nyt on eilisestä asti ollu vähän parempi olo, eli kurkkukipu on poissa ja ilma kiertää nenässä jo. Hieman tukkonen olo edelleen. Yleiskunto tuntuu olevan vähän alhaalla vielä ainakin siitä päätellen, et miten helposti hengästyy. Kaikenkaikkiaan silti parempaan päin koko ajan menossa nyt.

Eli pitäiskö tässä nyt odottaa, et kaikki oireen on poissa kokonaan, mikä ainakin mun mielestä kuulostaa kohtuu järkevältä koska kerään aina kaikki mahdolliset jälkitaudit? Huomenna en kuitenkaan vielä uskalla mennä. Elättelen kuitenkin toiveita, et ens viikon loppupuolella pääsis jo varovasti alottelemaan taas. Pitäiskö siihen mennessä olla kaikki oireen pois kokonaan vai kannattaako mennä jos vaikka nokka on vielä tukossa hieman? Ensimmäinen kierto mene varmaan ainakin kevennettynä ja kattoo siitä eteenpäin.

Alkaa pikkuhiljaa vituttamaan kun vuodesta menee kipeenä olemisen takia käytännössä 1-2 kuukauden edestä treenejä hukkaan.
 
Ollut oikein sairastelun hittiputki viimeaikoina. 7kk ja 7flunssaa ja viimeisimpänä boonuksena vielä georgetauti. Ompahan nuo penskatkin just siinä iässä että kaikki taudit hommaavat itselleen mutta pikku yllätys ollut että joka saakelin tauti hyppää myös itelle. Kun en aiemmin juurikaan sairastellut kuin ehkä kerran kaks vuodessa. Ei tunnu auttavan mikään tähän hommaan, tällä hetkellä menee purkista vitamiineja sekalainen satsi + lisäksi marjoja. Kalaöljyäkin oon irvistelly iltaisin kurkusta alas. Nyt otin kokeiluun lisäksi gefilus tabut jos niillä olis jotaki virkaa. Ihan seitinohuesti vituttaa tämä sairastelu kun kaikki hommat kusee jatkuvien tautien kans painiessa
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom