Saatanan flunssa!

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jani_88
  • Aloitettu Aloitettu
4-5 vko ollu kurkku kipee. Ei kokoaikaa ja isosti, mutta kumminkin. Ei nuhaa, ei yskää ja lämpö ollu tasan yhtenä päivänä 37.1. Tosin sekin iltapäivällä huppari päällä joten tuskin tuo kuumetta ollukkaan. Kuukauteen käyny reenaa. Rupee vtuttaa.

2 kertaa käyny lekurissa, mononukleoosi ja angiina kokeet negatiiviset. Mikä vtu mua vaivaa? On nenähuuhtelukannua ja kaikkee.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
4-5 vko ollu kurkku kipee. Ei kokoaikaa ja isosti, mutta kumminkin. Ei nuhaa, ei yskää ja lämpö ollu tasan yhtenä päivänä 37.1. Tosin sekin iltapäivällä huppari päällä joten tuskin tuo kuumetta ollukkaan. Kuukauteen käyny reenaa. Rupee vtuttaa.

2 kertaa käyny lekurissa, mononukleoosi ja angiina kokeet negatiiviset. Mikä vtu mua vaivaa? On nenähuuhtelukannua ja kaikkee.

Mee yksityiselle, niin saat tymäkät antibiootit ja pääset vaivasta eroon.
 
Mee yksityiselle, niin saat tymäkät antibiootit ja pääset vaivasta eroon.
Ekalla kerralla lekuri sano että närästys juttuja. Nousis happoja kukkuu. Ilmeisesti polttaa kurkkua nielua ja kitalakea. Tiiä sitten. Somaccia kiskoin 10pv joka päivä ja viimeaikoina aina ku muistanu.
 
Mee yksityiselle, niin saat tymäkät antibiootit ja pääset vaivasta eroon.

Vieläkin elää se ajatus, että antibiotti auttaa kaikkeen. Monesti nuo pitkään kestävät taudit on juuri viruksia eikä bakteereja mihin antibiotit auttaa, vielä. Ite söin leikkauksen jälkeiseen kuumeeseen antibiottia keväällä ja todennököisesti sain viruksen samaan syssyyn.. Leikanneen lekurin kanssa todettiin tämä sama, mutta kerran antibiotti oli määrätty päivystävän lekurin toimesta, niin suositteli syömään sen loppuun..

Noh, nyt sitten kerätään taas vastustuskykyä ja eletään löysän paskan kanssa.
 
Ekalla kerralla lekuri sano että närästys juttuja. Nousis happoja kukkuu. Ilmeisesti polttaa kurkkua nielua ja kitalakea. Tiiä sitten. Somaccia kiskoin 10pv joka päivä ja viimeaikoina aina ku muistanu.

Meillä itse asiassa duunissa yks pitkään polttanut kaveri sai noita oireita, oli jo maansa myynyt että kurkkusyöpä, mutta närästysoireita olivat. Ilmeisesti ne voivat aiheuttaa kipuja aika salakavalasti ja kaikenlaista oireilua, että ei osaa epäillä närästystä. Kaveri pelästy niin perusteellisesti että 40 vuoden röökinpoltto loppui siihen.
Tosiaan jos bakteeri on kurkussa, niin yleensä limaa erittyy myöskin.
 
Vieläkin elää se ajatus, että antibiotti auttaa kaikkeen. Monesti nuo pitkään kestävät taudit on juuri viruksia eikä bakteereja mihin antibiotit auttaa, vielä. Ite söin leikkauksen jälkeiseen kuumeeseen antibiottia keväällä ja todennököisesti sain viruksen samaan syssyyn.. Leikanneen lekurin kanssa todettiin tämä sama, mutta kerran antibiotti oli määrätty päivystävän lekurin toimesta, niin suositteli syömään sen loppuun..

Noh, nyt sitten kerätään taas vastustuskykyä ja eletään löysän paskan kanssa.

No joo tietysti pitää olla perusteet diagnoosille, mutta noin yleisesti mun mielestä antibiooteja varotaan liikaa yksilön kannalta, koska laitetaan yleinen resistenttiys yksilön edun edelle.
Ite söin juuri antibioottikuurin, ei mulla menny vatsa ruikulille tai vastustuskyky kadonnut, pääsin vaan pöpöstä eroon ja that's it.
Tietty varmaankin riippuu miten rankkoja antibiootteja ja kuureja otetaan. Leikkauksen jälkeinen kuume kuulostaa vaaralliselta, varmasti kannattaa pelata ylivarovaisuuden puolella eikä jäädä arvuuttelemaan että josko meni ohi ihan ittekseen...
 
Alkaa jo pikkuhiljaa syömään miestä tämä jatkuva sairaana oleminen. Lokakuun puolivälin paikkeilla, noin puolentoista vuoden flunssattoman kauden jälkeen alkoi kolme viikkoa kestänyt sitkeä flunssa. Flunssa oli sen verran tymäkkää mallia, että sain flixonase -kortisonisumutteen avaamaan tukkoisia tiehyeitä. Melkein heti tuon flunssan päätyttyä alkoi seuraava flunssa ja heti jouluna uusi. Joulun jälkeen on ollut vielä kaksi kunnon kuumeen nostanutta flunssaa, joista viimeisintä poden tällä hetkellä. Nyt ei ole röörit tukkeessa, olo on muuten vain tosi kipeä. Salilla olen päässyt käymään näiden kuukausien aikana muutaman hassun kerran ja alkaa jo kroppakin muuttamaan muotoaan vähemmän mairittelevaan suuntaan.

Lääkärissä olen käynyt flunssien aikana muutaman kerran ja ainakin poskiontelotulehdus on poissuljettu, eli jotain muuta sitten. 15 vuotta sitten oli samanlaista pitkäkestoista sairastelua, joka osoittautui refluksitaudin aiheuttamaksi ja poistui kokonaan sopivalla lääkityksellä, joka siis käytössä edelleen.
 
Mulla oli tammikuun puolivälissä joku kiertoflunssa jota parentelin ensin viikon ja sen jälkeen iski kivulias poskiontelontulehdus. Antibiooteista sen verran täytyy sanoa, että en hakenut mitään hoitoa ko. lenssuun ja se meni odotetusti parin päivän jälkeen ohi itsestään. Jos kyseessä on hoitoa vaativa bakteeritartunta niin sen havaitsee oirekuvasta kun tauti ei oikein parane. Turhat ab:t kasvattavat riskiä sairastua uudestaan.
 
Liittynyt
7.10.2016
Viestejä
236
Kohta kaks viikkoa kipeenä.. ihan perseestä on kyllä kun liikuntaa voinut harrastaa yhtään. Joku sitkeä tauti, mikä jo onneks alkanut helpottaa.. oli kuumetta,yskää,kurkkukipua,kolotusta ja nenä vuotoa, nyt enää nenä vähä tukos ja vähä kurkku kipeä. Eiköhä sitä ens viikolla pääse jo kevyesti alottaa treenin.
 
Kohta kaks viikkoa kipeenä.. ihan perseestä on kyllä kun liikuntaa voinut harrastaa yhtään. Joku sitkeä tauti, mikä jo onneks alkanut helpottaa.. oli kuumetta,yskää,kurkkukipua,kolotusta ja nenä vuotoa, nyt enää nenä vähä tukos ja vähä kurkku kipeä. Eiköhä sitä ens viikolla pääse jo kevyesti alottaa treenin.
Ite olin joulun tienoil kans pari viikkoa, sit ehti kaks treeniä ja uus tauti.
Toi käsidesi ja maskihässäkkä kyl laski vastustuskykyä
 
Kohta kaks viikkoa kipeenä.. ihan perseestä on kyllä kun liikuntaa voinut harrastaa yhtään. Joku sitkeä tauti, mikä jo onneks alkanut helpottaa.. oli kuumetta,yskää,kurkkukipua,kolotusta ja nenä vuotoa, nyt enää nenä vähä tukos ja vähä kurkku kipeä. Eiköhä sitä ens viikolla pääse jo kevyesti alottaa treenin.

Sama. Ekan viikon ihan vitun kipeä, kuume nous yli 39 jos ei ottanu lääkkeitä. Ja nyt viikon vuotanu nenä eikä iha normi olo.
 
Mä olin joulukuus pari kolme viikkoo nuhassa.
Sit terve olo ni kerran kävin salilla ja seuraavana aamuna kurkku kipee.
Nyt ollu flunssassa puoltoista viikkoo eikä loppuu näy.
Luulen myös että käsidesi vaikuttanu.
 
Olen nyt ollut flunssassa viikon verran, aikalailla tympeää touhua. Uudistin treeniohjelmani juuri ennen kuin sairastuin, mutta onneksi ehdin edes yhden kierron tehdä loppuun ilman häiriötekijöitä. Onneksi tulee todella harvoin oltua kipeänä. Lisäsin vielä C-vitamiinipillerit ruokavaliooni paremman vastustuskyvyn toivossa.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom