Saatanan flunssa!

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jani_88
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mulla alkaa kolmas flunssa kolkutteleen putkeen. Aina semmone parin viikon terve jakso ja sit iskee uudestaan. Oon flunssan jälkeen oottanu terveenä muutaman päivän ennen ku oon mnny reenaa ja aluksi reenaillu vähä kevyemmin 3-jakosella. Oon kuitenki sitte n. viikon päästä flunssan loppumisesta alkanu vetelee jo ihan koviaki reenejä. Voisko johtua liian kovasta reenaamisesta heti flunssan jälkeen? Mikä auttaa? VITUTTAA TÄÄ.
 
Mulla alkaa kolmas flunssa kolkutteleen putkeen. Aina semmone parin viikon terve jakso ja sit iskee uudestaan. Oon flunssan jälkeen oottanu terveenä muutaman päivän ennen ku oon mnny reenaa ja aluksi reenaillu vähä kevyemmin 3-jakosella. Oon kuitenki sitte n. viikon päästä flunssan loppumisesta alkanu vetelee jo ihan koviaki reenejä. Voisko johtua liian kovasta reenaamisesta heti flunssan jälkeen? Mikä auttaa? VITUTTAA TÄÄ.
Jotku vannoo D-vitamiinin nimeen:jahas:
 
Jotku vannoo D-vitamiinin nimeen:jahas:
Sinä 2v. aikana ko olen syöny D-vitamiinia 50+ migrogrammaa /pv ei mulla ole ollut yhtään flunssaa. Synteettisellä C-vitamiinilla en ole huomannut samaa suojavaikutusta edeltävinä vuosina.
 
Sinä 2v. aikana ko olen syöny D-vitamiinia 50+ migrogrammaa /pv ei mulla ole ollut yhtään flunssaa. Synteettisellä C-vitamiinilla en ole huomannut samaa suojavaikutusta edeltävinä vuosina.

Mä taas oon vedellyt melkein vuoden päivät 75 mikrogrammaa päivä Dtä, ja toinen flunssa tälle vuodelle pukkas päälle NYT. Paskat geenit, ei kai siinä sit.
 
vittu niinköhän se kurkku on sitten tässä illan mittaan vähän kipeynyt, ei helvetti jos se tästä jonkun taudin pukkaa päälle..:curs: toinen flunssa olisi tälle vuodelle. no kohta nukkumaan niin jospa hyvät yöunet auttas ja aamulla olo olisi normaali:worship: d vitamiinia on tullut jatkuvasti syötyä se päälle 100µg päivässä + muut vitskut jne
 
Noniin nyt voitettu lähes kuukauden kestänyt flunssa ja kuume. Tämä viikko vedetty kevyesti 3 kertaa koko kroppa läpi. Maanantaina aloitan 2-jakoisen ohjelman, jota vedän jouluun asti.
 
Miten muilla vaikuttaa flunssa voimatasoihin? En nyt tarkoita mitään +38 kuumetta, vaan ihan tavallista kurkkukipua/nuhaa/yskää, itsellä tuntuu menevän reenit aivan vituiksi, vaikka olisi vain pientä köhää.
 
mitäs järkee niitä voimatasojaan on mennä testaileen jos on kurkkukipua/nuhaa/yskää...voi olla varma että tauti vaan pitkittyy ja samalla ottaa riskin saada sydänlihastulehdus jollon ootkin sitten monta kuukautta tekemättä yhtään mitään
 
mitäs järkee niitä voimatasojaan on mennä testaileen jos on kurkkukipua/nuhaa/yskää...voi olla varma että tauti vaan pitkittyy ja samalla ottaa riskin saada sydänlihastulehdus jollon ootkin sitten monta kuukautta tekemättä yhtään mitään
Tuossa ex työkaveri oli joskus talvilomallaan pohjoisessa hiihtelemässä ja sillä oli pieni flunssa, kun lähtivät pohjoiseen.
Siellä sitten kävi hiihtelemässä pienessä kuumeessakin ja lomien loputtua ei mennyt montaa viikkoa, kun kaveria vietiin sairaalaan ja muistaakseni oli just tuo sydänlihastulehdus ja loppupeleissä se joutui johonkin leikkaukseen ja tätä nykyään on sairaseläkkeellä.
Kannattaa tosiaan miettiä muutamaan kerran, että onko se järkevää lähteä tekemään pienessä flunssassakaan mitään kauhean pitkäkestoista suoritusta;)
Yleensä se kroppa yrittää käyttää energiansa tuohon paranemiseen, mutta kipeenä urheillessa kasvaa vaan loukkaantumisen riski.
 
Minulla oli viimeksi flunssa toukokuussa 2010 ja oikein paskamainen sellainen. Kestikin kolme viikkoa ja räkää tuli kuin esterin persiistä koko ajan. Marssin nenä tukossa luontaistuotekauppaan jonka myyjä suositteli nenänhuuhtelukannua. Hetken mielijohteesta ostin kapistuksen (maksoi ehkä kympin) ja siihen loppuivat flunssat. Voihan "terveily" johtua muustakin kuin tuosta nokkakannusta, mutta hyvin kyllä sopisi kuvaan! Huonojakin puolia toki on. Töistä ei ole saanut olla pois ja pelien pelaaminen on jäänyt vähemmälle, koska ennen tuli pelailtua aina muutama peli läpi per flunssa....:D
 
Nyt iski sitten vuoden eka flunssa. Alkoi eilen pienellä kurkkukivulla, ja tänään on sitten ollut hieman heikompi happi. Tosin kurkkukipu on lähestulkoon poissa, mutta nenä on kyllä aika tukossa. Ehkä pientä lämpöä, ei kuitenkaan kovaa. Minulla ei tunnu tuo d3-vitamiinikaan auttavan,vaikka syön sitä yleensä 75+mg vuorokaudessa. Syön myös c-vitamiinia ja sinkkiä. Olen toisaalta siitä onnellisessa asemassa, ettei kondis yleensä mene hirveän huonoksi, ja lensu kestää vain muutaman päivän(koputan puuta!). Aivan tolkuton nälkä on vaan ollut jatkuvasti ja aina on saanut olla jääkaapilla. Ehkä kroppa kaipaa ravintoa tervehtymiseen. Nytkin menee iltapalaksi pari ruisleipää juustolla ja makkaralla, tomaattia, salaattia, maitorahkaa, pizzaa, jogurttia, appelsiini ja tuoremehua sekä hieman suklaata. Paljon enemmänkin voisi syödä. Nälkä vaan pysyy, vaikka ruokaa kuluu.

Mulla jotenkin tää sairastuminen liittyy aina jotenkin siihen, että koen ennen tätä olevani aivan tolkuttoman hyvässä kunnossa ja lihas kasvaa mukavasti sekä treeni kulkee. Sitten iskee flunssa ja pitää taas levätä. Kenelläkään kokemusta tällaisesta flunssasta?

Hesarista löysin mielenkiintoisen artikkelin flunssaan liittyen: http://www2.hs.fi/extrat/kuukausiliite/arkisto/2003/11_2/
 
Flunssanperkele se iski tänne kans. Käytiin uutena vuonna kaverin luona kekkereissä ja sieltä varmaan sain sen. Ei tämä muuten niin paha olisi, mutta kun olisi paljon asioita, mitä pitäisi hoitaa, mutta ei vaan pysty. Taisin vielä tartuttaa tyttökaverinkin, joten yskiminen ja räkiminen taitaa jatkua tässä taloudessa vielä ensi viikonkin.
 
Mulla jotenkin tää sairastuminen liittyy aina jotenkin siihen, että koen ennen tätä olevani aivan tolkuttoman hyvässä kunnossa ja lihas kasvaa mukavasti sekä treeni kulkee. Sitten iskee flunssa ja pitää taas levätä. Kenelläkään kokemusta tällaisesta flunssasta?

Joo-o itellä sama homma, aina kun tuntuu et nyt menee helvetin hyvin ja ennätykset paukkuu nii eiköhä se flunssa kohta iske. Varmaan se kroppa sanoo et nyt on aika pitää tauko. Viimeksi kesällä ja nyt iski sitten taas se kurkkukipu/kuume....:face:
 
Olen siis heikko ja sairas. Luulin, mutten ollutkaan. Hyvässä kuosissa. Flunssat ei tartu terveisiin, joten voihan vittu petin itseni.
 
Ihana tunne aamulla herätä ja huomata törkeen kipeä kurkku. En oo selkeestikkään ainoo ja luulin jo että selviän talven ilman flunssaa, kun pahin jo ohi.... :face:
 
Pääkipua, kuumetta lihaskipua. " You name it, we got it " Toivottavasti tämä ei ole mikään influenssa. Perjantaina haluan mennä duuniin---> HUS PAINU HELVETTIIN TAUTI!. Jos tuo manaus ei auta, niin ei sitten...

...Täytyy varmaan lähteä hakemaan. Lohikäärmeen kyynel, sammakonkutua, lepakon siipeä ja mitä niitä nyt siihen; flunssan karkoitus keittoon tulikaan?...:D

Pakkiksella ketään noita-akkoja paikalla?
 
Pääkipua, kuumetta lihaskipua. " You name it, we got it " Toivottavasti tämä ei ole mikään influenssa. Perjantaina haluan mennä duuniin---> HUS PAINU HELVETTIIN TAUTI!. Jos tuo manaus ei auta, niin ei sitten...

...Täytyy varmaan lähteä hakemaan. Lohikäärmeen kyynel, sammakonkutua, lepakon siipeä ja mitä niitä nyt siihen; flunssan karkoitus keittoon tulikaan?...:D

Pakkiksella ketään noita-akkoja paikalla?

Noita akasta en tiedä mutta nyt menet ja ostat pakurijauhetta ja sitä juot monta kuppia päivässä niin se saattaa helpottaa oloa. Ite oon vielä säästyny pahemmalta flunssalta, pakuriteetä juomalla. Tosin en tiedä kuinka paljon se oikeasti auttaa.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom