Saatanan flunssa!

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jani_88
  • Aloitettu Aloitettu
Itsellä ollut nyt 3 viikkoa flunssaa ja viikon verran poskiontelotulehdus joka nyt on helpottanut. Kuumetta ei oo ollut ollenkaan. Ei millään jaksais vaan olla himassa makoilemassa. Mitä jengi tekisi tässä tilanteessa eli varovaista treenaamista olon mukaan vai lepoa kunnes kaikki oireet on hävinneet?
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
En lähtis kyllä, muistaakseni tuo poskiontelotulehdus on aina keuhkoputkentulehduksen kanssa yhtä aikaa. Ja sitten kun lima nousee sinne otsaonteloihin niin kivaa on olla punkteerattavana lääkärissä. Joskus vuoden verran tuli sairasteltua jatkuvasti tuota.
 
Mulla on tässä tänään ja eilen aamulla ollu kurkku aika kipeä. Tänään on myös vasen sierain ollu koko päivän ihan tukossa. Tyhmää, kun aamulla tuntuu kipeeltä, mutta sitte iltapäivällä olo on taas jo hyvin lähellä normaalia. Kunnolla en kuitenkaan missään vaiheessa oo kipeä. Tälleen mulla on liian usein. Sitte on vähän silleen, että meniskö nyt salille vai ei. No tänään ainakin olin salilla ja huomenna on aikomus taas mennä. Tulisin sitte saatana kunnolla kipeeks vähäks aikaa ennemmin ku melkeen kipeeks pitkäks aikaa.
 
Onkohan tämä oikea ketju tälle kysymykselle...mulla on 98% normiolo aika kovan flunssan jälkeen (alkoi viime vkon ke aika rajusti, melkein oksensin töissä) ja sohvan pohjalla meni tähän tiistaihin. Mutta ajattelin jos huomenna kunnon yöunien jälkeen uskaltaisi salille, kun aloittaisi pienistä lihaksista eli siimoista, mutta miten se olikaan, kannattaisiko suosiolla pienentää painoja vai lyhentää sarjoja (Kun putosin mulla oli 12 toiston viikko)? Jos ei siis halua burana-kuntoon itseään. Varmaankin aika turha aloittaa siitä mihin jäi tämän röykytyksen jälkeen....
 
Kannattaa ihan oikeasti pitää taukoa ja levätä flunssan jälkeen. Tästä on nyt ite saanut ihan tarpeeksi intissä kokemusta, kuukauden kun on nyt ollut enemmän tai vähemmän flunssassa. Siellähän on "ei kuumetta, ei ole kipeä" -tyyli vallalla. Tämmösen pelleilyn seurauksena itsellä nyt keuhkokuume päällä ja kurkusta vuotaa verta. Kannattaa ainakin parin oireettoman päivän levon suoda itselleen reenistä, jälkitaudit voi olla oikeasti vakavat ja niiden kanssa ei varsinkaan tarvitse enää puntilla käymistä miettiä.. Tsemppiä flunssailijoille, juokaa vettä ja nukkukaa, älkää treenatko kipeänä! :)
 
Mikähän auttais, kun tammikuussa alkoi flunssaputki, niin nyt menossa viides flunssa tänä vuonna. Maksimissaan olen ollut 2vk putkeen terve. D-vitamiinit, avanto ja Actimelit yms kokeiltu.
 
Kolmatta päivää täällä..

"Tavallisimmat flunssan oireet ovat räkä, aivastelu, yskä, kuume, äänen käheys, lihassäryt, kurkkukipu, päänsärky ja paineen tunne poskionteloissa."

Kaikki löytyy..
 
Kolmatta päivää täällä..

"Tavallisimmat flunssan oireet ovat räkä, aivastelu, yskä, kuume, äänen käheys, lihassäryt, kurkkukipu, päänsärky ja paineen tunne poskionteloissa."

Kaikki löytyy..
Komppaan joka sanaa. Kolmas päivä täälläkin, viikonloppuna pihahommia ilman paitaa koko päivä ja vissiin siinä sitten saanu kylmää sopivasti. Taitaa jäädä huomiset painit väliin -.-
 
"Tavallisimmat flunssan oireet ovat räkä, aivastelu, yskä, kuume, äänen käheys, lihassäryt, kurkkukipu, päänsärky ja paineen tunne poskionteloissa."

Aimo annos vitutusta kuuluu myös taudinkuvaan.

6 päivää kestänyt, tosin jo paranemaan päin. Kunnon treenejä voi ajatella ehkä ensi viikolla.
 
Aimo annos vitutusta kuuluu myös taudinkuvaan.

6 päivää kestänyt, tosin jo paranemaan päin. Kunnon treenejä voi ajatella ehkä ensi viikolla.

Itse olin just viikon kuumeessa ja kaupanpäälle sain flunssan. Treenejä en uskalla varmaan kunnolla edes ajatella seuraavaan kahteen viikkoon, tuntu niin tukalalta toi olo, että huhhu.
 
Mites teillä yleensä on tuo flunssan jälkeinen eka treeni mennyt? Ite olin pari viikko kuumeessa ja nyt ekan treenin vedin tänään, ja huhhuh et oli voimat kateissa. Penkissä varmaan 10% pudonnut sarjapainot ja muutkin liikkeet tuntu raskaille. Onko normaalia?
 
1-2 ekaa treenikertaa otan yleensä kevyesti ja silloinkin tuntuu raskaalta. Pitkän flunssan jälkeen on varmasti voimatasot ja lihaspaineet kadoksissa.
 
10% tuntuu jopa aika vähäseltä, jos miettii et parikin viikkoa olit kuumeessa. Yleensä ite vedän aina ekan treeniviikon todella kevyesti vähän tunnustellen, että mikä fiilis noin yleisesti.
 
En tiedä kuukuuko tähän ketjuun, mutta niin pahat allergiaoireet tällä hetkellä ettei voi mennä salille. Puolet päivästä aina sellainen lievää astmakohtausta muistuttava tila, jumalaton köhiminen ja hengitys vinkuu. Onneks on tuon venakko-ohjelman jälkeinen kevyt/lepo viikko menossa. :)
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom