Saatanan flunssa!

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jani_88
  • Aloitettu Aloitettu
Eiköhän se flunssa perkele alkuviikosta iskeny ja nyt ei pääse reenaan... Vitamiineja vaan nyt nassuun ja lepoa, jos pääsis taas jo viikonloppuna reenaileen.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Löysihän se lopulta tännekki.Vasta viime viikolla muistelin iloiten että siitä on yli vuosi ku oon viimeksi ollu sairaana.
Toissa yönä sitte iski kuume ja nyt on kurkku kolmatta päivää kipiänä.Huomenna nieluviljelyyn,meikäläisen historialla satavarmasti angiina.

Tänään aamulla olo tuntu senverta hyvälle että piti väkisin ängetä salille.Äkkiä kuitenki karu totuus iski takasi ettei ollakkaan ihan satasella vielä kondiksessa.Otetaan ny vähä aikaa iisisti ja ootellaan jospa se tästä vielä.
 
Päivitystä tilaan: Luulin viikonloppuna, että sitä pääsis seuraavalla viikolla jo treenaamaan... No asiat meni ihan hyvin, oli keskiviikkoon asti normaali lämmöt 36 päälle, sitten keskiviikkona ja eilen torstaina iski 40 asteen kuume, eli ''pisti paremmaks'' viime viikon 39 asteen päälle, tänään pääsen lääkäriin, kun eilen kukaan lääkäri ei huolinut hoitoon, ku pitäis joku hemmetin aika varata. No kuitenkin näköjään joku jälkitauti on tulossa, epäilevät keuhkokuumetta.. että tänään saa kuulla, mitä tapahtuu...
 
Nyt on sitten verikokeet ja keuhkokuvat otettuja tuloksena oli, että keuhkoputken tulehdus, tulehdusarvot ja valkosolujen määrät olivat koholla, mutta keuhkoissa ei näkynyt mitään erikoista.
Sitä saapi sitten syödä antibiootteja viikon kuurin, eli tulee nyt yhteensä yli kolmen viikon treenitauko!! %%&##"#%£€£[@@!!!!!!!!!
 
mistä tätä räkää riittää:down:
pää täynnä limaa...
parit päivät värjötelty rauhassa kotosalla..
jospa tää tästä vielä..
 
Muistakaa, että flunssasena ei saa treenata. Pari lepopäivää vain auttaa voiman saamisessa. Hyvä tapa estää sairaudet on hyvä ruokavalio, säännöllinen tietenkin. Hyvä esimerkki siitä:

Aamupala: Puuroa ja tuoremehua

Lounas: Lounas vaihtelee, välttele kaloreita

Välipala: hedelmä, vaikkapa omena tai banaani.

Päivällinen: vaihtelee, syö kuitenkin terveellisesti.

Illalla: Omena ja tuoremehua illalla on hyvä tapa varmistaa vitamiinien saanti.


Muista myös: kalaa kerran viikossa, kasviksia mielinmäärin, vältä rasvaa, muista myös maito ja liha
 
Muistakaa, että flunssasena ei saa treenata. Pari lepopäivää vain auttaa voiman saamisessa. Hyvä tapa estää sairaudet on hyvä ruokavalio, säännöllinen tietenkin. Hyvä esimerkki siitä:

Aamupala: Puuroa ja tuoremehua

Lounas: Lounas vaihtelee, välttele kaloreita

Välipala: hedelmä, vaikkapa omena tai banaani.

Päivällinen: vaihtelee, syö kuitenkin terveellisesti.

Illalla: Omena ja tuoremehua illalla on hyvä tapa varmistaa vitamiinien saanti.


Muista myös: kalaa kerran viikossa, kasviksia mielinmäärin, vältä rasvaa, muista myös maito ja liha

Toivottavasti tuohon ruokavalioon kuuluu muutakin! Muuten kovaa treenaava on kyllä äkkiä flunssassa tai muussa, kun energian ja ravintoaineiden saanti ei ole lähimainkaan riittävää!
 
Muistakaa, että flunssasena ei saa treenata. Pari lepopäivää vain auttaa voiman saamisessa. Hyvä tapa estää sairaudet on hyvä ruokavalio, säännöllinen tietenkin. Hyvä esimerkki siitä:

Aamupala: Puuroa ja tuoremehua

Lounas: Lounas vaihtelee, välttele kaloreita

Välipala: hedelmä, vaikkapa omena tai banaani.

Päivällinen: vaihtelee, syö kuitenkin terveellisesti.

Illalla: Omena ja tuoremehua illalla on hyvä tapa varmistaa vitamiinien saanti.


Muista myös: kalaa kerran viikossa, kasviksia mielinmäärin, vältä rasvaa, muista myös maito ja liha
En ihan ymmärtänyt tuota kommenttia, vai että rasvaa pitäis välttää, kerroppa minulle miksi?
Onkos tuon ruokavalion tarkoitus olla dieetti vai bulkki?
Nimittäin normaalisti aina dieetillä kehon vastustukyky on heikompi kuin bulkilla tai tasakulutuskaloreilla, tietty vitamiinit auttaa, mutta kyllä silti aina dieetillä sairastumisen mahdollisuus vähintään 30% suurempi.
 
Flunssan kanssa täytyy muistaa kärsivällisyys. Itse opettelin sen kantapään kautta kun menin ensin pikkuflunssassa treeneihin jonka jälkeen sairastin viikon keuhkoputkentulehdusta. Sitten taas liian vähän lepoa ja nyt rasittava yskä päällä eikä millään pääse eroon. Todennäköisesti ois pitänyt itsekin vetää keuhkoputkentulehduksen kanssa tuo kolmen viikon tauko, mutta lekurilta tuli vaan viikko sairaslomaa niin oletti sitten sen riittävän... :P
 
Jees v***us*****a huomen piti salille mennä ja odotus oli jo kova, MUTTA tietenkin iskee kuume!! Jeejeejee.. noniin nyt veetutusta purettu ja kysyisin, kuinka monta päivää treenaamatta perusflunssan jälkeen?
 
Tänne kannattaa tulla trediä lukemaan jos iskee hinku salille heti seuraavana kuumeettomana päivänä.

Itse olen ottanut sen nyrkkisäännön nyt käyttöön tästä päivästä lähtien, että sinä päivänä kun on kauhea hinku salille ekaa kertaa flunssan jälkeen ja olo tuntuu loistavalta, rauhotan vielä sen päivän, vaikka vaikeaa on ja odotan huomiseen. Sitten rähinä taas päälle.

Ei kannata pilata sen yhden saakelin päivän takia sitä koko hommaa. Se voi tosiaan olla siitä yhdestä päivästä kiinni ja sitten ollaan taas lasaretissa ja vielä ehkä pidempäänkin. Perkele kun sitä on itse niin hölmö ettei voi edes antaa yhtä viikkoa lepoa itselle ja vielä silloin kun on sairastanut :D no, ehkä olen pikku hiljaa löytänyt sen järjen hivenen.
 
Kävin hakemassa vauhtia flunssien/poskiontelotulehdusten voittoon leikkauspöydältä. Nenän väliseinä oikaistiin ja poskionteloiden suuaukkoja rouhaistiin isommiksi.

Leikkauksesta toipuminen on vielä kesken, mutta josko tämä nyt auttaisi. Kenraali talvihan sen sitten näyttää.

Leikkaus tehtiin syyskuussa, sen jälkeen ei ole ollut ensimmäistäkään flunssaa, poskiontelotulehduksista puhumattakaan.

Alkuvuodesta oli pari päivää sellainen olo, että flunssa voisi pyrkiä päälle. Yleiskunto ei kuitenkaan mennyt läheskään niin huonoksi, kuin aikaisempina vuosina, nokka pysyi koko ajan auki ja olo oli täysin normaali parin rauhallisemman päivän jälkeen. Tuolloin about koko muu maailma oli räkätaudissa, eli pöpöjä oli mukavasti tarjolla.

Ennen leikkausta flunssaisena jaksoi juuri ja juuri raahautua töihin ja paraneminen vei yleensä viikon päivät + mahdolliset ontelo-ongelmat päälle.

Summa summarum, elämä on ihanaa, etenkin nenän kautta hengitettynä.
 
Grrmurmur.. Oon ollu lauantaista lähtien flunssanen. La kävin viellä salilla, mikä varmaan pahensi tilaa. Tänään vähän parempi päivä. Hitto kun haluun niin takasin treenaamaan :itku:
Saa nähä oonko huomenna jo salikunnossa vai pitääkö oottaa torstaihin.
 
Intin alkamisesta asti(10.1.2009) ollut nuhaa ja yskää, viime viikolla vähän pahempaa nuhaa vielä. Toissa viikolla kummatkin silmät tulehtuneet, meni ohi ja tällä viikolla taas silmät tulehtuneet. Intti on hieno paikka.
 
stn ketuttaa ku just tuli sitten flunssan poikasta JUURI perjantaina ku viikonloppu alkaa, nyt ei voi ku istua himassa ja kattoo tv, huoh, ois nyttenki kiva mennä treenaa...
 
Kurkku viikon kipeenä eikä edes flunssa alkanut vielä. Perhana just ylppäreiden perään tuli niin treenit on jäänyt nyt melkein kuukauden ajalta pois... Helppoa se on niillä, jotka pysyy terveenä. Itse olen parhaimmillaan jonkun 3 viikkoa pystynyt täydellä teholla treenaamaan putkeen. Sitten on tullut joku flunssa tai loukkaantuminen. :(
 
Vittu! Ensimmäinen flunssa iski 2 vuoteen... Nyt 3pv tullu syötyä ja nukuttua päin vittua. Paljonkohan tää vaikuttaa reeneihin? Viikko melkei tulee taukoo paskalla syömisellä.
 
Mulla ollu kuumetta viikon 38-39astetta. PERKULEEN INFLUENSSA. Hirveet säryt, kivut,yskä...!!! Ainaki viikko viel menee ennen ku salille pääsen, syönnit ihan persiillään, mut eipä hätää. Jos muutaman päivän sairastaa ja ei pääse salille ni se ei oo mitään verrattuna tälläseen. Levätkää nyt vaan ihan rauhassa, ei ne tulokset viikossakaan viel laske. Veikkaisin kyl et tän jälkeen joutuu aloittaa kyl aika alusta, nopeesti ne tulokset kyl nousee, ainaki toivon niin!
 
Tänne kannattaa tulla trediä lukemaan jos iskee hinku salille heti seuraavana kuumeettomana päivänä.

Itse olen ottanut sen nyrkkisäännön nyt käyttöön tästä päivästä lähtien, että sinä päivänä kun on kauhea hinku salille ekaa kertaa flunssan jälkeen ja olo tuntuu loistavalta, rauhotan vielä sen päivän, vaikka vaikeaa on ja odotan huomiseen. Sitten rähinä taas päälle.

Ei kannata pilata sen yhden saakelin päivän takia sitä koko hommaa. Se voi tosiaan olla siitä yhdestä päivästä kiinni ja sitten ollaan taas lasaretissa ja vielä ehkä pidempäänkin. Perkele kun sitä on itse niin hölmö ettei voi edes antaa yhtä viikkoa lepoa itselle ja vielä silloin kun on sairastanut :D no, ehkä olen pikku hiljaa löytänyt sen järjen hivenen.

Itellä ollu nyt 2 viikkoa vittumainen flunssa päällä. Ei ole varmaan ikinä kestänyt näin pitkään. Tällä viikolla ei ollu enää kuumetta, mutta muutenvaan flunssainen olo. Aattelin että nyt lähen salille. Samana iltana jo nosti uudestaan kuumeen ja vieläkin jatkuu. No ei se mitää, flunssa on pieni murhe kun suhteuttaa asioita.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom