Saatanan flunssa!

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jani_88
  • Aloitettu Aloitettu
Pari viikkoa on tullut oltua kipeänä. Alussa oli pientä lämpöä/kurkkukipua ja sen jälkeen yskimistä ja räkimistä eikä loppua näy.
Eilen päätin kuitenkin mennä vaparitreeneihin ja laatta oli lähellä. Täytyy vissiin parantua kunnolla ennen seuraavaa yritystä...Ärsyttävää kun ei ole kunnolla kipeä mutta ei tervekään.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Nuha ja liman kertyminen kurkkuun on pysynyt samana nyt muutaman vuorokauden, mutta yöksi on tullut uusi vaiva: Herään keskellä yötä ja lakanat ovat aivan litimärkänä hiestä. Tämä on toistunut nyt ainakin kolmena yönä peräkkäin. Hyi helvetti. :urjo:
 
vuoden flunssa....

Mjoos, tuola krooninen flunssa vanhassa ketjussa aikoinaan kirjoittelinkin, kun itsellä tämä flunssailu on tätä että 2 kovaa treenipäivää putkeen ja seuraavana aamuna kurkku kipeä ja lievilä flunssan oireita --> menee päiviä toipua, perussurkeaan tilaan ja taas sama alusta.

en ole yhtään kiertävää tautia sairastanut vaan kärsinyt karheasta kurkusta ja rasituksen jälkeisestä kuumeisen olon tunteesta ja tällä tavoin pakolla vuojen treenannut silti väkisellä menemään :D

opettavaista sekkii juu, mutta tk lääkärin se on ihan normaalia toisteluun kyllästyneenä menin yksityiselle, 45 min juteltiin ja kerättiin prujulle oireistoa, hillot on purkitettu, rötgenit päästä, viljelyt summuut perus jutut. ja tapahtu tehokkaasti ja samalla kertaa kaikki.
ei tarvinnut odottaa keravan teekoohon aikaa 2 viikkoa :D

mutta itse ratkaisuun: yrmäkät hapot tuola ruokatorvessa öisin...kurkku hapoista kokoajan karrella lievästi ja pöpö pääsöö kiinni herkästi. noin referoituna

nytten happolääkkeillä ja nenäsumute kortisoonilla olo pirun äkäsesti paranemaan päin.

ja minulla siis ei ole ollut vuotta putkeen kunnon närästystä mutta usein jotain pientä siihen viittaavaa ja ilm vähän löysä too mahaportti. ja toki jo niin tottunut varmaan pieneen ärsytystilaan tuolla ettei tiedä miltä normaali olo voisi edes tuntua...

eipä olis uskonu jotta tällaanen vaiva saa miehen aivan hävyttömän huonoon kuntoon ja voimattomaksi :)

ja kärsimään kroonisesta flunssasta ja kurkkukivusta + pääkivusta

että tällaista tällä kertaa
 
Jos sulle on CRP 8700 niin sit on kyllä jotain pahasti vialla tai todennäköisesti oot kuullu väärin..?

Tänään ku soitin ja kysyin noita laboratoriotuloksia, niin se sano että ei verinäytteissä ei ollu kuulemma mitään erikoista... Hämää vaan, kun olin varmasti kuulevinani silloin kun noista ekan kerran kuulin, että toi CRP oli ihan pilvissä. No jospa se oli sit vaan unta tms...:david: Tuskin tässä enää elävienkirjoissa oltais jos se ois tosiaan toi 8700. Ja oishan se varmasti määrännyt antibiootteja jos se ois ollu hälyyttävän korkealla.
 
Onko porukka testannut probiootteja ns. ennaltaehkäisevänä toimenpiteenä? Lähinnä, että auttaako oikeasti. Itselläni on nyt testi menossa ja tulee tosi tarpeeseen jos auttaa kun ollut viimeisen 2v aikana n. kymmenisen antibioottikuuria ja punkteerattu poskiontelot kahdesti :)
 
Kokeilin parisen vuotta sitten vedellä noita probiootteja, mutta eivät ainakaan mun kohdalla toimineet. Sen sijaan nenähuuhtelusta on tältä talvelta hyviä kokemuksia. Voi olla, että tästä on täällä ollut puhettakin, en jaksanut lukea threadia kovin pitkälle taaksepäin.

Olen siis tehnyt noi huuhtelut lämpimällä suolavedellä joka päivä aamuin illoin (menee kätevästi samalla kun pesee hampaat) ja ainakin tähän asti olen pysynyt täysin terveenä. Normaalisti tulee sairastettua 4-5 flunssaa talven aikana ja tähän aikaan vuodesta on tavallisesti jo kolmas tai neljäs menossa. Siis todella surkea vastustuskyky. Itselläni ei ole mitään oikeaa nenäkannua, vaan olen käyttänyt huuhteluun vanhaa urheilujuomapulloa ja hyvin on toiminut! Suosittelen kyllä kokeilemaan, jos on taipumusta olla koko ajan kipeänä.
 
Tänään ku soitin ja kysyin noita laboratoriotuloksia, niin se sano että ei verinäytteissä ei ollu kuulemma mitään erikoista... Hämää vaan, kun olin varmasti kuulevinani silloin kun noista ekan kerran kuulin, että toi CRP oli ihan pilvissä. No jospa se oli sit vaan unta tms...:david: Tuskin tässä enää elävienkirjoissa oltais jos se ois tosiaan toi 8700. Ja oishan se varmasti määrännyt antibiootteja jos se ois ollu hälyyttävän korkealla.

No tota, jos sulla ois 8700 CRP niin oisit kyl yks tulehdus koko jätkä! Vakavissakin infektioissa tuo CRP pyörii käsittääkseni siellä ~300.
 
Itellä myös flunssaa pukkaa. Eilen illalla taisi olla inan verran lämpöä ja tänään on yskittänyt. Lisäksi nokka on juossut kolmen päivän ajan kettumaisesti. Kaikki mahdolliset tropit on otettu sisäisesti ja kohta kokeilen viinasukkaa.

Olo on eiliseen verrattuna jo hieman pare eli taitaa olla perus kapitalistin flunssa meneillään (maanantaina on tietty taas terve kuin pukki ;)). Perkele.

edit. Nyt tuli laitettua valkosipulinkynnet (pienillä viilloilla varustettuna) sieraimiin. Ei perkele että osaa ihminen olla tyhmä! Sama fiilis tulee varmaan kun laittaa sinappia hanuriin (eri paikkassa tosin). Tässä tulee pikkuhiljaa mieleen että taitaa lääke olla pahempi kuin tauti. :nolo:

edit2. No nyt nokka juoksee kuin Lasse Viren joten ainakin jotain alkoi tapahtumaan. :thumbs:
 
Kokeilin parisen vuotta sitten vedellä noita probiootteja, mutta eivät ainakaan mun kohdalla toimineet. Sen sijaan nenähuuhtelusta on tältä talvelta hyviä kokemuksia. Voi olla, että tästä on täällä ollut puhettakin, en jaksanut lukea threadia kovin pitkälle taaksepäin.

Olen siis tehnyt noi huuhtelut lämpimällä suolavedellä joka päivä aamuin illoin (menee kätevästi samalla kun pesee hampaat) ja ainakin tähän asti olen pysynyt täysin terveenä. Normaalisti tulee sairastettua 4-5 flunssaa talven aikana ja tähän aikaan vuodesta on tavallisesti jo kolmas tai neljäs menossa. Siis todella surkea vastustuskyky. Itselläni ei ole mitään oikeaa nenäkannua, vaan olen käyttänyt huuhteluun vanhaa urheilujuomapulloa ja hyvin on toiminut! Suosittelen kyllä kokeilemaan, jos on taipumusta olla koko ajan kipeänä.

Joo kannusta on täällä puhuttu paljon ja itsellänikin se käytössä ties monettako vuotta jo :)

Hyvä ajoitus mulla eilen kun probiooteista kirjoitin ... nyt pukkaa meinaan pienenpientä flunssaa jo. Toivottavasti menisi ohi eikä äitiytyisi pahemmaksi.
 
Ei oo flunssaa mutta mahassa joku ikävä pöpö, hirveä kipeä ollu viikon mutta rapaa ei oo lentänyt kuin pari kertaa malliksi. Kävin viikonlkoppuna hiihtämässä ja tänään meen salille vaikka mahaan sattuu yhä.

Fuck the small animals! Mikähän UV käräytin pitäisi nenään ja kitaanlakeen asentaa että basillit saisi torpattua? Alkomahooli huuhteita näyttää pasillit kestävän ukkoa paremmin.
 
Huoh. Heräsin yöllä ku paleli pirusti-> mittasin kuumeen 38. Tänään sama homma jatkunu ja nyt kuume on jo reilu 39. Kurkku ei ole kipeä eikä räkä valu, keuhkoissa tuntuu jotain rahinoita. Pahaan aikaan pöpö iski ku just kulki reeni, ehkä parhaiten koskaan. :(
 
Eipäs ole flunssat vaivaillu n.6 kuukauteen josta olen tyytyväinen :)
krooninen nuha puolestaan vituttaa vaikka ei vaikuta tietysti urheiluun muuten
kuin paperin kulumisena!
 
kuukauden flunssaa ollu jo...
11-13.1 oli kuumetta, sen jälkeen ollu yskää ja nuhaa. Välillä kovempaa ja välillä vähän helpottan. Nyt sitte morttileirin&marssin jälkee kurkku kipee vielä siihen päälle. Vitun intti ku ei siel pääs paranemaa kunnol...
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom