Saatanan flunssa!

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jani_88
  • Aloitettu Aloitettu
Mulla oli just väliviikko ja nyt kun hinku salin perille taas paukahti niin paukahti myös mulkvisti flunssa. Kaippa sitä vois silti vähän treenata. Onko vaarallistakin treenata flunssassa kun jostain kuulin että voi sydänlihas tulehtua ?

Kyllähän se voi tulehtua ja siihen voi muun muassa kuolla. :eek: Eli riskit on kyllä suuremmat kuin harjoittelusta saatava hyöty. Kannattaa vaikkapa searchilla etsiä tietoa sydänlihastulehduksesta.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Yksi flunssainen täälläkin :( Eilen kulki treenit aivan mahtavasti mutta illalla alkoi jo hieman kurkussa kutitella. Tänään on sitten ihan kunnolla kurkku kipeä ja joka lihasta särkee. Kipin kapin kauppaan vitamiineja ostelemaan ->

Oma reseptini flunssan nujertamiseen: c-vitamiinia, Coldrex-nimistä flunssalääkettä, kurkkukipuun auringonhattu-uutetta, paljon teetä ja lämpimiä keittoja ja tärkeimpänä paljon PALJON lepoa. Jos on mahdollista niin sairaslomaa töistä/koulusta.

Sairastan aika paljon ja talven aikana kerkeän olla useamman kerran flunssan kourissa. Noilla ohjeilla olen niistä selvinnyt kohtalaisen lyhyellä sairastamisella ja kannattaa ainakin kokeilla. Lepo on kuitenkin ehdottomasti tärkeintä, ei missään nimessä salille!
 
Mulla oli just väliviikko ja nyt kun hinku salin perille taas paukahti niin paukahti myös mulkvisti flunssa. Kaippa sitä vois silti vähän treenata. Onko vaarallistakin treenata flunssassa kun jostain kuulin että voi sydänlihas tulehtua ?

no et todellakaan mee ainakaan yleiselle salille treenaamaan ja tartuttamaan muita!! :curs:
mikä oliskaa vittumaisempaa..

itellä alkaa jo tuntuu siltä, että vois treenata kevyesti, mutta en tosiaan mihkään yleiselle salille lähde viirusta levittämään ja toivon todella, että kun paranen niin siel salilla ei oo ketään idioottia aivastelemassa ja yskimässä..
 
Yksi flunssainen täälläkin :( Eilen kulki treenit aivan mahtavasti mutta illalla alkoi jo hieman..

Sama juttu. Eilen sujui treenit aamua iltaa kuin unelma. Iltasella tunsin pienenpienen piston nenänielussa ja jotenkin tiesin, että tauti siitä tulee, vaikka olo oli muuten mainio. Ja niinhän siinä kävi, aamulla nenä tukossa ja pää horona. Nyt yritän olla mahdollisimman hissunkissun, jotta pääsisin mahdollisimman vähällä ja toipuisin pikimmiten.

Mun mielestä pieniäkään tauteja ei kannata vähätellä, vaikka se treenitauko aina onkin v****maista. Mieluummin sairastan viikon kuin kolme tai kuusi tai kahdeksan.

Sais vielä teljettyä muutkin sairaat omiin oloihinsa, ketuttaa kun kaikki ei tajua ettei halua sairastaa!
 
Nonni nyt pääsee taas salille oli nautinnollista päästä tänään 2vko paussin jälkeen takasi rehkimään tosin suht kevyesti tuli otettua mutta nyt olo on mitä parhain :) tästä se taas lähtee!
 
Vtun Joonaz,määkin haluan. Rintaan tai oikeastaan keuhkoputkeen ja keuhkoihin ottaa vielä ja päätä jomottaa. Meitsi optimistina/hulluna ajattelin et jo huomenna vois mennä vähän jumppaan...Saanko, pretty please with some sugar on top...Mä voin jemmaan sen räkäluutun salihousuihin ja silleen...
 
no et todellakaan mee ainakaan yleiselle salille treenaamaan ja tartuttamaan muita!! :curs:
mikä oliskaa vittumaisempaa..

itellä alkaa jo tuntuu siltä, että vois treenata kevyesti, mutta en tosiaan mihkään yleiselle salille lähde viirusta levittämään ja toivon todella, että kun paranen niin siel salilla ei oo ketään idioottia aivastelemassa ja yskimässä..
Aivan, tekis mieli vetää levypainolla kuuppaan idiootteja ja omaan napaansa tuijottavia tyyppejä, jotka vääntäytyy salille kipeenäkin. Ja sama on muuten havaittavissa työpaikoillakin, turhan tunnolliset tyypit vääntäytyy töihin +40C kuumeessa, räkä valuen, tai semmosessa yskässä, että saa pelätä toisen tukehtuvan... :curs:
 
Vtun Joonaz,määkin haluan. Rintaan tai oikeastaan keuhkoputkeen ja keuhkoihin ottaa vielä ja päätä jomottaa. Meitsi optimistina/hulluna ajattelin et jo huomenna vois mennä vähän jumppaan...Saanko, pretty please with some sugar on top...Mä voin jemmaan sen räkäluutun salihousuihin ja silleen...

:\ kyllä se siitä *snif*
 
Aivan, tekis mieli vetää levypainolla kuuppaan idiootteja ja omaan napaansa tuijottavia tyyppejä, jotka vääntäytyy salille kipeenäkin. Ja sama on muuten havaittavissa työpaikoillakin, turhan tunnolliset tyypit vääntäytyy töihin +40C kuumeessa, räkä valuen, tai semmosessa yskässä, että saa pelätä toisen tukehtuvan... :curs:

Samat havainnot. Ja molemmissa tapauksissa sitten se sairaspoissaolo venyy entistä pidemmäksi kun ei suosiolla jäädä kotiin hoitamaan itseään kuntoon. En tajua miksi fyysisessäkin työssä pitää olla niin pitkään että saa jonkun keuhkokuumeen, ihan sama salihommissakin. Sairaslomalle jos ei oma olo ole niin hyvä että on kykeneväinen töissä käymään tai treenaamaan. Enkä tarkoita sitä että ekasta aivastuksesta tarttee hakea viikko saikkua, järkeä saa ja pitää käyttää!
 
Enkä tarkoita sitä että ekasta aivastuksesta tarttee hakea viikko saikkua, järkeä saa ja pitää käyttää!


Joo, tätä pohdin itsekki mutta kun se sairaudentuntu on yksilöllinen juttu ja joskus ittellekki vaikea arvioida. Tilanne on siis itsellä se, että aamun oon niistelly ja nenä vuotaa jonkin verran. On siis sellanen lievän flunssan tuntu. Hieman väsyttävämpi olo kuin tavallisesti. Ei kuitenkaan missään tapauksessa olo ole sellainen että olisin sairas sanan varsinaisessa merkityksessä. No anyway, tänään on töistä vapaapäivä ja vuorossa olisi jalkapäivä treeniohjelmassa. Innolla olen eilisestä oottanut, että pääsen rauhassa salille, kun ei tarvi sitten töihin kiiruhtaa. No nyt vituttaa aivan armottomasti kun joutuu tässä arpomaan, että uskaltaako lähteä.

Joskus parikymppisenä en ois varmana arponu, vaan pumppaisin täysillä rautaa. Oon kuitenkin sairastanu sydänlihastulehduksen 25-vuotiaana flunssan jälkitautina. Oon sen jälkeen ollu vähän turhankin hysteerisen varovainen flunssassa treenamisen kanssa. Mutta toisaalta jos oottaa aina täydellisen tervettä, virkeää oloa, että voi mennä salille, niin tuntuu että sinne ei pääse koskaan, kun mullakin yleensä nenäkin vuotaa ympäri vuoden (krooninen alleginen nuha). Ja se vaikeuttaa sairaudentunteen tunnistamista (olikohan vaikeesti sanottu).

No perhana, nyt tein päätöksen ja lähen vetämään kuitenni jalkatreenin jollain 80% teholla, niin voi sen jälkeen hakea hyvillä mielin videovuokraamosta jonku Ahnuldin tai Stallonen leffan ja maikoilla ilta sohvalla ja rentoutua..
 
Paniikki iski kun näitä luki. Olin kuukauden flunssassa ja olo tuntuu nyt terveeltä -kai. Ongelma on, että oon tullut vainoharhaiseksi, esim. aivastaminenhan on ihan normaalia terveelläkin ihmisellä (?), kyllä mä ainakin käsittääkseni oon aivastellut muulloinkin kun sairaana. Tänään aivastin jo kerran, eilen en kertaakaan ja toissapäivänä kerran (vai oliko kaksi). Mutta ääni on kuitenkin jo normaali (=ei räkäinen) eikä nenästäkään tule niistämällä mitään. Oonkohan terve?
 
meitsi sai nyt kanssa tän saatanan flunssan :( kurkku ihan helkkarin kipee ja muuta.. sit olis viel kirjotukset seuraavalla viikolla, eikä pääsee reenaan, kyllä vaan joskus voi olla hankalaa.
 
Paniikki iski kun näitä luki. Olin kuukauden flunssassa ja olo tuntuu nyt terveeltä -kai. Ongelma on, että oon tullut vainoharhaiseksi, esim. aivastaminenhan on ihan normaalia terveelläkin ihmisellä (?), kyllä mä ainakin käsittääkseni oon aivastellut muulloinkin kun sairaana. Tänään aivastin jo kerran, eilen en kertaakaan ja toissapäivänä kerran (vai oliko kaksi). Mutta ääni on kuitenkin jo normaali (=ei räkäinen) eikä nenästäkään tule niistämällä mitään. Oonkohan terve?

Kyllähän sitä nyt voi helposti aivastaa muutaman kerran päivässä vaikka on täysin terve, mut silloin on jotain häikkää jos aivastelee lähes kokoajan. Kuten mä nyt :curs:
 
Nyt se on iskenyt tännekin. :curs: Kurkku hemmetin on kipeä ja nenä tukossa, kuumetta en ole vielä mitannut. Viikonlopun olin jo valmiiksi ajatellut pitää treeneistä lepoa, mutta toivottavasti tää flunssa ei kovin kauan kestä. Opiskellakin pitäisi...
 
Ku täällä oli puhetta siitä, että ku ne jotkut fiksut ja filmaattiset tulee kipeenä salille tartuttamaan muut, niin tänään oli just yks sellainen taas salilla :wall:
Ottaa pannuun tollaset, ois tehny miel sanoo sille jotain, mut kun se oli mua puolta isompi niin jätin sit sanomatta :D
 
Viime sunnuntaina heräsin kurkku helvetin kipeänä eikä nenän kautta henki kulkenut. Maanantaina lääkärin ovia koputteleen ja se pisti samantien tähän päivään asti lomaa. On tässä viikon aikana ollut päänsärkyä,kurkkukipua,yskää,nenäverenvuotoa,kuumetta ja kaikkea muuta mukavaa. Huomenna ei taida viel arvata mennä salille. 5 Salikertaa jäänyt väliin, eläköön! :david:
 
Mulla on tosi harvoin flunssaa. Talvisin tulee pieni nenävuoto episodi, mutta esim. kuumeessa en oo ollut ainakaan 5 vuoteen ja kunnon flunssaa varmaan talvella 2004 viimeksi. :)
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom