Saatanan flunssa!

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jani_88
  • Aloitettu Aloitettu
Tervehdys kaikille.

Ensimmäinen posti foorumille. :)

Kurkku tuntuisi olevan kipeä ja olo on vähän nuhjuinen. Kuumetta ei kuitenkaan ole. Mitenhän on, kannattaako puolikuntoisena treenata? Vai pitäisikö odottaa, kunnes olo paranee? Tai jos treenaan, niin pitäisikö treenata normaalia keveämmin tms?

-p

Puolikuntoisena treenaminen ei ole yleisesti ottaen kovin suositeltavaa. Mutta sitten taas, että miten on puolikuntoinen? Jos nyt vähän nokka vuotaa niin ei se treenamista haittaa :D mut niinkun ite sanoit, että kurkkusi on vähän kipeä, niin ite en ainakaan sillon treenaisi. Ainakaan kovaa :rolleyes: mutta jokainen tuntee oman kroppansa parhaiten. Että sen mukaan reenaillaan :thumbs:
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Puolikuntoisena treenaminen ei ole yleisesti ottaen kovin suositeltavaa. Mutta sitten taas, että miten on puolikuntoinen? Jos nyt vähän nokka vuotaa niin ei se treenamista haittaa :D mut niinkun ite sanoit, että kurkkusi on vähän kipeä, niin ite en ainakaan sillon treenaisi. Ainakaan kovaa :rolleyes: mutta jokainen tuntee oman kroppansa parhaiten. Että sen mukaan reenaillaan :thumbs:

Itse määritten tuon puolikuntoisuuden siten, että jos treeni ei kulje ja olo on sitäkautta tukkoinen (pientä nenän tukkoisuutta ei pidä sotkea tähän), niin sitten on parasta olla menemättä salille tai jos on sinne ehtinyt, niin jättää leikin siltä päivältä siihen ja lähtee himaan pötköttämään. Mutta jos taas olo on normaalin pirteä ja treeni kulkee, niin sitten voi treenata, tosin mielellään ei ihan sata lasissa vedä silloinkaan.
 
Mulla kävi just niin, että kun menin salille viime maanataina pienessä nuhanpoikasessa, niin sain huomata olevani seuraavana päivänä ihan jumalattoman flunssan kourissa :(

Mun mielestä kyllä suosiolla kannattaa jättää menemästä salille jos on flunssainen olo. Mielummin jättää sen yhden treenin välistä kuin kaksi tai kolme.
 
Mulla kävi just niin, että kun menin salille viime maanataina pienessä nuhanpoikasessa, niin sain huomata olevani seuraavana päivänä ihan jumalattoman flunssan kourissa :(

Mun mielestä kyllä suosiolla kannattaa jättää menemästä salille jos on flunssainen olo. Mielummin jättää sen yhden treenin välistä kuin kaksi tai kolme.

Näinpä. Itselleni kävi viime joulun tineoilla niin etten antanut kurkun parantua täysin kokonaan vaikka se ei kipeä enää ollutkaan vaan hieman käheä, no menin silti reenaamaan ja sitten podettiinkin jotain tulehdusta kuukausi, reenaamatta ja motivaation sen jälkeen aika nollissa..
 
:offtopic: , mutta itelläni oli alkuvuodesta keuhkokuume. Ja silloin tuli kuukauden tauko, ettei saanut treenata yhtään :wall:. Sekös vasta päähän otti, mutta jos olisin alkanut reenaa niin olis voinut tulla suurella todennäköisyydellä sydänlihastulehdus. Ja sitten vasta oliskin tullut piiiitkä reeni tauko. Eli ei näiden asioiden kanssa kannata pelleillä!
 
Itelläki on tällä hetkellä kaktuskurkussa eli varmaan tulee se kaivattu väliviikko reeneihin tai ainakin vähintään puoliviikkoa, noh ehtiihän kroppa ainakin palautua reeneistä. Pitää muistaa vaan syödä ankarasti niin eiköhän tuo flunssakin tuosta lähde enne kun on kunnolla tullutkaan.

edittiä:
Minkähänlaista virusta sitä on liikkellä kun puoli pakkistakin flunssassa?
 
edittiä:
Minkähänlaista virusta sitä on liikkellä kun puoli pakkistakin flunssassa?

Niimpä. Ja kun postasin tuon ensimmäisen postin, niin siitä on kuitenkin jo aikaa.
 
Kiitoksia kaikille vastauksista. Taidan pitää treenitaukoa, kunnes olo paranee.

Yksi asia jäi vielä askarruttamaan, jatkatteko proteiinipitoista ruokavaliota myös tauon aikana? Vai vähennättekö kaloreita ja proteiinin saantia, kunnes pääsette taas treenaamaan kunnolla?
 
Mulla kans sama meininki, onneksi kurkkukipu hellittänyt, nuha ja vetämätön olo nyt:( . Vaikeata kyllä olla treenaamatta, ehkä pääsee jotain tekemään parin päivän päästä.

Miten muuten teillä muilla, onko samoja kokemuksia? Useammankin kerran on käynyt niin, että tuntuu esim. aamusella pientä kipuilua kurkussa tai jotain, treenaa sitten kuitenkin, niin treenit menee aivan mielettömän hyvin:rock: . Hyvä olo suihkun jälkeen, pari tuntia ja tauti pukkaakin päälle. Tuntuu, että elimistö aivan vittuillakseen jymäyttää sua luulemaan itseäsi vahvaksi kaveriksi ja sit ottaakin pois:jahas: .
 
Pirun epidemiat.. ensin pidin väliviikon, en käynytkään salilla. Sen jälkeen flunssa, 9 päivää poissa salilta. Uskalsin käydä jo kerran salilla, mutta nyt on ilmeisesti joku vatsatauti tullut sitten heti flunssan perään. Tänään olis jalkapäivä, saa nähdä lentääkö varpusparvet kyykyssä... :curs: :curs:
 
Oli tämänkin tytön luovutettava ja jäätävä saikulle tän älyttömän flunssan takia.:( Kurkku kipeenä ja ääni kulkee vähän tai sitten ei ollenkaan. Alkuviikon yritin niin kovasti selvitä tän yli. Kävin jopa treenaamassakin, mutta huomasihan sen salillakin, ettei ihan kunnossa ole, kun hiki tuli pelkästä treenaamisen ajattelusta.

No, nyt yritän todellakin pelkästään vaan levätä ja toivoa, että menis pian ohi. Suututtaa ja harmittaa, kun ei mitään pääse tekemään, just kun treenitkin kulki niin hienosti!:itku:

Oon ihan toivottoman onneton pitämään mitään kevyitä viikkoja saati sitten ihan totaalilepo-viikkoja, joten ehkä tää tekee ihan hyvääkin - jotain positiivista?!

Kyllä mä muuten ainakin aion ihan samanlaista ruokavaliota ylläpitää sairastamisen ajan kuin muutenkin. Syödä pitää, että paranee. Niin, ja ehkä lisään c-vitamiinin saantia syömällä marjoja paljon. Oon jo monia vuosia elänyt siinä uskossa, että marjat auttaa kun on kipee tai paha mieli!;)
 
Miten muuten teillä muilla, onko samoja kokemuksia? Useammankin kerran on käynyt niin, että tuntuu esim. aamusella pientä kipuilua kurkussa tai jotain, treenaa sitten kuitenkin, niin treenit menee aivan mielettömän hyvin:rock: . Hyvä olo suihkun jälkeen, pari tuntia ja tauti pukkaakin päälle. Tuntuu, että elimistö aivan vittuillakseen jymäyttää sua luulemaan itseäsi vahvaksi kaveriksi ja sit ottaakin pois:jahas: .

Mulla tulee yleensä sarjaennätykset juuri ennen tautia, ihme juttu. Tai sanotaanko niin että ainakin neljästi olen nyt huomannut jo treeneissä että "kappas vaan miten hyvin menee, onkohan flunssa tulossa"... ja sit päivän-kahden päästä onkin sairaana.
 
Viikko on oltu jo jonkun taudin kourissa. Kuumetta 38+ ja korvien alapuolella, leukanivelen lähistöllä oleva alue on kipeä. Antibiootit eivät tunnu auttavan. Pitää kai kohta taas mennä lääkärille.

Veikkaisin pusutautia, lääketieteellinen nimi taitaa olla mononukleoosi. Sairastin sen ehkä viisi vuotta sitten, oli kans leukanivelen lähistö turvoksissa ja poskiontelotulehduskierre puolen vuoden ajan, lähti vasta leikkauksella.
Kannattaa käydä lääkärillä mahdollisimman pian.
Koetahan parantua :thumbs:
 
Viime viikko meni lepäillessä ja tän viikon tiistaina tuli vedettyä taas kunnon treenit, kun tuntu, ettei olisi ollut enää mitään flunssaa tai muuta. Tänä aamuna nyt se saatanan kurkkukipu sit hyökkäs takasin, perkele kun osaa ottaa päähän.:curs:
 
Itsellänikin pientä flunssaa, pää täys räkää. Mutta onneksi enään ei ole kuumetta:)
 
hoi! Viime perjantaista lähtien lentsussa, ja ei tod. ole estäny treenausta. Tällä menolla toivun ehkä jouluksi
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom