Saatanan flunssa!

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jani_88
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
jes jes. Kuume laski ja olo helpottaa pikkuhiljaa. 3 päivää vielä antibiootti kuuria jäljellä. Milloinkohan sitä uskaltais sali treenit aloittaa taas tämän parin viikon sairastelun jälkeen..
 
Toivottavasti en ole huomenna flunssassa mutta uhkaava kurkkukipu on jo päällä... Oliskin sitten 4. tauti joulun tiimoilta alkaen, tässähän tää elämä vilisee silmien edessä ja itse vaan oon niissä pienissä vittumaisissa flunssissa, joissa ei kuitenkaan ole sänkypotilaana, muttei salikunnossakaan.

Onks täällä muita useampia flunssia sairastaneita?

Kiinnostais saada vähän osviittaa, että kuinka monta kertaa tauti voi uusia max parin viikon terveenäolemisilla. Jo pelkkä ajatus sairastumisesta taas saa kyllä vitutuskäyrän pompsahtamaan.
 
Toivottavasti en ole huomenna flunssassa mutta uhkaava kurkkukipu on jo päällä... Oliskin sitten 4. tauti joulun tiimoilta alkaen, tässähän tää elämä vilisee silmien edessä ja itse vaan oon niissä pienissä vittumaisissa flunssissa, joissa ei kuitenkaan ole sänkypotilaana, muttei salikunnossakaan.

Onks täällä muita useampia flunssia sairastaneita?

Kiinnostais saada vähän osviittaa, että kuinka monta kertaa tauti voi uusia max parin viikon terveenäolemisilla. Jo pelkkä ajatus sairastumisesta taas saa kyllä vitutuskäyrän pompsahtamaan.

Mulla on ollut flunssaa nyt kuukauden ajan, on offilla. Välillä tuntuu oikein kipeeltä sitten menee pahin ohi ja pieni kurkku kipu ja tommonen jatkuu ja sit taas pahenee/menee pois ja taas palaa takas. Välillä huimaa ja on veto pois olo. Mutta en kuitenkaan sänkypotilaana joudu koskaan olemaan.
Voisiko tämä olla poskiontelotulehdus? Tai mitäköhän.
En ole salilla käynyt kuukauteen. Ja kyllä vi*uttaa. :jahas: :curs:
 
Voi perse ku alkaa ottaan ohimoon tää flunssa myös täällä pikkuhiljaa. Räkää tulee nenästä litra tunnissa ja kurkussa ilkee tunne. Alkaa oikeesti olemaan hieman pinna kireällä kun tämän päälle vielä huomenna kuvauttaan röntgeniin ranne kun rusahti lätkäpelissä, auto paskana ja oma tietokonekki sano poks vielä muutama päivä sitten. :curs: saa nähdä miten pitkään joutuu salilta oleen pois.. :(
 
Mulla on ollut flunssaa nyt kuukauden ajan, on offilla. Välillä tuntuu oikein kipeeltä sitten menee pahin ohi ja pieni kurkku kipu ja tommonen jatkuu ja sit taas pahenee/menee pois ja taas palaa takas. Välillä huimaa ja on veto pois olo. Mutta en kuitenkaan sänkypotilaana joudu koskaan olemaan.
Voisiko tämä olla poskiontelotulehdus? Tai mitäköhän.
En ole salilla käynyt kuukauteen. Ja kyllä vi*uttaa. :jahas: :curs:
Tuntuuko poskissa sellainen ns.täyttävä tunne?Se on yleensä yksi poskiontelotulehduksen oireista.
 
Itse olen saanut flunssan sairastettua,sen jälkeen iski influenssa.Nyt alkaa olemaan terve olo.Kuumetta ei ole ollut lähemmäs 3 päivään,ja olo on muuten ihan hyvä,lukuunottamatta pienoista limaneritystä,joka tulee yskimällä.
Tänään kävin kuitenkin vetäisemässä kevyen treenin,ja toivottavasti saisin nytten jatkettua treenaamista terveenä.Ei kuitenkaa kulkenut samalla tavalla kuin vielä viikko sitten.En tiedä johtuko siitä,että olen sairastellut vai oliko vain huono päivä.
 
Tuntuuko poskissa sellainen ns.täyttävä tunne?Se on yleensä yksi poskiontelotulehduksen oireista.

Minulla oli poskiontelotulehdus viime keväänä ja silloinkaan ei tuntunut poskissa millään tavalla oudolta. Vähitellen tauti vain kehittyi pahempaan ja pahempaan suuntaan, ja lääkärit eivät viitsineet tutkia poskionteloita, väittivät vain, että flunssaa on todella paljon nyt liikkeellä että kyllä se ohi menee.
Lopputulos oli 42+ asteta kuumetta.
Että juu, varmaan ensi viikolla viimeistään menen lääkärille ja vaadin tutkimaan poskiontelot. :jahas:
Minun kohdallani lääkärit ovat aina olleet välinpitämättömiä ja koittaneet saada minut ulos mahdollisimman nopeasti kunnolla edes tutkimatta.
 
Toivottavasti en ole huomenna flunssassa mutta uhkaava kurkkukipu on jo päällä... Oliskin sitten 4. tauti joulun tiimoilta alkaen, tässähän tää elämä vilisee silmien edessä ja itse vaan oon niissä pienissä vittumaisissa flunssissa, joissa ei kuitenkaan ole sänkypotilaana, muttei salikunnossakaan.

Onks täällä muita useampia flunssia sairastaneita?

Kiinnostais saada vähän osviittaa, että kuinka monta kertaa tauti voi uusia max parin viikon terveenäolemisilla. Jo pelkkä ajatus sairastumisesta taas saa kyllä vitutuskäyrän pompsahtamaan.

jos luet minun postauksia tästä ketjusta. Tuskin mullakaan yksi tauti oli.
 
Terve ihanmelkeinihan. Eli huomenna tod. näk. kevyet treenit.

Kesto: 5päivää
oireet: Nuha, lima, armoton määrä räkää

Taltutus: C-vitamiinin huikea yliannostus, lepo.
 
Itsellä on mennyt taas pahempaan suuntaan flunssa, kurkku ihan tukossa limasta, nenä vuotaa, ja pää tuntuu muutenkin olevan ihan tukossa. 2x huonompaan suuntaan meni 2 päivän aikana.
MUTTA se tässä erikoista onkin kun kuumetta ei ole koko kuukauden aikana ollut.
 
Neljäs päivä menossa ja olotila alkaa olemaan aika hyvä, Kuumetta ei ole ollut oikeastaan ollenkaan. Ainoastaan helvetinmoinen päänsärky ja räkää tullut. Nyt liman valuminen loppunut, ainoastaan pientä huippausta jäljellä. Päivä kerrallaan mennään ja jos huomenna olo siedettävä niin vääntämään kevyttä selkätreeniä.
 
Influenssaa on liikkeellä, itse jouduin myös uhriksi.. Kaksi viikkoa ihan olematon olo.. Vituttavaa :)

Jep, Influenssaa tosiaankin on nyt liikkeellä. Lauantaina alko ilman mitään ennakko varotuksia ja nosti kuumeen 38.5 ja siellä on pysynyt kokoajan, joka paikkkaan särkee ihan kyrpänä. Tänään kävin lekurilla ja tulehdusarvot ei ollu koholla. Nyt on tullut aivan tajuton yskä,tuntuu että keuhkot lentelee pihalle.:(

Ei kiva, harkitsen vakavasti sen rokotteen ottamista ens vuonna.
 
Liian aikaisin juhlin tuossa muutama sivu taaksepäin. Nyt se sitten nosti kuumeen täälläkin.

Toisaalta ei harmita kamalasti, koska nyt on olkapää niin "rikki" ettei treenaamisesta tule muutamaan päivään muutenkaan oikein mitään. Toisaalta taas harmittaa kahta kauheammin koska nyt ei voi edes treenata mitään mikä ei rasittaisi olkapäätä. :jahas:
 
Vuodatinkin pahimmat kyyneleet tuonne yleisten höpinöiden punkteerauskeskusteluun, eli tänään kävin poskiontelot puhkaisemassa. Mädät pois ja uusi nappikuuri alle. En edes tiedä onko kahdeksas vai yhdeksäs n. vuoden aikana... huoh
 
Itsellä on mennyt taas pahempaan suuntaan flunssa, kurkku ihan tukossa limasta, nenä vuotaa, ja pää tuntuu muutenkin olevan ihan tukossa. 2x huonompaan suuntaan meni 2 päivän aikana.
MUTTA se tässä erikoista onkin kun kuumetta ei ole koko kuukauden aikana ollut.

Kuume jatkuu, korvat tuntuvat olevan hieman lukossa, aamulla nenä aivan tukossa ja tuli sellaista kirkkaan keltaista räkää - viittaako poskiontelotulehdukseen?
Ja veto aivan pois,huippaa päästä ja silmät vuotaa.
Limaa koitan yskiä pois kurkusta, mutta tuntuu olevan tiukasti kiinni.

Mitään neuvvoja?:(
 
Kuume jatkuu, korvat tuntuvat olevan hieman lukossa, aamulla nenä aivan tukossa ja tuli sellaista kirkkaan keltaista räkää - viittaako poskiontelotulehdukseen?
Ja veto aivan pois,huippaa päästä ja silmät vuotaa.
Limaa koitan yskiä pois kurkusta, mutta tuntuu olevan tiukasti kiinni.

Mitään neuvvoja?:(

Lima on keltaista kun se on sellasta tulehdusräkää. Näin mulle joskus selitettiin. Jos niistät terveenä, rään pitäisi olla sellaista läpinäkyvää.
Itse sain ehkäistyä tämän juuri poistuneen flunssan keltaräkävaiheen kokonaan juomalla 7-8 1000mgn C-poretablettia. Eli limaa oli, mutta se ei ollut sitkeää eikä keltaista. Sanokoot mitä sanovat c-vitamiinin parantavasta vaikutuksesta, mutta sen jälkeen kun tuon yliannostuksen flunssan aikana keksin, ei oo KOSKAAN ollut niin pahoja flunssia kun aiemmin, jolloin olin aevan tukkeessa ja korvatkin niin täynnä räkäpaskaa ettei kuullut mitään.
Joten c-vitamiinille :worship:
Höyryhengitys auttaa. Kuumenna vettä kattilassa, ja asetu sen jälkeen kattilan ääreen pyyhkeen tms. kanssa, siis niin että pää on pyyhkeen sisällä. Kuuma höyry auttaa avaamaan sieraimia.

tsemppiä, lepo auttaa, kyllä se flunssa pikkuhiljaa lähtee. Voin kuvitella miten veemäinen olo on: Olin itse puolitoista vuotta sitten yhteenmenoon 2 kuukautta taudissa. Kyllä hajotti. :curs:
 
Lima on keltaista kun se on sellasta tulehdusräkää. Näin mulle joskus selitettiin. Jos niistät terveenä, rään pitäisi olla sellaista läpinäkyvää.
Itse sain ehkäistyä tämän juuri poistuneen flunssan keltaräkävaiheen kokonaan juomalla 7-8 1000mgn C-poretablettia. Eli limaa oli, mutta se ei ollut sitkeää eikä keltaista. Sanokoot mitä sanovat c-vitamiinin parantavasta vaikutuksesta, mutta sen jälkeen kun tuon yliannostuksen flunssan aikana keksin, ei oo KOSKAAN ollut niin pahoja flunssia kun aiemmin, jolloin olin aevan tukkeessa ja korvatkin niin täynnä räkäpaskaa ettei kuullut mitään.
Joten c-vitamiinille :worship:
Höyryhengitys auttaa. Kuumenna vettä kattilassa, ja asetu sen jälkeen kattilan ääreen pyyhkeen tms. kanssa, siis niin että pää on pyyhkeen sisällä. Kuuma höyry auttaa avaamaan sieraimia.

tsemppiä, lepo auttaa, kyllä se flunssa pikkuhiljaa lähtee. Voin kuvitella miten veemäinen olo on: Olin itse puolitoista vuotta sitten yhteenmenoon 2 kuukautta taudissa. Kyllä hajotti. :curs:

Kiitos vinkeistä. :) Tänään olen ottanut yhden 1000mgn C-poretabletin, ja 2 monivitamiini/kalkki tablettia ja juonut teetä ja hengittänyt sitä kautta kuumaa höyryä.
Päivällä lima on kirkasta mutta aamulla kun ei ole yön aikana kauheasti niistellyt niin se on ihan kirkkaan keltaista.
Vois viel syödä 2-3 tommosta 1000mb poretablettia, alkaa nekin kohta jo loppumaan ;<
Eli ei tämä välttämättä sittenkään ole poskiontelotulehdusta?
Pitkäaikainen flunssa vaan. Kyllä ottaa päähän, kun ensi viikolla on vielä näytöt ammattikoulussa. Ja pitäisi niistä suoriutua hyvin mutta ei kyllä näin puolikuntoisena siitä tule mitään. ;<
Onneksi tämä viikko vapaata.
Missä vaiheessa pitäisi lääkäriin hakeutua?
Jos ensiviikolla vielä yhtä kamala olo..niin kai silloin olisi jo korkea aika? :wtf: :jahas:

Pahin flunssa mitä ollut ja siihen jälkitaudit, 42.4-42.7 astetta kuumetta, en muista siitä ajasta oikein mitään. Taju tuntui olevan vähän niin tai näin siihen aikaan ;p
 
Se räkä sinällään ei viittaa poskiontelontulehdukseen. Tuntuuko poskissa painetta? Voi tuntua vaan toisellakin puolella. Itsellä oli tuossa 2 kuukauden flunssassa ensin korva-, sitten poskiontelontulehdus JÄLKITAUTEINA koska palasin töihin 3 viikon flunssan jälkeen mukaterveenä (ohjaamaan liikuntaa). Poskiontelontulehduksessa särki vasemmalle puolelle nenän viereen, vähän niinkun hammassärky, ei tuntunut kokoaikaa. Arvauskeskuksessa sanottiin, että voivoi, se on flunssaa vaan, mutta heti tajuttuani mennä yksityiselle sain asianmukaista hoitoa. Eli lääkäriin vaan jos yhtään siltä tuntuu, mutta yksityiselle mars!
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom