Saatanan flunssa!

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jani_88
  • Aloitettu Aloitettu
Mukava lunssa päällä nokka vuotaa, kurkku tukossa ja viikon päästä kisat :)
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Reippaasti yli viikon jo ollu treenaamatta flunssan takia :( alkaa ärsyttää. Heti kun henki kulkee nii kurkkua särkee ja ääni poissa.

Alkaa keinot loppumaan.
 
Jäipäs treeni tänään väliin kun tuntuu pientä flunssaa olevan tulossa, toivottavast ei nyt tätä iltaa pidemmäksi aikaa jää kyläileen.
 
Miullakin flunssa jatkuu toista viikkoa ja tänään hain saikkua, kun nousi kuume. Salille kyenny viimeksi viime viikon tiistaina.
 
Joo, ei mene täällä päin nappiin.
Minulle tuli flunssa noin 2vk sitten ja sairastelin sitä sitten vajaan viikon ja sitten kun luulin sen menneen ohi ja menin töihin, niin mitä vielä! Pakko oli hakea saikkua kun kurkku niin pirun kipeä ja seuraavana päivänä sainkin siihen antibioottikuurin. Noh, pari päivää siitä olo rupesi tuntumaan ihan hyvältä ja menin töihin. Ja lääkekuuri päättyi eilen, mutta arvaatkas miten kävi! -Kyllä, aivan oikein. Nyt tuo kurkku tuntuu toiselta puolelta todella kipeältä kun nielaisee (edellisellä kerralla siis vain oikea puoli oli kipeänä) ja hiukan lämpöäkin on nostanut. Eli saa nyt sitten nähdä pitääkö tuo lähteä taas antibioottikuuria ruinaamaan. :itku:
 
15pvä viimeksi käynyt urheilemassa/kuntoilemassa. Nyt pikkuhiljaa paranemaan päin. Ehkä jo loppuviikosta uskaltaisi matalasykkeiseen aerobiseen heittäytyä ja viikonloppuna ehkäpä salille. Tuli vedettyä flunssa pidemmän kaavan mukaan ja loppuun antibiootit ... NELJÄS(!!!!) kuuri jo tälle vuodelle. Mitähän helvettiä tässä pitäisi keksiä ettei sairastele koko aikaa. Aina liittyy hengitysteihin (keuhkoputket/poskiontelot).

Noh, aletaan vetään kunnon bulkkia kun tästä taas rytmiin pääsee, jos se auttaisi (tuskin).
 
Nyt tuo kurkku tuntuu toiselta puolelta todella kipeältä kun nielaisee (edellisellä kerralla siis vain oikea puoli oli kipeänä) ja hiukan lämpöäkin on nostanut. Eli saa nyt sitten nähdä pitääkö tuo lähteä taas antibioottikuuria ruinaamaan. :itku:
Kuulostaa juurikin samalta mikä minulla on nyt päällä. Vittumainen pöpö kertakaikkiaan, yöllä ei saa unta kun nielaisuun herää. Kuumetta ei mulla enään tänään ole ollut, eli eiköhän se tästä. Samainen kurkkupöpö on muuten ollut todella monella, mikä pandemian alku mahtaa olla kyseessä.
 
Kuulostaa juurikin samalta mikä minulla on nyt päällä. Vittumainen pöpö kertakaikkiaan, yöllä ei saa unta kun nielaisuun herää. Kuumetta ei mulla enään tänään ole ollut, eli eiköhän se tästä. Samainen kurkkupöpö on muuten ollut todella monella, mikä pandemian alku mahtaa olla kyseessä.

Joo. Sama homma. Eli kuumetta ei isommin ole, mitä nyt tänään oli vähän päälle 37. Mutta viime yö oli kyllä niin ikävä kun tosiaan pystyy aina nukkumaan siihen saakka kunnes nielaisee.

Söin eka tuohon V-PEN 1500 -antibioottikuurin - mutta silti se vain uusi - tosin toiselle puolelle ja nyt oikea puoli on ihan oireeton. Tänään sain sitten Kefexin 750mg -antibioottikuurin. 10-14 päivää tuota pitäisi syödä. Saa nähdä miten toimii. Kurkku on ainakin kyllä paremman tuntuinen kuin viime yönä. Jospa tää tästä. :)

-Edit- Ensimmäisen kuurin aikana sitä kuumetta kyllä oli tasaisesti siinä 38 korvilla. Jospa tää pysyis nyt ihan vaan tämän kurkkukivun tasolla.
 
Kantsii kurkkukipuun kokeilla Carmolis tippoja.. Niitä, kun tiputtelee ahkerasti n. 10-20 tippaa kuuman mehun sekaan neljästi päivässä, niin pitäis pöpöt saada kyytiä!!

Tämä tietysti edellyttää, että kyseessä ei ole mikään virus tms.

Käytän itse carmolista aina, kun kurkussa tuntuu pientäkin ärsytystä. Tosi riittoisa ja halpa pullo (alle 10€), saa mm. Luontaistuoteliikkeistä.

btw. Tämä "ihmelääke" jeesaa ruoansulatushäiriöissä ja päänsäryissä. Jälkimmäisessä tapauksessa Carmilista hierotaan ohimoille ja kallonpohjaan. Ainakin omat säryt lähtee näin :D
 
Joo. Sama homma. Eli kuumetta ei isommin ole, mitä nyt tänään oli vähän päälle 37. Mutta viime yö oli kyllä niin ikävä kun tosiaan pystyy aina nukkumaan siihen saakka kunnes nielaisee.

Söin eka tuohon V-PEN 1500 -antibioottikuurin - mutta silti se vain uusi - tosin toiselle puolelle ja nyt oikea puoli on ihan oireeton. Tänään sain sitten Kefexin 750mg -antibioottikuurin. 10-14 päivää tuota pitäisi syödä. Saa nähdä miten toimii. Kurkku on ainakin kyllä paremman tuntuinen kuin viime yönä. Jospa tää tästä. :)

-Edit- Ensimmäisen kuurin aikana sitä kuumetta kyllä oli tasaisesti siinä 38 korvilla. Jospa tää pysyis nyt ihan vaan tämän kurkkukivun tasolla.

Päivitetään tilannetta:

Kuumetta oli viime viestistä vielä eilisiltaan saakka välillä 37-38 - nukkumaanmennessä lähellä 38. Tänään olo on ollut ihan ok eikä kuumettakaan enää ole ollut. Huomenna pitäisi koittaa mennä töihin ja toivotaan nyt, että pahin on takana. Ja vielä sen verran, että kyllä olivat nuo kolme päivää elämäni toistaiseksi vaikemmat mitä muistan. Välillä oli kurkku niin kipeä, että itku meinas päästä kun jotain koitti syödä tai juoda. Ja öistä tietenkään puhumattakaan. Ei siinä pitkiä pätkiä kyennyt nukkumaan kun nielaisit -> heräät kipuun. Ei kyllä kenellekkään toivo tätä. Työkaverikin meinas eilen, että kuulostat ihan siltä kuin olisit tennispallon nielaissut. :hyper:
 
Päivitetään tilannetta:.. :hyper:
Mulla kuume laski keskiviikkona ja kurkkukipu väheni torstaina. Tilalle tuli sitten käsittämätön määrä räkää. Sitä on pää täynnä, paksua ja keltaista, eikä meinaa tulla ulos millään. Lisäksi vasen korva meni lukkoon, enkä kuule sillä juuri mitään. Eilen alkoi ilmaantua kuivaa yskää joka tuntuu repivän kurkun ja keuhkot kappaleiksi. Niin ja ääni on tietty mennyt aina illan tullen.

Olo on jo jotakuinkin siedettävä, mutta luulisin, että salille pääsen aikaisintaan ensiviikon loppupuolella, jos vielä silloinkaan. :itku:
 
Ärsyttää! Olin flunsassa elokuun alkupuolella, jolloin kuume, nuha ja kurkkukipu piti pedissä yli viikon. Sitten treenailin normaalisti loppukuun, ja eikös torstaina alkanut taas sama kurkkukipu. Eilen oli jo kuumetta ja myös nuha tuli kuvioihin. Jos on sama tauti taas päällä niin oisin luullu, että mulla olisi ollut jotain vastustuskykyä sille kerran jo sairastettuani sen! :curs: Ja vielä just kun olin saanut voimat takaisin edellisen taudin jälkeen...:(
 
Mulla kuume laski keskiviikkona ja kurkkukipu väheni torstaina. Tilalle tuli sitten käsittämätön määrä räkää. Sitä on pää täynnä, paksua ja keltaista, eikä meinaa tulla ulos millään. Lisäksi vasen korva meni lukkoon, enkä kuule sillä juuri mitään. Eilen alkoi ilmaantua kuivaa yskää joka tuntuu repivän kurkun ja keuhkot kappaleiksi. Niin ja ääni on tietty mennyt aina illan tullen.

Olo on jo jotakuinkin siedettävä, mutta luulisin, että salille pääsen aikaisintaan ensiviikon loppupuolella, jos vielä silloinkaan. :itku:


Toi niin kuin enteilisi flunssan loppumista. Itse olen juuri tuossa räkä on liisteriäkin paksumpaa- vaiheessa. Olo kohtenunut jaksaa jo nauraa/olla sosiaalinen, mutta jo rappusten nouseminen aiheuttaa hengästymistä ja sydämmen tykytystä, näin jos mennään niin ajattelin ke tai to mennä treenaamaan, aikasintaan.
Eiköhän tämä tästä!
 
Toi niin kuin enteilisi flunssan loppumista. Itse olen juuri tuossa räkä on liisteriäkin paksumpaa- vaiheessa. Olo kohtenunut jaksaa jo nauraa/olla sosiaalinen, mutta jo rappusten nouseminen aiheuttaa hengästymistä ja sydämmen tykytystä, näin jos mennään niin ajattelin ke tai to mennä treenaamaan, aikasintaan.
Eiköhän tämä tästä!
Toivon TODELLAKIN että oireet viittaisivat voittoon, mutta kun äsken mittasin kuumetta, oli taas pientä lämpöä (37.1). Vituttaa tämmöne, mutta ellei tämä tästä niin sitten se on kuolemaksi:D
 
Mulla on ollu flunssa myös jo yli viikon ja vitutus on älytön. Alkoi kurkkukivulla, sitten pientä kuumetta ja nyt 5 päivää kovassa nuhassa. Lisäksi lihaksia kolottaa ja aamuisin kuiva yskä. Kävin toissapäivänä lekurissa ja määräs antibiootit ja duactia poskiontelon tulehduksesta. Ois ollu tarkoitus mennä viikonlopuks työpaikan urheilukisoihin uimaan mut väliin jäi..
Kaks päivää nyt syöny lääkkeitä eikä näytä auttavan. Oon saatana ollu sisällä jo lähes 5 pv putkeen eikä auta. On kumman sitkeätä. Salille en mee kun ehkä ens viikon loppupuolella jos olo paranee. ( Tai ainakin haaveilen pääseväni) Oon mietiskelly treeniohjelmaa syksyksi ja tarkoitus ois aloitella kaks jakoista sitten.
 
Mulla kuume laski keskiviikkona ja kurkkukipu väheni torstaina. Tilalle tuli sitten käsittämätön määrä räkää. Sitä on pää täynnä, paksua ja keltaista, eikä meinaa tulla ulos millään. Lisäksi vasen korva meni lukkoon, enkä kuule sillä juuri mitään. Eilen alkoi ilmaantua kuivaa yskää joka tuntuu repivän kurkun ja keuhkot kappaleiksi. Niin ja ääni on tietty mennyt aina illan tullen.

Olo on jo jotakuinkin siedettävä, mutta luulisin, että salille pääsen aikaisintaan ensiviikon loppupuolella, jos vielä silloinkaan. :itku:

Joo, kyllähän tuota on saanut itsekkin aika ajoin käydä sylkemässä kun sitä limaa tuntuu tuolla kurkussa piisaavan. Eilen yhtäkkiä kaupassa vasen korva itsellä meni aivan kuuroksi - jännä juttu. Huomas kyllä tänään töissä ettei sitä ole vielä millään 100% kunnossa kun piti portaita kävellä ylöspäin, niin helposti rupes hengästyttämään ja pulssi nousi korkealle. Hieman myös itsellä yskitti töissä. Mutta positiivista on ollut se, että sain viime yönä nukuttua jo ihan hyvin ja ilman suurempia katkoja ja nytkin olo on ihan ok työpäivän jälkeen. :)

-Edit- Salille ei varmaan vielä ensi viikolla asiaa - haluan kyllä pelata varman päälle tämän kanssa kun näin pitkälle on jo tultu.
 
Niin kauan sitä pystyy välttelemään, kunnes se tulee perheen sisälle. Nyt mies on ilmeisesti flunssassa, valitteli äsken päänsärkyä ja tukkoisuutta. Seuraavaks se on sitten mulla. :curs:
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom