saako perse nousta kun nostaa penkistä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja gille
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
EI

No, saahan se nousta jos haluaa, ei kannata pahemmin sellaisilla tuloksilla hehkutella tai ihmetellä jos porukkaa naureskelee.

Joo aika yleinen mielipide tuntus olevan toi ettei se perse nousis siitä penkistä ja niin oon itekki nostanut.
Mut mulla on yks tuttu voimanostaja/kehoilija joka oli nuorempana kisaillu penkkipunnerruskisoissa ja se kerto että sillon ku se treenas sen valmentajan kanssa niin niillä oli tapana reenata aina vähän isommilla painoilla kun normaalisti. Eli ei tekniikasta niin väliä eikä väliä jos se perse nousee siitä penkistä.
Sitten kun kisat alko lähestymään niin opeteltiin nostaman ilman että se perse nousee siitä penkistä.
En sitten tiedä onko mitään perää mutta kehittyy kuulemma voimat paremmin tolla tavalla kun on paljon romua käytössä.

:)

Originally posted by gille
joo... eli saako perse nousta kun nostaa penkistä ??
SAA, jos ei erehdy puhumaan liikkeestä penkkipunnerruksena, vaan vaikkapa lievästä alaviistorintalihaspunnerruksesta jaloilla avitettuna tai mitä itse haluaa... Liikkeiden suorituksella ja asennoilla ei ole hevon v...n väliä, kunhan niitä ei väitä muiksi vertailukelpoisiksi liikkeiksi.

Paras liikehän lihaksen kehittämiseksi täytyy itse kokeilemalla hakea. Jos rinta kehittyy parhaiten alaviistossa asennossa tehdyillä punnerruksilla niin siitä vaan. Sehän on vaan mahtavaa, jos pystyy kehittämään oman liikkeen.

Mielestäni ei ole enää kovin turvallista jos rupeaa perse heilumaan 40cm korkeudella penkistä, äijä on mutkalla kuin korkkiruuvi ja maassa kontaktissa ainoastaan 2 varvasta kummastakin jalasta, kauhean näköistä on se.

Itsellä penkki on aina ollut kaikkein surkein kaikista. Parhain tulos on vain 165kg (paino 100kg) :(

BTW: Kumpi on vahvempi: Äijä joka tekee penkistä 135kg:llä puhtaan sarjan (paino 95) vai äijä jolla on perse 45cm penkistä ja paino 75, ja kyseessä on sama sarja?

Originally posted by Sven Hassel
BTW: Kumpi on vahvempi: Äijä joka tekee penkistä 135kg:llä puhtaan sarjan (paino 95) vai äijä jolla on perse 45cm penkistä ja paino 75, ja kyseessä on sama sarja?

Tämä ketä tekee puhtaammin.
Jos tuolle perseen nostajalle sanotaan, että tekee oikealla tekniilla, niin ei tule varmasti lähellekään samaa painoa.

Originally posted by JMS-
Joo aika yleinen mielipide tuntus olevan toi ettei se perse nousis siitä penkistä ja niin oon itekki nostanut.
Mut mulla on yks tuttu voimanostaja/kehoilija joka oli nuorempana kisaillu penkkipunnerruskisoissa ja se kerto että sillon ku se treenas sen valmentajan kanssa niin niillä oli tapana reenata aina vähän isommilla painoilla kun normaalisti. Eli ei tekniikasta niin väliä eikä väliä jos se perse nousee siitä penkistä.
Sitten kun kisat alko lähestymään niin opeteltiin nostaman ilman että se perse nousee siitä penkistä.
En sitten tiedä onko mitään perää mutta kehittyy kuulemma voimat paremmin tolla tavalla kun on paljon romua käytössä.

:)

Tuo on kuitenkin hieman eri asia, kun niin tehdään tarkoituksella ja silloin tällöin.
Useimmat tekee taas aina ja sen takia, että siitä saa enemmän.

Viimeisen kovan penasarjan viimeisen toisto ja toiseksi viimeisen toiston voi ottaa perse ylhäällä.Silloin,kun lämppäri sarjatkin näyttävät siltä,että haetaan terävyyttä lantion eteenpäin suuntautuvaan liikkeeseen ollaan ojassa.Tuosta jää helposti paha tapa,kun opettelee penkissä tekniikan oikein ei huijaamiseen ole oikein paluuta...En itse nimittäin itse osaa enää fuskata,vaikka yrittäisi.

En minäkään osaa fuskata, en ole ikinä osannutkaan. En saa kiloakaan enemmän ylös vaikka perse nousisi taivaaseen asti. Itseasiassa saan vähemmän voimaa nostoon jos perse nousee, kun koko kuorma tulee käsille. Vaikka pidän jalat aika takana ja jämäkän kaaren selässä niin ei nouse perse ilmaan vaikka olisi miten tiukka nosto tahansa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ehdottomasti persaus penkissä, etenkin, jos ruvetaan tuloksia vertailemaan. Tossa pari viikkoa sitten näin salilla aika jännän tapauksen, joka teki penkkiä jalat penkillä ni sai perseen helvetin korkeelle. Oli sillä tangossa reilusti enemmän malmia kun mulla on ja kyllä otti kupoliin, etenkin kun penkkiä seurasi yli kymmenen sarjaa hauista.
:david:

Mun mielestä jos penkkipunnerruksesta puhutaan niin se olisi myös tehtävä suunnilleen liikkeen yleispätevän määritelmän mukaisesti, ja yleispätevä määritemä vois olla vaikka sellanen että menis skaboissa läpi.

Kyse ei ole penkkipunnerruksesta, jos siihen osallistuu esim. jalat tai selkä. :jahas:

Toki persettä saa nostaa ja kehua kavereille kun penkistä nousee, mutta se on huijausta. Jos tulee parempi mieli niin siitä vaan, mutta penkkipunnerruksesta puhuminen kuulostaisi silloin aika :david:

Ei liity otsikkoon, mutta mitenkäs on kaaren laita, jos perse pysyy penkissä? En käytä kaarta kun luulen liikkeen olevan siten puhtaampi ja rasittaa paremmin rintalihaksia. :confused:

Originally posted by Energia
Kyse ei ole penkkipunnerruksesta, jos siihen osallistuu esim. jalat tai selkä. :jahas:

Ei liity otsikkoon, mutta mitenkäs on kaaren laita, jos perse pysyy penkissä? En käytä kaarta kun luulen liikkeen olevan siten puhtaampi ja rasittaa paremmin rintalihaksia. :confused:

Miten ihmeessä pystyt tekemään penkkipunnerrusta, jos siihen ei osallistu selkä mukaan?? ;)

Ja tuon kaaren vaikuttaminen rintaan.. Jos et tee kaarta, niin riippuu myös mihin sen tangon lasket. Mikäli lasket liian lähelle kurkkua, niin helposti hajotat vaan olkapäät.

Originally posted by Raven
Miten ihmeessä pystyt tekemään penkkipunnerrusta, jos siihen ei osallistu selkä mukaan?? ;)

Ja tuon kaaren vaikuttaminen rintaan.. Jos et tee kaarta, niin riippuu myös mihin sen tangon lasket. Mikäli lasket liian lähelle kurkkua, niin helposti hajotat vaan olkapäät.

Perhana kun olin :david: Pitäisi opetella ajattelemaan. :(

Siis tuota tarkoitin alaselkää ja yleensä sellaisia lihaksia joiden ei pitäisi osallistua penkkipunnerrukseen. ;)

Lasken tangon hieman nännien alapuolelle.

Toki persettä saa nostaa ja kehua kavereille kun penkistä nousee, mutta se on huijausta. Jos tulee parempi mieli niin siitä vaan, mutta penkkipunnerruksesta puhuminen kuulostaisi silloin aika :david:

Kyllähän tämäkin liike "lähtee" jaloista kuten Kummelista tuttu flik-flak-sarrjakin...

Ei

huvittavia nämä karvanoppaelvikset joille tärkeintä on paljonko penkistä nousee - perse puoli metriä irti penkistä kauhealla pompulle ja sen jälkeen katse ympäri salia "näkikö kaikki ?" :jahas:

Originally posted by sama
Ei

huvittavia nämä karvanoppaelvikset joille tärkeintä on paljonko penkistä nousee - perse puoli metriä irti penkistä kauhealla pompulle ja sen jälkeen katse ympäri salia "näkikö kaikki ?" :jahas:
:lol2:

On tullut nähtyä. Ihan huvittavaa kun rintalasta kumisee kun tanko pomppaa siitä. Sitten vielä väittävät, että oli puhdas liike. :jahas:

Minulle penkki on liike muiden liikkeiden joukossa, mutta kyllä se motivoi käymään kuntosalilla, jos kehitystä tapahtuu. Pitää sitten puhua vaikka penkistä kun monia se näyttää kiinnostavan. Ei oikein ollut innostusta kun sanoin tehneeni olkapäillä tai ojentajilla ennätyksen. :jahas:

Mitäs shittiä tämä on. Jaloistahan se lähtee ja jännitys selässä on elintärkeä homma.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom