En itse nosta persettä penkkipunnerruksen aikana, sillä olen samaa mieltä siitä ettei silloin ole kyse enää penkkipunnerruksesta, vaan lähinnä declinesta (joka muuten on aivan helvetin hyvä liike sekin!).
Kuitenkin jos joku haluaa pitää persettä ylhäällä treenin takia niin pitäkööt mun puolesta. Vastalauseeni esitän vasta sitten kun perse lasketaan penkkiin laskun aikana ja sitten polkastaan niin että penkki kolisee, tanko rymähtää telineisiin kiinni ja kroppa liukuu puoli metriä ylöspäin, ja metrin sivulle penkillä. Sellainen on jo vaarallista! ..jopa kanssaihmisille.
Off topic hieman, mutta eräässä nimeltä mainitsemattomassa turkulaissalissa jossa kävin oli taannoin yks n. 30v heppu tekemässä """penkkiä""". Lämppäreitä 60, 100 ja 120kg, jonka jälkeen tankoon lastattiin 130. Hepulla oli naisystävänsä mukanaan, jota hän opasti, tämä kun oli selkeästikin ekaa kertaa salilla. Tekniikkaneuvot oli puoliksi ihan OK ja toinen puoli puuta heinää. Noh... kuitenkin, kaveri otti tyttökaverinsa varmistamaan ja neuvoi oikein kädestä pitäen: "jos näet etten jaksa niin autat ylös". Kauhea agre ja huuto ja puuskutus ja kaveri oli valmis suorittamaan 130kg. Lasku meni hyvin noin puoleen väliin saakka, mutta sitten alkoi alamäki. 20cm rinnasta se päästi tangon ihan vapaasti putoamaan rinnalle ja pompautti/polkasi perseellä nostaen tangon about puoliväliin johon se pysähtyi kuin seinään. Varmistaja, eli sen naisystävä, seisoi tässä vaiheessa 2metriä penkin takana kädet taskuissa. Kokemattomana treenajanahan se ei voinut tietää milloin mies jaksaa ja milloin ei joten nainen vaan odotteli ja katseli kun tanko leijuu paikallaan ja lopulta nykäyksittäin alkaa laskemaan alaspäin. Onneksi mies älysi änkyttämään naiselleen että ota kii, ja nainen teki viiveen jälkeen työtä käskettyä. No tää nainenhan oli sen verran lyhyt ja heikko ettei kyennyt nostamaan tankoa oikeata rataa ylös, vaan veti sen telineisiin kiinni... no, ne kerkes saamaan tangon telineisiin ennenkuin kerkesin auttamaan, mutta mieleni olis tehnyt sanoa että jos tuolla tavalla huitoo niin hankkikoot penkin omaan kellariin ja tappakoot itsensä siellä. ...tulokseen tyytymättömänä mieshän tietenkin kokeili 130 viellä toisenkin kerran!!! :lol2: