saako perse nousta kun nostaa penkistä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja gille
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Originally posted by PattiPete
Mitäs shittiä tämä on. Jaloistahan se lähtee ja jännitys selässä on elintärkeä homma.
Joo, tuolla selällä tarkoitin lähinnä alaselän aluetta kun hätiköidysti lähin kirjoittamaan. Tavallaan moni lihas jännittyy, missä tahansa tietyille lihaksille suunnatussa liikkeessä, mutta tarkoitin varsinaista työtä tekeviä lihaksia. Jalat ovat penkkipunnerruksessa jännityksessä, mutta eivät varsinaisesti tee juuri mitään työtä, jos perse ei ole ilmassa.

Tulikin tästä mieleen, että mitä hyötyä on pitää jalkoja koukussa penkin päällä kun tekee penkkipunnerrusta? Eliminoidaanko sillä jalkojen mahdollinen avustus pois?

Olen aika :david: treenausasioissa joten saatte tottua siihen. :D

Originally posted by Energia
Kyse ei ole penkkipunnerruksesta, jos siihen osallistuu esim. jalat tai selkä. :jahas:

Hyvän penkkipunnertajan edellytyksenä yleensä on ,että osaa hyödyntää jalkoja noston eri vaiheissa. Itse en todellakaan kuulu tähän sarjaan samat tulee jalat maassa kun jalat penkillä.

En itse nosta persettä penkkipunnerruksen aikana, sillä olen samaa mieltä siitä ettei silloin ole kyse enää penkkipunnerruksesta, vaan lähinnä declinesta (joka muuten on aivan helvetin hyvä liike sekin!).
Kuitenkin jos joku haluaa pitää persettä ylhäällä treenin takia niin pitäkööt mun puolesta. Vastalauseeni esitän vasta sitten kun perse lasketaan penkkiin laskun aikana ja sitten polkastaan niin että penkki kolisee, tanko rymähtää telineisiin kiinni ja kroppa liukuu puoli metriä ylöspäin, ja metrin sivulle penkillä. Sellainen on jo vaarallista! ..jopa kanssaihmisille.

Off topic hieman, mutta eräässä nimeltä mainitsemattomassa turkulaissalissa jossa kävin oli taannoin yks n. 30v heppu tekemässä """penkkiä""". Lämppäreitä 60, 100 ja 120kg, jonka jälkeen tankoon lastattiin 130. Hepulla oli naisystävänsä mukanaan, jota hän opasti, tämä kun oli selkeästikin ekaa kertaa salilla. Tekniikkaneuvot oli puoliksi ihan OK ja toinen puoli puuta heinää. Noh... kuitenkin, kaveri otti tyttökaverinsa varmistamaan ja neuvoi oikein kädestä pitäen: "jos näet etten jaksa niin autat ylös". Kauhea agre ja huuto ja puuskutus ja kaveri oli valmis suorittamaan 130kg. Lasku meni hyvin noin puoleen väliin saakka, mutta sitten alkoi alamäki. 20cm rinnasta se päästi tangon ihan vapaasti putoamaan rinnalle ja pompautti/polkasi perseellä nostaen tangon about puoliväliin johon se pysähtyi kuin seinään. Varmistaja, eli sen naisystävä, seisoi tässä vaiheessa 2metriä penkin takana kädet taskuissa. Kokemattomana treenajanahan se ei voinut tietää milloin mies jaksaa ja milloin ei joten nainen vaan odotteli ja katseli kun tanko leijuu paikallaan ja lopulta nykäyksittäin alkaa laskemaan alaspäin. Onneksi mies älysi änkyttämään naiselleen että ota kii, ja nainen teki viiveen jälkeen työtä käskettyä. No tää nainenhan oli sen verran lyhyt ja heikko ettei kyennyt nostamaan tankoa oikeata rataa ylös, vaan veti sen telineisiin kiinni... no, ne kerkes saamaan tangon telineisiin ennenkuin kerkesin auttamaan, mutta mieleni olis tehnyt sanoa että jos tuolla tavalla huitoo niin hankkikoot penkin omaan kellariin ja tappakoot itsensä siellä. ...tulokseen tyytymättömänä mieshän tietenkin kokeili 130 viellä toisenkin kerran!!! :lol2:

Olipa kamala tarina. Jos joku ei ole koskaan varmistanut niin sille pitäisi ainakin ensin näyttää, että miten homma käytännössä toimii. Tai sitten selittää tarpeeksi seikkaperäisesti.

Tämä on kyllä täysin offtopicia, mut missä vaiheessa haluaisit varmistajan puuttuvan peliin? Salilla mua pyydetään usein varmistamaan nostoja ja melko kokemattomana kyseiseen puuhaan ongelmia on "oikeassa ajoituksessa". Toiset haluaa avustuksen jo siinä vaiheessa kun tangon liike pysähtyy, toiset vasta sitten kun tanko lähtee selvästi tippumaan alaspäin. Yleensä kyllä kysyn ennen nostoa "ohjeet", mutta aina en muista/ehdi. Kaipa tämäkin yksilöllistä?

Originally posted by Linda
Tämä on kyllä täysin offtopicia, mut missä vaiheessa haluaisit varmistajan puuttuvan peliin? Salilla mua pyydetään usein varmistamaan nostoja ja melko kokemattomana kyseiseen puuhaan ongelmia on "oikeassa ajoituksessa". Toiset haluaa avustuksen jo siinä vaiheessa kun tangon liike pysähtyy, toiset vasta sitten kun tanko lähtee selvästi tippumaan alaspäin. Yleensä kyllä kysyn ennen nostoa "ohjeet", mutta aina en muista/ehdi. Kaipa tämäkin yksilöllistä?

Yksilöllistä,kysy ensi kerralla,että otetaanko ihan tappoa? :D niin saat respectiä....Ei vaiskaan kannatta aina kysyä ohjeet.

Originally posted by Gamzae

yleispätevä määritemä vois olla vaikka sellanen että menis skaboissa läpi.

Jos näin tiukoille mennään niin 95% salinostajista on ilman penkkitulosta. Ei se levitoiva perse, mutta se pomppu. Selkeä pysäytys puuttuu.

Toi on muuten hyvä pointti eikä siihen kai voi sanoa kuin että kysy...

Riippuu henkilöstä.. joilllain ei tanko ikinä liiku mihinkään jos se pääsee pysähtymään ja taas hidasvääntöiset kaverit puristavat ylös.

Vielä ärsyttävämpää kun suorituksen keskeyttäminen on se että innokas varmistaja alkaa tyrkyttämään pakkotoistoja vaikka ei ole aikomustakaan niitä tehdä.

Mulla ei oo ollut treenikaveria about 10 vuoteen ja koitan aina uudelle avustajalle kertoa tarkkaan, millaista apua kaipaan. Mistä sen toinen voi kertomatta tietää? Nykyään kun treeni on voimapainotteista haluan tosiaan vaan varmistajan, ja HST-kausien lopussa pari negajelppijää, eli reilulla avulla ylös ja itte hidas lasku alas.

USAssa etenkin hommat meni yleensä avustajien kanssa ihan perseelleen. Avustajakandit ottaa yleensä jos ekassa toistossa rystyset valkoisena kiinni tangosta ja kulmasoutaa sitä tankoa kybällä. Sitten jos apua oikeasti tarvitsee niin sitä tankoa hivutetaan yhdessä ylös milli kerrallaan minuutin ajan ja kun se on viimein saatu telineisiin niin pakollinen high-five päälle: "It was all you, man". Sviddu mitä idiootteja.

USAssa rinta-hauispelleillä on aika hyvät selät kaikilla kun penkissä on kaverilla aina noin 40kg enemmän kuin millä jaksaa tehdä ykkösen. Hyvää latsitreeniä toi kulmasoutu. Joskus huvikseni kesken sarjan kysyinkin avustajalta, että teeksä selälle jotain muuta päälle... Paras vastaus tuli kerran penkkaajalta sarjan päätteeks, että mä tää meidän ohjelma on Ironman magazinesta, joka kyllä tietää nää jutut. "Penkkituloskin" oli kasvanut puolessa vuodessa 60kg.

joka väittää ettei penkkipunnerrus lähde jaloista (ja selästä) on joko jalaton (selätön) tai sitten ei ole koskaan oppinut tekemään penkkiä oikein.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Originally posted by Dopey
USAssa etenkin hommat meni yleensä avustajien kanssa ihan perseelleen. Avustajakandit ottaa yleensä jos ekassa toistossa rystyset valkoisena kiinni tangosta ja kulmasoutaa sitä tankoa kybällä. Sitten jos apua oikeasti tarvitsee niin sitä tankoa hivutetaan yhdessä ylös milli kerrallaan minuutin ajan ja kun se on viimein saatu telineisiin niin pakollinen high-five päälle: "It was all you, man". Sviddu mitä idiootteja.

:D :D

Tää vain vahvistaa sitä kuvaa minkä jenkki voimailijoista saa kun lukee vähä niiden bodausfoorumeita :) Jos kaipaa joskus päivälle piristystä niin osoitteeksi selaimeen www.elitefitness.com tai www.anabolicreview.com ja hupia riittää.

Aivan sama miten noi perse katossa nostajat penkkinsä tekevät,
kyllähän niitä on sydän kurkussa sivusilmällä seurattu, menee omat treenit ihan vituralleen ku ei voi alottaa omaa sarjaa ennenkuin noi penkkipellet on saanu tangon telineisiin.

Siksi aivan sama että olen vaihtanut salia(työpaikan sali+oma avain), jossa ei porukkaa käy kuin n.5 henkeä päivässä ja aukioloajat on 24h.

Voi sitä rauhaa ja hiljaisuutta jonka kuukauden olen joutunut jo "kestämään":D

Kiitos ja kumarrus Upm-Kymmenelle:worship:

Linda.

Joo, yksilöllistähän se on. Jos haluaa pelata varman päälle niin olettaa että jos ei tuu lisäohjeita niin avustaa sitten kun tanko on sekunnin pari jannutellut paikoillaan ja sitten nostaa reilusti telineisiin. Jos joku haluaa pakkotoistoja tai negatiivisiä tai mitä tahansa muuta tehdä niin luulisi älyävän kertoa siitä!

Tosin hupaisaahan se on kun joku haluaa tehdä perussarjan joka on vähän epävarma että jaksaako ja pyytää jotain vain-pakkotoistot-ovat-oikeasti-treeniä-pelleä varmistamaan. Taas kerran nähty tapaus; kaveri halus punnertaa viitosen ja jopa kertoi varmistajalle että teen viis. Neljä meni ja viides pysähtyi ihan selkeästi. Varmistaja koittaa ensin huutamalla saada tankoa taas liikkumaan n. 5 sekunnin ajan, jonka jälkeen ottaa kiinni ja hivuttaa tangon milli sekunnissa vauhtia ylöspäin. Kun päästään ylös asti varmistaja päästää irti ja huutaa niin että salissa raikuaa "HYVÄ!! KAKS VIELLÄ!!". Penkkaajahan tietenkin heittää tangon telineisiin ja nousee penkiltä, jolloin varmistaja kommentoi pettyneenä "mitäs nyt jo lopetit, vielä olis tullut kaks helposti!"

Eli nyt kaikille opiksi:
Se että tulisi vielä kaks toistoa ei tarkoita sitä että varmistaja jaksaisi vielä avittaa kahta toistoa, vaan sitä että PUNNERTAJA jaksaa ne itse tehdä!

(joo, joo pakkotoistot on asia erikseen.) :)

Mun mielestä toi tapasi on ihan OK, koska toiset haluaa erilaisen varmistuksen. Itse pidän siitä, että avustaja seuraa tarkasti tilannetta ja on valmiina auttamaan juuri sillä hetkellä kun tanko on pysähtymässä jos siis haluan sen pakkotoiston.

Ärsyttävin tilanne on kun pyytää jotakin varmistamaan ja se seisoo kädet taskussa siellä takana seuraamatta tilannetta. Tanko ehtii olemaan pysähtynyt 30 s kunnes varmistaja tajuaa tilanteen ja maastavetää painot pois. Toinen ärsyttävyys on yhden käden avustajat jotka tarttuvat välinpitämättömästi yhdellä kädellä tangosta, eivätkä tietenkään edes keskeltä tankoa.

Kyykkyyn en edes uskalla pyytää kuin tuttuja varmistajia, meidän salilla kun ei ole power rackia. On holja tunne ottaa lähes maksimeita niskaan jos varmistajat on a' 60 kg ja kädet taskussa vierellä seuraamatta tilannetta tarkasti koko ajan. Kokemuksesta tiedän, että sattuu melkoisesti kaatua lähes ne maksimit niskassa polvilleen jonka jälkeen tanko jää rullaamaan selän päälle.

Btw. nämä siis mun mielipiteitä nostojen avustamisesta, ei Lindan kritisointia. Meni ehkä hieman offtopiciksi

Perseen nostaminen penkistä tai heijaaminen hauiskäännössä tuntuu olevan ikuisen kiinnostuksen kohde.

Itse nostan penkkiä välillä jalat ilmassa ja selkä lattana, välillä peruskaarella perse penkissä ja välillä pikkupompulla ja ja perse 5 cm irti penkistä. En ole kiinnostunut katselemaan nostamiseni aiheuttamia reaktioita ympärilläni. Vastaavasti heijaan joskus hauiksessa isoilla painoilla ja joskus jäpitän pienemmillä painoilla superhitaita negatiivisia.

Ei kai se omaa treeniä häiritse, jos joku nostaa perse ilmassa ennätyksensä ja alkaa paukutella bongorumpuja salilla Elyseetä korkkaillen. Ei se ainakaan sivusta seuraajien kehittymistä hidasta. No ehkä se rumpujen pauke voi vähän häiritä.

Treenatkoon ja mölisköön jokainen omiaan, ei ainakaan minua kiinnosta. Tulokset sitten kisoista.

Originally posted by Huonojalkainen
Perseen nostaminen penkistä tai heijaaminen hauiskäännössä tuntuu olevan ikuisen kiinnostuksen kohde.

Itse nostan penkkiä välillä jalat ilmassa ja selkä lattana, välillä peruskaarella perse penkissä ja välillä pikkupompulla ja ja perse 5 cm irti penkistä. En ole kiinnostunut katselemaan nostamiseni aiheuttamia reaktioita ympärilläni. Vastaavasti heijaan joskus hauiksessa isoilla painoilla ja joskus jäpitän pienemmillä painoilla superhitaita negatiivisia.

Ei kai se omaa treeniä häiritse, jos joku nostaa perse ilmassa ennätyksensä ja alkaa paukutella bongorumpuja salilla Elyseetä korkkaillen. Ei se ainakaan sivusta seuraajien kehittymistä hidasta. No ehkä se rumpujen pauke voi vähän häiritä.

Treenatkoon ja mölisköön jokainen omiaan, ei ainakaan minua kiinnosta. Tulokset sitten kisoista.

ASIAA!!!!!!!
onhan täällä muitakin Miehiä seassa eikä pelkkiä epäolennaiseen keskittyviä "120kg penkki, mutta olipahan perse penkissä"-miehiä

Originally posted by mörssäri
ASIAA!!!!!!!
onhan täällä muitakin Miehiä seassa eikä pelkkiä epäolennaiseen keskittyviä "120kg penkki, mutta olipahan perse penkissä"-miehiä

Huomaatko Mörssäri tuon pienen loppukaneetin tuossa viestissä?

" Tulokset sitten kisoista. "

Siellä katos se perse pitää pysyä penkissä.

Mä kuulun siihen kööriin kuka nauraa nille joilla on perse ilmassa penkkiä tehdessä. Siis jos penkki perustuu siihen, että jokainen toisto tehdään perse ilmassa, se yksinkertaisesti vie liikkeen pois rinnalta, niinkuin mike selitti. Vannabebodari kun vielä olen toistaiseksi, niin todellakin vältän rinnan työn osuuden huijaamista. Tää on kyllä sellainen asia joka jakaa mielipiteet, mutta minä tulen aina tekemään kaikki penkit ja vinopenkit perse penkissä. :thumbs:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom