saako perse nousta kun nostaa penkistä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja gille
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kyllähän se näyttää aika hassulta, kun on perse irti penkistä, mutta jokainen treenaa tyylillään. Muuten teen perse penkissä, mutta joskus kun tekee itsekseen penkkiä, ja ei nouse viimeinen on pakko sitten tehä sellainen ihan hirveä kaari perse 50cm irti penkistä pomppu nosto. Joskus treenasin yksin salilla tein satasella sarjaa kovat agret päällä, ja mietin lopussa, että kyllä se yksi toisto sieltä tulee, no eipä tullutkaan ja ojentajista puhti loppu ja tanko jäi paikalleen, ei muutakun niin kaari asento päälle kun voi ja perse 30cm irti penkistä ja älytön pomppu rinnalta, heilahti varmaan jo pelkän pompun voimalla ylös. Siihen jä sen päivän treeni, alaselkä ihan saatanan kipee, ja rintaan sattui .

Originally posted by Mike
Huomaatko Mörssäri tuon pienen loppukaneetin tuossa viestissä?

" Tulokset sitten kisoista. "

Siellä katos se perse pitää pysyä penkissä.

Sisälukutaito on edelleen kunnossa, no problemos. Meinasin vaan sitä että vaikka salilla runnottais vähän perse ilmassa niin ei se tarkota sitä etteikö kisassa osattaisi nostaa sääntöjen vaatimalla tavalla anuksen tiukasti viiltäessä penkin pintaa

btw. Lauantaina on taas penkkikisat Nääshallissa, kaikki mukaan?!;) Mike tuu näyttään mallia miten se peppu pysyy penkissä?:whip:

Tokihan sitä kisassa sullakin Mörssäri pysyy se persuus penkissä, monet vain ilmoittaa salitulokset oikeina tuloksina. Kisoihin valmistautumista silmälläpitäen itse suosittelisin ja käytinkin aina mahd puhdasta tekniikkaa, sillai tietää kunnon aika tarkkaan. Mulla heitteli salipenkki ja kisapenkki muutamia kiloja.
Mörssäri, katson tossa kesäkuulla kun aloittelen uutta settiä, josko sitä rintaa vois tehdä isommilla. Nyt on treenattu ton dieettihässäkän takia ihan erilailla ja penkkiä koitin tosissani pari kk sitten. Silloin kesti jotenkuten sarjaa kuudellakympillä, eli ei sitä tiedä josko vois kisatakin syksymmällä, alle satasissa tällä kertaa. Riskeeraamaan en kuitenkaan lähde, paska homma jos sitten toi rinta menee poikki, siinä jää sitten mahdolliset bodykisatkin tulevaisuudessa käymättä.
Aikansa kutakin, nostele sä mun puolesta välillä, koita rikkoa nyt se 217,5, sitten oon hiljaa lopun ikääni.
;)

heh!
Jos sut noin helposti saa hiljaseksi niin nostan sen mitä se vaatii. muuten; ettet vaan pääsis perumaan sanojas, printtaan tän viestiketjun ja teen siitä 10 kopsua ja vien ne eri pankkien tallelokeroihin ja jos katoan mystisesti, julkaistaan tää kaikissa Suomen suurimmissa sanomalehdissä:D

Eikös boudarin kannattaisi suosia sotilaspenkkiä, jolloin rasitus kohdistuu parhaiten daisareille? Painot tietysti ovat paljon pienemmät, kuin perinteisessä penkissä, mutta toisaalta myös loukkantumisriski on pienempi.

Originally posted by jarmot
Eikös boudarin kannattaisi suosia sotilaspenkkiä, jolloin rasitus kohdistuu parhaiten daisareille? Painot tietysti ovat paljon pienemmät, kuin perinteisessä penkissä, mutta toisaalta myös loukkantumisriski on pienempi.

Ei tosiboudarit nyt mitään hinttaripenkkiä tee. :D

Penkkipelleiden liikkeet,
kyllä mun mielestä saa ottaa penkkiä miten itse haluaa... Kunhan ala ei väittää että tulos joka on tehty perse 40 cm ilmassa olisi penkkimaksimi... tai edes tulos, koska se on mun silmiin pelkkää treeniä. Pompauttaminen taas on ihan turha juttu... Mieluummin lankkupenkkiä tai vastaavaa.

Asiasta toiseen (Sampon juttu), varmistajan homma salilla on kyllä aika paskaa duunia - yleensä. Kun yksi mun salin nostaja haluaa tehdä eccentrisiä penkki toistoja, niin on kyllä varmistajalla täysi duuni nostaa tanko ylös... Kun kyseinen nostaja pyytää varmistajaa niin vastaan kohteliaasti vaan että ei ole hauispäivä... Kaksi varmistajaa aina penkkiin jos aikoo negatiivisia ottaa.

Originally posted by Sven Hassel

BTW: Kumpi on vahvempi: Äijä joka tekee penkistä 135kg:llä puhtaan sarjan (paino 95) vai äijä jolla on perse 45cm penkistä ja paino 75, ja kyseessä on sama sarja?

Yhtä vahvojahan ne on, kun saman painon kerran nostavat. F=MA :D . Ja mitä merkitystä sillä elopainolla on, jos voimasta puhutaan. Ei 95 kilon laardikasa ole välttämättä sen vahvempi, kuin 75 kiloinen lihaskimppu (vaikka F=MA).

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Vielä perseestä...

Itse ainakin nosta peruspenkin rankat sarjat aina perse irti penkistä ja tiedän, että tyhmältä näyttää, mutta en treenaakaan kisoihin vaan omaksi huvikseni. Muut rintaliikkeet (vipunostot, alarinta, jne.) tietysti suoritan puhtaasti.

Aikaisemmin, kun persettä ei nostettu penkistä, olin pitkän aikaa jumissa penkkitreenini kanssa, mutta, kun nostin sitä pari-kolme senttiä, niin kehitystä alkoi tapahtua ja rautaa sai lisätä tasaisesti tankoon. En kuitenkaan pompauta tankoa rinnasta, enkä liikuta persettäni, vaan teen rauhallisia toistoja. Tällaisella asennolla vain saa paremman jännityksen rintaan ja selkään... :thumbs:

Re: Vielä perseestä...

Originally posted by Blacktek

Aikaisemmin, kun persettä ei nostettu penkistä, olin pitkän aikaa jumissa penkkitreenini kanssa, mutta, kun nostin sitä pari-kolme senttiä, niin kehitystä alkoi tapahtua ja rautaa sai lisätä tasaisesti tankoon.

Oletko kokeillut nyt kun tulokset "runkku"penkissä ovat nousseet, ni ovatko "persepenkissä"penkin tulokset nousseet samalla?

Originally posted by Ämmbee
Kaksi varmistajaa aina penkkiin jos aikoo negatiivisia ottaa.

Mä otan mielelläni vaan sen yhden... Jos on kaksi, niin sitä tankoa ei noston jälkeen saa kovin helposti/nopeasti tasapainoon
Tarpeeks iso ja vahva ukko vaan taakse kattomaan.. Mut sivuille on hyvä tulla pari varmistamaan..

Kukin taaplaa tyylillään. Nuoruusvuosina yx hemmo teki aina penkkiä jalat penkillä ja nosti perseen niin ylös ,kuin sai(nostoliike 10-15cm ei ottanu varmasti eres alavinopenana).Teki tämän siksi ,että oli muita jäljessä puhtaassa penkissä. Eipä siitä kukaan viittiny mainasta,mutta pelotti kaverin selän ja niskan puolesta.Toinen tapaus:Yx kaveri yritti maximia ja oltiin päis varmistamassa nosti alhaalla perseen ylös jotta sai painot liikkeelle ojentajista loppu äkisti voimat ja painot lähti vauhdilla kohti kurkkua,koska ei pystynyt pitämään painoissa kontrollia(normaalistihan painot tulee takaisin rinnalle).Saatiin onnex just kiinni ennen ,ku painot rysähti kurkun päälle (näen viäki painajaisia siitä).Itse huijaan aika ajoin kohtuudella ja sillälailla ,et pysyy kontrolli.Auttaa käsittelemään isompia romuja ja sitä kautta tulokset nousee puhtaassa.Eipä niitä tuloksia muutenkaan kiinnosta kuulutella saati sitte "huijaus" tuloksia.Kyllä ne kisa tulokset yleensä jostain näkee.:kippis1:

Re: Re: Vielä perseestä...

Originally posted by Antti
Oletko kokeillut nyt kun tulokset "runkku"penkissä ovat nousseet, ni ovatko "persepenkissä"penkin tulokset nousseet samalla?

On tullut kehitystä myös tavallisessa penkissä, vaikka ei tietenkään niin paljoa.

Ite nostin 6-7 vuotta penkistä AINA perseilmassa, ja pari kertaa ennen kisoja harjottelin nostaan persepenkissä. Hyvin meni kisat, perse oli tiukasti penkissä hela tiden.

Suomen ykkösjuniori penkkipuolelta nostaa aina kaikki treenit perseilmassa ja rinnalta pompauttamalla, ja kuitenkin kisoissa ei ole ongelma, edes tuossa 300kg nostossa!

Originally posted by Titan
Ite nostin 6-7 vuotta penkistä AINA perseilmassa, ja pari kertaa ennen kisoja harjottelin nostaan persepenkissä. Hyvin meni kisat, perse oli tiukasti penkissä hela tiden.

Suomen ykkösjuniori penkkipuolelta nostaa aina kaikki treenit perseilmassa ja rinnalta pompauttamalla, ja kuitenkin kisoissa ei ole ongelma, edes tuossa 300kg nostossa!

Paitanostamista yhtään väheksymättä,en yhtään ihmettele että toimii varmasti hyvin.Raw penkissä tuo takapuolen kiinnipitäminen voi olla vaikeampaa,jos pompottamiseen ja persauksen nostamiseen on tottunut.

Originally posted by Titan

Pitää paikkansa, persettä nostamalla vain kevennetään roimasti rasitusta rinnalla, saman tekee myös penkkipaita. Raw kisoissa tulee ongelma jos treeneissä eliminoi rintaan kohdistuvaa rasitusta persettä nostamalla. Mikäs siinä, mutta jos ihan vain bodailee, niin perse kannattaa pitää penkissä.

Bodailussa ehdottomasti perse penkissä, silloin rasitus menee sinne rintaan, kuten pitääkin! Itse jos teen "boditreeniä" niin jätän koko penkin väliin ja teen mieluummin esim. vinopenkkiä smithissä, saan paremman tuntuman rintaan...mutta toisaalta oon kyllä aika kaukana "bodarista"...

RAW-penkissäkin kyllä ihan hyvin pysyy perse penkissä kun levittää jalkoja, ja vie niitä sinne eteenpäin-ei siis "penkin alle".

Mä en ainakaan nää pahana jos tosiaan silloin tällöin ottaa
viimeisen toisto perse ilmassa, asia erikseen jos se on aina ilmassa..

Ja noista varmistajista mulla paras varmistaja on ollut noin 45vuotias mies joka ekan toiston jälkeen oli melkein tangossa kiinni ja 3 toiston kohdalla maastaveti painot pois, vaikka olin kyllä maininnut että pyrin 8:saan toistoon.

Suositut

Back
Ylös Bottom