Saab häviää planeetalta?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja S225T
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Eiköhän se ruotsin valtio pelasta. Toivottavasti ainakin Volvon pelastaa se kuitenki on ihan kelpo automerkki saabi nyt on hintoihinsa nähden ihan paska auto.

Ruotsalaiset ne on parempia kaikissa, on volvo,scania,saab ja mitä lie suomella ei ole/ollut kuin sisu. Olisihan se kiva kun olisi joku kotimainen henkilöauto merkki
 
Saab on ehkä oudoin automerkki ikinä. Melko lähellä vanhojen citikkojen kanssa. Auto on muotoilultaan ihan helvetin vanhanaikainen ja tekniikkakin on melko old schoolia. Tuon takia nuo megaisot fuusiot onkin perseestä. Kun jollain konsernin osalla alkaa mennä huonosti niin kaikki kärsii.
 
Niinno, sentään voimme tuudittautua siihen tosiasiaan, että Suomessa valmistetaan yhtiä edistyksellisimmistä autoista. Porscheja valmistetaan uudellamaalla 2009 loppuun asti, jonka jälkeen siellä aletaan valmistamaan Fisker Automotiven hybridiautoja.


edit:
Saab on ehkä oudoin automerkki ikinä. Melko lähellä vanhojen citikkojen kanssa. Auto on muotoilultaan ihan helvetin vanhanaikainen ja tekniikkakin on melko old schoolia.
En nyt ihan allekirjoita tätä ainakaan uudempien mallien osalta. Muotoilu on aika tyylikästä uudemmissa 2000-luvun malleissa, 93:ssa ainakin. Mitä meinaat tekniikan vanhuudella? Mikä sitten on nykyaikaista tekniikkaa mitä tämän hetken saabeissa ei ole? ESP, CBC (kaarrejarrutuksen hallintajärjestelmä), ABS, kuljettajan sähkösäätöinen penkki, monitoimiratti (jolla säädetään mm. ajotietokonetta), elektroninen jarruvoiman jakaminen tulevat kuitenkin vakiona. Vakionopeuden säädin tulee useimmissa malleissa myös vakiona. Lisävarusteina mm. bluetooth-valmius kännykälle, pysäköintiapu, sadetunnistin, sähköpenkkien muistit, varashälytin tasotunnistimella, ovien lukitus kun auto liikkuu jne
 
Saab on ehkä oudoin automerkki ikinä. Melko lähellä vanhojen citikkojen kanssa. Auto on muotoilultaan ihan helvetin vanhanaikainen ja tekniikkakin on melko old schoolia. Tuon takia nuo megaisot fuusiot onkin perseestä. Kun jollain konsernin osalla alkaa mennä huonosti niin kaikki kärsii.

tekeekö se automerkistä oudon, ettei se valmista 25v suunnattuja pillunhaku autoja, jonka nimen perään lisätään R, vaan valmistaa käyttöautoja, joissa kaikissa on turbo ja joilla on hyvä talviauton maine, kun täällä suomessa kun nyt tuota talvea ja sohjoa sattuu olemaan.
tsekkaappas nyt ihan uudet ja tulevat saab 2009 griffin -mallit ja sano uudelleen onko vanhanaikaisen näköistä...karistele ne reinikaisen aikaiset poliisi-saabit mielestäsi ensin pois...
 
Saab on ehkä oudoin automerkki ikinä. Melko lähellä vanhojen citikkojen kanssa. Auto on muotoilultaan ihan helvetin vanhanaikainen ja tekniikkakin on melko old schoolia. Tuon takia nuo megaisot fuusiot onkin perseestä. Kun jollain konsernin osalla alkaa mennä huonosti niin kaikki kärsii.


Okei saabien sisätilat on kyllä vanhanaikaisen tuntusia mutta miten noi muuten nyt niin vanhanaikaisia on muotoilultaan?
Onko esim. tää uus 9-3 farmari vanhanaikainen muotoilultaan :wtf:

saab-9-3-01.jpg


Ja sit noista fuusioista oon kyllä samaa mieltä.
 
Ulkoa päin ihan nasevia, mutta se saatanan lentokone-ohjaamo... Lisäksi ei kyllä hintaansa nähden ole mitään kummoisia.
 
Miten minulle tulee tuosta Fiskeristä mieleen tämä Tesla Roadster, jonka valmistaja on nyt konkurssin partaalla käsi ojossa kerjäämässä osaansa bailoutista jenkeissä?
 
Että Pontiac ja Saab lopetettaisiin? Luulisi ainakin Pontiacilla olevan jo merkkinä tai brandinä, mikä vittu onkaan, jo sen verran arvoa ettei sitä ihan heti roskiin heitettäisi.

Tosin joku kiinalaispaja voisi käydä sitten dyykkaamassa ja saataisiin aivan uudenlaisia saappeja :D
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Joo, 9-3 näyttää musta kans ihan tyylikkäältä ulkoa mutta ne sisätilat on jotain ihan kaameeta.
Mutta Saabin pahin hirvitys on tässä: merkin lippulaiva, jonka muotoilu on suoraan viime vuosituhannelta. Aivan kaamea.

06-07_Saab_9-5_sedan.jpg
 
Zone-sarja -42%
Ulkoa päin ihan nasevia, mutta se saatanan lentokone-ohjaamo... Lisäksi ei kyllä hintaansa nähden ole mitään kummoisia.

lentokoneesta ohjaamossa ei kyllä ole muuta, kuin aikoinaan hävittäjistä keksitty se, että keskikonsoli kääntyy aavistuksen kuljettajaan päin..näin voi keskivertokuski kolmosella ajaessaan käyttää kaikkia (melkein) keskikonsolin nappeja ilman että nostaa kämmenpohjaa vaihdekepiltä...
lisäksi night-vision, joka toimii siten että sen päälle laittaessa kojetauluun jäävät palamaan vain tärkeimmät valot: nopeus (120 asti), polttoaineen määrä...ts. ei rasita silmiä taustavalo niin pahasti pimeällä pitkään ajaessa, saahan himmennystasoa toki vielä säädettyä erikseen...

aikoinaan siis myyntivalttina nuo hävittäjän ohjaamosta kopioidut asiat...

mittaristossa ei ole MITÄÄN kikkailuja fonteilla, on pyritty vain ja ainoastaan selkeyteen...ainakin omaa silmääni miellyttää, lisäksi pikku "retron" tunne, jos esim. pienenä perheen autona on ollut joku saab, tunnistaa jotain tuttua mittaristosta...

voiko selkeämpää enää 2000-luvun autossa mittaristo olla:

http://image.motortrend.com/f/9489696/112_0805_05z+2008_saab_turbo_x+cockpit.jpg

..muttamutta tämä lienee yksi niistä aiheista, mistä vaan ei voi muuta kuin kiistellä :)
 
Joo, 9-3 näyttää musta kans ihan tyylikkäältä ulkoa mutta ne sisätilat on jotain ihan kaameeta.

Nuo sisätilat oli ennen vanhanaikaisen näköisiä, nykyään ne näyttää olevan viimeistä huutoa. Ainakin audi on pistänyt malleihinsa samaa näköä.

Uusi A4:

header2.jpg


Aika marginaalimerkkihän tuo saabi on ollut. Eihän niillä ole periaatteessa kuin kaksi malliakaan.
 
tosin saabin ohjaamo miljoona kertaa yksinkertaisemman/selkeemmän näköinen. ei oo niin helvetisti noita nappeja.
 
Kauanhan tuota Saabin lakkauttamista on pohdittu, mutta uskoisin, että suhteessa noinkin paljon myyvää automerkkiä ei ihan heti poljeta maan rakoon, koska brändillä on kuitenkin rahassamittaamaton tunnettavuus ympäri Euroopan, eli joku konserni sen luultavasti ostaa. Oldsmobilen GM lakkautti muutama vuosi sitten, mutta sen myynti olikin pienempää kuin Saabin ja merkki oli vastatuulessa uusia brändejä vastaan.

Kiistämätön fakta on kuitenkin se, että GM on itse omilla toimillaan pilannut Saabin mahdollisuuksia tekemällä siitä Opelin kilpailijan. Ehkä hieman järkevämpää olisi ollut tehdä siitä kilpailija Audille, Volvolle, Bemarille ym. premium-autoille. Saab oli kuitenkin vielä 80-luvulla tasoltaan parempi kuin Opel, mutta GM käänsi kelkan.
 
koska brändillä on kuitenkin rahassamittaamaton tunnettavuus ympäri Euroopan, eli joku konserni sen luultavasti ostaa.

Kiistämätön fakta on kuitenkin se, että GM on itse omilla toimillaan pilannut Saabin mahdollisuuksia tekemällä siitä Opelin kilpailijan. Ehkä hieman järkevämpää olisi ollut tehdä siitä kilpailija Audille, Volvolle, Bemarille ym. premium-autoille. Saab oli kuitenkin vielä 80-luvulla tasoltaan parempi kuin Opel, mutta GM käänsi kelkan.

Saabin suurin markkina-alue on Pohjois-Amerikka.

Mielestäni Saab nimenomaan kilpailee noiden mainitsemiesi merkkien kanssa. Ei alkuunkaan Opelin kanssa, joka on kansanauto, kun taas Saab on Premium-luokan rajoilla ja myöskin hinnoittelultaan sijoittuu sinne. Alan lehdissä myös koeajovertailut on yleensä juuri mainitsemiasi merkkejä vastaan. Ei todellakaan mitään Opeleita vastaan.

Itse muuten ajelen Opelilla, mutta 93 SportCombi Saab himottaisi pirusti...
 
lentokoneesta ohjaamossa ei kyllä ole muuta, kuin aikoinaan hävittäjistä keksitty se, että keskikonsoli kääntyy aavistuksen kuljettajaan päin..näin voi keskivertokuski kolmosella ajaessaan käyttää kaikkia (melkein) keskikonsolin nappeja ilman että nostaa kämmenpohjaa vaihdekepiltä...
lisäksi night-vision, joka toimii siten että sen päälle laittaessa kojetauluun jäävät palamaan vain tärkeimmät valot: nopeus (120 asti), polttoaineen määrä...ts. ei rasita silmiä taustavalo niin pahasti pimeällä pitkään ajaessa, saahan himmennystasoa toki vielä säädettyä erikseen...

aikoinaan siis myyntivalttina nuo hävittäjän ohjaamosta kopioidut asiat...

mittaristossa ei ole MITÄÄN kikkailuja fonteilla, on pyritty vain ja ainoastaan selkeyteen...ainakin omaa silmääni miellyttää, lisäksi pikku "retron" tunne, jos esim. pienenä perheen autona on ollut joku saab, tunnistaa jotain tuttua mittaristosta...

voiko selkeämpää enää 2000-luvun autossa mittaristo olla:

http://image.motortrend.com/f/9489696/112_0805_05z+2008_saab_turbo_x+cockpit.jpg

..muttamutta tämä lienee yksi niistä aiheista, mistä vaan ei voi muuta kuin kiistellä :)

http://p.webwombat.com.au/motoring/images/saab-9-3-aero-4.jpg :rolleyes:

Tuollaista minä kokeilin kun viimeksi oli auton vaihto kyseessä (9-3 Aero).

Ja onhan noita näppäimiä aivan helvetisti ja kiesi natisi enemmän kuin kuusi vuotiaan eskon leikkiauto.
 
Onko Saab tehnyt kertaakaan voittoa 90-luvun alun jälkeen? Ei. Miksi siis pitää pystyssä jos tehostamisellakaan ei saavuteta plusmerkkistä tuottoa. Tosin taitaa autoala olla yleensäkin aikamoista hyväntekeväisyyttä. Esim tunnetusti taloudellisesti tehokkaan Toyotan EBIT on parhaimmillaan ollut naurettavat 9%.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom