lentokoneesta ohjaamossa ei kyllä ole muuta, kuin aikoinaan hävittäjistä keksitty se, että keskikonsoli kääntyy aavistuksen kuljettajaan päin..näin voi keskivertokuski kolmosella ajaessaan käyttää kaikkia (melkein) keskikonsolin nappeja ilman että nostaa kämmenpohjaa vaihdekepiltä...
lisäksi night-vision, joka toimii siten että sen päälle laittaessa kojetauluun jäävät palamaan vain tärkeimmät valot: nopeus (120 asti), polttoaineen määrä...ts. ei rasita silmiä taustavalo niin pahasti pimeällä pitkään ajaessa, saahan himmennystasoa toki vielä säädettyä erikseen...
aikoinaan siis myyntivalttina nuo hävittäjän ohjaamosta kopioidut asiat...
mittaristossa ei ole MITÄÄN kikkailuja fonteilla, on pyritty vain ja ainoastaan selkeyteen...ainakin omaa silmääni miellyttää, lisäksi pikku "retron" tunne, jos esim. pienenä perheen autona on ollut joku saab, tunnistaa jotain tuttua mittaristosta...
voiko selkeämpää enää 2000-luvun autossa mittaristo olla:
http://image.motortrend.com/f/9489696/112_0805_05z+2008_saab_turbo_x+cockpit.jpg
..muttamutta tämä lienee yksi niistä aiheista, mistä vaan ei voi muuta kuin kiistellä