Saab häviää planeetalta?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja S225T
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Saab ei kuole koskaan. Kaikista upein malli on ja tulee olemaan vanha kunnon kyrpäjyrä.

Kyrpäjyrä löytyy kesäautona ja muutenkaan en ole ikinä muun merkkistä autoa omistanut :whip:. Kyllä vituttaa, jos merkki katoaa. Toisaalta GM on jo saanut Saabin ominaispiirteet tapettua aika tehokkaasti, että en sitten tiedä, olisiko armoniskukaan enää ihan maailmanloppu. Uutenahan hinta/laatusuhde ei ole ihmeellinen, mutta käytettynä Saabit tuppaavat olemaan edukkaita, kun niin monet vierastavat merkkiä monista kummallisista syistä, joita tässäkin ketjussa on tullut esiin.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Okei saabien sisätilat on kyllä vanhanaikaisen tuntusia mutta miten noi muuten nyt niin vanhanaikaisia on muotoilultaan?
Onko esim. tää uus 9-3 farmari vanhanaikainen muotoilultaan :wtf:

saab-9-3-01.jpg


Ja sit noista fuusioista oon kyllä samaa mieltä.
Komea auto kaikinpuolin. Itsellä mitä kyydissä olen ollut, niin positiivisia kokemuksia uusimmista Saabeista. Harmi jos poistuu koko merkki.
 
Itse entisenä saabistina ( Saab 900i ) voin sanoa, että parempaa talviautoa ei ole! Tiedä sitten uusista GM-virityksistä, mutta vanha kunnon der panzerwagen ei koskaan pettänyt:rock:
 
Itse entisenä saabistina ( Saab 900i ) voin sanoa, että parempaa talviautoa ei ole! Tiedä sitten uusista GM-virityksistä, mutta vanha kunnon der panzerwagen ei koskaan pettänyt:rock:
Samat sanat!

Jossainhan oli jotain juttua että Ruotsin valtio meinaa ostaa Saabin GM:ltä... Tiedä sitten että tuleeko tuosta koskaan mitään, toivotaan ainakin että saappi säilyis elossa!
 
Kauanhan tuota Saabin lakkauttamista on pohdittu, mutta uskoisin, että suhteessa noinkin paljon myyvää automerkkiä ei ihan heti poljeta maan rakoon, koska brändillä on kuitenkin rahassamittaamaton tunnettavuus ympäri Euroopan, eli joku konserni sen luultavasti ostaa. Oldsmobilen GM lakkautti muutama vuosi sitten, mutta sen myynti olikin pienempää kuin Saabin ja merkki oli vastatuulessa uusia brändejä vastaan.

Kiistämätön fakta on kuitenkin se, että GM on itse omilla toimillaan pilannut Saabin mahdollisuuksia tekemällä siitä Opelin kilpailijan. Ehkä hieman järkevämpää olisi ollut tehdä siitä kilpailija Audille, Volvolle, Bemarille ym. premium-autoille. Saab oli kuitenkin vielä 80-luvulla tasoltaan parempi kuin Opel, mutta GM käänsi kelkan.
Millä mittarilla mitattuna Saab myy paljon? Saab on yksi vähiten myyvistä merkeistä. Oldsia on sentään valmistettu 35 miljoonaa ja yli miljoona vuodessa. Saabille nuo luvut ovat unelma, joka ei ehkä koskaan toteudu.
 
Tuossahan on siis kaikki mahdolliset napit mitä voi saada... Normina jos hankkii niin puolet napeista katoaa...

Mihin sitä älytöntä määrää nappeja tarvitsee kun suuren osan voi hoitaa ratissa olevilla parilla nappulalla ajotietokoneen kautta? :david:
 
Mihin sitä älytöntä määrää nappeja tarvitsee kun suuren osan voi hoitaa ratissa olevilla parilla nappulalla ajotietokoneen kautta? :david:

Hah, ja näitä ratkaisujahan on aina kehuttu helppokäyttöisyydestään. :)

No joo, ei tuokaan ratkaisu mitenkään selkeä ole, missä on kojelauta täynnä identtisiä namiskuukkeleita.

112_0406_Road_Test+Mercedes_Benz_CLK320_Vs_Audi_A4_30_CVT_Vs_Saab_93_Arc_04z_Saab_93_Arc+Interior_View_Cockpit.jpg
 
Tuollaisella tulee satunnaisesti ajeltua. Tuosta nappiviidakosta ei kyllä tottumaton löydä mitään koskaan, eikä myöskään ikinä. Joku valitteli tuollaista ysikolmosta natisevaksi, itse en ole moista huomannut.
 
Mutta Saabin pahin hirvitys on tässä: merkin lippulaiva, jonka muotoilu on suoraan viime vuosituhannelta. Aivan kaamea.

Tuo on viime vuosituhannelta, 9-5 tuli markkinoille 1997. :)

Onkohan kukaan tämänkään ketjun Saab-vihaajista koskaan ajanut Saabeilla?
Saabit ovat hienoja autoja, toivottavasti merkki ei aivan heti häviä.
 
Zone-sarja -42%
Onkohan kukaan tämänkään ketjun Saab-vihaajista koskaan ajanut Saabeilla?
Saabit ovat hienoja autoja, toivottavasti merkki ei aivan heti häviä.

En ole Saab-vihaaja, mutta tässä pari itseäni ärsyttävää asiaa uudesta 9-3 SportCombista (ajoin päivän 9-3 SportsCombia 2.0T etanoliversiota):
- 2.0T kone oli aika lussu verrattuna toisen konsernin 1.8T versioon.
- Turbo hukkasi paineet jarruttaessa hiemankin voimakkaammin (mitä tuo toinen merkki ei tee).
- Vaihdelaatikko on h-i-d-a-s.
- Sisusta ei ole samalla tasoll saksalaisten "premium"-autojen kanssa.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
En ole Saab-vihaaja, mutta tässä pari itseäni ärsyttävää asiaa uudesta 9-3 SportCombista (ajoin päivän 9-3 SportsCombia 2.0T etanoliversiota):
- 2.0T kone oli aika lussu verrattuna toisen konsernin 1.8T versioon.
- Turbo hukkasi paineet jarruttaessa hiemankin voimakkaammin (mitä tuo toinen merkki ei tee).
- Vaihdelaatikko on h-i-d-a-s.
- Sisusta ei ole samalla tasoll saksalaisten "premium"-autojen kanssa.

Itsellä pitkälle samanlaisia kokemuksia. Ajamani yksilön sisusta vielä nitisi jatkuvasti ihan vain tasaista moottoritietä ajaessa. Melutaso ei muutenkaan ollut häävi. Sisustan laatuvaikutelma oli luokkaa "viime vuosituhannen ooppeli". Koneen ominaisuuksista oli hyvin vähän positiivista sanottavaa. Voimaa oli jollain kierroksilla jonkin verran, mutta silti ominaisuudet olivat enemmän viime vuosituhatta kuin tätä päivää. GM on hoitanut merkin kehittämisen todella onnettomasti. Uusia moottoreita ei olla tehty pitkiin aikoihin. Malliperhettä ei ole. 9-5 on jo niin pahasti vanhentunut, että sen valmistuskin olisi voitu lopettaa jo useampi vuosi sitten. Jäljelle jää 9-3, joka alkaa nykymittapuun mukaan olemaan tiloiltaan pikkuauto, mutta sitä yritetään myydä pienempänä keskiluokkana premiumautojen joukossa. En keksi yhtään hyvää syytä ostaa 9-3:sta ennemmin kuin Golfia. Monet ominaisuudet ovat Golfissa älyttömän paljon paremmin. Hintaakin tuolla on alkaen 30 k€. Tuohon rahaan Golfiin saa yhtä sun toista kivaa ja yhden markkinoiden hienoimmista voimalinjoista.
 
En ole Saab-vihaaja, mutta tässä pari itseäni ärsyttävää asiaa uudesta 9-3 SportCombista (ajoin päivän 9-3 SportsCombia 2.0T etanoliversiota):
- 2.0T kone oli aika lussu verrattuna toisen konsernin 1.8T versioon.

Oliko tankissa bensaa vai etanolia?
Muistaakseni nuo on optimoitu etanolille ja bensalla koneesta ei saa niin paljoa tehoa kuin etanolilla.
 
Mjuu, itse ajelin kortin saatuani pari kuukautta 9-3 1,9tiD:llä, tais olla vm. 2002? Anyway, tosi mukava auto ajella, vääntöä riitti alhaalta asti rutkasti, hyvät popit ja ulkonäkökin ihan jees.
Nykyään Saabikin on snaijannut sen, ettei etuveto riitä hoitamaan +250hp tehoja, niinkun ennenwanhaan aeroissa, ja on alkanut väsäilemään niitä nelivetoja.

Itse diggailen paljon enemmän Saabin nykymuotoilusta kuin Volvojen, joskin s60 ja c30 on ihan kååleja. Mutta en usko, että on huolta Saabin katoamisesta, GM saattaa hankkiutua siitä eroon, mutta siirtynee sitten ruotsalaisomistukseen :)
 
Millä mittarilla mitattuna Saab myy paljon? Saab on yksi vähiten myyvistä merkeistä. Oldsia on sentään valmistettu 35 miljoonaa ja yli miljoona vuodessa. Saabille nuo luvut ovat unelma, joka ei ehkä koskaan toteudu.
En tarkoittanut, että Saab myisi varsinaisesti paljon, mutta pointtina viestissäni yleisesti ottaen oli se, että kun auto myy jo valmiiksi sen verran paljon, että se on tunnettu Euroopassa ja Pohjois-Amerikassa, niin luultavasti joku konserni haluaa Saabin ja tekee sille tervehdyttämisohjelman. Pointtina oli se, että on huomattavasti helpompaa lähteä tekemään Saabista kasvojenkohotuksella ja imagopönkityksellä myyvää automerkkiä verrattuna siihen, että perustaisi uuden merkin aivan tyhjästä. Síitä olen kyllä täysin samaa mieltä, että Saabin myynti ei ole kovin paljon (n. 130 000autoa/a). Saab on kuitenkin tunnettu kansan keskuudessa turvallisena premium-luokan autona, joten maine on jo valmiiksi ihan hyvä.

IMO Saabin 9-3 on faceliftina überhot :kuola:
 
tunnettu Euroopassa ja Pohjois-Amerikassa, niin luultavasti joku konserni haluaa Saabin ja tekee sille tervehdyttämisohjelman.
Toivottavasti se ei ole Subaru :D

Tässä esimerkki Amerikan ihmemaassa myytävästä Saabista, eiku Subarusta, eiku Saabarusta:

151618384_271437414e.jpg


:urjo:
 
Toivottavasti se ei ole Subaru :D

Tässä esimerkki Amerikan ihmemaassa myytävästä Saabista, eiku Subarusta, eiku Saabarusta:

http://farm1.static.flickr.com/51/151618384_271437414e.jpg?v=0

:urjo:
Ei tuo vielä mitään, mutta kaikista pahin munaus ton Subarun kanssa on iso katumaasturi 9-7X Aero 6.0-litraisella vapaastihengittävällä V8:lla.:D Aero ilman turboa on kuin naula arkussa. 80-luvulta lähtien turbo oli Saabille kaikki kaikessa ja silloin moottoriteknologia oli Saabilla oikeasti kehittynyttä, mutta niistä ajoista ollaan jo otettu takapakkia reilusti kehityksen ajanmukaisuudessa. Mikään ei voita vanhan og900:n turbopotkua. Ei se ehkä mikään kaikista mukavin ajettava nykymittapuulla ole, mutta aikoinaan turbolla päästiin tehoihin nähden aika pieneen kulutukseen.
 
Ei tuo vielä mitään, mutta kaikista pahin munaus ton Subarun kanssa on iso katumaasturi 9-7X Aero 6.0-litraisella vapaastihengittävällä V8:lla.:D Aero ilman turboa on kuin naula arkussa. 80-luvulta lähtien turbo oli Saabille kaikki kaikessa ja silloin moottoriteknologia oli Saabilla oikeasti kehittynyttä, mutta niistä ajoista ollaan jo otettu takapakkia reilusti kehityksen ajanmukaisuudessa. Mikään ei voita vanhan og900:n turbopotkua. Ei se ehkä mikään kaikista mukavin ajettava nykymittapuulla ole, mutta aikoinaan turbolla päästiin tehoihin nähden aika pieneen kulutukseen.

Taitaa olla tämä
TorqueOmata1483.jpg


Moottorivaihtoehtoina:
4.2 L Vortec I6
5.3 L Vortec V8
6.0 L LS2 V8

On toi kyllä saabeista aika kaukana :jahas:
 
Itse entisenä saabistina ( Saab 900i ) voin sanoa, että parempaa talviautoa ei ole! Tiedä sitten uusista GM-virityksistä, mutta vanha kunnon der panzerwagen ei koskaan pettänyt:rock:
kalliin hinnan saa maksaa lämpimyydestä. kauheita syöppöjä järkeään kaikki vanhat saapit. paitsi tietenkin täällä ne on ollut järkeään pieni ruokaisia:)
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom