Saab 9-3 kokemuksia?

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Liittynyt
13.12.2002
Viestejä
1 043
Eli nyt olis autonvaihto edessä ja 1 vaihtoehtona olisi 9-3 vuosimallia 2006-2008 bensana tai dieselinä mutta kuitenkin automaattina.
kävin ajamassa vuoden 2007 1.9tid mallia työkaverin auto ja ajo-ominaisuudet alkavat olla jo kohdillaan tuossa..

Kertokaas kokemuksianne mitä noista kannattaa eritoten tutkia?
onko sähkö ongelmia?

todellinen kulutus? netistä löytyy nimittäin 2l säteellä kulutuslukemia..

Mites noiden lastuttaminen, Hirch kaiketi tarjoaa paketteja joilla takuut säilyy kokemuksia niistä?
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Jos ostat takuunalaisen yksilön niin eihän siinä muuta tarvi tutkia kuin että tykkäätkö autosta vai et.

Diesel-automaattien kulutuslukemat heittelevät tuon 2 litraa samallakin autolla kaikilla merkeillä kuskin ja ajojakauman(kaupunki/maantie/moottoritie) mukaan.

Ite autosta ei ole edes koeajokokemusta, mutta olihan tämä tiedossa:

http://foorumi.saabclub.fi/
 
Eli nyt olis autonvaihto edessä ja 1 vaihtoehtona olisi 9-3 vuosimallia 2006-2008 bensana tai dieselinä mutta kuitenkin automaattina.
kävin ajamassa vuoden 2007 1.9tid mallia työkaverin auto ja ajo-ominaisuudet alkavat olla jo kohdillaan tuossa..

Kertokaas kokemuksianne mitä noista kannattaa eritoten tutkia?
onko sähkö ongelmia?

todellinen kulutus? netistä löytyy nimittäin 2l säteellä kulutuslukemia..

Mites noiden lastuttaminen, Hirch kaiketi tarjoaa paketteja joilla takuut säilyy kokemuksia niistä?
2006 9-3 1.8t bensa alla, ajettu tällä hetkellä n. 80 000. Yhtäkään vikaa ei ole toistaiseksi ollut.

Kulutus pyörii maantieajossa rauhallisella ajolla siinä 7,5 litran pinnassa, kaupungissa sitten jonkun verran enemmän. Sehän riippuu ihan miten sitä ajaa. Seuraava autokin tulee olemaan saab, sen verran tyytyväinen oon ollu peliin.
 
Täällä 9-3. Bensakone, ohjelmistolla piristetty menohaluja (ei tosin Hirsch), manuaalilaatikko.

Auton omistanut alle vuoden, mutta enpä voi vinkata että mitä noista kannattaa tutkia, kun vikoja ei ole ollut. Paras ja mukavin auto tähän mennessä. Ainoa, josta annan moitteita on etupenkit: ne on liian pehmeät. Ainakin kuskilla puutuu perse pidemmällä matkalla, reisituki löysä. Aerossa olisi varmasti tukevammat istuimet.

Eikös Saabilla ole vähän sama kuin Volvolla, että automaatti-tekniikka voisi olla tuoreempaakin? Muistaakseni automaatilla on kulutus suurempaa (vrt esim VAG-konserni, jolla alkaa olla päinvastoin).

Maantiellä cruisella 100km/h olen päässyt 6,8 litraan. Kaupungissa pihistelemällä kasipuoleen (testimatka, jollaista ajotapaa ei kukaan pysty päivittäisessä ajossa ylläpitämään) mutta tehdaskin lupaa kaupunkikulutuksen olevan yli 10litraa ja omalla ajotyylillä se on lähempänä 11L kaupungissa.

Suosittelen lämpimästi. Tämä on neljäs autoni ja ehdottomasti paras ominaisuuksiltaan ja vikoja ei ole toistaiseksi ollut. Jos kysyjä haluaa oikeasti tietoa Saabeista ja juuri ko mallista, kannattaa suunnata osoitteeseen: http://foorumi.saabclub.fi/
 
Itellä on 9-3.1.8t -04. Ollut vähän yli vuoden ajettu nyt 67000. Joista minä 20000km
Ei vikoja mukava auto ajaa. Toden näköisesti seuraavakin auto on Saab.
 
Tuo on varsin miellyttävä moottori tuo 1.8t/2.0t varsinkin, kun ohjelmiston vaihtaa :)
Itsellä moinen on vienyt viimeisen 17tkm aikana vääränmerkkisessä kopassa manuaalina 9l/100km, joten ei kyllä ihan piheimmästä päästä ainakaan raskaahkolla kaasulla ja taajamissa. Tosin ei tuolla maantielläkään paljoa alle kahdeksalla taida päästä.
 
^Justiinhan tuossa yllä kirjoitin, että 6,8 litraa 100km/h cruisella.

Threadin aloittaja voisi itsekin jo palailla kommentoimaan, että mihin päin vakka kallistuu.
 
^Justiinhan tuossa yllä kirjoitin, että 6,8 litraa 100km/h cruisella.

Threadin aloittaja voisi itsekin jo palailla kommentoimaan, että mihin päin vakka kallistuu.




No hello taas :)

Jooh vaaka kallistuu aika vahvasti Saabin suuntaan kyllä nyt on ainoa asia mikä pitäis päättää
ajanko tarpeeksi että Kiisseli kone olisi viisas valinta.

Saabin foorumia on tullut aika reilusti lueskeltua ja en ole sieltäkään löytänyt juurikaan negatiivisiä kommentteja / vikoja..

Ensi viikolla ajattelin käydä koeajamassa 2.0T:n ja sitten teen päätöksen kumpi tulee mulle-> ja Hirch virilastu tulee joka tapauksessa oli BE tai diesel.
 
No hello taas :)

Jooh vaaka kallistuu aika vahvasti Saabin suuntaan kyllä nyt on ainoa asia mikä pitäis päättää
ajanko tarpeeksi että Kiisseli kone olisi viisas valinta.

Saabin foorumia on tullut aika reilusti lueskeltua ja en ole sieltäkään löytänyt juurikaan negatiivisiä kommentteja / vikoja..

Ensi viikolla ajattelin käydä koeajamassa 2.0T:n ja sitten teen päätöksen kumpi tulee mulle-> ja Hirch virilastu tulee joka tapauksessa oli BE tai diesel.

1.8t ja 2.0T on käsittääkseni aivan sama kone, mutta eri tehdas-säädöillä. Eli tekniikka sama, mutta ohjelmistolla otettu jo tehtaalla enemmän tehoja lähtiessä. Saabistit tapaa sanoa, ettei kannata ostaa 2.0T juuri tuon takia, sillä hinta voi olla varsinkin uutena ostettuna tosi paljon suurempi, vaikka tekniikka sama. Eli ennemmin nekin rahat lisävarusteisiin.
 
1.8t ja 2.0T on käsittääkseni aivan sama kone, mutta eri tehdas-säädöillä. Eli tekniikka sama, mutta ohjelmistolla otettu jo tehtaalla enemmän tehoja lähtiessä. Saabistit tapaa sanoa, ettei kannata ostaa 2.0T juuri tuon takia, sillä hinta voi olla varsinkin uutena ostettuna tosi paljon suurempi, vaikka tekniikka sama. Eli ennemmin nekin rahat lisävarusteisiin.


Joo tuo on aika sekava juttu kun lueskelin saab foorumilta niin hirch on tehnyt pakettia millä 1.8T otetaan 175hp ja 2.0T tehot nousee hirchin lastulla yli 210 hevosvoimaan.
Osa väittää että olis identtinen kone ja osa väittää ettei olisi..
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Joo tuo on aika sekava juttu kun lueskelin saab foorumilta niin hirch on tehnyt pakettia millä 1.8T otetaan 175hp ja 2.0T tehot nousee hirchin lastulla yli 210 hevosvoimaan.
Osa väittää että olis identtinen kone ja osa väittää ettei olisi..
Pienenä jippona tuossa on se, että 1.8t ja 2.0t on samat koneet eri softilla, mutta 2.0T (huom. iso kirjain) on eri kone. Olisikohan isossa T:ssä eri puhallin tai vastaavaa, mutta kyllä Hirsch näyttää lupaavan samat 195hp sekä 1.8t:lle että 2.0t:lle. Noistakin koneista siis molemmat ovat kaksilitraisia, vaikka nimi muuta sanoo.
 
Oho niinpäs näkyy, ja nyt ei tuolta löytynyt ollenkaan sitä 175hp pakettia mistä eilen lueskelin, mutta löytypäs 2.0T ihan kiva paketti 252hp jos oikein Lontoota ymmärsin uusiksi menis Softa/putkisto / välijäähdytin
 
Sterpuska, tarkoitin eri tehoversioita samasta koneesta jo tehdas-säädöillä. Hirsch ei viritä Saabin tehtaalla, vaan kuten monilla merkeillä, on teknisesti samasta koneesta ihan oletusarvoisesti laitettu myyntiin eri tehoversioita.

Käsittääkseni esim vasta Aerossa on eri (kestävämpi) kytkin. Tuosta pezkun ison ja pikku t:n erosta en osaa sanoa. Oon tosin ollut siinä luulossa, että turbot tulee yhdeltä valmistajalta.

Itsellä on 1.8t, joka siis vakiona 150hv, mutta minulla softa, jolla irtoaa 215hv.
 
Sterpuska, tarkoitin eri tehoversioita samasta koneesta jo tehdas-säädöillä. Hirsch ei viritä Saabin tehtaalla, vaan kuten monilla merkeillä, on teknisesti samasta koneesta ihan oletusarvoisesti laitettu myyntiin eri tehoversioita.

Käsittääkseni esim vasta Aerossa on eri (kestävämpi) kytkin. Tuosta pezkun ison ja pikku t:n erosta en osaa sanoa. Oon tosin ollut siinä luulossa, että turbot tulee yhdeltä valmistajalta.

Itsellä on 1.8t, joka siis vakiona 150hv, mutta minulla softa, jolla irtoaa 215hv.




Bsr? perhana ku ite oon niin arka noitten kanssa että pakko ostaa Hirchiltä palikat ni takuu kestää
tota Aeroa mä en kyllä ymmärrä 210hp kyllä pitäs aero merkin alla olla enemmän :(
 
Zone-sarja -42%
Bsr? perhana ku ite oon niin arka noitten kanssa että pakko ostaa Hirchiltä palikat ni takuu kestää
tota Aeroa mä en kyllä ymmärrä 210hp kyllä pitäs aero merkin alla olla enemmän :(


Aika iso ero kyllä 9-5:seen, jos noin on (en jaksa tutkia). Eikös 9-5 aerossa ole 250hp vakiona ja Hirchiltä 305hp (tällaisen näin myynnissä joskus).
 
Aika iso ero kyllä 9-5:seen, jos noin on (en jaksa tutkia). Eikös 9-5 aerossa ole 250hp vakiona ja Hirchiltä 305hp (tällaisen näin myynnissä joskus).
On tuossa 9-3 Aerossakin vakiona vanhemmissa 250hp ja uusissa 280 vihaista konia.

Topicin aloittajan pohteeseen voisin sanoa sen verran, että kokeile ihmeessä ainakin koeajon verran Saabia. Jossain vaiheessa alat huomaamaan siitä oikeasti hienoja oivalluksia kuten esim. night panel. Kyseessä on kyllä hieno auto hienolla koneella.
 
On tuossa 9-3 Aerossakin vakiona vanhemmissa 250hp ja uusissa 280 vihaista konia.

Topicin aloittajan pohteeseen voisin sanoa sen verran, että kokeile ihmeessä ainakin koeajon verran Saabia. Jossain vaiheessa alat huomaamaan siitä oikeasti hienoja oivalluksia kuten esim. night panel. Kyseessä on kyllä hieno auto hienolla koneella.




Wooot kaikki 9-3 aerot mitä olen myynnissä nähnyt ovat olleet 210 heppasia

http://www.nettiauto.com/saab/9-3/2537421

http://www.nettiauto.com/saab/9-3/2087495

Ja joo tykästyin kyllä kovasti tolla ekalla koeajolla saabbiin ainut negatiivinen asia mitä huomasin oli tehon puute ja sekin korjaantuu lastulla :) koe ajo autona siis 1.9 tid
 
Itselle laitoin BSR:n softan muutama kuukausi sitten ja ihan mukava muutos tuli. Vastaavasta kokoonpanosta on mitattu 215/320 lukemat. Samat pitäisi irrota 1.8t Saabistakin. Itselläni kone kuljettaa farkkukorista Vectraa joten itse autosta en osaa muuta sanoa.

Itsekin koeajoin 9-3:sen aikanaan ja ihan hyvä maku jäi. Hieman pienehkö omaan makuun sedanina ja farkkuna oli tarjonta vähän huonoa tuolloin.
 
Wooot kaikki 9-3 aerot mitä olen myynnissä nähnyt ovat olleet 210 heppasia

http://www.nettiauto.com/saab/9-3/2537421

http://www.nettiauto.com/saab/9-3/2087495

Ja joo tykästyin kyllä kovasti tolla ekalla koeajolla saabbiin ainut negatiivinen asia mitä huomasin oli tehon puute ja sekin korjaantuu lastulla :) koe ajo autona siis 1.9 tid
Kaksilitraiset on 210-heppaisia toki, mutta sitten taas se 9-5:een tehojen puolesta verrattavissa oleva 2.8TS on 250-heppainen.

http://www.nettiauto.com/saab/9-3/2656553

Sinänsähän tuo Aero hämää hieman nimikkeenä, koska se on periaatteessa varustetaso eikä mikään tehomallin tunnus. TTiD:stäkin on olemassa Aero-versio, vaikkei se mikään superauto olekaan.
 
Kaksilitraiset on 210-heppaisia toki, mutta sitten taas se 9-5:een tehojen puolesta verrattavissa oleva 2.8TS on 250-heppainen.

http://www.nettiauto.com/saab/9-3/2656553

Sinänsähän tuo Aero hämää hieman nimikkeenä, koska se on periaatteessa varustetaso eikä mikään tehomallin tunnus. TTiD:stäkin on olemassa Aero-versio, vaikkei se mikään superauto olekaan.



oukki doukki selkis :)

Toi 1.9ttid olis kyllä varmasti ihan loistava valinta lastutettuna
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom