Saab 9-3 kokemuksia?

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Toi 210hv. on niissä vanhemmissa Aeroissa. En nyt muista koska ne muuttus tohon 250 heppaan, oiskos ollu joskus 05-07 välillä. Muistaakseni kuitenkin samaan aikaan kun markkinoille tuli tuo sc malli, eli farmari 9-3:nen.
Ja siinä uudessa nelivetoisessa Aerossa on muistaakseni 280 pollee!
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Te jotka olette "lastuttaneet" niin miten polttoainetta kuluttaa ?
Katsellut 320 diesel bmw:tä ja saabin 9-3 1.8t . saabin saisi halvemmalla... mutta kulutus. vuodessa tulis se noin 18 tkm. Ei oikein osaa päättää. Kehukaa nyt kunnolla :P
 
Eikös tuo Saabin diesel oli Fiatin tekele, sama kuin Opelilla? Opel palstoja joskus selailin eikä siellä porukat olleet oikein innoissaan koneen kestosta.
 
Bensaturbo ohjelmistolla kuluttaa vähemmän kuin ilman ohjelmistopäivitystä. Tosin kannattaa tankata 98. Maantiellä 100km/h cruisella 6,8 litraa. Saa viemään vähän, mutta kivaa on silloin kun vie paljon ;)

En nyt uskalla alkaa arvailemaan laajemmin kulutusta tähän, tehtaan antamia arvoja alemmas joka tapauksessa pääsee, jos haluaa nätisti ajaa. Itsellä kun ei vaan tule seurattua niin tarkkaan kun ei kiinnosta.

edit: jaa olinkin vastannut edelliselle sivulle jo samat asiat joskus kauan sitten.
 
Eikös tuo Saabin diesel oli Fiatin tekele, sama kuin Opelilla? Opel palstoja joskus selailin eikä siellä porukat olleet oikein innoissaan koneen kestosta.

Eikö moottorit ole juuri ainoita joita Fiat on osannut tehdä? Autojahan ne ei osaa valmistaa, mutta koneita käsittääkseni kyllä.
 
Mniska, mihin päädyit?
 
Saabit on kyllä kohtuullisen halpoja. Voi olla ton konkurssiuhan takia vittumaisia myytäviä..

Mitäs mieltä olette Saabin 9-5 2,2 dieselistä. Farkkuja lähinnä itse olen katsellut.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Noo, mut onha Blomqvistiin varaosia tarjolla vuosikausiks eteenpäin, ettei ny sen takia kai pitäis eteenpäin myyminen olla vaikeeta...
 
Zone-sarja -42%
ittellä on 9-3 aero. lastutettu, menohaluja on 270hv:n edestä. oikein mukava auto ajaa työmatkaa noin 100km/pv ja kulutuskin on omasta mielestä pieni suorituskykyyn nähden ( ~7,2l/100km)
 
Tähän samaan threadiin sopien voisin kysyä porukan kokemuksia Saabin 9-3 2001 malleista. Tutkassa olis sellanen 100tkm ajettu 2.0turbo. Eli onko kokemuksia ja tiedossa jotain perusvikoja ja mitä kannattaisi pitää silmällä ostettaessa?
 
Tähän samaan threadiin sopien voisin kysyä porukan kokemuksia Saabin 9-3 2001 malleista. Tutkassa olis sellanen 100tkm ajettu 2.0turbo. Eli onko kokemuksia ja tiedossa jotain perusvikoja ja mitä kannattaisi pitää silmällä ostettaessa?

Itseltäni löytyy 2002 -mallia oleva 93 Aero, joka nyt ei varmasti perusjuttujen osalta ihan kovin paljoa poikkea edellisvuoden malleista. Oikeastaan ainoa juttu mikä varmuudella tulee vastaan on se ajotietokoneen näytön (radion yläpuolella) pikseleiden katoaminen. Olen ajanut omallani noin 170tkm ja vaihtoon on mennyt toistaiseksi ainoastaan kulutusosia. Tuulilasin tosin olen huomannut olevan vähän herkkä naarmuuntumiselle. Kokonaisuudessaan olen ollut niin tyytyväinen, että päivitin viime vuonna uuteen farmari-Aeroon luontoystävällisellä 2.8l V6 -moottorilla. Ja se on ollut omasta mielestäni yksi parhaita tekemiäni autohankintoja.
 
Haittaako tämä pikseleiden katoaminen sitten käytännössä, että ei saa selvää numeroista ja tekstistä? Vai onko se niin vähäistä että yksi sieltä ja toinen tuolta? Ja voiko tuota korjata jotenkin?
 
Haittaako tämä pikseleiden katoaminen sitten käytännössä, että ei saa selvää numeroista ja tekstistä? Vai onko se niin vähäistä että yksi sieltä ja toinen tuolta? Ja voiko tuota korjata jotenkin?

Isoimmalla osalla autonomistajista ei ole tuotakaan vaivaa, mutta pääosin pikseleiden häviäminen vaikuttaa juuri siihen selvyyteen.
Jos ajotietokoneen näyttö hajoaa, niin kannattaa tutustua Saab klubin foorumiin.. google --> saabclub sieltä löytyy ohjeet vian korjaamiseen. Välttämättä ei joudu edes ostamaan uutta.

itsellä ollut nyt neljä vuotta ng900SE 2.0T, ainoat viat bensapumppu ja 2xDI-kasetti (toisella kerralla takuuseen) ..huomenna autokaupoille päivittämään hieman uudempaan!
 
Tähän samaan threadiin sopien voisin kysyä porukan kokemuksia Saabin 9-3 2001 malleista. Tutkassa olis sellanen 100tkm ajettu 2.0turbo. Eli onko kokemuksia ja tiedossa jotain perusvikoja ja mitä kannattaisi pitää silmällä ostettaessa?


noissa on myös melkein jokaisessa og9-3 saabissa tullut eteen niin sanottu "holkki remontti".
holkki kuluu ja vetariin alkaa tulla liikaa väljää vaihdelaaatikon päähän ja sitten alkaa täristämään ja vetelemään.
ei paha homma ite vaihtaa holkkia jos on joskus autoja rassannut, eikä tainnut olla liikkeessäkään kallis korjata.
 
noissa on myös melkein jokaisessa og9-3 saabissa tullut eteen niin sanottu "holkki remontti".
holkki kuluu ja vetariin alkaa tulla liikaa väljää vaihdelaaatikon päähän ja sitten alkaa täristämään ja vetelemään.
ei paha homma ite vaihtaa holkkia jos on joskus autoja rassannut, eikä tainnut olla liikkeessäkään kallis korjata.

Ekana ton huomaa yleensä öljyvuotona kuskin puolen vetarin juuresta. Kun vetari alkaa vaappumaan, se paskoo stefan jo ennen muita havaittavia oireita.

Käsittääkseni holkki voi olla usein sen verran tiukasti kiinni, että puutteellisilla välineillä ja/tai liialla voimalla väkisin irrottaen on olemassa realistinen riski isomman tuhon tekemisestä. Saattaa vaatia lämmitystä/jäähdytystä, kierteytystä ja isoa pulttia massavasaran kiinni saamiseksi jne. eikä silti irtoa aina suosiolla, eli ei ihan mikään tuosta vain kotipihassa tehtävä homma.

Liikkeistä merkkiliike haluaa irrottaa laatikon holkin irti prässäämiseksi (=€€€), useimmat muut korjaamot eivät suostu edes yrittämään ja jos yrittävät niin joskus onnistuu ja joskus ei, hintakin voi olla mitä tahansa. Suosittu ratkaisu on roudata auto vaikka kauempaakin Jkl:ään PCS-korjaamolle, joka on ainoa paikka jossa homma tehdään edullisesti ja varmasti kunnolla ja kokemuksella. Been there, done that ja suosittelen.
 
Itseltäni löytyy 2002 -mallia oleva 93 Aero, joka nyt ei varmasti perusjuttujen osalta ihan kovin paljoa poikkea edellisvuoden malleista. Oikeastaan ainoa juttu mikä varmuudella tulee vastaan on se ajotietokoneen näytön (radion yläpuolella) pikseleiden katoaminen. Olen ajanut omallani noin 170tkm ja vaihtoon on mennyt toistaiseksi ainoastaan kulutusosia. Tuulilasin tosin olen huomannut olevan vähän herkkä naarmuuntumiselle. Kokonaisuudessaan olen ollut niin tyytyväinen, että päivitin viime vuonna uuteen farmari-Aeroon luontoystävällisellä 2.8l V6 -moottorilla. Ja se on ollut omasta mielestäni yksi parhaita tekemiäni autohankintoja.

Tänään korjasin tuon ajotietokoneen näytön itse ja aikaa meni alle tunti, jos ei ota sitä mukaan kun kävin biltemasta hakemassa torx-ruuvarin.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom