No johtuisko siitä, että niillä on kiire? Voisko mitenkään johtua siitä? Ja kiireisen ei tartte lähtee aikaisemmin sun takia.Jostain syystä stadi on täynnä näitä kiireisiä.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
No johtuisko siitä, että niillä on kiire? Voisko mitenkään johtua siitä? Ja kiireisen ei tartte lähtee aikaisemmin sun takia.Jostain syystä stadi on täynnä näitä kiireisiä.
Pitäiskö kaikkien painaa kaasu pohjaan joka valoissa sen takia että joku jolla olevinaan kiire pääsee nopeemmin?Juuri pikku hiljaa rullaamalla siellä jää jengiä edellisiin valoihin ihan vain siksi, että siinä edessä ajellaan helvetin hiljaa. Mee fillarilla jos ei kiire ole, mitä sä siellä liikenteessä olet matelemassa.
Joo nimenomaan nopeammin ajettaessa ollaan nopeammin perillä. Punaisissa valoissa jarrun päällä seisoessa ei ajeta nopeasti. Nopein on se auto, jolla on suurin nopeus siinä vaiheessa kun valot vaihtuvat vihreäksi. Jarrumiehet ovat sitten toista ääripäätä eli hitaimpia. Ja tuo puheesi takanani valoihin jäävistä on sitä itseään. Valoista menee paljon useampi läpi silloin, kun jono ajaa valoista läpi pysähtymättä.Ja mitä enemmän teitä hitaasti valoihin ajavia on, sitä enemmän sinne perään jää edellisiin valoihin. Kai sen nyt saatana järkikin kertoo, että lujempaa ajettaessa ollaan perillä ennemmin.
Ei, mutta on täysin vammaista hidastella punaisiin. Ettekö ole muka koskaan(ette tietenkään) törmänneet nihin vitun idiootteihin, jotka hidastaa kymmeniä metrejä valoihin ja matelee siihen ettei vaan tartte pysähtyä. Jumalauta se on raskasta ja jos vain voin, meen aina vittuillakseni semmoisen apinan eteen jos ohi pääsee.Pitäiskö kaikkien painaa kaasu pohjaan joka valoissa sen takia että joku jolla olevinaan kiire pääsee nopeemmin?
Moninverroin enemmän säästää ostamalla vähemmän kuluttava. Kuka jumalauta ostaa jonkun tehokkaan bensavehkeen ja sitten ajaa ku mummo ettei bensaa kulu.Vielä parempi on käydä taloudellisen ajon koulutus, niin näkee myös, miten paljon sillä säästää polttoainetta.
Tänä aamuna kävi sähkäri asentamassa latausaseman, joten nyt pääsee kotona latailemaan autoa.
Tuli tulevaisuutta silmälläpitäen otettua sellainen latausasema, jossa maksimilatausteho on 22kw. Eli aika yläkanttiin tuota Mitsua ajatellen, mutta jos(kun?) seuraava auto on täyssähköauto, niin onnistuu senkin lataaminen tuolla samalla härvelillä järkevässä ajassa.
Tuommoseen käyttöön plugari on just sopiva kun tulee lyhyitä ajoja. Meilläkin mennyt kohta pari kuukautta alle litran keskikulutuksella, kun ei ole tarvinnut minnekään kauemmaksi ajella. Pidän erityisen paljon tuosta viiveettömästä sähköisestä voimalinjasta. Vähempikin vääntö liikkeelle lähdössä riittäisi kun tulee tarpeettomia sutaisuja välillä.Vastataan tähän omaan, kun siitä näki näppärästi tuon päivämäärän. 15.3 asennettiin latausasema. Edellinen tankkaus oli siis 13.3.
Auto päivittäin ajossa, pääosin kaupunkiajoa. Bensatankissa tällä hetkellä noin 60% benziiniä jäljellä. Eli 13.3 - tämä päivä on mennyt about 20l bensiiniä. Kilsoja tullut noin 1000-1100.
Toistaiseksi siis hyvin paljon päässyt sähköllä ajelemaan. Kelit kun lämpenee niin tilanne paranee entisestään. Toki sitten talvella kääntyy toiseen suuntaan.
edit: ja kun otetaan huomioon, että tuo Outlander PHEV on melkein 1900kg painava nelivetoinen möhkäle, niin ihan ok kulutus toistaiseksi. Jos olisi paljon maantieajoa, niin sitten näyttäisi toki erilaiselta tuo kulutus.
Toki näinkin; sitä suurempi säästö mitä isompi kulutus. Mutta säästöä on sekin, jos kaupunkikulutus putoaa vaikka 6 litrasta 5,5 litraan. Tällöin ei tosin välttämättä kannata maksaa koulutuksesta rahan säästämisen takia, vaan niiden muiden hyötyjen vuoksi.Moninverroin enemmän säästää ostamalla vähemmän kuluttava. Kuka jumalauta ostaa jonkun tehokkaan bensavehkeen ja sitten ajaa ku mummo ettei bensaa kulu.
Sama koskee tuota kiihtyvyyttä. Muistan hyvin, kuinka aikoinaan tehomalleja mainostettiin kiihtyvyysluvuilla, mutta sitten tuli Tesla, joka käänsi pelin. Nykyisin polttismainokset pyrkivät lähinnä vaikenemaan kiihtyvyyksistä. Käytännössä tilanne on vielä mainoslukujakin selvemmin sähköautojen puolella, koska patteriauto ei tarvitse moottorin kierrosten keräilyn esileikkiä ja sähköauto ei hukkaa tehoja renkaiden sutimiseen.Ja jos tehokkaan auton haluaa niin ei enää nykyään osteta bensa-autoa. Jos halutaan äänekäs auto, silloin ostetaan bensa-auto.
Tehdääs pikku testi. Eti mulle nettiautosta sähköauto joka on yhtä nopea mitä rs3 ja maksaa alle 70k ja on alle 40k ajettu. Teoria on ihan eri asia kun käytäntö.Sama koskee tuota kiihtyvyyttä. Muistan hyvin, kuinka aikoinaan tehomalleja mainostettiin kiihtyvyysluvuilla, mutta sitten tuli Tesla, joka käänsi pelin. Nykyisin polttismainokset pyrkivät lähinnä vaikenemaan kiihtyvyyksistä. Käytännössä tilanne on vielä mainoslukujakin selvemmin sähköautojen puolella, koska patteriauto ei tarvitse moottorin kierrosten keräilyn esileikkiä ja sähköauto ei hukkaa tehoja renkaiden sutimiseen.
Mitään nettiautoa tarvitse kahlata, kun uusikin Tesla M3 Performance maksaa alle 70 k€ Ja kiihtyy 3,3 sekunnissa satkuun. Kohtaako teoria käytännön?Tehdääs pikku testi. Eti mulle nettiautosta sähköauto joka on yhtä nopea mitä rs3 ja maksaa alle 70k ja on alle 40k ajettu. Teoria on ihan eri asia kun käytäntö.
Etsi toki lisää. Teslaa ei mulle tule. Ku Audikaan ei tee ja kun tekee, niin 150k. Sähköistä uupuu vielä se porrastus. A3, S3, Rs3.Mitään nettiautoa tarvitse kahlata, kun uusikin Tesla M3 Performance maksaa alle 70 k€ Ja kiihtyy 3,3 sekunnissa satkuun. Kohtaako teoria käytännön?
No niin, tolpat siirtyy viiveettä. Tässä ei kyllä ole RS3:a viivalla ja sähköautolla hintaakin on uutena 2 k€ enemmän kuin sallit noille käytetyille lintoille, mutta mitäpä pienistä, kun ainahan sieltä löytyy joka tapauksessa syy sulkea silmänsä faktoilta:Etsi toki lisää. Teslaa ei mulle tule. Ku Audikaan ei tee ja kun tekee, niin 150k. Sähköistä uupuu vielä se porrastus. A3, S3, Rs3.
Saman havainnut. Ja niitäkin ihmisiä on ihan pirusti jotka ensin pysähtyy valoihin niin että edellä olevaan autoon jää ~10+ metriä väliä, sitten ne liruttaa 6m päähän, ja sitten kohta 2m päähän. Joskus luin jostain että toiset liruttelis siksi, että pelkäävät auton sammuvan jos sen pysäyttää ihan kokonaan :D Tuollaista jumppaa kun ruuhkassa tekee parikin autoa niin saa koko valoihin tulon ja niistä liikkeelle lähdön kivasti sekaisin.Puutun sen verran tuohon "valoista valoon" -keskusteluun, että vaikka nyt ei tartte ajaa kuin mielipuoli, niin on aivan vitun rasittavaa kun haluat kääntyä seuraavassa risteyksessä, jossa on oma kaista ja nuolivalo, mutta edessä oleva onkin menossa suoraan ja tuskastuttavasti himmailee punaisen valon takia, kun itsellä olisi taas baana auki ja vihreä nuolivalo palamassa mutta omalle kaistalle on vielä matkaa. Sitten et kerkeä ajoissa kun edellä ajava on lasketellut 20km/h, koska mikäs kiire hänellä on.
No niin, tolpat siirtyy viiveettä. Tässä ei kyllä ole RS3:a viivalla ja sähköautolla hintaakin on uutena 2 k€ enemmän kuin sallit noille käytetyille lintoille, mutta mitäpä pienistä, kun ainahan sieltä löytyy joka tapauksessa syy sulkea silmänsä faktoilta:
View: https://youtu.be/c_aOOAa-Q2k?t=724
Tehdäänpä toisin päin testi, kun sinä sait jo vastauksen. Etsi mulle uusia polttiksia, jotka lähtevän Kia EV6:n ja Tesla M3:n tapaan 3,5 sekunnissa tai nopeammin satkuun ja maksavat 70 k€ tai vähemmän uutena.Tehdääs pikku testi. Eti mulle nettiautosta sähköauto joka on yhtä nopea mitä rs3 ja maksaa alle 70k ja on alle 40k ajettu. Teoria on ihan eri asia kun käytäntö.
Joo tosi asiallisesti aloit viisastelemaan jotain käytännöstä ja teoriasta.Etsi toki lisää. Teslaa ei mulle tule. Ku Audikaan ei tee ja kun tekee, niin 150k. Sähköistä uupuu vielä se porrastus. A3, S3, Rs3.