Ne valot on rytmitetty siten, että ne eivät palkitse kiihdyttelyä. Käy joskus testaamassa vaikka silloin kun ei ole paljoa muuta liikennettä sotkemassa: aja ensin niin, että lähdet valoista nopeasti kiihdyttämällä ja seuraavaksi sama reitti siten, että lähdet rauhallisemmin. Jos jätetään ihan äärihitaat liikkeellelähdöt pois laskuista, niin luultavasti se nopeasti kiihdyttäminen johtaa vain siihen, että olet seuraavissa valoissa kun ne ovat vielä punaiset. Kun ajaa pikkuisen rauhallisemmin, niin pääsee sopivasti kohdalle juuri kun valot vaihtuvat vihreiksi. Tämä on ihan tarkoituksella rakennettu systeemi.
Jos rinnakkain ajaa kaksi autoa; toinen lähtee valoista rajusti kiihdyttäen ja toinen rauhallisemmin, niin se rauhallisemmin lähtenyt lähestyy risteystä siten, että täytyy korkeintaan vähän hidastaa ennen kuin valot vaihtuvat vihreiksi. Se jolla oli kiire päästä seisomaan punaisiin, jää katselemaan tasaisemmin ajavan perävaloja, kunnes taas kiihdyttää ohi ja jää seisomaan seuraaviin punaisiin.
Edelleen, jokainen tekee autohankintansa omien kriteeriensä perusteella, mutta en edelleenkään tiedä oikein mitään järkisyytä painottaa autovalinnassa puhdasta 0-100 kiihtyvyyttä. Ymmärrän sen, että raavituttaa jos valoissa edellä oleva nukahtaa punaisiin tai kiihdyttää tosi hitaasti, ikään kuin luullen että hidas kiihdytys on taloudellinen tapa. Mutta normaali henkilöauton kiihtyvyys riittää ihan hyvin, ja kuten
@NHB tuossa edellä kirjoitti, lähtökohtaisesti sähköautot lähtevät liikkeelle polttomoottriautoja hätäisemmin. Mutta jos hyvä kiihtyvyys on jollekulle tärkeä kriteeri auton valinnassa, niin ei se minulta pois ole.