Sähköautot ja lataushybridit

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Simpsa
  • Aloitettu Aloitettu
Toi vaikuttaa vaan niin typerältä, noi tekee kaikkensa, että ne saa polttomoottorista max nopeen, joka tarkoittaa sitä että auto on lähes kelvoton mihinkään normaaliin ajoon missään. Sitten toinen valmistaja tekee 3 kertaa edullisemman auton, jonne mahtuu kaikki kaverit kyytiin ja auto toimii talvella ja on täysin normaali käyttöauto ja silti se on nopeampi.


View: https://youtu.be/lo55ulKCd2U?si=Zjin6K67T86fsfLs
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Toisaalta niillä kenellä on varaa ostella tollasia super autoja ni niillä yleensä on muitaki autoja siinä pihassa mitkä soveltuu sitte muuhun käyttöön. Siihen et tesla on nopeampi ni siihen se sitte jääkin omasta mielestä. Sisusta on hirveä eikä ulkokuorikaa mikää upea ole. Liian pelkistetty omaan makuun
 
Toisaalta niillä kenellä on varaa ostella tollasia super autoja ni niillä yleensä on muitaki autoja siinä pihassa mitkä soveltuu sitte muuhun käyttöön. Siihen et tesla on nopeampi ni siihen se sitte jääkin omasta mielestä. Sisusta on hirveä eikä ulkokuorikaa mikää upea ole. Liian pelkistetty omaan makuun
No ne ulkomuodot on mielipidekysymyksiä, tekniikka ei ole. Elikä jos teet maailman hienoimman auton joka menee max 40kmh ja mahtuu kääpiö sisään, niin onko se ulkonäkö joku pointti muita autoja vastaan? Esim F1 auto saattaa olla jonkun mielestä hieno, mutta ei se ole mikään pointti polttomoottoriautojen puolesta kun sen saman voi tehdä sähkönä nopeampana.
 
Niin kauan kun sähköautoilu nojaa nykyiseen akkuteknologiaan, on polttomoottorikäyttöiset autot ylivertaisia. Sähkömoottori itsessään on loistava kapine, mutta siihen ne hyvät puolet sit jääkin, nykyisin.

Jos patteriautot olisi todella ylivertaisia, ei niiden hankintaa tarvitsisi tukea tai pakottaa ihmisille kieltämällä polttomoottoriautot.
 
Niin kauan kun sähköautoilu nojaa nykyiseen akkuteknologiaan, on polttomoottorikäyttöiset autot ylivertaisia. Sähkömoottori itsessään on loistava kapine, mutta siihen ne hyvät puolet sit jääkin, nykyisin.

Jos patteriautot olisi todella ylivertaisia, ei niiden hankintaa tarvitsisi tukea tai pakottaa ihmisille kieltämällä polttomoottoriautot.

Niinku misä mieles ylivertaisia? Siinä että pääsee 400km sijasta 800km yhdeltä istumalta? Ei mittään järkeä. Ei missän asiassa oo parempi vaan ylivertainen on sähköauto.

Ihmiset tarvii pakottamista kun ovat tyhymiä. Mietinny mitenkä järkevää on talo lämmittää kaukolämmöllä tai maalämmöllä öljyn polttamisen sijasta. Ei ihmiset vaihtais öljystä maalämpöön ellei sitä tue tai rankaise. Taikka Pohjois-Karjala projekti. Ihmiset söi ittes hengiltä niin tukemalla ja pakottamalla saatiin syömään terveellisemmin ja elinikä muuttui pidemmäksi ja terveemmäksi. Annettais varmaan edelleen viinaa lapsille lääkkeeks, ellei sekin olis pakotettu pois kieltämällä.
 
Niinku misä mieles ylivertaisia? Siinä että pääsee 400km sijasta 800km yhdeltä istumalta? Ei mittään järkeä. Ei missän asiassa oo parempi vaan ylivertainen on sähköauto.

Ihmiset tarvii pakottamista kun ovat tyhymiä. Mietinny mitenkä järkevää on talo lämmittää kaukolämmöllä tai maalämmöllä öljyn polttamisen sijasta. Ei ihmiset vaihtais öljystä maalämpöön ellei sitä tue tai rankaise. Taikka Pohjois-Karjala projekti. Ihmiset söi ittes hengiltä niin tukemalla ja pakottamalla saatiin syömään terveellisemmin ja elinikä muuttui pidemmäksi ja terveemmäksi. Annettais varmaan edelleen viinaa lapsille lääkkeeks, ellei sekin olis pakotettu pois kieltämällä.
Kaikki mikä tarvitsee pakottaa ihmisille on aina paskaa.

EV:t on jepa, mutta niin on myös ICE oikein jepa. Kummallekin on markkinat ja tiet. Ei tarvitse pakottaa kumpaankaan ketään.
 
Itse olen tullut siihen tulokseen kaikista ylivoimaisesti järkevin juttu on olla vaihtamatta autoa. Amazing benefits! Ei mitään pääoman sijoittamisen vaatimusta, arvonalenema hyvin vaatimaton, autossa kaikki nippelit ja nappelit oikeilla paikoilla eikä jossain padin valikossa, kauniit analogiset mittarit, range pahimmillakin pakkasilla 500km, kesällä maantieajossa melkein 1000km. Paremmat sterkat vois olla, mutta ei kantsi sen takia vaihtaa.
 
autossa kaikki nippelit ja nappelit oikeilla paikoilla eikä jossain padin valikossa
Jaa, kun sä veivaat pitkiä edes takas, niin Teslassa ne ei pelkästään ole automaattiset, vaan adaptiiviset, se sulkee osan ledeistä pitäen päällä kaikki muut, sillai se estää ettei vastapuolelle mee, mutta silti näät. Sä et nyt taida tietää ollenkaan mistä puhut. Toi nappulajuttu on anteeksi nyt vain, helvetin juntti argumentti, sama ku dissais nykypuhelimia kun ei oo nappeja.

Screenshot 2024-11-12 at 14.41.11.webp
 
Niinku misä mieles ylivertaisia? Siinä että pääsee 400km sijasta 800km yhdeltä istumalta? Ei mittään järkeä. Ei missän asiassa oo parempi vaan ylivertainen on sähköauto.

Ihmiset tarvii pakottamista kun ovat tyhymiä. Mietinny mitenkä järkevää on talo lämmittää kaukolämmöllä tai maalämmöllä öljyn polttamisen sijasta. Ei ihmiset vaihtais öljystä maalämpöön ellei sitä tue tai rankaise. Taikka Pohjois-Karjala projekti. Ihmiset söi ittes hengiltä niin tukemalla ja pakottamalla saatiin syömään terveellisemmin ja elinikä muuttui pidemmäksi ja terveemmäksi. Annettais varmaan edelleen viinaa lapsille lääkkeeks, ellei sekin olis pakotettu pois kieltämällä.
Ai että. Tästä punavihreänsosialismin luomasta aivopierusta puuttuu vain tuulivoiman ylivertaisuuden ylistys ja toteamus, että sukupuoli on ilmoitusasia. Vaikka viimeiset vuodet sinullekkin on uskoteltu, että ihmisten leimaaminen tyhmiksi ja/tai idiooteiksi muuttaisi heidän mielipidettään tai näkökantoja, ei se todellisuudessa toimi tai muuta faktoja miksikään. Tälle trendille käsittääkseni laitettiin viimeistään viikko sitten stoppi tuolla isojen vesien takana, mutta tokihan meillä on täällä suomessa tultu aina vähän jälkijunassa, joten suotakoon tämä sinulle.

Mutta todellisessa maailmassa uusien sähköautojen kauppa pysähtyi käytännössä seinään, kun tukeminen loppui. Tämä taas kielii siitä, että todellisessa maailmassa nykyisellä latausinfralla ja käytettävyydellä, sähköpatteriauto ei ole suurimmalle osalle autoilijoista minkään sortin vaihtoehto.

Käytettyjen arvo putoaa silmissä ja akkutakuun päätyttyä eivät kelpaa kuin liki ilmaiseksi. Lopulta kun akkupaketti sanoo, et nou kän doo, niin pääsääntöisesti koko kottero on jätettä. Eli se siitä ylivertaisuudesta. Kunhan noista akuista päästään joko eroon tai kehitys kehittyy ns vitusti, niin pääsee sähköautot samalla viivalle polttisten kanssa.
 
Käytettyjen arvo putoaa silmissä ja akkutakuun päätyttyä eivät kelpaa kuin liki ilmaiseksi
Paljonko siitä Renaultista saa jonka mäntään tuli reikä, syyläri vuotaa, joka korjaukset on kalliimpia mitä itse auto. Voi jeesus mitä argumentteja. Suomalaiset on kyl outoo porukkaa. Kun verrataan sähköautoja ja polttomoottoreita, niin haetaan sähköautosta se ääripää jossa akku hajoaa takuun ulkopuolella. Kannattaisko nyt kuitenkin verrata autoja sellaisenaan jossa ne toimii normaalisti, siksi niitä ostetaan, ei siksi mitä tapahtuu kun ne 20 vuoden päästä hajoaa.

Kuinka vaikeaa on pysyä objektiivisena, kaupassa 2 autoa, mietitkö sä vitun oikeasti, että se on sulla vielä 15 vuoden päästä? Suurin osa tuskin sellaista miettii. Vai vertaatko sä ominaisuuksia, ulkonäköä, käyttötarkoitusta, tehoja jne? Aja ladalla, vaihda 3 vuoden välein toiseen samanlaiseen. Oikeesti, jotain rajaa nyt, jos joku uuno vielä tänä päivänä luulee, että autot ostetaan sijoitukseksi, niin pää pois sieltä perseestä.
 
Jaa, kun sä veivaat pitkiä edes takas, niin Teslassa ne ei pelkästään ole automaattiset, vaan adaptiiviset, se sulkee osan ledeistä pitäen päällä kaikki muut, sillai se estää ettei vastapuolelle mee, mutta silti näät. Sä et nyt taida tietää ollenkaan mistä puhut. Toi nappulajuttu on anteeksi nyt vain, helvetin juntti argumentti, sama ku dissais nykypuhelimia kun ei oo nappeja.

katso liitettä 268613
No siis, taitaa jokaisesta uudesta kotterosta nykyisin löytyä viimeistään lisävarusteena adaptiiviset ledivalot? Eikös näitä esim Opel ja mersu ole käyttänyt kohta vuosikymmenen.
 
Jaa, kun sä veivaat pitkiä edes takas, niin Teslassa ne ei pelkästään ole automaattiset, vaan adaptiiviset, se sulkee osan ledeistä pitäen päällä kaikki muut, sillai se estää ettei vastapuolelle mee, mutta silti näät. Sä et nyt taida tietää ollenkaan mistä puhut. Toi nappulajuttu on anteeksi nyt vain, helvetin juntti argumentti, sama ku dissais nykypuhelimia kun ei oo nappeja.

No oon mä pari kertaa Teslaa käyny koeajamassa. En alkanu selvittämään mistä mikäkin toimii, käytin äänikomentoja toimivat ihan jees. Makuasioita kaiketi, mutta mun mielestä "siisti design" edellä nappien poistaminen on mennyt yli, nythän lähti vilkun viiksetkin performance kolmosesta, eipä tuota muutosta olla kiitelty mitä jonkun revikan nähnyt. Kait nuo mainitsemasi valoautomatiikat löytyy paremmista autoista, "premium" merkeillä tietysti maksaa erikseen lisää kuten tapana on. Ja onhan nuo nappien karsimiset myös selkeitä säästöjuttuja, kun kaikki säädöt on yhdessä padissa se on halvempi tehdä vs upotetaan erikseen juttuja kojelautaan ja tuodaan säätöjä keskikonsoliin missä kuskin käsi lepää.
 
Paljonko siitä Renaultista saa jonka mäntään tuli reikä, syyläri vuotaa, joka korjaukset on kalliimpia mitä itse auto. Voi jeesus mitä argumentteja. Suomalaiset on kyl outoo porukkaa. Kun verrataan sähköautoja ja polttomoottoreita, niin haetaan sähköautosta se ääripää jossa akku hajoaa takuun ulkopuolella. Kannattaisko nyt kuitenkin verrata autoja sellaisenaan jossa ne toimii normaalisti, siksi niitä ostetaan, ei siksi mitä tapahtuu kun ne 20 vuoden päästä hajoaa.

Kuinka vaikeaa on pysyä objektiivisena, kaupassa 2 autoa, mietitkö sä vitun oikeasti, että se on sulla vielä 15 vuoden päästä? Suurin osa tuskin sellaista miettii. Vai vertaatko sä ominaisuuksia, ulkonäköä, käyttötarkoitusta, tehoja jne? Aja ladalla, vaihda 3 vuoden välein toiseen samanlaiseen. Oikeesti, jotain rajaa nyt, jos joku uuno vielä tänä päivänä luulee, että autot ostetaan sijoitukseksi, niin pää pois sieltä perseestä.
Kannattaisko sitä sit vertailla sitä 70k€ uutena maksanutta mersua ja Teslaa keskenään, eikä ottaa vastapuolelle sitä 20k€ renaulttia? Rivimallin mersuun ja renaulttiin toki taitaa molempiin saada viimeistään käytettynä vaihtomoottoria muutamalla tonnilla, samaan aikaan kun käytetyt akkupaketit on alkaen 10k€ ja uudet 20k€? Tiiä sit miksi niitä polttiksia edelleen joku korjaa ja patteriautot menee romuksi.

Mutta eikös se todellisuus nyt nimenomaan ole se, että ei niitä patteriautoja oikeastaan kukaan osta? Tai niin ne valmistajat ainakin on kertoneet, et kauppa ei käy:unsure:
 
No siis, taitaa jokaisesta uudesta kotterosta nykyisin löytyä viimeistään lisävarusteena adaptiiviset ledivalot? Eikös näitä esim Opel ja mersu ole käyttänyt kohta vuosikymmenen.
No mutta sähän nimenomaan halusit sen nappina, en nyt tajuu?
 
Mutta eikös se todellisuus nyt nimenomaan ole se, että ei niitä patteriautoja oikeastaan kukaan osta
Mitä tekemistä sillä on sen kanssa, miten ne autot eroavat toisistaan? Koita nyt pysyä asiassa. Ja tuu stadiin katsomaan paljonko tuolla menee sähköautoja, en tiedä missä asut, mutta täällä on pääkaupunkiseudulla 20% koko Suomen väestöstä ja sähkövatkaimia on paljon.

Hirveen vaikee pysyä itse aiheessa, miten sähköauto eroaa polttomoottorista, sillä ei ole vitunkaan tekemistä sen kanssa onko naapurin Esalla ja sen frendillä resiina.
 
Mitä tekemistä sillä on sen kanssa, miten ne autot eroavat toisistaan? Koita nyt pysyä asiassa. Ja tuu stadiin katsomaan paljonko tuolla menee sähköautoja, en tiedä missä asut, mutta täällä on pääkaupunkiseudulla 20% koko Suomen väestöstä ja sähkövatkamia on paljon.
Kehoittaa pysymään asiassa ja itse sinkoilee pitkin ja poikin. Kyllä se siitä, varmasti jossain vaiheessa huomaat itsekkin, että en minä ole sinua henkilökohtaisesti kritisoinut siitä, että olet jo useamman Teslan hommannut tai että ne sopii sun käyttöön täydellisesti. Muu maailma nyt vaan ei ole samaan pöhinään tarttunut ja se on ihan yhtä okei.
 
Kannattaa tosiaan ajaa Helsingissä vaikka Stockan alle parkkihalliin jonain päivänä, jos on sitä mieltä, että ei sähköautoja ole juuri kenelläkään. Siellä on. Viialan K-kaupan pihalla sitten vähän vähemmän.

Pk-seudun liikenteessä aivan selkeästi ovat valtavasti lisääntyneet muutenkin.

Ei varmasti toimi kaikilla ja kaikkienhan pitäisi päästä yhdellä tai mieluummin pysähtymättä Helsingistä Lappiin tai ainakin ajaa jossain ryteikössä. Perusajossa, jota arki valtaosalla on, tuntuu pelittävän oikein mukavasti. Lämmin ja heti valmis, kuten elämässä monet asiat.
 
Back
Ylös Bottom