Sähköautot ja lataushybridit

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Simpsa
  • Aloitettu Aloitettu
Onko kellään kokemuksia hybridi panamerasta 2013-2015? Onko ollu vikoja? Lähinnä sähkö ja akkuviat? Huonosti löytyy mitään juttua. Kulutus ja latausajat ei niin kiinnosta
Hybridi yleensä on niin vitsi kun olla voi. Se akku on aivan onneton ja range naurettava, tavella täysin hyödytön. Kusisen pikkuakun lataaminen kestää ikuisuuden ja se kulahtaa tosta vaan ja sitten ajelet bensalla ja sitä kuluu entistä kovemmin kun auto painaa enemmän. Hybrideissä ei ole järjen hiventäkään. Vielä jos se ei ole plug-in, niin en ees tajua miten niin typerä systeemi on keksitty, varmaan kusettamaan ihmisiltä rahat.

Bemarissa oli järjetön ominaisuus, lataa bensamoottorilla akkua, kulutus nousi 16 litraan sadalla kun sen laittoi päälle, en keksinyt mitään perustetta sille toiminnolle.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hybridi yleensä on niin vitsi kun olla voi. Se akku on aivan onneton ja range naurettava, tavella täysin hyödytön. Kusisen pikkuakun lataaminen kestää ikuisuuden ja se kulahtaa tosta vaan ja sitten ajelet bensalla ja sitä kuluu entistä kovemmin kun auto painaa enemmän. Hybrideissä ei ole järjen hiventäkään. Vielä jos se ei ole plug-in, niin en ees tajua miten niin typerä systeemi on keksitty, varmaan kusettamaan ihmisiltä rahat.

Bemarissa oli järjetön ominaisuus, lataa bensamoottorilla akkua, kulutus nousi 16 litraan sadalla kun sen laittoi päälle, en keksinyt mitään perustetta sille toiminnolle.
Vaihtoehdot kun on hybridi tai V8. Ei mua se range nyt kiinnostakkaa, ei oo tarkoituskaan yrittää päästä sillä sähköllä liikkumaan, vaan ylipäätänsä kyseisen mallin viat ja saa tietenkin kehuakkin.

Nyt olis koeajettu panamera, cayenne ja Jaguar xf ja xj
 
Eikös tuo Cayenne ole käytännössä vain kalliimpi Volkswagen Touareg? Koreammat kuoret toki ja jotain eroja ominaisuuksissa, mutta sama alustalleen ja ajolleenkin aika pitkälti. Touaregissa varmaan siedettävämmän hintaiset osat sun muut, vaikka tuskin nekään halpoja varsinaisesti on.
 
Eikös tuo Cayenne ole käytännössä vain kalliimpi Volkswagen Touareg? Koreammat kuoret toki ja jotain eroja ominaisuuksissa, mutta sama alustalleen ja ajolleenkin aika pitkälti. Touaregissa varmaan siedettävämmän hintaiset osat sun muut, vaikka tuskin nekään halpoja varsinaisesti on.
No niinhän se taitaa olla. Vähän niinkuin vw on vain kalliimpi seat, mut silti suuri osa valitsee kalliimman ja asteen verran laadukkaamman vw, vaikka kyllähän sillä seatillakin pärjäisi.
 
Hybridi yleensä on niin vitsi kun olla voi. Se akku on aivan onneton ja range naurettava, tavella täysin hyödytön. Kusisen pikkuakun lataaminen kestää ikuisuuden ja se kulahtaa tosta vaan ja sitten ajelet bensalla ja sitä kuluu entistä kovemmin kun auto painaa enemmän. Hybrideissä ei ole järjen hiventäkään. Vielä jos se ei ole plug-in, niin en ees tajua miten niin typerä systeemi on keksitty, varmaan kusettamaan ihmisiltä rahat.
Onhan se silloin hyvä, jos ajelee lähinnä kaupunkiajoa tai muuten lyhyttä pätkää. Suomalaisten keskimääräinen päivittäinen ajosuorite on kuitenkin edelleen vain muutama kymmenen kilometriä. Uusimmissa hybrideissä sähkörange alkaa lähestyä 100 kilometriä.

Ja vaikka ajaisi vähän pidempäänkin matkaa (esim 100 km) niin kun ensimmäiset 50+ km menee sähköllä niin vaikka bensan kulutus olisi vähän isompi niin se sähköllä ajaminen tuottaa kuitenkin säästöä. Ja jos tekee muutaman kerran vuodessa sen pidemmän ajomatkan, niin ei tarvitse kokea range-ahdistusta.

Toki jos ajaa paljon, niin sitten polttomoottori alkaa olla paras.

Jokainen toki tekee ratkaisut omien tarpeidensa mukaan (toivottavasti). Jos tarvitsee pakettiautoa niin ei kannata hankkia urheiluautoa, vaikka sellaista kuinka hehkutettaisiin.
 
Pitäisi ruveta pikkuhiljaa miettimään uudempaa sähköautoa golfin tilalle.

Specsit:
Isompi range kuin golfissa, talvella pitäisi päästä maantiellä (80) ainakin puolentoista kahden tunnin ajolla ennenkuin täytyy ladata. Ja kesällä kahden kolmen tunnin ajolla.

Takaosaan pitää mahtua vähintään yhtä paljon tavaraa kun golffissa. Esim BYD Atto 3 oli pienempi tässä suhteessa. Siis takapenkille kaksi pientä koirahäkkiä, takaluukkuun isompi koirahäkki ja kuljetuskärryt.

Hintaa saisi olla vähän. Golfista ei varmaan saa juuri mitään ja pitäisi olla yhden naisen suht pienellä palkalla maksettavissa, kuukausierä mielellään lähempänä 300 euroa varmuuden vuoksi, kolmen vuoden maksuajalla.

Cupra Born olisi ulkonäöllisesti mieleen mutta se lienee samaa kokoluokkaa kun golf.

Mitä sitä edes rupeaisi miettimään ja koeajamaan?
 
Halvempaa uudempaa sähköautoa, 300€ kuussa 36kk pätkällä? Ei oikein tämä yhtälö toimi, ellei tyyliin jää kymppitonnien jäännöserää?
 
300€/kk x 36kk =10.800€ jos saa nollakorkoista rahoitusta.
Siihen lisäksi mitä golfista saa niin budjetti on siinä.
Lisaksi jos rahatilanne on noin tiukka niin ei oikein voi suositella velan tekemistä johonkin niin huonosti arvoa säilyttävään kuin sähköauto.
 
Näissä ”skidin jäännöserän” autokaupoissa kait ideana se, että autosta sanotaan saavan sen jäännöserän verran kun diili on loppu ja auton omistaminen sitten maksaa vain tuon 300€/kk. Paitsi että arvo tippuu oikeasti enemmän, tube on ainakin väärällänsä noita teslan omistajien rantteja kun auton arvo ei laskenutkaan 10t vaan 20t tai enemmän.
 
300€/kk x 36kk =10.800€ jos saa nollakorkoista rahoitusta.
Siihen lisäksi mitä golfista saa niin budjetti on siinä.
Lisaksi jos rahatilanne on noin tiukka niin ei oikein voi suositella velan tekemistä johonkin niin huonosti arvoa säilyttävään kuin sähköauto.
Tuo on summa minkä varmasti saan kuukaudessa maksettua. Sitten kun asumisjärjestelyt saa kuntoon niin pystyy enemmänkin maksamaan. Ja vuodessa oon tavannut maksaa ainakin tonnin jos ei kaksi ylimääräistä.
Saahan golfistakin välirahaa.

Pakko on auto olla alla eikä se oo koskaan vielä oo säilyttänyt arvoaan jos ei puhuta parin tonnin pommeista joita en nyt halua, niillä on tullut ajettua tarpeeksi
 
Nuo e-golfit on niin kehnoja sähköautoja nykystandardeilla että ei tuosta kyllä juuri mitään saa vaihdossa, riippuen tietty mihin haluaa vaihtaa. Yleensä mitä halvempaan autoon meinaa vaihtaa, sitä heikomman vaihtohyvityksen saat. Ei tuolla kuvatulla budjetilla kyllä saa oikein mitään spekseihin sopivaa.
 
Maantieajoon pidempään matkaan ja tilantarpeeseen joku 200t ajettu Tesla S hintaan 20keur vois olla best value? Akku varmaan down 15% mutta silti ihan eri tasoa kuin joku e-golf. Ja mukavuus ja tilat etenkin.
Hyvin tippuu sähkäreissä hinnat kun Euroopasta tuoduille ei tule veroa ja siellä aina hinnat tippunu autoissa ihan eri tahtiin kuin meillä, niin varmaan vaihdokeista täällä överin polttisten verotuksen maassa riittää kun jobbarit tuo tuulipukukansalle.
 
Maantieajoon pidempään matkaan ja tilantarpeeseen joku 200t ajettu Tesla S hintaan 20keur vois olla best value? Akku varmaan down 15% mutta silti ihan eri tasoa kuin joku e-golf. Ja mukavuus ja tilat etenkin.
Hyvin tippuu sähkäreissä hinnat kun Euroopasta tuoduille ei tule veroa ja siellä aina hinnat tippunu autoissa ihan eri tahtiin kuin meillä, niin varmaan vaihdokeista täällä överin polttisten verotuksen maassa riittää kun jobbarit tuo tuulipukukansalle.
Ja liikahtaa muuten pikkaisen nopeemmin mitä golffi.
 
Alkaa autonvaihto olla taas ajankohtainen. Plaidin mittariin on kertynyt reilun 21 kuukauden aikana 61tkm ja viimeistään 70tkm kohdalla ajattelin autoa vaihtaa jotta seuraavakin omistaja saa hetken nauttia täydestä takuusta.

Tosi vaikea päättää että mikä olisi seuraava auto. Tehokkaampaa kun ei markkinoilla ole, niin seuraavan täytyy olla jotenkin merkittävästi erilainen - kenties reilusti tilavampi tai hiljaisempi.

Hyundai Ioniq 5 N kävin koeajamassa, se oli pettymys.

Uusi Hongqi E-HS9 parhaalla varustetasolla voisi olla vaihtoehto, tai sitten käytetty BMW i7, Mercedes-Benz EQS tai ehkäpä EQE 53 AMG.
 
Back
Ylös Bottom