Sähköautot ja lataushybridit

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Simpsa
  • Aloitettu Aloitettu
Minusta ei ollut patteriautoilijaksi.
Olin Opelin hybridin sekä täyssähkoisen pakun onnellinen kuski.
Mutta eräjormana ja muuten vaan autoja huonosti kohtelevana niiden pitäminen kävi kalliiksi ja joka reissun jälkeen
ilmestyneet oksan raapimat naarmut harmitti.
Grandlandissa oli kyllä erittäin pystyvä neliveto mutta aina sai pelätä kolhivansa akun jonnekin.
Nyt rämmin parin tonnin Jeepin kanssa jota vauhdittaa 3l mersun diesel mylly.
Mut eipä pienet osumat haittaa ja lähes kaiken voi korjata ite.
Jos minusta joskus vielä tulee kaupunkilainen niin harkitaan sitten jotain kiinaihmettä siihen asti "amerikan" herkkuja.
jeep.webp
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mites Grandland muuten? Vaikuttaa autona mielenkiintoiselta.

Sinänsähän jos oksan raapimat harmittaa, ei varmastikaan ole käyttövoimasta kyse vaan siitä, että auto on liian uusi / hieno. Akut saisivat maastoautossa kyllä olla jossain muualla kuin ihan pohjassa, mutta se tietysti vaikuttaa painopisteeseen. Vaikka ei Grandlandia kai varsinaisesti maastoautoksi ole tarkoitettukaan...
 
Minusta ei ollut patteriautoilijaksi.
Olin Opelin hybridin sekä täyssähkoisen pakun onnellinen kuski.
Mutta eräjormana ja muuten vaan autoja huonosti kohtelevana niiden pitäminen kävi kalliiksi ja joka reissun jälkeen
ilmestyneet oksan raapimat naarmut harmitti.
Grandlandissa oli kyllä erittäin pystyvä neliveto mutta aina sai pelätä kolhivansa akun jonnekin.
Nyt rämmin parin tonnin Jeepin kanssa jota vauhdittaa 3l mersun diesel mylly.
Mut eipä pienet osumat haittaa ja lähes kaiken voi korjata ite.
Jos minusta joskus vielä tulee kaupunkilainen niin harkitaan sitten jotain kiinaihmettä siihen asti "amerikan" herkkuja.
katso liitettä 268374

Mites sellanen keraaminen pinnote autoon?
 
Jos jotakin sattuu kiinnostamaan, laitoin oman Plaidini Nettiautoon myyntiin. Suomen halvin Plaid, 10ke edullisempi kuin toiseksi halvin.

Saa ostaa pois jotta pääsen autokaupoille… 🙂
 
Mites Grandland muuten? Vaikuttaa autona mielenkiintoiselta.

Sinänsähän jos oksan raapimat harmittaa, ei varmastikaan ole käyttövoimasta kyse vaan siitä, että auto on liian uusi / hieno. Akut saisivat maastoautossa kyllä olla jossain muualla kuin ihan pohjassa, mutta se tietysti vaikuttaa painopisteeseen. Vaikka ei Grandlandia kai varsinaisesti maastoautoksi ole tarkoitettukaan...
Tykkäsin ajaa ja nelivedosta pitää antaa kehuja.
Vedin sillä jopa muutaman semi Oikean maasturin ojasta viime talvena.
Ainoat viat oli että Renkaita se söi rotan lailla, vaikka kulmia ja muita tarkistettiin säännöllisesti.
Toki kilometrejäkin tuli 2 vuodessa 100tkm.
Sitten viime talven pitkä pakkanen hyydytti sen siihen kuntoon että piti lavealla viedä pajalle.
 
Ensi viikon keskiviikkona vaihtuu Plaid toiseen autoon.

Yli 4v putkeen ollut mulla pelkkiä Tesloja, nyt vaihtuu merkki.

Uskon kyllä että palaan vielä Teslaan takaisin jossakin vaiheessa 🙂 Viimeistään sitten jos Cybertruck tulee Suomen markkinoille tai Plaidista tulee uusi versio.
 
jos Cybertruck tulee Suomen markkinoille
 

En jaksa katsoa videota jonka sisältöä et tiivistänyt pariin lauseeseen mutta olen varmasti tietoinen millainen auto Cybertruck on, hyvässä ja pahassa. Livenäkin olen auton nähnyt.
 

Paljon on katsottu ja reakoitu. Suurin osa ei varmasti ymmärrä että david attenborougin äänellä tekoälyn lukema vitsivideo. Vika video vielä 3d mallinnus.
 
Itse katellut Tesla model 3:sta ja BYD atto 3 mallia.
Teslassa kiinnostais tehot ja autopilot, akkutakuu tosin ei niin pitkä kun BYDissä.
Teslan varmaan hakisin saksasta tai hollannista.
Mitäs näissä kannattaa huomioida?
Itsellä ei sähköautoista mitään kokemusta mitä nyt vähän kokeillut.
BYDiö kattelin ni pari vuotta vanhan vähän ajetun sais 27k, tuntuis aika halvalta mitä maksaa uutena oisko 39k.
 
Itse katellut Tesla model 3:sta ja BYD atto 3 mallia.
Teslassa kiinnostais tehot ja autopilot, akkutakuu tosin ei niin pitkä kun BYDissä.
Teslan varmaan hakisin saksasta tai hollannista.
Mitäs näissä kannattaa huomioida?
Itsellä ei sähköautoista mitään kokemusta mitä nyt vähän kokeillut.
BYDiö kattelin ni pari vuotta vanhan vähän ajetun sais 27k, tuntuis aika halvalta mitä maksaa uutena oisko 39k.
Ei se autopilotti ole mikään must, en ole kokeillut sitä laajennettua versiota, mutta se perus huutaa 30 sec välein että liikuta rattia ja myös tosi nopeaan että katse tiehen, jos ei usko, niin muutamasta kerrasta tulee rankkua ja autopilot menee pois päältä. Jos useamman kerran mokaa, niin se menee pidemmäksi aikaa pois.

Mitä tossa nyt Y Performancella olen ajellut, niin kyllä Tesla saa muut autot näyttään tyhmältä kuten Rogan sanoi. Jos haetaan esim 3.8sec 0-100 polttomoottorisia, niin mahtuuko niihin edelleen koko perhe ja pari koiraa mukaan? Tuskin. Ja saako ne ostettua 2 vuotta vanhana vähillä kilsoilla 45 tonnilla?
 
Itse katellut Tesla model 3:sta ja BYD atto 3 mallia.
Teslassa kiinnostais tehot ja autopilot, akkutakuu tosin ei niin pitkä kun BYDissä.
Teslan varmaan hakisin saksasta tai hollannista.
Mitäs näissä kannattaa huomioida?
Itsellä ei sähköautoista mitään kokemusta mitä nyt vähän kokeillut.
BYDiö kattelin ni pari vuotta vanhan vähän ajetun sais 27k, tuntuis aika halvalta mitä maksaa uutena oisko 39k.
Ei kovin mairittelevaa uutisointia Atto 3:sta:

Suomessa myytävä auto sai turvatestissä nolla pistettä ja hylkäyksen

Sitten nämä ohjauksen ongelmat, liekö näihin tullut joku päivitys vai edelleen sama ominaisuus

 
Ei se autopilotti ole mikään must, en ole kokeillut sitä laajennettua versiota, mutta se perus huutaa 30 sec välein että liikuta rattia ja myös tosi nopeaan että katse tiehen, jos ei usko, niin muutamasta kerrasta tulee rankkua ja autopilot menee pois päältä. Jos useamman kerran mokaa, niin se menee pidemmäksi aikaa pois.

Mitä tossa nyt Y Performancella olen ajellut, niin kyllä Tesla saa muut autot näyttään tyhmältä kuten Rogan sanoi. Jos haetaan esim 3.8sec 0-100 polttomoottorisia, niin mahtuuko niihin edelleen koko perhe ja pari koiraa mukaan? Tuskin. Ja saako ne ostettua 2 vuotta vanhana vähillä kilsoilla 45 tonnilla?
Ei itsellä kokemusta autopilotista, mutta kuullut kehuja. Tiedä sit onko kyseessä se uudempi versio.
Taitaa kallistua itsellä Model kolmoseen, kattelin että saksassa alle 20k reilu 100tkm ajettuja vm2020.
Aika vaikea tolla hinnalla kilpailla varsinkin jos miettii yli 400hv dual motor versiota🤔.
 
Bmw 3 sarjalaisesta vois tulla sähköversio ni vois tulevaisuudessa harkita. 4 sarjalaises häiritsee karmittomat ikkunat ja 5 sarjalainen on liian iso
 
Bmw 3 sarjalaisesta vois tulla sähköversio ni vois tulevaisuudessa harkita. 4 sarjalaises häiritsee karmittomat ikkunat ja 5 sarjalainen on liian iso
Noissa taitaa olla se ongelma, ettei akkua saada tarpeeksi isoksi piememmissä autoissa ja sitten range on jotain 200km ja talvella 30 metriä.
 
Noissa taitaa olla se ongelma, ettei akkua saada tarpeeksi isoksi piememmissä autoissa ja sitten range on jotain 200km ja talvella 30 metriä.

Eikai se nii paljo pienempi ole ku i4? Onhan ne kumminki vääntäny ton r2d2 i3 roskapöntönkin mihi ilmotetaa 300 range
 
Eikai se nii paljo pienempi ole ku i4? Onhan ne kumminki vääntöny ton r2d2 i3 roskapöntönkin
Joku siinä silti on ongelmana, koska noissa sähköautoissa on hirvee gappi. On niitä kippoja, joissa onneton range ja tehot surkeet. Sitten seuraava segmentti on saatanan isot ja kalliit. Sieltä puuttuu kokonaan GTI, RS jne hatchback korimallien tehovehkeet. Miettikää nyt vaikka joku R-Golffin tai RS3 Audin kokoinen sähköpeli jossa 700hv. Niitähän menis ihan vitusti. Tesla nyt näyttää olevan kaikkia vitusti edellä. Model 3 performance ei mikään valtava laitos ole ja nopee ku perkele. Siis sen tason nopee, että saa näyttään italian 2-paikkaset talvikelvottomat bensavehkeet tosi typeriltä. Noi sähkövehkeet tolla tasolla kun on ympärivuotisia ja sinne mahtuu ihmisiä, ne on rakennettu käyttöautoiksi. Sitten kun sinne laitataan Plaid, jonka kyydissä voi olla koko naapuriperhe ja silti se kusee melkein jokaisen superauton päälle, kesät talvet.
 
Viimeksi muokattu:
Joku siinä silti on ongelmana, koska noissa sähköautoissa on hirvee gappi. On niitä kippoja, joissa onneton range ja tehot surkeet. Sitten seuraava segmentti on saatanan isot ja kalliit. Sieltä puuttuu kokonaan GTI, RS jne hatchback korimallien tehovehkeet.

I4 ilmotetaa kumminki jo 500. Talvel sit varmaa 350. Bemareissaha on M versiot, M50 ja M60 jos haluaa rahaa laittaa kiinni
 
Back
Ylös Bottom