Sähköautot ja lataushybridit

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Simpsa
  • Aloitettu Aloitettu
Tokihan valtion täytyy saada verotuloja, mutta tuskin bensalla ajaminen halvemmaksi muuttuu sen takia, että sähköautoille tulee jotain uusia veroja. Toki jos vihreä siirtymä oikeasti kiinnostaa, niin silloin biodieselillä ajamisen tulisi olla halpaa.

Joukkoliikenteessä on joo omat ongelmansa. En tosin tiedä, olisiko joku matkan pituuteen perustuva, ehkä GPS:llä toteutettava systeemi mitenkään realistinen.

En tosin usko, että käyttäjien lisääntyminen luo niinkään painetta nostaa hintoja, kun käsittääkseni lippujen hintojen nostoja kai ennemminkin perustellaan liian vähäisellä käyttäjämäärällä, jolloin matkan hinta per matkustaja on liian korkea. Kulut eivät juurikaan lisäänny, vaikka bussi tai suoraan olisi täynnä väkeä, verrattuna puolityhjinä ajeleviin.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
En tosin tiedä, olisiko joku matkan pituuteen perustuva, ehkä GPS:llä toteutettava systeemi mitenkään realistinen.
Japanissa toimii sillai, joka toimisi Suomessa vastaavasti. Portilla näytetään lukijaan korttia, sitten poistuessa asemalla uudestaan ja se veloittaa sitten sen verran siitä.
 
Japanissa toimii sillai, joka toimisi Suomessa vastaavasti. Portilla näytetään lukijaan korttia, sitten poistuessa asemalla uudestaan ja se veloittaa sitten sen verran siitä.
Tuo Pasmo yms on Japanissa aivan 6/5. Periaatteessa debit kortti.
 
Tuo Pasmo yms on Japanissa aivan 6/5. Periaatteessa debit kortti.
Joo ja Suica mitä ite siellä aina käytän. Kummatkin saa luuriin ja ei tarvii ees avaa luuria ku vaan portilla näyttää lukijaan lukittua luuria.
 
Japanissa toimii sillai, joka toimisi Suomessa vastaavasti. Portilla näytetään lukijaan korttia, sitten poistuessa asemalla uudestaan ja se veloittaa sitten sen verran siitä.
Joku tuollainen voisi olla toimiva. Vaatisi jokaiseen liikennevälineeseen tai vähintään jokaiselle pysäkille lukijat, joten ei ihan ilmaiseksi tulisi. Voisi vaikuttaa lippujen hintoihin...
 
Tokihan valtion täytyy saada verotuloja, mutta tuskin bensalla ajaminen halvemmaksi muuttuu sen takia, että sähköautoille tulee jotain uusia veroja. Toki jos vihreä siirtymä oikeasti kiinnostaa, niin silloin biodieselillä ajamisen tulisi olla halpaa.

Joukkoliikenteessä on joo omat ongelmansa. En tosin tiedä, olisiko joku matkan pituuteen perustuva, ehkä GPS:llä toteutettava systeemi mitenkään realistinen.

En tosin usko, että käyttäjien lisääntyminen luo niinkään painetta nostaa hintoja, kun käsittääkseni lippujen hintojen nostoja kai ennemminkin perustellaan liian vähäisellä käyttäjämäärällä, jolloin matkan hinta per matkustaja on liian korkea. Kulut eivät juurikaan lisäänny, vaikka bussi tai suoraan olisi täynnä väkeä, verrattuna puolityhjinä ajeleviin.

Ei se halvemmaks muutu mut ihan yhtä kallista se sähköllä ajaminen tulee olemaan vähän ajan päästä
 
-87 oli jo visiota sähköautoilusta :LOL:



Yli 30 vuotta myöhemmin Nio esitteli vaihdettavat ”kasetit” sähköautoon ja oli mukamas jotain uutta! =D

Sähköautojen historia on kyllä huomattavasti vanhempaa; ensimmäinen sähköauto kehitettiin 1830-luvulla eli kohta 200 vuotta sitten.


Ja jos auton käsitettä vähän laajennetaan niin onhan sisätiloissa ollu ties kuinka kauan sähköiset trukit ja pinoamisvaunut yleisesti käytössä, ihan ilman ilmastototukia ja ideologiaa järkiperusteisesti.
 
Onko kokemuksia tästä VW id charger pro:sta?


Joo!

Tossa se on ollut pari-kolme kuukautta.
IMG_6043.jpeg
 
Joo, eiköhän nuo ole lähinnä kaupallisille latausasemille tarkoitettuja nopeuksia. Kotonahan usein ehtii hitaammallakin latausnopeudella.
 
Onko kellään kokemuksia hybridi panamerasta 2013-2015? Onko ollu vikoja? Lähinnä sähkö ja akkuviat? Huonosti löytyy mitään juttua. Kulutus ja latausajat ei niin kiinnosta
 
Back
Ylös Bottom