Sähköautot ja lataushybridit

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Simpsa
  • Aloitettu Aloitettu
Ja jutussa olleesta seuraavasta linkistä


”Estä ulkopinnan vaurioituminen poistamalla välittömästi syövyttävät aineet kuten rasva, öljy, lintujen jätökset, hartsi, kuolleet hyönteiset, tervatahrat, tiesuola, ilmansaastelaskeuma ja niin edelleen”, käyttöohjeessa todetaan koripintojen vaurioitumisesta.

Eli pysähdy max sadan metrin välein pesemään auto. Päältä ja alta.

Eijjumalauta.
Eivät halua alkaa kustantamaan mitään joukkokanteita niin kuhan varmistelevat kun Jenkeistä kyse. Buranankin haittavaikutuslista on julmetun pitkä ja sekin tehty vain ja ainoastaan Amerikkalaisia varten, näin yksi lekuri mulle aikoinaan kertoi
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kävin koeajamassa BYD Atto 3. Tää on itseasiassa toinen täyssähkö mitä oon ajanut ja kolmas katumaasturi.

Atto kiihtyi ihan ok, mutta jotenkin Golfissa tuntuu sähköinen voimalinja paremmin, eli Golf kiihtyy sporttisemmin ja tuntuu ajettaessa kevyemmältä, toki onhan se kevyempi autokin.
Tykkäsin sisätilojen vintage-henkisyydestä todella paljon 😍
Takaluukku vaan on Golfia ahtaampi ja mun koiranäyttelyrattaat ei mahdu kyytiin.
Ulkona lämpöä oli plus neljä astetta ja Atto kulutti satasen vauhdissa alta 20 ja 80 vauhdissa 13 kW joten tuntui kovin taloudelliselta.

Harmi nuo takatilat.
 

On mennyt kaupaks. Suomeenkin tilattu yks.
Mitä tuosta pari videota ehtinyt katsomaan, niin ihan eri asioilla näitä myydään kuin normaaleja sähköautoja.
Varmasti siis myy kohderyhmälle, ei siinä sitä hintaa samalla tavalla katsota.

Hiljaisuus auton sisällä mm. on ainakin testien mukaan absurdin hyvä ja onhan noissa materiaalitkin jotain ihan muuta.
Mitä ihme plyyssimattoa jalkatilassa jne.
Plus se nyt on Rolls-Royce.


View: https://www.youtube.com/watch?v=aWSCm3YN_sQ&t=469s
 
Oliko täällä joku siinä uskossa, että kun aikanaan sähköautot yleistyy (ja muuta energiaa käyttävät vähenee) ei painopiste verotuksessa siirtyisi sähköautoiluun?
Ei! Mutta ei kannattaisi vielä tähän ryhtyä. Muistaako joku kun kateelliset alkoivat pelottelemaan 15 vuotta sitten kun maalämpö alkoi valtaamaan markkinoita niin kohta tulee maalämpövero kun ottavat ilmaista lämpöä maasta 😁😂🤣
 
Oliko täällä joku siinä uskossa, että kun aikanaan sähköautot yleistyy (ja muuta energiaa käyttävät vähenee) ei painopiste verotuksessa siirtyisi sähköautoiluun?
Mä sanoin jo monta vuotta sitten, ettei valtio ota takkiin tässä, vaan tekee sähköautoilusta kallista, joten kohta on ihan sama onko V8 vai sähkö, että se siitä vihreestä siirtymästä.
 
Mitä helvettiä? Millä ajattelitte valtion korvaavan menetetyt verotulot polttoaineautoista? Häviääkö niiden verotuloja vastaava summa valtion menopuolelta?

Ettehän te nyt ole edes tosissanne.
 
Ollilan Jorma näitä pohti jo yli 10 vuotta sitten. Ihan älytön ratkaisu mun mielestä onneksi ei toteutunut. Tajuton byrokratia ja sähläys olisi tullut tuosta. Polttoainevero toimii polttomoottoreissa ja sähköautoihin voi sitten laittaa jotain vuosittaista käyttövoimaveroa, minkä ei tartte olla km perusteista kun ei päästöjäkään tule. Eikä tartte byrokratiaa.
 
Ollilan Jorma näitä pohti jo yli 10 vuotta sitten. Ihan älytön ratkaisu mun mielestä onneksi ei toteutunut. Tajuton byrokratia ja sähläys olisi tullut tuosta. Polttoainevero toimii polttomoottoreissa ja sähköautoihin voi sitten laittaa jotain vuosittaista käyttövoimaveroa, minkä ei tartte olla km perusteista kun ei päästöjäkään tule. Eikä tartte byrokratiaa.
Mutta sähköauton paino, joka kuluttaa renkaita ja asfalttia. Joku km-perustainen vero on pakko saada.
 
Mä sanoin jo monta vuotta sitten, ettei valtio ota takkiin tässä, vaan tekee sähköautoilusta kallista, joten kohta on ihan sama onko V8 vai sähkö, että se siitä vihreestä siirtymästä.
Mä luulen että sähköllä ajaminen tulee olemaan jatkossakin halvempaa kuin fossiilisilla, vaikka kallistuisikin nykyisestä.
 
Mä luulen että sähköllä ajaminen tulee olemaan jatkossakin halvempaa kuin fossiilisilla, vaikka kallistuisikin nykyisestä.
Mä veikkaan että tulee helvetin kalliiksi mitä enemmän yleistyy, aletaan paikkaamaan täysin vajaata latausinfraa nostamalla niin vitun kalliiksi hinnat, että ihmiset pakotetaan meneen julkisilla, jolloin sitten nostetaan julkisten hintaa moninkertaiseksi. On aivan järjetöntä julkisissa, että mun salireissu yhden pysäkin verran ees taas maksaa 6.20euroa, samalla rahalla toinen pääsee Vuosaareen ja takaisin.
 
Back
Ylös Bottom