Sähköautot ja lataushybridit

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Simpsa
  • Aloitettu Aloitettu
Toisaalta myös polttomoottoriautojen alustarakenteita koskee samat määräykset, kuin sähköautojakin. Poislukien tuo akkuhomma. Jos siis kolhit polttista voit joutua vaihtamaan apurungon. Toki halvempaa kuin ajoakun vaihto. Nykyään helmakoteloiden muodonmuutoksetkin on leiman saannin este.

"UUSISSA, muutama viikko sitten voimaan tulleissa katsastusmääräyksissä on mukana uusi, aiempaa tarkempi auton koria ja alustaa koskeva katsastussääntö.

Sen mukaan sekä yli 50 millimetrin muodonmuutokset auton alustan palkki- tai kotelorakenteissa että enintään 50 prosentin poikkeama auton koripalkin tai -kotelon alkuperäisestä halkaisijasta johtavat nyt automaattisesti ajoneuvon katsastuksen hylkäämiseen."

"-Sääntöjen mukaan pohja on hitsattava samanlaisesti, kuin alkuperäinen pohja, jossa on alkuperäistä tavoiteltavat pokkaukset. Tämä käsittää myös kynnyskotelot, joissa on alkuperäisiä pokkauksia. Helmakoteloiden alasauma pitää olla vähintään 50% hitsattu ( tai pistehitsattu alkuperäiseen lujuuteensa).
-Liimasaumat ja alumiinikorit pitää tehdä valmistajan antamien ohjeiden mukaan
-Runkopalkit on hitsattava vähintään samalla vahvuudella kuin alkuperäinenkin palkki (100% saumaa).. Apurunkoja ei saa hitsata!"


Sähköauton akuston kolhukaan ei aina tarkoita akustonvaihtoa. Voit viedä sen nyrkkipajalle joka pakkeloi, maalaa ja massaa. Halvalla korjattu.

"Määräyksellä ei voida säännellä sitä, että akut tulisi tarkastaa luvanvaraisessa tms. korjaamossa." eli korhauskehotuksen tai hylsyn tullessa korjautat missä tykkäät ja käyt uudelleen leimalla.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO


Miten ihmeessä auton arvonalenema aiheuttaa negatiivista kassavirtaa ettei ole varaa pitää sitä? Kuka pöljä nyt auton sijoitukseksi ostaa? Eihän sen auton käyttöarvo ole muuttunut mitenkään ja käyttöä varten se ostetaan. Sen kun pitää autonsa ja maksaa lainansa, sehän toteaa ettei rahoitusyhtiöt vaadi lisävakuuksia. ”Mun mielestä erinomainen auto ja hauska ajaa”. Miksi se pitää vaihtaa pois ja päästä eroon?
 
Mä ostin S3 uutena ja 1,5 vuodessa lähti 35k hinnasta, että ihan sama se pottiksilla.

No just näin 5 tonnia vuodessa sellanen perusolettama plus viidenkympin autosta, uutta kehittyvää teknologiaa kuten sähkövehkeet tai kalliimpi ”erikoisauto”, niin saattaa mennä tuntuvasti enemmän ekoina vuosina.🤷🏻‍♂️
 
Taitaa tuo velkavipu olla se, mikä tässä yhtälössä närästää. Eli kuten videolla heppu toteaa, niin sen lisäksi että auto lähtee pihasta, pitää vielä 8k€ maksaa siitä ilosta rahoitusyhtiölle. Jos olis ostanut auton suoraan omalla rahalla ja kulut olisi ns kärsitty ostohetkellä, niin sehän ois sit tosiaan se ja sama ajaa auto paalaimeen asti ja netota se käyttöhyöty.

Toki tässä tapauksessa tuo 12k€ vuosittainen arvonalenema on semmoinen uudenlainen hups saatana, joka normaalisti on varattu just niille alkaen 120k€ mersuille/benareille/audeille. Toki noita ei kait yleensä pelkällä velkavivulla kukaan ostele:unsure:
 
Miten ihmeessä auton arvonalenema aiheuttaa negatiivista kassavirtaa ettei ole varaa pitää sitä? Kuka pöljä nyt auton sijoitukseksi ostaa? Eihän sen auton käyttöarvo ole muuttunut mitenkään ja käyttöä varten se ostetaan. Sen kun pitää autonsa ja maksaa lainansa, sehän toteaa ettei rahoitusyhtiöt vaadi lisävakuuksia. ”Mun mielestä erinomainen auto ja hauska ajaa”. Miksi se pitää vaihtaa pois ja päästä eroon?
Tätä mäkin pohdein, enkä ymmärtänyt
 
Johtiko tuo hylkyyn ja nousiko kustannukset niinkuin piruja maalailtiin? Vai menikö menikö läpi ja toimiiko niinku ennenkin? Onks joku oikeesti joutunu maksaa 15 tonnin remppoja kolhuista?

Kyllähän kolhusta saattaa tulla hyvinkin kallis remppa:

Sähköauton akkuun tuli kolhu – remonttikulut 57 000 euroa

Ja nuo kuluthan ei johdu itse kolhun paikkaamisesta vaan nimenomaan siitä, että kolhu saattaa vaurioittaa kennoa aiheuttaen oikarin tai kuten tuossa jutussa mainitaan tukkii jäähdytyskanavia.
 
Taitaa tuo velkavipu olla se, mikä tässä yhtälössä närästää. Eli kuten videolla heppu toteaa, niin sen lisäksi että auto lähtee pihasta, pitää vielä 8k€ maksaa siitä ilosta rahoitusyhtiölle. Jos olis ostanut auton suoraan omalla rahalla ja kulut olisi ns kärsitty ostohetkellä, niin sehän ois sit tosiaan se ja sama ajaa auto paalaimeen asti ja netota se käyttöhyöty.

Toki tässä tapauksessa tuo 12k€ vuosittainen arvonalenema on semmoinen uudenlainen hups saatana, joka normaalisti on varattu just niille alkaen 120k€ mersuille/benareille/audeille. Toki noita ei kait yleensä pelkällä velkavivulla kukaan ostele:unsure:

Joo siis ongelma taitaa olla se, että annettu asiakkaan koukuttamiseksi epärealistisia lainanlyhennysohjelmia. Maksat 300 kuussa halpaa on. Mutta sillä maksetaan vaan pientä osaa auton hinnasta mikä kattaa suurinpiirtein arvonaleneman rahoitusyhtiöön päin.
Ekat kolme vuotta maksat vaan 300 kuussa, uusitaan laina sitten myöhemmin tai myyt auton pois, halvalla kiinni autoon. Eli ostajalla ajatuksena varmaan alun alkaen ollut että tesla scifi amerikanraudassa arvo pysyy ja haluttavuus 10, myydään pois sitten hetikohta, ettei tarvitse alkaa lyhentämään oikeaan tahtiin. Koska oikeasti autoon ei ole varaa.
Kurkkasin lainalaskurista op tuli ensiksi vastaan, autolaina max aika 6 vuotta, korko 4,9%, 50t euron laina niin kuukausierä 808 euroa. Asuntolainalaskurilla sai 309 euron kuukausierän kun laina-aika 20 vuotta(!).
Eli tuollainen 300 kuussa laina ”ekat vuodet” ja jää leijonanosa lainasta maksamatta mitä tarjoavat on vedätyksen rajamailla, saadaan asiakas koukkuun.
 
Rolssi julkas oman sähköautonsa Spectre. Speksit on suorastaan koomiset, 4.3sec 0-100. 370km range, painaa melekin 3 tonnia ja maksaa melkein 400k. LOL mikä kusetus. En usko että edes uskollisimmat uunot enää ostaa merkin takia tommoista massiivista laivaa joka ei liiku mihinkään ja range ku pikkuteslalla.
 
Rolssi julkas oman sähköautonsa Spectre. Speksit on suorastaan koomiset, 4.3sec 0-100. 370km range, painaa melekin 3 tonnia ja maksaa melkein 400k. LOL mikä kusetus. En usko että edes uskollisimmat uunot enää ostaa merkin takia tommoista massiivista laivaa joka ei liiku mihinkään ja range ku pikkuteslalla.

"With only 260 miles of range, the Spectre falls way short of other luxury EVs that can do 300, 400, or even 500 miles on a single charge. But does that even matter? Rolls-Royce says its average client only puts around 3,000 miles per year on their cars. On average, Rolls-Royce owners have seven other vehicles, so it's not like they don't have a backup car."

Eiköhän tuo omassa segmentissään ja vanhalle asiakaskunnalle uppoa ihan kuten edellisetkin malliversiot.
 
"With only 260 miles of range, the Spectre falls way short of other luxury EVs that can do 300, 400, or even 500 miles on a single charge. But does that even matter? Rolls-Royce says its average client only puts around 3,000 miles per year on their cars. On average, Rolls-Royce owners have seven other vehicles, so it's not like they don't have a backup car."

Eiköhän tuo omassa segmentissään ja vanhalle asiakaskunnalle uppoa ihan kuten edellisetkin malliversiot.

Jep. Floridassa aurinkopaneeleilla ladataan autot ja cruisaillaan menee lähiympäristössä. Ei persaukisille
 
Rolssi julkas oman sähköautonsa Spectre. Speksit on suorastaan koomiset, 4.3sec 0-100. 370km range, painaa melekin 3 tonnia ja maksaa melkein 400k. LOL mikä kusetus. En usko että edes uskollisimmat uunot enää ostaa merkin takia tommoista massiivista laivaa joka ei liiku mihinkään ja range ku pikkuteslalla.

On mennyt kaupaks. Suomeenkin tilattu yks.
 

Onko vanhassa vara parempi? Ei sittenkään pyörää voinu keksiä uudestaan?
Ja jutussa olleesta seuraavasta linkistä


”Estä ulkopinnan vaurioituminen poistamalla välittömästi syövyttävät aineet kuten rasva, öljy, lintujen jätökset, hartsi, kuolleet hyönteiset, tervatahrat, tiesuola, ilmansaastelaskeuma ja niin edelleen”, käyttöohjeessa todetaan koripintojen vaurioitumisesta.

Eli pysähdy max sadan metrin välein pesemään auto. Päältä ja alta.

Eijjumalauta.
 
Back
Ylös Bottom