Sähköautot ja lataushybridit

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Simpsa
  • Aloitettu Aloitettu

M-NUTRITION PURE CREATINE 300 g

100 % puhdaslaatuista kreatiinimonohydraattia

-30%
Ite tykkään, että autosta lähtee ääntä ja toisekseen hienojen sähköautojen hinnat on aika naurettavia. Löytyy siis 440i bmw tällä hetkellä niin en tiedä mihin helvettiin sitä tästä seuraavaks vaihtaa kun aika tulee. 460hp löytyy kumminkin pellin alta niin mitään mopoakaan kiinnostas hommata. Joutuuko downgradee johonkin 2l plugin hybridiin.. Josko ne ois saanu akun kestoja siihen mennessä paremmaks et talvel pääsis pidemmälle ku 20km
 
Ite tykkään, että autosta lähtee ääntä ja toisekseen hienojen sähköautojen hinnat on aika naurettavia. Löytyy siis 440i bmw tällä hetkellä niin en tiedä mihin helvettiin sitä tästä seuraavaks vaihtaa kun aika tulee. 460hp löytyy kumminkin pellin alta niin mitään mopoakaan kiinnostas hommata. Joutuuko downgradee johonkin 2l plugin hybridiin.. Josko ne ois saanu akun kestoja siihen mennessä paremmaks et talvel pääsis pidemmälle ku 20km

 
Joo talous ei oo sellanen et ostasin tuon hintalapun uusia autoja

Kalliita ovat. Mitenköhän ulkomailla tuo innostus kestää? Kun yleensä ei autoveroa bensavehkeissä, niin sähkärit itse asiassa kalliimpia. Meillä tosiaan ne tehot saa sähkövehkeestä halvemmalla kun polttiksessa kymmeniä tuhansia autoveroa.
 
Tässä kun on sahannut Riihimäen ja stadin väliä, niin kyllä se meininki muuttui merkittävästi kun pakkasta oli -25. Piti latailla jo sinne mennessä, että pääsee edes takas kotiin, koska aamulla auto on esilämmitettynä imenyt jo akun melkein tyhjäksi. Sit kun meni nollaan kelit, niin latauksella pääsee helposti ees taas.
Sulla ei ollut kotona latausmahkuja?
 
Teiltä sähköautoihin hurahtaneilta tuntuu täysin unohtuneen se, kuinka helppoa ja vaivatonta se autoilu polttiksilla loppupeleissä onkaan. Tankki täyteen ja vaikka Lappiin. Ei tarvitse murehtia eikä märehtiä.
Tietenkin jos usein ajaa etelästä Lappiin niin auto pitää hankkia sen mukaan. Eihän suurperheellinenkään hanki perheen ainoaksi autoksi 2-paikkaista tai edes 5-paikkaista autoa. Harva kuitenkaan ajaa säännöllisesti niin paljon että range ei riittäisi; oletuksena että voi laittaa yöksi lataukseen.

Itsellä ei vielä ole sähköautoa, mutta työpaikan sähköllä ajamisen tuomalla kokemuksella katsoisin, että etuna on myös se, että ei tarvitse ikinä käydä tankkaamassa - edellyttäen että range riittää. Itselläni ei ole tankkauspaikkaa normaalien ajoreittien varrella vaan tankilla käyminen vaatii pientä poikkeamista normaaleilta reiteiltä tai muuta etukäteissuunnittelua. Ei välttämättä iso vaiva, mutta kuitenkin helpottaisi elämää kun kuitenkin laturi tulee hankittua samalla kun sähköautokin.
 

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%

Jutun lopussa kuva tästä 15 tonnin "vauriosta".
Mä ajoin viime talvena kunnon pohjakosketuksen eikä katsastus ainakaan sanonut yhtään mitään että olisi tullut edes naarmua, eikä akkutarkistuksessakaan tullut mitään ilmi. Että aika huolella saa vetää johonkin esteeseen/kiveen että tulee tuollaiset jäljet
 
Käsittääkseni kolhusta ei suoraan tule hylkyä katsastuksessa vaan esim korjauskehotus. Riippuu tietysti vaurion laajuudesta. Sitten homma jääkin maahantuojan tai valtuutetun korjaamon hommaksi, joka saattaa korjauksesta veloittaa aimo summan oman mielensä mukaan. Teslaanhan saa jo ihan kohtuuhintaisia akkukorjauksia ja huoltoja:

Eihän akussa välttämättä mitään vikaa ole, vaikka siinä kolhu olisikin ja osa kolhuista ei kantavassakaan rakenteessa pitäisi haitata.
 

Jutun lopussa kuva tästä 15 tonnin "vauriosta".

Pienikin vaurio akkukotelossa VOI johtaa hylkäämiseen katsastuksessa ja kalliiseen korjaukseen.

Varoitukset muuttuivat todeksi, kun Moottorin käyttötestiauto Kia Niro EV:n korkeajänniteakun pohjasta löytyi pieni jälki. Kolhu on ollut niin lievä, ettei sen syntyhetkeä pystytty määrittelemään. Maahantuojan mukaan katsastuksessa auto SAATETTAISIIN kuitenkin naarmun ja painauman takia hylätä, joten auto odottaa nyt tehtaan korjausohjeita. Kustannukset UHKAAVAT NOUSTA suuriksi, sillä Niro EV:ssä vaurioitunut pohja on osa akun kantavaa rakennetta, joten koko pohjakotelo pitää vaihtaa. Korjauksen kustannusarvio nousi yli 15 000 euroon.

Johtiko tuo hylkyyn ja nousiko kustannukset niinkuin piruja maalailtiin? Vai menikö menikö läpi ja toimiiko niinku ennenkin? Onks joku oikeesti joutunu maksaa 15 tonnin remppoja kolhuista?
 
Johtiko tuo hylkyyn ja nousiko kustannukset niinkuin piruja maalailtiin? Vai menikö menikö läpi ja toimiiko niinku ennenkin? Onks joku oikeesti joutunu maksaa 15 tonnin remppoja kolhuista?
Olishan toi ihan hyvä kytkös bisneksissä tehdä autojen pohjasta ihan paperia ja sitten porukka makselis kamalia summia pikku kolhuista. Alkais sähköautot maksaan vielä enemmän.
 
Noh, taitaa ihan just olla kaupan alustasuojausta näihin patteriautoihin, jollain muutamalla tonnilla saat peltiä/alumiinia ja rahamiehet laittaa sit jotain hiilikuitukevlar shittiä kymppitonnilla, et tohtii ajella.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom