- Liittynyt
- 1.4.2007
- Viestejä
- 9 838
Kestääkö kysyä, että mistäpäin?Usko tai älä, jotkut ihan asuu täällä.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kestääkö kysyä, että mistäpäin?Usko tai älä, jotkut ihan asuu täällä.
Sähköauton hyviä puolia saattaisi olla teho ja sen välitön ulosmittaus. Ainakin joillain merkeillä. Olisko ne myös hieman hiljaisempia? Pienemmät huoltokulut?Työsuhdeautoilijana katson näitä juttuja vähän eri tavalla vs. omalla autolla ajajat mutta eihän sähköautossa oli kuin yksi etu polttomoottoreihin verrattuna ja se on hinta/km. Muilta osin sähkössä on vain heikkouksia vs. polttomoottori? Vai onko joku muukin hyvä puoli kuin kustannukset per km?
Joo, vääntökäyrähän on tosi kova. Maksimimomentit ulos kaikilla nopeuksilla. Hiljaisuuteen olen hieman jäävi kommentoimaan, koska minulla on Mercedes-Benz, joka on täysin äänetön. Monethan vertaavat sitä avaruudessa tai tyhjiössä olemiseen. Itsekin muista kun vaihdoin todella äänekkäästä autosta, eli 7-sarjan BMW:stä uuteen Mercedes-Benziin ja lähdin ajamaan moottoritielle, niin säikähdin tulleeni kuuroksi, koska mitään ääntä ei kuulunut. Itse asiassa säikähdin niin paljon, että huusin ääneen ja vasta kun kuulin oman huutoni, tajusin etten ollut tullut kuuroksi. Mercedes-Benz oli vaan niin hiljainen. Mercedes-Benzin melutasohan mitataan miinusmerkkisenä eli maallikon kielelle käännettynä se ns. "syö ääntä"Sähköauton hyviä puolia saattaisi olla teho ja sen välitön ulosmittaus. Ainakin joillain merkeillä. Olisko ne myös hieman hiljaisempia? Pienemmät huoltokulut?
Ehkä se on se muutosvastaisuus, joka eniten tässä vaivaa? Ennenhän oli tosi hankalaa, kun turvavyöt tuli pakollisiksi. Hankala käyttää, painaa, ahdistaa, vie aikaa laittaa päälle jne...
Nettiautossa myytävissä sähkäreissä(liikkeiden ilmoituksissa) lukee, että pakkanen voi laskea toimintamatkaa huomattavasti. Sitten joku ihmettelee iltapäivälehdessä, kun 100km rangea tippui, kun otti auton lämpöisestä tallista -30 pakkaseen. Ehkä pitäisi tutustua sähköautojen ominaisuuksiin enemmän ja miettiä sitä omaa käyttötarvetta ja sen jälkeen valita sopiva biili alle. Jos talven ajot haluaa turvata, niin ilmoitettu toimintamatka täytyy olla riittävän suuri. Ilmeisesti riittävän tehokas kotilataus on myös kaiken a ja o?
Polttis ihmisetkin purnaa ja ihmettelee väärää autovalintaansa, kun 2.0 dieselin jälkeen uusi 1.0 bensa ei olekaan niin vikkelä ja ohitukset maantieajossa on hankalaa. Pitäisi siis tutustua tuotteisiin, koeajaa ja miettiä omaa käyttöänsä.
Tällainen sähköauto on taas vähän lähempänäItselläni melkeinpä ainoa juttu, joka pistää sähkövatkaimissa vastaan on range, lataustapahtuman hitaus ja mahdollinen jonotus. Sitten kun ilman jonotusta ja parin minuutin latauksella pääsee 800km kaikille keleillä samalla tavalla kuin polttomoottorilla niin periaatteessa ei mitään sähkövatkainta vastaan.
Mersumieshän ostaa sitten Mersun sähkärinJoo, vääntökäyrähän on tosi kova. Maksimimomentit ulos kaikilla nopeuksilla. Hiljaisuuteen olen hieman jäävi kommentoimaan, koska minulla on Mercedes-Benz, joka on täysin äänetön. Monethan vertaavat sitä avaruudessa tai tyhjiössä olemiseen. Itsekin muista kun vaihdoin todella äänekkäästä autosta, eli 7-sarjan BMW:stä uuteen Mercedes-Benziin ja lähdin ajamaan moottoritielle, niin säikähdin tulleeni kuuroksi, koska mitään ääntä ei kuulunut. Itse asiassa säikähdin niin paljon, että huusin ääneen ja vasta kun kuulin oman huutoni, tajusin etten ollut tullut kuuroksi. Mercedes-Benz oli vaan niin hiljainen. Mercedes-Benzin melutasohan mitataan miinusmerkkisenä eli maallikon kielelle käännettynä se ns. "syö ääntä"
Itselläni melkeinpä ainoa juttu, joka pistää sähkövatkaimissa vastaan on range, lataustapahtuman hitaus ja mahdollinen jonotus. Sitten kun ilman jonotusta ja parin minuutin latauksella pääsee 800km kaikille keleillä samalla tavalla kuin polttomoottorilla niin periaatteessa ei mitään sähkövatkainta vastaan.
Sanovat, että jopa puolet tippuu rangesta kovalla pakkasella? Isommilla akuilla range 500-> eli pakkasellakin ajaisi sen ~250km. Riittänee monelle?Onko se sit konsensus patteri sähkäreiden osalta nykyhetkellä se, että varsinkin talvella ne soveltuvat vain lyhyeen nurkka-ajoon kaupunkien keskustoissa? Eli erinomainen peli sinne, missä voi kulkea myös jalan/julkisilla?
+10c menee aikalailla täydellä rangella.Sanovat, että jopa puolet tippuu rangesta kovalla pakkasella? Isommilla akuilla range 500-> eli pakkasellakin ajaisi sen ~250km. Riittänee monelle?
Nään itte eri tavalla, toi on ainoa etu polttomoottorilla. Ja itte en oo ajanu Lappiin ikinä niin ei relevantti etu.Teiltä sähköautoihin hurahtaneilta tuntuu täysin unohtuneen se, kuinka helppoa ja vaivatonta se autoilu polttiksilla loppupeleissä onkaan. Tankki täyteen ja vaikka Lappiin. Ei tarvitse murehtia eikä märehtiä.
Sähköautossa on yks ainoa huono puoli eli range ja hitaampi lataus polttomoottoriin nähden. Kaikki muu on paljon paremmin. Jos range ja tankkausnopeus on määräävä kriteeri niin silloin diesel/bens.Työsuhdeautoilijana katson näitä juttuja vähän eri tavalla vs. omalla autolla ajajat mutta eihän sähköautossa oli kuin yksi etu polttomoottoreihin verrattuna ja se on hinta/km. Muilta osin sähkössä on vain heikkouksia vs. polttomoottori? Vai onko joku muukin hyvä puoli kuin kustannukset per km?
Syytön minä kai siihen oon ei oo mun vika. Siellä muutenkin kaikki takapajuista niin ei kannata sähköautojakaan viedä.Usko tai älä, jotkut ihan asuu täällä.
Sanovat, että jopa puolet tippuu rangesta kovalla pakkasella? Isommilla akuilla range 500-> eli pakkasellakin ajaisi sen ~250km. Riittänee monelle?
Ei. Mulla on myös polttis, T5 Volvo. Mutta viime kesän lukuisista reissuista vain kaksi tein sillä. Ihan vaan kun musta on tullut niin nuuka etten millään tahtoisi laittaa tankkiin niin paljon rahaaTeiltä sähköautoihin hurahtaneilta tuntuu täysin unohtuneen se, kuinka helppoa ja vaivatonta se autoilu polttiksilla loppupeleissä onkaan. Tankki täyteen ja vaikka Lappiin. Ei tarvitse murehtia eikä märehtiä.
Kyllä toki, mikäli joskus päädyn sähköautoon, valintani on luonnollisesti Mercedes-Benz. Vaikka usein puhun melko ylistävään sävyyn Mercedes-Benzistä, niin pystyn kyllä myöntämään, että sekin tuo mukanaan ongelmia. Ylivoimaisesti suurin ongelma uuden Mercedes-Benzin omistajalla on vastakkaisen sukupuolen vainoamista lähentelevä seksuaalissävytteinen kiinnostus ko. omistajasta.Mersumieshän ostaa sitten Mersun sähkärin
Tuo range on itsellekin ongelma. Sen täytyisi olla huonoimmillaan 250km. Monesti on myös tullut ajettua etelästä pohjoiseen vain kusitauko pitäen. Muuten matka-aika alkaa käymään tympeän pitkäksi. Kai tuokin olisi ajatustapa muutos. 2-3 pitkää taukoa ja ottaa rennosti
Tässä koittanut miettiä sähköautoa, mutta vielä se on mahdottomuus. Osa syynä toki raha ja toisena se, että huollan autot itse, eli se ei saisi vaikuttaa takuisiin jne. Eli vaihtoehdoksi jäänee vain Tesla.
Omistin kerran 7-sarjan Bemarin ja ikinä ei oo tullut niin paljon miehiä ihailemaan autoa kun silloin. Mihin tahansa pysähtyi niin aina joku tuli siihen ihailemaanEikä siinä, ihan vastaavia yli-innokasta seksuaalista vainoamista muistuttavia ongelmia oli myös silloin, kuin sai uuden 7-sarjan BMW:n. Silloin kyse ei vaan ollut vastakkaisesta sukupuolesta.
Jep, vastaavia kokemuksia lisättynä seksuaalisella värinällä, mutta ei vaan minun puoleltani värissyt.Omistin kerran 7-sarjan Bemarin ja ikinä ei oo tullut niin paljon miehiä ihailemaan autoa kun silloin. Mihin tahansa pysähtyi niin aina joku tuli siihen ihailemaan
Ois tuossakin varmasti saanut pokattua montakin miestä pitäiskö ostaa seiskaJep, vastaavia kokemuksia lisättynä seksuaalisella värinällä, mutta ei vaan minun puoleltani värissyt.
Menin hetkeksi shokkiin tästä suorasta kommentistasi mutta taidatkin olla minkki-ihmisiä, etkä kunti.Ois tuossakin varmasti saanut pokattua montakin miestä pitäiskö ostaa seiska