- Liittynyt
- 23.11.2018
- Viestejä
- 7 547
Eli täysi turhake Suomessa.Ei oo sähköautojen kelejä nää päälle 20 asteen pakkaset.
Tai ainaki pihassa pitää olla polttomoottoriauto puoleksi vuodeksi.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Eli täysi turhake Suomessa.Ei oo sähköautojen kelejä nää päälle 20 asteen pakkaset.
Eli täysi turhake Suomessa.
Tai ainaki pihassa pitää olla polttomoottoriauto puoleksi vuodeksi.
Missäpäin Suomea 20-astetta pakkasta puoleksi vuodeksi? Sähköautoa ostaessa kannattaa oikeasti mietttiä sitä omaa auton käyttöä. Jos ajat kesät ja talvet yli 200km useasti kuukaudessa niin ei ole mitään järkeä kiusata itseään täyssähköllä. Itsellä on sähkis missä kesällä range 200km ja -25 asteen pakkasella 100km. Yhtäkään ajoa ei ole tämän takia jäänyt ajamatta ja lataan 99% autoa vain kotona. Koko 2023 vuonna latasin autoa muualla 12 kertaa. 20000km vuodessa tulee ajeltua.Eli täysi turhake Suomessa.
Tai ainaki pihassa pitää olla polttomoottoriauto puoleksi vuodeksi.
Veikkaan että 12v akku sökö.Mulla on Opelin plugari ja sen saa todennäköisesti pistää paaliin tai ainakin lavetille.
Sesoi Viikon tuossa pihalla ja kun sunnuntaina lähteä sillä liikkeelle niin kaikki mahdolliset vikailmoitukset näyttöön heti kun pääsin pihasta pois.
Ei toimi neliveto, luistonesto, ajonhallinta, renkaspaineen mittaukset tai oikein mikään muukaan.
Ainoaksi vetäväksi pyörkäski jäi hanttimiehen eturengas ja sain nilkutettua sen puolilämpimään halliin.
Ajattelin että pieni sulattelu ja kuivatus voisi sen herätellä mut paskanvitut, aamulla kävin koittamassa ja edelleen enemmän punaista näytöllä kuin meidän joulukuusessa.
Onneksi vaimolla on bensa audi joka on toiminut moitteetta.
Taidan kyl vaihtaa pois poltella jatkossa bensiiniä ja katsoa 10v päästä uudelleen tuota patteri autoilua.
20 asteen pakkaset on ihan iisiä näihin 30 asteen pakkasiin verrattuna. Auto starttaa kyllä hyvin mutta pikkuakun pitäisi latautua isoista akuista mutta näillä pakkasilla ei. Puoli tuntia lämpimässä ja taas latautuu. Eli joka päivä prismaan lämmittelemään autoa ja pikkuakku latauksessa. Huomisen jälkeen enää -11, kohta hellittääEi oo sähköautojen kelejä nää päälle 20 asteen pakkaset. Auto oli niin jäässä aamulla ettei edes bassot soinut vehkeistä. Nyt se on omassa parkkihallissa lämpimässä laturissa.
Vaihda ensin 12 V akkuMulla on Opelin plugari ja sen saa todennäköisesti pistää paaliin tai ainakin lavetille.
Sesoi Viikon tuossa pihalla ja kun sunnuntaina lähteä sillä liikkeelle niin kaikki mahdolliset vikailmoitukset näyttöön heti kun pääsin pihasta pois.
Ei toimi neliveto, luistonesto, ajonhallinta, renkaspaineen mittaukset tai oikein mikään muukaan.
Ainoaksi vetäväksi pyörkäski jäi hanttimiehen eturengas ja sain nilkutettua sen puolilämpimään halliin.
Ajattelin että pieni sulattelu ja kuivatus voisi sen herätellä mut paskanvitut, aamulla kävin koittamassa ja edelleen enemmän punaista näytöllä kuin meidän joulukuusessa.
Onneksi vaimolla on bensa audi joka on toiminut moitteetta.
Taidan kyl vaihtaa pois poltella jatkossa bensiiniä ja katsoa 10v päästä uudelleen tuota patteri autoilua.
Ei se auto sen nopeampaa lataa Suomessa vaikka Siperiassa olis 60 astetta miinusta. 25 astetta on myrkkyä ainakin Teslalle.20 asteen pakkaset on ihan iisiä näihin 30 asteen pakkasiin verrattuna
Eli täysi turhake Suomessa.
Tai ainaki pihassa pitää olla polttomoottoriauto puoleksi vuodeksi.
Mulla on Opelin plugari ja sen saa todennäköisesti pistää paaliin tai ainakin lavetille.
Sesoi Viikon tuossa pihalla ja kun sunnuntaina lähteä sillä liikkeelle niin kaikki mahdolliset vikailmoitukset näyttöön heti kun pääsin pihasta pois.
Ei toimi neliveto, luistonesto, ajonhallinta, renkaspaineen mittaukset tai oikein mikään muukaan.
Ainoaksi vetäväksi pyörkäski jäi hanttimiehen eturengas ja sain nilkutettua sen puolilämpimään halliin.
Ajattelin että pieni sulattelu ja kuivatus voisi sen herätellä mut paskanvitut, aamulla kävin koittamassa ja edelleen enemmän punaista näytöllä kuin meidän joulukuusessa.
Onneksi vaimolla on bensa audi joka on toiminut moitteetta.
Taidan kyl vaihtaa pois poltella jatkossa bensiiniä ja katsoa 10v päästä uudelleen tuota patteri autoilua.
35000km takana ja oon ladannut kaiken 230v pistokkeesta 8A laturilla.Vastahan täällä muutama kk sitten vannottiin, että 8 ampeerin 1-vaihelataus riittää läpi vuoden oli sitten mökillä tai kotona. Lapin seutuvilla voi pakkaspäiviä olla hiukkasen enemmän kuin etelässä ja suattaapi tuota pakkastakin olla vähän enemmän.
Tuohan olisi oikeasti todella kova jos näin olisi, ei tarvisi infraa uusia latauksen vuoksi, eikä tarvisi jengin ostaa erillisiä latureita.
Jos löytyy pari satkua ylimääräistä niin kotimaista sähköautoa olisi kohta saatavilla.
Tritium-supersähköautoa on suunniteltu jo lähes vuosikymmen. Nyt sen tuotanto on käynnistymässä Suomessa.
35000km takana ja oon ladannut kaiken 230v pistokkeesta 8A laturilla.
Mites jos pitäisi ylläpitolaturissa jonkun aikaa niin ei tarvitsisi erikseen sitä varten Prismaan?20 asteen pakkaset on ihan iisiä näihin 30 asteen pakkasiin verrattuna. Auto starttaa kyllä hyvin mutta pikkuakun pitäisi latautua isoista akuista mutta näillä pakkasilla ei. Puoli tuntia lämpimässä ja taas latautuu. Eli joka päivä prismaan lämmittelemään autoa ja pikkuakku latauksessa. Huomisen jälkeen enää -11, kohta hellittää
Jep, ja vaikka vuorokauden keskilämpötila saattaa olla jotaki, niin just yöllä ku auto on pihassa (latauksessa), ja aamulla ku pitäs lähteä töihin, onkin paljon kylmempää.Vastahan täällä muutama kk sitten vannottiin, että 8 ampeerin 1-vaihelataus riittää läpi vuoden oli sitten mökillä tai kotona. Lapin seutuvilla voi pakkaspäiviä olla hiukkasen enemmän kuin etelässä ja suattaapi tuota pakkastakin olla vähän enemmän.
Tämähän se huippusuunnittelua on! Sähköauto, jossa on latausjohto, vaatii silti ylläpitolaturin virittelyä pellin alle... Vuoden parhaat naurut!Mites jos pitäisi ylläpitolaturissa jonkun aikaa niin ei tarvitsisi erikseen sitä varten Prismaan?
Joo, on vähän erikoista. En tiedä, onko kaikissa sähköautoissa noin, mutta siitä jutusta saa kyllä tällaisen kuvan.Tämähän se huippusuunnittelua on! Sähköauto, jossa on latausjohto, vaatii silti ylläpitolaturin virittelyä pellin alle... Vuoden parhaat naurut!
Se oli viime yö ylläpitolaturissa. Tosin lämpötila nousi -25 niin rupes muutenkin lataamaan sitä taasMites jos pitäisi ylläpitolaturissa jonkun aikaa niin ei tarvitsisi erikseen sitä varten Prismaan?
Hesarissa oli juttu sähköautojen toimimisesta kovilla pakkasilla ja siinä sanottiin että ylläpitolaturia voi käyttää, mutta autoa ei saa käynnistää kaapeleilla.
Pakkaset | Nämä viisi asiaa ratkaisevat, miten pitkälle sähköautolla pääsee hurjissa pakkasissa
Sähköauton käytös rajussa pakkasessa voi tulla yllätyksenä monelle kuljettajalle. Asiantuntijat kertovat, mitä uuden kuljettajan pitää huomioida.www.hs.fi